abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 21:17:16 #51
128220 Peter6000
pi_84521536
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef aaron_jweet. het volgende:
vliegenplakspul werkt ook neit, want dan blijven ze ook maar terugkomen.
Ik heb ook maar van die lelijke 'koorden' gekocht, in de strijd tegen de vliegenoverlast.
Het is nu wel wat minder met de overlast, dat komt omdat er al ruim 20 slachtoffers te betreuren zijn.
Ze sterven een langzame dood, als ze tegen de plakstrip zitten kunnen ze niet meer weg en ze gaan erg bewegen in hun doodsstrijd.

Ik overweeg nog wel dit te kopen, alleen het is wat prijzig. Ik kan er 2 erg positieve en 0 negatieve reviews over vinden. Dat is (voor mij) wat weinig om een aankoop van 80 euro (die navulbussen kosten ook geld) te verantwoorden.

De reviews van mensen die 1 posting hebben tel ik uiteraard niet mee, dat is vermoedelijk spam.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 01:43:49 #52
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84692734
Zo aan de foto's te zien zijn dat vleesvliegen, wat dus betekent dat er ergens een dood iets ligt. Omdat het terugkerend is, zou dat bv in je afvoerkanaal kunnen zijn (toilet, douche, afzuigkap, schoorsteen), bv een dode jonge vogel ofzo, of misschien ergens onder keukenkastjes of in een spouwmuur dode muizen?. Vandaar dat het er ook extreem veel kunnen worden, de maden die in vliegen veranderen leggen zelfs ook weer eitjes in de voedselvoorziening.

Ik vond er ooit eens een stuk of 20 aan de binnenkant van mijn slaapkamerraam. Ik ben gaan zoeken en ja hoor, had de kat (die nooit op de slaapkamers mag, echter in een ongezien ogenblik toch naar binnen geglipt is) daar een dode muis neer gegooid, verstopt in een hoekje aan de achterkant onder het bed :o

Ze zoemen heel erg en zijn heel traag, ik vind ze zo ranzig :r In mijn vorige woning heb ik op het toilet een paar keer in de zomer meegemaakt dat er wel eens een enorme made op de grond lag. Bij inspectie bleek uiteindelijk dat er een vogel (kraaien)nest in de afvoerpijp zat. Daar is toen zo'n kapje op gezet door de WBV.

Als je buiten kijkt, zitten er dan op alle afvoeren van je woning van die dekseltjes? Op het dak moet dat vanaf de straat te zien zijn. Wat je in deze periode vaak hebt, is dat er een dode vogel in zo'n pijp ligt en daar komen dus die vliegen op af. Ga eens zoeken. Is het je eigen woning of een woning van een WBV? In dat laatste geval kun je hen laten komen om de oorzaak op te sporen en kapjes op je afvoerpijpen te laten zetten. Als het je eigen woning is dan zul je zelf aan de slag moeten. Eventueel met gif spuiten (pas wel heel goed op je eigen gezondheid), vooral op plekken waarvan je zelf vermoedt dat er een bron zou kunnen zijn (spuitbus tegen vliegende insecten, maden drogen dan ook op en eitjes komen niet meer uit). Muizenkorrels neerzetten zou nog een optie zijn. De muizen die daaraan dood gaan drogen dan in en zijn niet meer aantrekkelijk voor vleesvliegen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 01:52:49 #53
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84692952
O ja nog dit; door gaas kruipen de maden gewoon heen. Als die zich vervolgens goed kunnen verbergen tot ze vliegen zijn dan heeft het gaas geen zin. Ik had destijds bij mijn bed een klamboe hangen. Toen ik die dode muis ontdekte, zag ik ook dat die klamboe op die plek waar de halve muis lag, vol zat met maden (kropen door de gaatjes van het gaas heen :r ). Als ze dus bv echt uit een afvoerkanaal komen, zul je juist het vanaf het begin het probleem aan moeten pakken; zorgen dat er niets in dat afvoerkanaal terecht kan komen. En desnoods spuiten (met spuitbus) in dat afvoerkanaal.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 04:12:13 #54
28033 Pek
je moet wat
pi_84694466
Ik denk dat deze info enorm op prijs wordt gesteld ^O^
Vijf jaar na dato... :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  † In Memoriam † zaterdag 31 juli 2010 @ 13:01:34 #55
128220 Peter6000
pi_84699894
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 04:12 schreef Pek het volgende:
Ik denk dat deze info enorm op prijs wordt gesteld ^O^
Ja, dat denk ik ook.

Dit topic wordt zeer vaak geraadpleegd, is me opgevallen.

Hier is tot mijn opluchting de vliegenoverlast voorbij, dankzij de Vapona Vliegenvangers. Ik heb er maar gewoon 8 opgehangen. Ik dacht: hoe meer er hangen, hoe groter de kans dat de vliegen er tegenaan vliegen.

Op zich is het niet zo`n diervriendelijk en esthetisch gezicht dat er 8 plakstrippen met verterende vliegenlijken verspreid door de vrij kleine woonkamer/ keuken hangen, maar dit weegt absoluut op tegen de zo goed als voorbije overlast.

Nu de bron nog aanpakken.
Ik vermoed dat die ergens in de niet helemaal optimaal schone keuken ligt. :+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:13:33 #56
202348 Susi
Temple of Love
pi_84701879
Ha ! Dat hebben wij thuis ook een keer gehad, dat is inderdaad ontzettend smerig. Ben toen nog een aantal middagen wezen vliegenmeppen bij een oude buurvrouw die dat niet kon. Op de hele buurt had elk huis namelijk minstens 500 vliegen in huis.
Bij ons kwam dat omdat er kippenmest in de buurt lag, dat schijnt vliegen aan te trekken.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:04:20 #57
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_84730583
En ik maar denken dat het hier erg is.

Er hangen hier ook van die vieze vliegenstrips, maar onze woonkamer kan niet afgesloten worden en er zitten meer huisdieren, dus die spray wordt hem niet.
Die stroken werken nog best goed eigenlijk.
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:25:47 #58
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84757943
Ik heb hier een paar van die irritante k*tvliegen; vliegen de godganse dag rond je hoofd, eten, handen, laptop en weet ik wat al niet meer, maar als je ze wilt doodmeppen zijn ze ineens zoooooo snel :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')