Mijn vraag was meer waar het vandaan kwam en wat er eventueel aan te doen is, niet de bedoeling om er een bestrijdingsfeest van te makenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:37 schreef Bluezz het volgende:
Net als motteballen en ander bestrijdingsfeest qua dieren mag dit verder in LIF
Zoveel? Lijkt me een gevalletje Hart van Nederland eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:16 schreef Gnorf het volgende:
Vorig jaar kon ik letterlijk niet meer door mijn raam naar buiten kijken doordat mijn hele ramen vol zaten met vliegen, echt duizenden.
Ik vond dit, tis niet veel.......quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:04 schreef Gnorf het volgende:
Ik woon in een flat, dus de kans dat er een kruipruimte onder mijn huis zit is niet zo groot, wel onderburen, maar die kunnen rechtop lopen, dus ook niet echt een kruipruimte![]()
Ik heb het idee dat het onder mijn keuken vandaan komt (onder de kastjes vandaan), maar bestaat er een kans dat er iets ligt dat ieder jaar rond dezelfde periode dermate gaat rotten dat er zo'n plaag vandaan kan komen? (de oude eigenaar?)
quote:Vliegen vermijden
- Dek afval en voedingsmiddelen af, zodat je vliegen niet lokt.
- Horrengaas of een vliegengordijn houden vliegen buiten.
- Zorg dat spinnen en vogels niet verdreven worden; zij zijn de natuurlijke vijanden van vliegen.
Vliegen bestrijden
- Vliegen stoot u af door eucalyptusolie of muntolie te gebruiken.
- Vliegen in huis kunt u verjagen door te luchten.
- Kleverige vliegenvangers zijn niet giftig, maar wel dieronvriendelijk; u kunt vliegen beter doodslaan met een vliegenmepper of krant.
Dan moet je dus je deuren en/of ramen open zetten zonder horren. En ZO komen ze juist binnenquote:- Vliegen in huis kunt u verjagen door te luchten.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:49 schreef jessie het volgende:
Welnee luchten kan je ook met je horren dicht en de deuren open natuurlijk!
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:16 schreef Gnorf het volgende:
Ieder jaar heb ik eind juli begin augustus hetzelfde probleem, mijn huis word overspoeld door vliegen. Vorig jaar kon ik letterlijk niet meer door mijn raam naar buiten kijken doordat mijn hele ramen vol zaten met vliegen, echt duizenden.
Ehhhhh o ja dat kan niet, maar je kan wel luchtenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En hoe gaan die vliegen naar buiten dan?
Ik geloofde het eerst ook niet helemaal, maar het is echt waar. Je ziet het ook wel in winkels waar ze etenswaren verkopen (bij de kaasboer bijvoorbeeld). Ziet er vreselijk raar uit, maar geen vlieg te bekennen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 11:20 schreef B.A.Trix het volgende:
Ben iig wel benieuwd of dat van die zakjes met water helpt! Hoop het voor je, zou zelf namelijk helemaal gek van die vliegen worden...![]()
Vliegen bouwen geen nestenquote:Op zondag 7 augustus 2005 11:20 schreef B.A.Trix het volgende:
Beetje ranzig idee vind ik het wel.. wel apart dat ze ieder jaar terug komem..
Mischien heb je wel ergens een nest ( heet dat zo bij vliegen???????) en zijn dit de jonge vliegjes die nog niet het echt instinct hebben om weg te vliegen..
Ik denk dat dat het is..!!Ben iig wel benieuwd of dat van die zakjes met water helpt! Hoop het voor je, zou zelf namelijk helemaal gek van die vliegen worden...
![]()
owww..dan weet ik ook niet waar ze vandaan komen..quote:
Je had ook gewoon "nee" kunnen zeggen tegen de politie.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:54 schreef Gnorf het volgende:
Geen idee waarom ze hebben gebeld, maar de politie stond voor de deur met de vraag of ze even het huis mochten controleren omdat er klachten waren gekomen van de buren...
aangezien je zo mijn keuken in kan kijken vanaf de gallerij en dus ook kan zien dat het netjes en schoon is neem ik aan dat ze wat anders zochten.
heb ik ook al aan zitten denken, maarja, dan zal ik toch ergens moeten kijken, ze lijken onder de keuken vandaan te komen, als er daar ergens een open verbinding zit naar buren krijgen zij die blauwe pakjes op hun dakquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:03 schreef Aurelium het volgende:
Wat hebben dat ook ooit eens gehad met rioolvliegjes. Hele huis 3 keer binnenstebuiten gekeerd, niks vinden. Uiteindelijk bleek het riool van de buurman die op vakantie was kapot te zijn...
En de dag erna een dode buurvrouw aantreffenquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je had ook gewoon "nee" kunnen zeggen tegen de politie.
En dan 's nachts bij je buurvrouw voor het raam gaan staan met bakmeel op je hoofd...zal haar leren...
Vliegen die uit het riool komen, had het vandaag met een collega erover, schijnt een redelijk normaal verschijnsel te zijn, alleen niet in flats...quote:
ja, weet ik veel.. gewoon van die kleine vieze kut vliegjes die tevoorschijn komen bij vieze sanitaire bedoeningen en riolen.quote:
Uw zoekbewerking - rioolvlieg - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverdquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:09 schreef Aurelium het volgende:
[..]
ja, weet ik veel.. gewoon van die kleine vieze kut vliegjes die tevoorschijn komen bij vieze sanitaire bedoeningen en riolen.
Did you mean: koolvlieg?quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:10 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Uw zoekbewerking - rioolvlieg - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Geen resultaten voor "rioolvlieg".
![]()
Wijsneusquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:10 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Uw zoekbewerking - rioolvlieg - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Geen resultaten voor "rioolvlieg".
![]()
quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:14 schreef Soepkip1980 het volgende:
Neem een abbonnement op de Telegraaf...heb je er in het weekend sowieso geen last van
Die kut vliegen krijg je zelfs na 5 minuten van electrocutie nog niet dood met een electrische vliegenmepperquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:13 schreef Ghostbuster het volgende:
Electrisch dames en heren
Echt zo leuk,ik noem het realtime fragfesten.
Ik noem het realtime de tering oplopenquote:Op maandag 8 augustus 2005 01:13 schreef Ghostbuster het volgende:
Electrisch dames en heren
Echt zo leuk,ik noem het realtime fragfesten.
quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik noem het realtime de tering oplopen
Die dingen hangen in snackbars etc ook altijd.
Maar testen hebben uitgewezen dat zo'n vlieg ontploft. En dat stofjes, stukjes en ziektes de hele kamer door worden geblazen. Eet ze!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |