Er moet 1 voertaal komen, en duidelijk lijkt me dat tot op heden Engels hiervoor het beste in aanmerking komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:43 schreef Koewam het volgende:
Denk je niet dat al die talen tot problemen gaan leiden?
Cijfers heb ik helaas niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb je ook cijfers over hoe sterk we dan worden tov bijvoorbeeld USA en china?
Denk je dat bv. Fransen daar aan gaan?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er moet 1 voertaal komen, en duidelijk lijkt me dat tot op heden Engels hiervoor het beste in aanmerking komt.
Zo werkt men in de luchtvaart al met bv 1 voertaal, en op maritiem vlak idem.
Als daarmee de positie van de EU word versterkt wellicht wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:50 schreef Koewam het volgende:
[..]
Denk je dat bv. Fransen daar aan gaan?
Dat zou men denken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:51 schreef wonko het volgende:
Is het bij punt twee en drie niet zo dat betere samenwerking en dus minder behoefte aan concurrentie juist de innovatie verslechteren en de prijzen opdrijven door prijsafspraken?
Dat is de theorie...in feite zal of de producent van de grootste rotzooi met laagste prijs of de grootste omkoper winnen. Geen van beiden zal verkozen worden vanwege de enorm goede producten.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zou men denken.
Echter doordat er 1 EU defensie macht is en dus ook maar 1 organisatie welke bv gaan over de aanschaf van materieel etc. zullen de bedrijven er alles aan doen om die hele mooie grote mega-order binnen te halen. Dus elk wapen(gerelateerde) onderneming zal zijn best doen om het beste product te sluiten voor het EU leger.
Hierdoor zal men eerder geneigd zijn om samenwerkingsverbanden aan te gaan, om toch nog wat krenten uit de pap te halen.
En daar maak je al een hele grote denkfout met je moet. De grote landen zullen vinden dat anderen dat moeten doen en zij niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Om dus te komen tot een volledige EU Defensiemacht moet iedereen dus water bij de wijn doen (proost, zit net aan de rode wijn btw).
Daarom is wat ik neerzette ook een idee. Dus bv toevoegingen zijn van harte welkom.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat is de theorie...in feite zal of de producent van de grootste rotzooi met laagste prijs of de grootste omkoper winnen. Geen van beiden zal verkozen worden vanwege de enorm goede producten.
Dat vind jij...ik ben geen fan van de EU...verre van zelfs.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Je denkt nog teveel als dat elk land zijn eigen beleid heeft op defensie gebied. Hierin mag men best hele grote veranderingen mogen doorvoeren om te komen tot 1 EU macht.
Zelf denk ik dat dit een proces is van om de nabij 50 jaar.
Momenteel speelt dit inderdaad. Toch denk ik dat na verloop van tijd dit probleem zal gaan vervagen en men inziet dat men alleen al uit kostenoverwegingen dit zal doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:04 schreef wonko het volgende:
[..]
En daar maak je al een hele grote denkfout met je moet. De grote landen zullen vinden dat anderen dat moeten doen en zij niet.
Ok, laat dat een andere discussie zijn dan.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:09 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat vind jij...ik ben geen fan van de EU...verre van zelfs.
Kan zijn...op dit moment leveren onderlinge spanningen nog genoeg problemen op om er nog niet aan te beginnen. Dus je moet nog even wachten op je gedroomde supermacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Momenteel speelt dit inderdaad. Toch denk ik dat na verloop van tijd dit probleem zal gaan vervagen en men inziet dat men alleen al uit kostenoverwegingen dit zal doen.
Maar goed, wie ben ik?
Het plan voor een EU Krijgsmacht leverd meer voordelen op dan nadelen denk ik.
Enkele waardevolle punten.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Voor.
maar dan moeten eerst een paar andere dingen geregeld worden.
.1 een gezamenlijk buitenlands beleid dus heel die aparte agenda`s moeten weg.
.2 een gezamenlijke (militaire) inlichtingendienst.
.3 meer macht aan het europees parlement geven.
.4 het taalprobleem moet worden opgelost.
.5 het gezamenlijk inkopen moet dan al jaren van te voren beginnen.
.6 Het liefst dat airbus zich ook met militaire vliegtuigen gaat bezighouden zodat niet steeds een nieuwe jointventure moet worden opgericht als er weer eens moet worden samengewerkt.
Je kunt ook nog een andere structuur doen van dat 2/3 van het leger onder commando van de EU staat en dat je 1/3 achterhoud per land om je eigen ding te doen en eventueel binnenlandse problemen snel mee op kunt lossen.
Niemand kan in de toekomst kijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Het lijkt mij redelijk nutteloos, er zal nooit een tijd komen dat de EU een krijgsmacht met die grote echt nodig zou hebben.
De Britten en Hollanders alleen zijn al genoeg om de hele EU te beschermen![]()
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik voor het defensie topic eens de cijfers opgeteld van de belangrijkste dingen.
en kwam ongeveer uit (denk ik want is al meer dan een jaar geleden).
maar omdat de search niet werkt krijg ik het niet terug gevonden
op 2 miljoen soldaten
10.000 tanks/pantservoertuigen
zo`n 2500 vliegtuigen
1000 heli`s
Denk dat dit aantal ver is onderschat.
Duitsland heeft qua manschappen ongeveer 400.000 man
Frankrijk ongeveer 350.000 man.
Nederland 65.000 man
Belgie 55.000 man
Spanje 250.000 man
Italie 200.000 man
etc etc etc..... dus het lijstje uit 25 EU landen loopt al snel op.
Tanks, dat zijn er zeker meer dan 4000.
Maar exacte cijfers weet ik niet.
Dus alleen al op dit gebied valt er zeer veel te doen.
maar weet niet of het klopt dit is uit het hoofd.
ben het aan het zoeken
lukte het quoten nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |