en geen AF-G? of.. zie ik dat verkeerd?quote:Lens Mount Nikkor AF / F-mount, D-Type
Luap (en anderen)..quote:Op zondag 22 januari 2006 13:09 schreef luap het volgende:
Ik zou zeggen: bepaal eerst voor jezelf hoe macro je wilt gaan. Dus hoeveel cm wil je als onderwerp (plus eventuele loze ruimte eromheen) af kunnen beelden?
Vervolgens is je sensor 2.4 bij 1.6 cm groot.
In de specs van een lens zie je altijd ergens een verhouding staan. Voor de tamron 28-75 is dat bijvoorbeeld 1 : 3.9 (zie bijvoorbeeld website Tamron. Dat geeft je dan een onderwerp van 2.4 x 3.9 = 9.36 cm. Een voorwerp van 6 cm krijg je dan dus niet beeldvullend in beeld. Misschien is dit goed genoeg voor jou doel. Misschien ook niet en dan kun je naar andere lenzen gaan kijken of een trucje toepassen om met die 28-75 toch dichterbij te kunnen komen (tussenringen).
Succes ermee! en als je nog meer vragen hebt of het is niet duidelijk dan laat maar weten
Kan iemand me wat meer over deze lens vertellen? heb wel wat voorbeeld foto's gevonden op het internet, die er redelijk goed uitzagen?quote:Op maandag 30 januari 2006 12:34 schreef cyberrobin het volgende:
Ik wil de Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 zwart 62S kopen voor mijn Nikon D50
Ik heb er 1 te koop, het is een echte beginnerslens (vind ik dan) ik vind em nu niet goed genoeg meer.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:25 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Kan iemand me wat meer over deze lens vertellen? heb wel wat voorbeeld foto's gevonden op het internet, die er redelijk goed uitzagen?
Je kan beter iets meer betalen, want op deze ben je na een half jaar uitgekeken stom pea stom...dit was een kans om hem te verkopenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:35 schreef cyberrobin het volgende:
Thnx Pea, denk dat ik nog even verder ga zoeken dan
Hahaha tja, niet slim peaquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je kan beter iets meer betalen, want op deze ben je na een half jaar uitgekeken stom pea stom...dit was een kans om hem te verkopen![]()
Gewoon via Marktplaats verkopenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je kan beter iets meer betalen, want op deze ben je na een half jaar uitgekeken stom pea stom...dit was een kans om hem te verkopen![]()
Ik heb nu een sigma 70-300 APO (nog te leen maar die ga ik waarschijnlijk overnemen) die is al een stuk beter...als je echt goed wil is die 70-200 van nikon errug goed, maar ook duur.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:42 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Hahaha tja, niet slim pea![]()
Maarja, ik ga denk ik idd nog wat doorsparen
Thnx! die Sigma ziet er idd beter uit, Ik ga maar eens doorsparenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:47 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb nu een sigma 70-300 APO (nog te leen maar die ga ik waarschijnlijk overnemen) die is al een stuk beter...als je echt goed wil is die 70-200 van nikon errug goed, maar ook duur.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:55 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Thnx! die Sigma ziet er idd beter uit, Ik ga maar eens doorsparenBedankt!
27 mm is behoorlijk groothoek.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:56 schreef Vigile het volgende:
Vraagje, als ik een D70 koop met kitlens (18-50 mm ), dan kan ik dus groothoek foto's maken? ik dacht ergens te hebben gelezen dat er sprake is van een verlengingsfactor waardoor de lens eigenlijk een bereik heeft vanaf 27mm...en dat is niet echt groothoek denk ik?
Die sigma heb ik ook, maar dan voor Canon. Is een errug fijn dingquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:47 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb nu een sigma 70-300 APO (nog te leen maar die ga ik waarschijnlijk overnemen) die is al een stuk beter...als je echt goed wil is die 70-200 van nikon errug goed, maar ook duur.
de misvatting is wel dat het om een verlenging betreft. de lens focussed nog steeds op hetzelfde aantal mm ongeacht je sensor grootte; de hoek die je ziet is alleen minder dan je verwachten zou, dit noemt men de cropfactor. 28 is een mooie groothoek, 18mm is een grotere groothoek dan 28mm...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:56 schreef Vigile het volgende:
Vraagje, als ik een D70 koop met kitlens (18-50 mm ), dan kan ik dus groothoek foto's maken? ik dacht ergens te hebben gelezen dat er sprake is van een verlengingsfactor waardoor de lens eigenlijk een bereik heeft vanaf 27mm...en dat is niet echt groothoek denk ik?
Omdat de sensor kleiner is dan een 35mm negatief.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:20 schreef Vigile het volgende:
Maar hoe werkt dat dan? waarom is een 18 mm lens niet gewoon 18mm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |