Marktwerking ... prima toch ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:35 schreef McCarthy het volgende:
Voedsel, kleding en een dak boven je hoofd zijn toch wel de 1e levensbehoeften van een mens. Des te vreemder is het daarom dat menig politicus (die zich altijd zo op de borst kloppen dat ze zo graag goed doen) totaal niet de moeite neemt om er voor te zorgen dat deze goederen die in primare levensbehoeften voorzien tegen een zo laag mogelijke prijs te verkijgen zijn.
19% btw, heffingen voor goedkoop voedsel uit de 3e wereld, quotas voor goedkope kleding uit China en de bouwgrond krap houden dragen niet bij aan de laagste kosten voor deze essentiele producten.
De media staan vol van de handelsbelemerrende maatregelen mbt deze en er zijn ook al zat topics op POL over geweest.
Dus: BTW voor deze goederen afschaffen, handelsbelemmeringen zoals quotas en heffingen voor deze goederen afschaffen en meer bouwgrond ter beschikking stellen.
Een politicus die zich niet in zet voor deze primaire taak is een lampzwams. Mijn vinger wijst richting de monsters in Brussel.
waar grijpt de overheid in ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:39 schreef McCarthy het volgende:
de overheid grijpt in en jij komt aanzetten met markt-werking
hoe durf je
lees nou eens wat je zelf quote johquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
waar grijpt de overheid in ?
Jij wilt dus de BTW afschaffen op bijvoorbeeld een brood ? Een brood kost laten we zeggen 1,50 euro. Waarvan 0,10 BTW. De BTW wordt afgeschaft, en dan kost een brood nog steeds 1,50. De bakker heeft 0,10 extra. Marktwerking !quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lees nou eens wat je zelf quote joh
Je hebt gelijk en meer dan je gelijk kan je niet krijgenquote:Op vrijdag 30 september 2005 20:19 schreef McCarthy het volgende:
ik had het ook over quotas en heffingen voor voedsel en kleding van buiten de EU hoor.
bovendien snap je marktwerking niet, aanbieders concureren namelijk en dat zet de prijzen onde druk.
Precies, zoals jij zegt. Het rare met jou is dat je af en toe een onderwerp aansnijdt met een op zich wel aardige invalshoek, maar op de een of andere manier ontspoort het weer op de meest fantastische wijzen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:23 schreef McCarthy het volgende:
een soort q.e.d. voor "ik ben er uit geluld"
graag gedaan hoor.
Mag ik het nog één keer zeggen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:19 schreef McCarthy het volgende:
ik had het ook over quotas en heffingen voor voedsel en kleding van buiten de EU hoor.
bovendien snap je marktwerking niet, aanbieders concureren namelijk en dat zet de prijzen onde druk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |