Nee hoor dat was helemaal niet zo, andere waren ook welkom, maar het was eigenlijk naar aanleiding van twee topics.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:12 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me echt afschuwelijk. Een gespannen sfeer omdat men er alleen heengaat voor 1 ding...
Aangezien dat ik hier post is het antwoord wel te raden denk ik zoquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:35 schreef Neuralnet het volgende:
Maar er werd weinig ontmaagd begrijp ik?
iedereen wist van tevoren dat er zo weinig meisjes zouden komen hoor, ik had nergers op gerekend.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:12 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me echt afschuwelijk. Een gespannen sfeer omdat men er alleen heengaat voor 1 ding...
No woman no cry!!quote:
There's no point living, if you can't feel alive, aldus Sophie Marceau in de film "The world is not enough".quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:37 schreef Neuralnet het volgende:
Liever vreugde en daarna eventueel huilen dan nooit vreugde kennen en altijd huilen.
Hoi.quote:Hoi.
Herkenbaar verhaal. overigens vind ik het zelf nooit zo leuk om met stelletjes ergens heen te gaan, om ze zo bezig te zien neh. kan eigen frustratie zijn of jalouzie wat dan ook, maar feit is dat ik er niet graag naar kijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:32 schreef Tha_Mars het volgende:
denk dat ik me ook even meld hier, wel zo netjes...
Ben 20, maagd en in mijn "volwassen" leventje nog geen vriendin gehad. In het begin ook geen behoefte aan gehad, maar was van 2 weken geleden met een meid(kendde haar via via) en een stelletje naar terschelling geweest. Ondertussen denk ik wel verliefd geworden.. maar dat heb ik toch al snel. Week daarna nog wezen stappen met ze. Uiteindelijk bleek ik dus nog meer verlegen te zijn daar zij. Natuurlijk hoeft het niet meteen tot een relatie te komen, maar hoe denkt zei erover... Ik heb wel gevoelens voor der onderhand maar ik durf gewoon niks te ondernemen... Ik denk, denk ik er teveel over en moet maar is actie ondernemen, maar of ik dat ook daadwerkelijk ga doen...
Na een tijdje krijg je er toch wel behoefte aan, en het is niet eens de sex of iets, maar meer gewoon het leuke van eer relatie wat ik dan bij anderen zie.
Tot zover mijn introductie
Hmm, jaar daarvoor was ik idd met een stelletje mee geweest, dat doe ik dus niet meer. Aangezien die ander ook vrijgezel was viel het dit jaar nog relatief mee... maarja dan komen weer andere dingen om de hoek kijkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal. overigens vind ik het zelf nooit zo leuk om met stelletjes ergens heen te gaan, om ze zo bezig te zien neh. kan eigen frustratie zijn of jalouzie wat dan ook, maar feit is dat ik er niet graag naar kijkerger me sowieso vaak aan overdreven verliefde stelletjes in de trein enzo.
Ik vind dat stelletjes gedoe, geplak en geklef ook irritant. Ik heb een vriend die met z'n vriendin altijd heel irritant is. Aan die vriend heb ik ook niks meer zo ongeveer dan. Ik denk daar altijd wel aan als ik met m'n vriendin en anderen ergens heen ga. Bewaar dat lekker voor als je samen bent ofzo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal. overigens vind ik het zelf nooit zo leuk om met stelletjes ergens heen te gaan, om ze zo bezig te zien neh. kan eigen frustratie zijn of jalouzie wat dan ook, maar feit is dat ik er niet graag naar kijkerger me sowieso vaak aan overdreven verliefde stelletjes in de trein enzo.
Ik weet NU wel tenminste waar ik het voor deed. Ik denk ook niet dat na de laatste relatie meteen aan nieuwe ga beginnen. Ondertussen heb ik ook weinig onzekerheden meer over sex en relaties.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:56 schreef GF het volgende:
Ik vind ook dat het hebben van een relatie (en dan juist de groep waar dit topic overgaat) zwaar wordt overdreven. Zo geweldig is het ook allemaal weer niet. Na een poosje komen er ook (kleine) irritaties, ruzies, gezeik etc. Niet van 'oh ik heb een vriendin nu is het leven oh zo geweldig.' In het begin zal dat wel zo voelen, logisch. Maar na een poosje wordt het ook gewoon je dagelijkse leven
Dus eigenlijk laat je je geluk afhangen van een ander. Want met jezelf ben je nu blijkbaar niet helemaal tevreden en je denkt dat je wel tevreden zal zijn wanneer je een relatie aangaat. Geen goede instelling vind ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
* kan zich niet voorstellen dat een relatie niet veel leuker zou zijn dan single zijn.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:39 schreef GF het volgende:
[..]
Dus eigenlijk laat je je geluk afhangen van een ander. Want met jezelf ben je nu blijkbaar niet helemaal tevreden en je denkt dat je wel tevreden zal zijn wanneer je een relatie aangaat. Geen goede instelling vind ik.
Ja, contact hebben is een voorwaarde. Maar je geluk afhankelijk laten zijn van anderen vind ik niet gezond. En het gaat hier om het hebben van een vriendin. Geen totale afzondering van je medemens. Anders heb je best een triest sociaal leven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het hebben van contacten met je medemensen is nu eenmaal een essentiele voorwaarde om gelukkig te zijn; dat kun je afhankelijk noemen, maar je kunt je nu eenmaal niet onttrekken aan de eigenschappen die je door je mens zijn ten deel zijn gevallen.
Nee nee, don't jump to conclusions that fast. Ik bedoel dat ik best wel hele elementaire dingen van het leven mis, namelijk de liefde voor een ander persoon. En dat ook terugontvangen. Als ik nu dood zou gaan zou ik me echt afvragen wat ik in dit leven in godsnaam voor iemand betekent heb.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:39 schreef GF het volgende:
[..]
Dus eigenlijk laat je je geluk afhangen van een ander. Want met jezelf ben je nu blijkbaar niet helemaal tevreden en je denkt dat je wel tevreden zal zijn wanneer je een relatie aangaat. Geen goede instelling vind ik.
Je hebt ook een triest leven als je geen partner hebt+ denk je maar eens in, helemaal nooit een partner in je leven, zou dat niet een beetje eenzaam zijn?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:51 schreef GF het volgende:
[..]
Ja, contact hebben is een voorwaarde. Maar je geluk afhankelijk laten zijn van anderen vind ik niet gezond. En het gaat hier om het hebben van een vriendin. Geen totale afzondering van je medemens. Anders heb je best een triest sociaal leven.
Dat is dan jouw mening en die deel ik niet. Helemaal nooit kan ik me wat bij voorstellen. Maar als je constant een partner nodig hebt om gelukkig te zijn, nee.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt ook een triest leven als je geen partner hebt+ denk je maar eens in, helemaal nooit een partner in je leven, zou dat niet een beetje eenzaam zijn?
Ik snap dat je graag zou willen weten hoe het is. Maar romantiseren/idealiseren is ook een vak. Maar om dat in te zien mis je dan inderdaad de ervaring van het hebben van een relatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Nee nee, don't jump to conclusions that fast. Ik bedoel dat ik best wel hele elementaire dingen van het leven mis, namelijk de liefde voor een ander persoon. En dat ook terugontvangen. Als ik nu dood zou gaan zou ik me echt afvragen wat ik in dit leven in godsnaam voor iemand betekent heb.
Klinkt misschien erg zwaar, maar zo ervaar ik het wel.
Je zegt het zelf al. Je gaat niet dood als je geen relatie hebt, maar het is wel veel leuker met. Zelfs het hebben van een beroerde relatie is beter dan het nooit hebben van een relatie, dat zegt genoeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:02 schreef GF het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening en die deel ik niet. Helemaal nooit kan ik me wat bij voorstellen. Maar als je constant een partner nodig hebt om gelukkig te zijn, nee.
Natuurlijk. Wat ik probeer te zeggen is dat het in een relatie niet altijd maar koek en ei hoeft te zijn. Het komt op mij over alsof jij een relatie als het middel ziet om gelukkig te zijn, voor misschien zelfs wel voor de rest van je leven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik idealiseer helemaal niets. Als mensen mochten kiezen tussen een leuke te gekke relatie voor de rest van hun leven, of altijd maar alleen zijn? Hoe hoog denk je dat het percentage is dat voor het laatste kiest??
Waarmee ik dus wil zeggen dat het leven gewoon wel leuker moet zijn als je een bevredigende relatie hebt.
Dat is relatief. Want ik zou liever geen relatie hebben dan één die maar voortsleept.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zelfs het hebben van een beroerde relatie is beter dan het nooit hebben van een relatie, dat zegt genoeg.
Nou ja, hoe kut een vorige relatie ook was, vrijwel iedereen zal vroeg of laat toch een nieuwe poging ondernemen. Dat zegt toch wel wat over het belang van een relatie lijkt me.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:19 schreef GF het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat ik probeer te zeggen is dat het in een relatie niet altijd maar koek en ei hoeft te zijn. Het komt op mij over alsof jij een relatie als het middel ziet om gelukkig te zijn, voor misschien zelfs wel voor de rest van je leven.
Dat is het toch ook als je ongelukkig (of in ieder geval niet gelukkig) bent als je nooit een relatie hebt? Dit is redelijk vergelijkbaar met het hebben van veel geld, je kúnt ongelukkig zijn dan, maar als je altijd geldzorgen hebt ben je het zéker.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:19 schreef GF het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat ik probeer te zeggen is dat het in een relatie niet altijd maar koek en ei hoeft te zijn. Het komt op mij over alsof jij een relatie als het middel ziet om gelukkig te zijn, voor misschien zelfs wel voor de rest van je leven.
En je instinct. Het zoeken van een partner (en mogelijkheid tot voortplanting dus).quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:22 schreef Frezer het volgende:
[..]
Nou ja, hoe kut een vorige relatie ook was, vrijwel iedereen zal vroeg of laat toch een nieuwe poging ondernemen. Dat zegt toch wel wat over het belang van een relatie lijkt me.
Dat denk je, maar het is niet waar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:22 schreef GF het volgende:
[..]
Dat is relatief. Want ik zou liever geen relatie hebben dan één die maar voortsleept.
Dus je wilt zeggen dat je zonder relatie haast wel zeker ongelukkig moet zijn? Dat vind ik onzin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is het toch ook als je ongelukkig (of in ieder geval niet gelukkig) bent als je nooit een relatie hebt? Dit is redelijk vergelijkbaar met het hebben van veel geld, je kúnt ongelukkig zijn dan, maar als je altijd geldzorgen hebt ben je het zéker.
Toch is het zo, je kunt dat wel onzin vinden, maar de menselijke natuur is nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:25 schreef GF het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je zonder relatie haast wel zeker ongelukkig moet zijn? Dat vind ik onzin.
Been there, done that.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat denk je, maar het is niet waar.
Maar je maakt een denkfout, je gaat op zoek naar iets beters, het is niet zo dat je kiest voor een celibatair leven, dat is slechts tijdelijk en dus te overzien.quote:
Dat is waar. Maar dat wil niet zeggen dat ik ongelukkig moet zijn zonder partner. Of als een gek op zoek ga naar iets 'beters'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar je maakt een denkfout, je gaat op zoek naar iets beters, het is niet zo dat je kiest voor een celibatair leven, dat is slechts tijdelijk en dus te overzien.
Ik heb nog nooit een relatie gehad (snif snif) maar ik weet zeker dat ik liever geen relatie heb dan een kutrelatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat denk je, maar het is niet waar.
Ik wil ook niet beweren dat ik echt ongelukkig ben, maar ik mis gewoon emotionele diepgang in m'n leven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:25 schreef GF het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je zonder relatie haast wel zeker ongelukkig moet zijn? Dat vind ik onzin.
Het niet hebben van een relatie omschrijven als "altijd maar alleen zijn" geeft natuurlijk een zwaar vertekend beeld. Ik ben single maar voel me absoluut niet altijd maar alleen. Zou het niet kunnen dat je wat mist in jezelf en dat (wellicht onterecht) toeschrijft aan het niet hebben van een relatie? Je ziet het overal om je heen tot het hoogste levensdoel verheven worden. Logisch dat je als eerste die kant op denkt, maar misschien moet je eens in andere richtingen kijken?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik idealiseer helemaal niets. Als mensen mochten kiezen tussen een leuke te gekke relatie voor de rest van hun leven, of altijd maar alleen zijn? Hoe hoog denk je dat het percentage is dat voor het laatste kiest??
En je weet zeker dat je het enkel in die hoek kan vinden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik vermaak me ook prima, maar toch mis ik iets.
Hoezo, dat is toch ook precies wat ik bedoel? En waarom zou ik me niet op mijn eigen genot richten als er toch niemand anders is om de fun mee te delen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:12 schreef Breetai het volgende:
misschien moet je niet zoeken naar persoonlijk genot maar eens proberen wat met mensen te delen. Je mening komt redelijk egoistisch over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |