Precies, jij snapt het. Wat goed dat jullie er wel op hebben geletquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kunststof is trouwens ook leverbaar in alle Ral-kleuren, wij hebben donkergroen met creme. Ons huis was niet duur omdat de kozijnen dus echt niets waard waren. Na de plaatsing moesten we opnieuw laten taxeren, er kwam precies 16.000 euro bij. Dus het bedrag wat de kozijnen kostten.
En ons huis is meer dan 100 jaar oud, dus we hebben inderdaad goed gekeken naar wat past. We hebben best veel buren die dat platte, witte kunststof hebben. Wat is dat lelijk zeg! In een kantoorpand of een ziekenhuis ofzo is het nog wel om aan te zien, maar een woonhuis?
Ballebek: eens in de 6 jaar schilderen? Dat geloof je toch zelf niet? Mijn ouders en zo'n beetje iedereen die ik ken doen het om het jaar....
Ja inderdaad en zeker als het om de bovenverdiepingen gaat. Het állermooiste vind ik altijd nog dubbel glas in de oorspronkelijke kozijnen laten zetten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Daarom gilde ik in eerste instantie ook: 'Over mijn lijk! Geen kunststof in mijn huis!'
Omdat ik dat gladde, platte lelijke witte spul voor ogen had. Maar nu ben ik om hoor!
Sorry, maar dan ben je echt te huisgeilquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ballebek: eens in de 6 jaar schilderen? Dat geloof je toch zelf niet? Mijn ouders en zo'n beetje iedereen die ik ken doen het om het jaar....
quote:Hoe vaak schilderen?
Geschilderd hout buiten heeft regelmatig onderhoud nodig. Loop jaarlijks het schilderwerk na en repareer barstjes. Barstjes in de laklaag leiden tot verweerde plekken en soms tot schimmel, die u alleen met zwaar schuren kunt verwijderd. Algengroei, mos, klimop en vogelpoep haalt u weg met lauw water. Gebeitst hout moet een aantal malen per jaar worden afgenomen met water.
Om de paar jaar moet u het hout helemaal overschilderen. Hoe vaak is afhankelijk van de verfsoort en de windrichting.
* Blanke lak: elke twee jaar bij een zuidgevel, elke drie jaar bij een oost- of westgevel en elke vier jaar bij een noordgevel.
* Gebeitst hout moet elke twee jaar worden overgebeitst. Van te voren licht opschuren voordat u gaat beitsen is voldoende.
* Hout met een dekkende verflaag heeft elke vijf à zes jaar een nieuwe schilderbeurt nodig.
Welke wijk woon je?quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Echt, ik zie in mijn buurt de mooiste jaren '30-pandjes vernaggeld worden door dat platte spul. dat doet me bijna letterlijk pijn in het hart![]()
Gelukkig mag het nu niet meer van de gemeente (beschermd stadsgezicht omdat ze er plots achterkwamen op oude tekeningen dat de architect Berlage de buurt had ontworpen), maar er is al zo veel lelijks gedaan.
Bij mij zitten ook de originele kozijnen er nog in van 82 jaar geleden, op zich kan het wel maar wat je zegt: Voor ongeveer hetzelfde geld heb je nieuwe kozijnen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het állermooiste vind ik altijd nog dubbel glas in de oorspronkelijke kozijnen laten zetten.
Maar mèn, dat is écht duur![]()
pssssst.... Verbouwen en vernieuwen......quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ben benieuwd naar het topic = foto's!
Een wijk in Den Haagquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:33 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Welke wijk woon je?
[..]
Bij mij zitten ook de originele kozijnen er nog in van 82 jaar geleden, op zich kan het wel maar wat je zegt: Voor ongeveer hetzelfde geld heb je nieuwe kozijnen.
Ik heb wel een idee wie dit is en denk zelfs dat deze meneer wel eens bij ons is geweest om kozijnen af te nemen. Hij werkte bij exacta en dacht zelf ook wel zoiets te kunnen opzetten, gezien zijn verkoop techniek zou hij zo naar exacte kunnen gaan.quote:Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
Verhaal
Ik heb geprobeerd de website van Europakozijn te bezoeken, maar daar vind ik ook geen informatie over hun product, alleen dat ze TOPVERKOPERS zoeken, zie http://www.europakozijn.nl
Wie heeft ook - goede of slechte of vreemde - ervaring met Europakozijn ?
ik heb er geen ervaring mee, maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik absoluut geen zaken met hun doen, als ze zo raar doenquote:Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
verhaal over europakozijn
Wie heeft ook - goede of slechte of vreemde - ervaring met Europakozijn ?
Ik vind dat mensen mogen zeggen wat ze willenquote:
De puzzelstukje gaan op hun plaats vallen. De vertegenwoordiger van EuropaKozijn die met mij contact opnam had een stukje venster bij zich dat exact hetzelfde was als dat van de vertegenwoordigers van Exakta, hij gedroeg zich ook vergelijkbaar met die gasten van Exakta die een week eerder bij mij waren. Ik had die lui van Exakta duidelijk laten weten dat ze veel te duur waren en dat ik niet wilde financieren, zij gingen en een dag later belde EuropaKozijn: "Ik heb gehoord dat u op zoek bent naar kunststof kozijnen ....." Die spelen dus onder 1 hoedje: EuropaKozijn en Exakta. De fabriek van EuropaKozijn is gevestigd in Winterswijk, die van Exakta staat toevallig ook in Winterswijk !?!quote:Op maandag 26 september 2005 22:20 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee wie dit is en denk zelfs dat deze meneer wel eens bij ons is geweest om kozijnen af te nemen. Hij werkte bij exacta en dacht zelf ook wel zoiets te kunnen opzetten, gezien zijn verkoop techniek zou hij zo naar exacte kunnen gaan.
Wij herkennen dit soort figuren meteen en willen er helemaal niet mee in zee, we noemen het goudzoekers. Ze denken dat het allemaal zo makkelijk is in de kozijnen branch en dat er geld is te verdienen. Het rekensommetje 30.000 gulden voor een huis en de helft winst gaat echter niet op
Tip, koop je kozijnen bij iemand die in zijn vak en niet in zijn pak zit.
Ja natuurlijk, maar wat ik meer wil zeggen is dat ik absoluut geen idee heb van prijzen en/of mogelijkheden wat betreft soorten kunstofkozijnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Offertes aanvragen dan weet je het exact.
Nu weten waar ik aan toe benquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Een offerte kost niks en verplicht tot niets, bovendien wordt je (hopelijk) vakkundig voorgelicht. Wat wil je nog meer?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier graag verder, dat is het makkelijkste: Kunststof Kozijnen. Iemand enig idee wat dat kost?
Ik heb gevraagd of de topics worden samengevoegd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |