Zo aan de foto's te zien zijn dat vleesvliegen, wat dus betekent dat er ergens een dood iets ligt. Omdat het terugkerend is, zou dat bv in je afvoerkanaal kunnen zijn (toilet, douche, afzuigkap, schoorsteen), bv een dode jonge vogel ofzo, of misschien ergens onder keukenkastjes of in een spouwmuur dode muizen?. Vandaar dat het er ook extreem veel kunnen worden, de maden die in vliegen veranderen leggen zelfs ook weer eitjes in de voedselvoorziening.
Ik vond er ooit eens een stuk of 20 aan de binnenkant van mijn slaapkamerraam. Ik ben gaan zoeken en ja hoor, had de kat (die nooit op de slaapkamers mag, echter in een ongezien ogenblik toch naar binnen geglipt is) daar een dode muis neer gegooid, verstopt in een hoekje aan de achterkant onder het bed
Ze zoemen heel erg en zijn heel traag, ik vind ze zo ranzig

In mijn vorige woning heb ik op het toilet een paar keer in de zomer meegemaakt dat er wel eens een enorme made op de grond lag. Bij inspectie bleek uiteindelijk dat er een vogel (kraaien)nest in de afvoerpijp zat. Daar is toen zo'n kapje op gezet door de WBV.
Als je buiten kijkt, zitten er dan op alle afvoeren van je woning van die dekseltjes? Op het dak moet dat vanaf de straat te zien zijn. Wat je in deze periode vaak hebt, is dat er een dode vogel in zo'n pijp ligt en daar komen dus die vliegen op af. Ga eens zoeken. Is het je eigen woning of een woning van een WBV? In dat laatste geval kun je hen laten komen om de oorzaak op te sporen en kapjes op je afvoerpijpen te laten zetten. Als het je eigen woning is dan zul je zelf aan de slag moeten. Eventueel met gif spuiten (pas wel heel goed op je eigen gezondheid), vooral op plekken waarvan je zelf vermoedt dat er een bron zou kunnen zijn (spuitbus tegen vliegende insecten, maden drogen dan ook op en eitjes komen niet meer uit). Muizenkorrels neerzetten zou nog een optie zijn. De muizen die daaraan dood gaan drogen dan in en zijn niet meer aantrekkelijk voor vleesvliegen.