abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 6 februari 2006 @ 07:35:46 #271
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_34785241
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:59 schreef Vigile het volgende:
Ik ben voor m\'n D70 op zoek naar een telelens, met een bereik tot 300mm. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar wat er 2ehands zoal te koop is, aangezien mijn budget niet echt groot is kom ik steeds uit bij deze lens:Sigma 70-300mm F4-5.6

Iemand ervaring met deze lens, en is hij niet (te) licht-ongevoelig?
Ik heb geen persoonlijke ervaringen. Maar ik hoor alleen positieve verhalen over dit objectief.
Of hij lichtsterk genoeg is, hangt vooral af van de dingen die je er mee wilt gaan doen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 6 februari 2006 @ 17:25:13 #272
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34800247
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:59 schreef Vigile het volgende:
Ik ben voor m\'n D70 op zoek naar een telelens, met een bereik tot 300mm. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar wat er 2ehands zoal te koop is, aangezien mijn budget niet echt groot is kom ik steeds uit bij deze lens:Sigma 70-300mm F4-5.6

Iemand ervaring met deze lens, en is hij niet (te) licht-ongevoelig?
Ik heb hem, hij is niet echt lichtgevoelig maar best wel een leuke lens qua prijs. Op 300 is ie een beetje soft, maar voor de rest is ie voor de prijs best wel puik
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:43:20 #273
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_34823360
hoe voelt de sigma 70-300 4-5.6 apo aan eigenlijk? beetje degelijk/stevig? of net zoveel plastic als een gemiddelde kitlens?
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_34823520
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:43 schreef Muk het volgende:
hoe voelt de sigma 70-300 4-5.6 apo aan eigenlijk? beetje degelijk/stevig? of net zoveel plastic als een gemiddelde kitlens?
Het is een redelijk plastic ding. Ligt goed in de hand en ik ben er best te spreken over
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:14:39 #275
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34827825
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het is een redelijk plastic ding. Ligt goed in de hand en ik ben er best te spreken over
Wat hij zegt. Plastic maar wel redelijk stevig en is goed te hanteren.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_34861347
Vraag;
ik stel hem hier maar, weet niet goed waar hij past..

Wat zijn specifieke objectieven voor hun doel..
Zo praat men over, macro, landschap, portret, architectuur.(en er zullen vast nog wel meer onderwerpen/disciplines zijn...)

Wanneer de gevorderde fotograaf nu een opname wil maken binnen elk van bovengenoemde kaders, welk soort objectief kiest hij of zij daar dan voor?
Wanneer kiest diezelfde gevorderde fotograaf voor een objectief met een vast brandpunt of juist een objectief met een zoombereik?
Is er ergens een overzicht met voorbeelden te krijgen, bijvoorbeeld 1zelfde opname met verschillende soorten objectieven?

Stel, er word geadviseerd om voor macro-opnames een 105 mm objectief (vast brandpunt) aangeraden, waarom zou bijvoorbeeld een 70-300mm juist niet geadviseerd worden..oftewel, waarin onderscheiden vaste brandpunt-objectieven zich van zoom-objectieven?Kwaliteit? Welke specifieke eigenschappen en/of voordelen zijn er voor beiden te vinden?
dat er een flexibel bereik ontstaat door te zoomen begrijp ik wel

Ik ben erg benieuwd naar het soort objectief wat jullie gebruiken voor portret, landschap, macro en architectuur.

CC
Mistakes are the portals of discovery.
pi_34861547
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
Vraag;
ik stel hem hier maar, weet niet goed waar hij past..
Is er ergens een overzicht met voorbeelden te krijgen, bijvoorbeeld 1zelfde opname met verschillende soorten objectieven?
Das geen korte vraag en zeker ook geen kort antwoord. Om maar alvast met één antwoord te beginnen:
tooltje om focal length te vergelijken.
pi_34861724
Zat al op de site van Tamron te kijken...

Op de site van Canon vind ik het wat duidelijker, thanks!
Mistakes are the portals of discovery.
pi_34965235
LD & Phoentje gaan voor de Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro en nemen er wel een statiefje bij LD heeft een vaste hand , maar niet zo vast
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_34965306
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:06 schreef Lord Dreamer het volgende:
LD & Phoentje gaan voor de Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro en nemen er wel een statiefje bij LD heeft een vaste hand , maar niet zo vast
Je kan best uit de losse hand schieten hoor Moet je alleen ff je ISO terugzetten naar 400 of zo
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34967800
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je kan best uit de losse hand schieten hoor Moet je alleen ff je ISO terugzetten naar 400 of zo
We hebben hem binnen + uv filter + statief .

en extra batterijpack en een polariserend filter voor alvast de zomer vakantie. Hmm ik denk dat we nu wel compleet zijn.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_34967810
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:01 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

We hebben hem binnen + uv filter + statief .

en extra batterijpack en een polariserend filter voor alvast de zomer vakantie. Hmm ik denk dat we nu wel compleet zijn.
Cool Feli en zo. Bla bla bla. Zin om een keertje te gaan meeten in Blijdorp
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:09:52 #283
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_34967987
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Cool Feli en zo. Bla bla bla. Zin om een keertje te gaan meeten in Blijdorp
Zeker weten - voor een meet(je) zijn we wel te porren en met een abbo'tje op zak is Blijdorp altijd een leuk idee
Hoewel het geen grandioos weer is, zullen wij morgen iig al in de Diergaarde te vinden zijn...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_34968040
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:09 schreef Phoenixx het volgende:
en met een abbo'tje op zak is Blijdorp altijd een leuk idee
Ik ken het probleem
quote:
Hoewel het geen grandioos weer is, zullen wij morgen iig al in de Diergaarde te vinden zijn...
Ben benieuwd
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2006 @ 12:19:42 #285
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35322548

wordt volgende week geintroduceerd op de PMA!

Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')