Als je een nieuw topic aanmaakt, gewoon de titel intikken achter 'Topic:'.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:45 schreef LarryV13 het volgende:
thanx, ik zocht net naar die mogelijkheid..
quote:
Als ik dat zo zie dan zou je idd een nieuwe kunststofleiding door die mantel buis moeten kunnen trekken.quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:37 schreef LarryV13 het volgende:
kijk, je moet t maar even weten, thanx
[afbeelding]
hij heeft bij mij toen ook moeten hakken, maar ja, ik heb een huurwoning dus dat scheelt, hak en breekwerk is voor de woningvereniging en het was niet mijn schuld dat die slang lek was, weet ook niet hoe het kan dat ie toen lek gegaan is, heb hier nog nooit een gat geboord...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:56 schreef LarryV13 het volgende:
Ja, wrijf het er maar in. Ter verdediging kan ik aanvoeren dat dit bord niet in mijnmeterkast stond, dat er drempel vastgezet moest worden, en dat deze leidingen niet te vinden zijn met m'n leidingenzoeker; ook zat dit gat 1 mm naast het gat dat er al zat (vorig jaar geboord). Kennelijk toen geluk gehad.
Wel heb ik de fout gemaakt te diep te boren: de leidingen zitten ongeveer op 4 cm diepte denk ik.
Ter lering ende vermaak: inmiddels de afspraak gemaakt met de installateur: die gaat hakken. Hij geeft aan dat je er soms wel een nieuwe leiding doorheen kan trekken, maar dat je dan toch moet hakken bij de bocht onder de radiator, want daar trek je hem niet zomaar doorheen. Vandaar dat ik gezegd heb dan maar gewoon bij het boorgat te gaan hakken.
Duuss..
quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:28 schreef LarryV13 het volgende:
Hier een foto van de kunststof leidingen die in de cv kast uit de vloer komen:
[[url=g:\vloer1.jpg]afbeelding[/url]]
mm, lukt niet, zal eerst even bij faq zoeken waar ik de foto's kan zetten..
Hier ook.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je geluk hebt kun je een nieuwe kunstofbuis erin trekken, hebben ze bij mij thuis ook eens gedaan, nieuwe buis erin, effe aansluiten en klaar, misschien even de vakman er naar laten kijken?
ik heb gehad dat ik een sleuf langs een huis moest graven op zaterdagmiddag 16:00 uur en er was mij verzekerd dat er absoluut niks kon zitten, dus kraantje aangeslingerd en graven maar.quote:Op donderdag 1 september 2005 17:41 schreef RRRobert het volgende:
Ik heb 't ooit eens gehad met een gasleiding. Gelukkig zit er een veiligheidsklep achter de hoofdkraan, die de hoofdgasleiding afsluit bij plotseling drukverlies. Moest ik ook gaan hakken. 't Kon gelukkig worden opgelost door het gat op te boren, schroefdraad in te tappen en met een blindplug dicht te draaien. 't meeste werk was nog het vinden van de jusite maat schroeftap en blindplug.
Bij graafwerkzaamheden ben je ook verplicht (als particulier en bedrijf) om een zogeheten kosteloze klickmelding te doen. Die sturen je alle benodigde tekeningen van mogelijke leidingen op.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:06 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb gehad dat ik een sleuf langs een huis moest graven op zaterdagmiddag 16:00 uur en er was mij verzekerd dat er absoluut niks kon zitten, dus kraantje aangeslingerd en graven maar.
zie ik na een paar meter een mooi omgekrulde 22mm? gasleiding aan mijn bak hangen, en direct een zeer sterke gaslucht.
bleek ik bijna 5 meter buis in de grond kapot getrokken te hebben en binnen de meter en alles van de muur
dus voordat het klaar was, was het 21:00 uur
www.klic.nlquote:KLIC Stichting ter voorkoming van graafschade
KLIC (Kabels en Leidingen informatiecentrum) is een landelijke stichting van de deelnemende kabel en leidingbeheerders. KLIC vervult een rol in de informatievoorziening en zet zich op andere wijze in ter voorkoming van schades door grondwerkzaamheden.
als mijn baas een schriftelijke verklaring heeft dan graaf ik daarquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bij graafwerkzaamheden ben je ook verplicht (als particulier en bedrijf) om een zogeheten kosteloze klickmelding te doen. Die sturen je alle benodigde tekeningen van mogelijke leidingen op.
[..]
www.klic.nl
zat bij ons op de vloer geplakt zoiets. Heb toen maar eens de CV goed aangezet, en op de kale vloer gaan voelen waar die leidingen nou ongeveer lopen. Aangezien het in november was was dat redelijk te voelen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Bij ons zat er in de meterkast een GIGANTISCH waarschuwingsbord om toch vooral NIET, NERGENS en NOOIT in de vloer te boren! Wist je niet dat er leidingen konden zitten?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:10 schreef dscx het volgende:
...................
Oh ja, de leidingenzoeker detecteert alleen koper, heeft geen zin om kunststof leidingen te zoeken
Kijk dan word het anders, ik dacht dat je zo maar in je tuin of op straat aan het graven was geslagenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:54 schreef densmee het volgende:
[..]
als mijn baas een schriftelijke verklaring heeft dan graaf ik daar
ons bedrijf zou daar een tuin aanleggen met beregeningquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk dan word het anders, ik dacht dat je zo maar in je tuin of op straat aan het graven was geslagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |