Als je een boete niet kan of wil betalen kan je er voor kiezen te gaan zitten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Apart de TS is de eerste in Nederland die naar de gevangenis moet in een civielrechterlijke zaak.
Oftewel; slap gelul en iedereen trapt erin.
Maar het gaat hier niet om een boete in het strafrecht, maar om een schuld in het civielrecht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Als je een boete niet kan of wil betalen kan je er voor kiezen te gaan zitten.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:04 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Punt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Had je niet zo'n Algemeen Kans kaartje, dat je er ook weer uitmag?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:00 schreef Agiath het volgende:
Ja dat vind ik ook zo vervelend he....laatst nog
Ik zat aan tafel met 2 andere figuren, dus ik krijg op een gegeven moment 2 van die kunstof blokjes in me handen gedouwd...De spanning was om te snijden, ik hoorde en voelde de hete adem van de anderen, ik gooi die 2 dingen op tafel...KUT, weer naar de gevangenis...
Kutspel, dat Monopoly
Het is geen keuze, je moet gewoon dokken, pas als je niet meer geript kan worden door justitie kan je je straf uitzitten, kortom als je een baan hebt leggen ze gewoon loonbeslag en daarmee is het uit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 11:10 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Als je een boete niet kan of wil betalen kan je er voor kiezen te gaan zitten.
Paar weken terug ben ik ook voorgekomen voor een boete waar ik het niet mee eens was en de rechter deelde toen mee dat ik of 220 euro moest betalen of 4 dagen zitten. Dus je kan wel degelijk naar de 'bak' voor een kleine overtreding.
Je zal overigens niet in de bijlmerbajes komen maar in het voorarrest hokje op het lokale politiebureau me dunkt.
Gijzeling wordt echt niet opgelegt voor dit soort zaken, dat wordt gedaan wanneer er redelijk vermoeden bestaat dat iemand geld heeft maar het moedwillig niet betaalt, en of er vluchtkans bestaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:04 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet om een boete in het strafrecht, maar om een schuld in het civielrecht.
De schuldeiser zou kunnen proberen een gijzeling te laten opleggen, wat volgens mij in dit geval de enige manier is om in de cel te belanden. Maar dat wordt zelden gedaan, en is ook geen vervanging voor het betalen van je schuld, maar alleen een extra dwangmiddel om je te dwingen te betalen.
Dus als ik het goed begrijp moet hij toch de bak in. Immers: hij heeft geld, maar vertikt het gewoon om de boete te betalen. Ja, iedereen kan wel zeggen dat 'ie de video teruggebracht heeft, dat geloven we ook direct!quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gijzeling wordt echt niet opgelegt voor dit soort zaken, dat wordt gedaan wanneer er redelijk vermoeden bestaat dat iemand geld heeft maar het moedwillig niet betaalt, en of er vluchtkans bestaat.
Hmmm nadenkt... Verrek ja. Kut ik zuigquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Apart de TS is de eerste in Nederland die naar de gevangenis moet in een civielrechterlijke zaak.
Oftewel; slap gelul en iedereen trapt erin.
quote:Geregistreerd op: vrijdag 28 januari 2005 @ 00:58
Laatste bezoek: 6 dagen, 8 uur, 17 minuten geleden
Aantal posts: 17 (gemiddeld 1 per dag)
quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:28 schreef Wokkel1982 het volgende:
Wel vreemd dat hier allerlei anarchistische JunkieSietze mannetjes op af komen.![]()
Jawel.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:49 schreef switchboy het volgende:
In de bak hebben ze geen internet...
ik zal het ze meteen doorgeven.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:50 schreef TehRockstar het volgende:
Wat ziek, ik heb bergen met DVD's van videoland liggen die ik nooit teruggebracht heb. Ze hebben mijn gegevens niet verandert bij de verhuizing blijkbaar.
Daar heeft deze man zwaar gelijk in, als je niet bij de rechtbank komt opdagen heb je een probleem, je kon jezelf nog verdedigenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:35 schreef cultheld het volgende:
Je had niet zo stom moeten zijn en naar die rechtbank moeten gaan om je verhaal uit te leggen. Nu heb je in feite de macht van de rechtbank ontkent. Neem maar vast boksles, want ze knijpen je af in de bak, ook al hoef je maar een week te zitten.
Zal hij echt achter de tralies zitten?quote:Laatste bezoek: 7 dagen, 20 uur, 55 minuten geleden
Analyze Thisquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:42 schreef Tafkahs het volgende:
wat stond er op die dvd?
quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 02:18 schreef snakelady het volgende:
ach gossie, hij heeft een ontzettende babyface, die overleefd dat nooit.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |