abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30249320
Ik heb het ook net binnen. Vandaag ff gespeeld maar is wel lastig zeg. Wat zijn goede tips om niet gelijk schuld te draaien?? Rustig met een kleine stad beginnen??
pi_30251446
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:48 schreef existenz het volgende:

[..]

Daar hebben we dan ook de moneyplants voor
Of de Bank
pi_30252097
quote:
Op zondag 4 september 2005 02:27 schreef kultivate het volgende:
Ik heb het ook net binnen. Vandaag ff gespeeld maar is wel lastig zeg. Wat zijn goede tips om niet gelijk schuld te draaien?? Rustig met een kleine stad beginnen??
In het begin zal je altijd schuld draaien. Maar je moet rustig beginnen en daarna je stadje uitbreiden. In het begin heb je nog geen politiebureau nodig. Daar beginnen ze meestal pas om te zeuren rond de 10.000 inwoners.
  zondag 4 september 2005 @ 10:19:38 #279
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_30252290
quote:
Op zondag 4 september 2005 09:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

In het begin zal je altijd schuld draaien. Maar je moet rustig beginnen en daarna je stadje uitbreiden. In het begin heb je nog geen politiebureau nodig. Daar beginnen ze meestal pas om te zeuren rond de 10.000 inwoners.
Inderdaad. Gewoon pas dingen bouwen wanneer je ze nodig hebt
The night hides a world, but unveils a universe
pi_30254659
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

damn, erg cool gedaan! Welke plugin gebruik je voor die roads, die kleinere?
Trail Parks Tarmac version
Trail Parks White version

En deze kan je gebruiken om die parkjes + hekken aan te leggen.
Diagonal Park Fences V1
pi_30256353
ik ben klein begonnen... ik heb zo´n energie ding neergekwakt heb gekeken naar de vraag... heb wat industrie gebied gebouwd en wat woongebied en verder heb ik van alles pas gebouwd zodra ze erom vroegen... heb geld in brandweer, politie enzo verlaagd toen het kon en pas weer verhoogd toen het nodig was, ik heb op geen enkel moment winst gedraaid.

ben nu bijna door mijn 5e lening heen en mijn stadje staat al vol.... brandweer weghalen betekent brand ...... ik weet het niet meer.
pi_30256486
je moet niet klein beginnen, juist groot. Hoe meer zones, hoe meer geld. En je moet al helemaal niet lenen, dat kost veels te veel geld. Gewoon als je begint meteen heel veel zonen, dat is je bron van inkomsten.
  † In Memoriam † zondag 4 september 2005 @ 16:59:56 #284
88815 The_Emotion
98.3
pi_30262047
Scholen, ziekenhuizen en krachtcentrales in het begin niet voluit financieren, want in het begin lopen de scholen en ziekenhuizen nog niet vol en draait de krachtcentrale maar op halve kracht
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_30279754
brood beleg, dat is simpel gezegd.... want als je dat doet, ben je zo door je geld heen, je draait verlies en je moet dus wel lenen.... 1 ding weet i kwel, teveel zonen in het begin levert je niks op, kost je alleen maar geld terwijl het nog geen inkomsten met zich meebrengt.
------------- remqo dat was een goed tip... niet dat ik nu al winst draai, maar het gaat iig al beter dan voor heen
pi_30283783
die tip van Remqo ken je toch al? Ik ging ervan uit dat je de basis kostenbesparing wel kent. Maar goed, een groot ziekenhuis is voordeliger dan een klein ziekenhuis. Het verzorgen van een x aantal patienten zijn ze efficienter in. Zelfde geldt voor de scholen. Als je eenmaal een politiebureau bouwt, gewoon een grote doen. Dat is goedkoper dan 2 kleine. Op de lange termijn is het voordeliger om een waste energy plant te bouwen in combinatie met een andere plant (kool of natural gas), deze vernietigd namelijk alle trash en dit bespaart je heel wat zone ruimte wat je anders kwijt was aan een vuilnisbelt (en dus niets oplevert). Gewoon kosten minimaal houden met alles.
Leg je waterpijpen efficient aan, onderhoud eraan kost veel. Bouw wel recreatieparken, je trekt veel meer sims aan en je inwoneraantal zal snel stijgen (dus meer geld).
pi_30284819
Het is echt een super spel alleen komt er wel wat meer bij kijken dan bij de eerste sim city. Ik heb de grote stap van sim city 1 naar sim city 4 gemaakt misschien niet de handigste maar ben nu druk bezig om alles onder de knie te krijgen
pi_30285912
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:27 schreef kultivate het volgende:
Het is echt een super spel alleen komt er wel wat meer bij kijken dan bij de eerste sim city. Ik heb de grote stap van sim city 1 naar sim city 4 gemaakt misschien niet de handigste maar ben nu druk bezig om alles onder de knie te krijgen
das idd een extreem grote stap
pi_30285971
Ja altijd met codes spelen en dan een zo groot mogelijke stad bouwen totdat je alles vol hebt maar ja nu gaat het er wat serieuzer aan toe.
pi_30300245
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:12 schreef kultivate het volgende:
Ja altijd met codes spelen en dan een zo groot mogelijke stad bouwen totdat je alles vol hebt maar ja nu gaat het er wat serieuzer aan toe.
ik zet gewoon in iedergeval een bank neer zodat ik me geld problemen links kan latren liggen...
pi_30300264
Zo. Ik ga weer een mission impossible doen...

Ik kom er echt niet uit
pi_30344566
Als ik de plaatjes hier zo zie, dan heb ik nog een grote en goed tip. Download de Slopemod van Simtropolis, dan zien je (spoor)wegen etc er veel beter en natuurlijker uit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_30346114
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:12 schreef Dezz het volgende:
Als ik de plaatjes hier zo zie, dan heb ik nog een grote en goed tip. Download de Slopemod van Simtropolis, dan zien je (spoor)wegen etc er veel beter en natuurlijker uit
ik heb er gezocht, maar zie hem nergens staan?
pi_30346787
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:20 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

ik heb er gezocht, maar zie hem nergens staan?
Klikkerdeklik
pi_30359475
quote:
Kick hoe maak je dat?
Waar kan je die kleine paden vinden? Heb de uitbreiding.
pi_30359658
Ik ben weer achter het nut van de saveknop gekomen, na drie kwartier spelen wil ik weer eens saven, hangt het spel vlak voordat ik op save druk
mijn volgende steden ga ik wat kleiner maken, heb al een zooi aan nieuwe mods gedownload, ook die kleine weggetjes, zien er leuk uit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_30359869
Ben dus benieuwd hoe je dat water maakt, dat gras en die weggetjes. Zie ook nieuwe bomen!
pi_30359976
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:39 schreef renz0r het volgende:

[..]

Kick hoe maak je dat?
Hier heb je de paden. Het zijn plugins voor je spel. Ze zitten dus niet origineel bij Rush Hour inbegrepen.

klik, klik en klik

Succes. Installeren doe je alles uitpakken in deze folder:

1C:\Documents and Settings\<Gebruikersnaam>\Mijn documenten\SimCity 4\Plugins
pi_30360116
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:39 schreef renz0r het volgende:

[..]

Kick hoe maak je dat?
Links naar de paden.
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Trail Parks Tarmac version
Trail Parks White version

En deze kan je gebruiken om die parkjes + hekken aan te leggen.
Diagonal Park Fences V1
Kade:
PEG CDKREC Seawall Kit Vol 1

Hier heb je die muren:
Residential and Rural Diagonal Walls Set V1

Deze zijn wat geschikter voor langs (snel)wegen.
Modern Concrete Diagonal Walls

Water:
Deze & deze
pi_30360182
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

damn, erg cool gedaan! Welke plugin gebruik je voor die roads, die kleinere?
Tip:
Wij hebben speciaal een [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic gemaakt. Waar ElmarO en ik de beste plugins in plaatsen. Misschien wel leuk om het bij te houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')