abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games donderdag 4 augustus 2005 @ 21:07:10 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29429871
doet iemand hier bio informatica? weet ook iemand wat je met ene prop kan doen van bio informatica?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_29430243
Wat wil je ermee doen?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_29430390
_HBO_ bio-informatica? Welke instelling als ik zo vrij mag zijn?
pi_29430536
ik heb 2 jaar bioinformatica gedaan aan de hanze hogeschool (jammergenoeg P niet gehaald) Was het eerste jaar dat het er was.. op zich een leuke diverse opleiding (je word wel geacht vrij diep te gaan in 2 vakgebieden, kan best wel pittig zijn) ik wete niet hoe het nu allemaal geregeld is.. maar bij mij was het nog redelijk chaotisch.. Waarschijnlijk kun je nog behoorlijk wat geexperimenteer verwachten in het curriculum..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Eindredactie Games vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:28:27 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29440871
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:28 schreef PT_Hadrianus het volgende:
_HBO_ bio-informatica? Welke instelling als ik zo vrij mag zijn?
han of leiden
  Eindredactie Games vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:29:42 #6
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29440890
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:34 schreef Bensel het volgende:
ik heb 2 jaar bioinformatica gedaan aan de hanze hogeschool (jammergenoeg P niet gehaald) Was het eerste jaar dat het er was.. op zich een leuke diverse opleiding (je word wel geacht vrij diep te gaan in 2 vakgebieden, kan best wel pittig zijn) ik wete niet hoe het nu allemaal geregeld is.. maar bij mij was het nog redelijk chaotisch.. Waarschijnlijk kun je nog behoorlijk wat geexperimenteer verwachten in het curriculum..
hoe bedoel je vrij diep? had je zelf al enige kennis van biologie en informatica voordat je eraan begon? waarom ben je gestopt?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:02:52 #7
126419 www.collegehulp.nl
COLLEGEHULP.NL HBO en hoger
pi_29442398
Als je je P haalt aan een HBO kan je volgens mij gewoon iedere universitaire studie gaan doen. Volgens mij kan je een master "Bioinformatics" gaan doen aan de UVA in Amsterdam.
Kom naar www.collegehulp.nl DE site voor HBO en hoger
pi_29458931
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:02 schreef www.collegehulp.nl het volgende:
Als je je P haalt aan een HBO kan je volgens mij gewoon iedere universitaire studie gaan doen. Volgens mij kan je een master "Bioinformatics" gaan doen aan de UVA in Amsterdam.
Aan de Radboud universiteit in Nijmegen hebben ze de studie bioinformatica al los.
http://kun-place-to-b.gx.nl/live/0/page41.html

Bijna alle andere grote universiteiten hebben bio-informatica als master.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Eindredactie Games zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:43:37 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29461661
quote:
ja, maar dan met je 1st de HBO studie afmaken
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:52:13 #10
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31321642
Wat stel je je er van voor?
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:57:39 #11
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31321815
quote:
Met een P kun je niet zomaar naar een master
pi_31327056
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hoe bedoel je vrij diep? had je zelf al enige kennis van biologie en informatica voordat je eraan begon? waarom ben je gestopt?
Het is ee samengestelde studie, er zitten 2 vakgebieden in waar toch redelijk diep op in gegaan wordt. Ik had zef redelijk wat kennis van biologie toen ik begon, en kon al redelijk omgaan met computers.. (toen ik er kwam was er geen specifieke profieleis.. ) iik ben gestopt omdat ik na het 2e jaar m'n P nog niet had
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_33785472
HBO Bio-informatica
Bio-informatica @ hbo

Hey Donald_dick er zijn al eerder wat topics over geweest en ga volgend jaar zelf ook beginnen aan de HS Leiden met bio-informatica.
Profiel opgeheven.
  Eindredactie Games zaterdag 7 januari 2006 @ 10:31:35 #14
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33792278
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:04 schreef Bierie het volgende:
HBO Bio-informatica
Bio-informatica @ hbo

Hey Donald_dick er zijn al eerder wat topics over geweest en ga volgend jaar zelf ook beginnen aan de HS Leiden met bio-informatica.
ja doei, ik ga geen studie doen waarbij ze geen enkel voorbeeld kunnen geven wat voor banen je kan doen
pi_33792323
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:31 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja doei, ik ga geen studie doen waarbij ze geen enkel voorbeeld kunnen geven wat voor banen je kan doen
Your loss
  Eindredactie Games zaterdag 7 januari 2006 @ 11:03:54 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33792675
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef Stranger het volgende:

[..]

Your loss
vervelender als je er na 4 jaar achter komt
pi_33792859
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:31 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Tja moet je dat bij een nieuw vakgebied niet zelf een beetje creeëren
Zelf ben ik van plan tijdens / na studie er zelf een onderneming in dit vakgebied op te zetten. (ik doe nu al soortgelijke dingen eigenlijk).

Stranger, klopt jouw mailadres nog altijd uit dat ander topic?
Profiel opgeheven.
pi_33810852
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:17 schreef Bierie het volgende:

[..]

Tja moet je dat bij een nieuw vakgebied niet zelf een beetje creeëren
Zelf ben ik van plan tijdens / na studie er zelf een onderneming in dit vakgebied op te zetten. (ik doe nu al soortgelijke dingen eigenlijk).

Stranger, klopt jouw mailadres nog altijd uit dat ander topic?
Jazeker
pi_33817253
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:44 schreef Stranger het volgende:

[..]

Jazeker
Reply in dat geval eens
Profiel opgeheven.
pi_33817474
Ik heb inmiddels een aantal bioinformatica studenten van de hogeschool Rotterdam begeleidt en heb wel enig zicht op de opleiding. Ik ken niet alle verschillende bioinformatica opleidingen maar weet wel dat niet allemaal tot hetzelfde eindniveau leiden. Daarmee bedoel ik niet dat de een beter is dan de ander maar dat ze in Leiden meer het accent leggen op de biologie en in Rotterdam meer op de informatica.

Wat je met de Rotterdam opleiding kunt doen (en ik ken inmiddels een aantal ex-studenten die dit nu doen) is bijvoorbeeld software ontwikkeling voor het beantwoorden van biologische research vraagstukken. Denk hierbij bijvoorbeeld een grote databases met biologische data die op behapbare wijze een een onderzoeker moet worden gepresenteerd. Een ander aspect is een meer analist-achtige functie waarin je met behulp van bioinformatica tools specifieke vraagstukken probeert te beantwoorden, bijvoorbeeld welke stukken DNA coderen voor specifieke RNA transcripten (bijvoorbeeld miRNA).
Jesus saves but death prevails.
pi_33827161
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:36 schreef Shivo het volgende:
Ik heb inmiddels een aantal bioinformatica studenten van de hogeschool Rotterdam begeleidt en heb wel enig zicht op de opleiding. Ik ken niet alle verschillende bioinformatica opleidingen maar weet wel dat niet allemaal tot hetzelfde eindniveau leiden. Daarmee bedoel ik niet dat de een beter is dan de ander maar dat ze in Leiden meer het accent leggen op de biologie en in Rotterdam meer op de informatica.
Zou je zelf niet enigzins als student zijnde accenten kunnen leggen op bepaalde onderwerpen?
Neem aan dat er niet één leraar bij is die eigen initiatief tegen zou houden.
Of loopt alles volgens een heel strak leerplan volgens jou?
Profiel opgeheven.
pi_33836471
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:16 schreef Bierie het volgende:

[..]

Zou je zelf niet enigzins als student zijnde accenten kunnen leggen op bepaalde onderwerpen?
Neem aan dat er niet één leraar bij is die eigen initiatief tegen zou houden.
Of loopt alles volgens een heel strak leerplan volgens jou?
Je hebt natuurlijk altijd te maken met verplichte vakken maar in Rotterdam heb je ook een stuk vrije ruimte, weet niet precies hoe groot die is. Daarnaast kun je tijdens je stages heel nadrukkelijk gaan doen waar je interesse ligt. Stage is twee keer twintig weken.
Jesus saves but death prevails.
pi_33836628
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk altijd te maken met verplichte vakken maar in Rotterdam heb je ook een stuk vrije ruimte, weet niet precies hoe groot die is. Daarnaast kun je tijdens je stages heel nadrukkelijk gaan doen waar je interesse ligt. Stage is twee keer twintig weken.
Inderdaad, in Nijmegen ga je het eerste half jaar van het derde en het eerste half jaar van het vierde jaar op stage, het laatste half jaar van de vierde bestaat uit minors die je zelf mag invullen. De eerste twee jaar daarentegen zijn wel vast ingevuld met verplichte vakken.
pi_33983633
Topickick!

Maar zijn er hier op het forum ook toevallig nog meer mensen die al op de HS Leiden dit studeren?
Profiel opgeheven.
pi_34631533
Hertopickick
Profiel opgeheven.
pi_34856520
Hopeloze herkick
Profiel opgeheven.
pi_34856760
Sorry Bierie, mijn klasgenoot die uit Leiden komt is al weken niet op school geweest.
pi_34857621
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Stranger het volgende:
Sorry Bierie, mijn klasgenoot die uit Leiden komt is al weken niet op school geweest.
Ach probeer het topic in het algemeen in leven te houden.
Misschien dat er meer mensen geintresseerd raken vandaar
Profiel opgeheven.
pi_34857991
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:36 schreef Shivo het volgende:

Wat je met de Rotterdam opleiding kunt doen (en ik ken inmiddels een aantal ex-studenten die dit nu doen) is bijvoorbeeld software ontwikkeling voor het beantwoorden van biologische research vraagstukken. Denk hierbij bijvoorbeeld een grote databases met biologische data die op behapbare wijze een een onderzoeker moet worden gepresenteerd.
Ik studeer ook bioinformatica en ik vraag me af hoe nuttig dit is.
Als een bioloog een gewone programmeur uitlegt wat er moet gebeuren en wat hij wil, dan komt er ook wel zo'n database denk ik.
pi_34860089
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:23 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik studeer ook bioinformatica en ik vraag me af hoe nuttig dit is.
Als een bioloog een gewone programmeur uitlegt wat er moet gebeuren en wat hij wil, dan komt er ook wel zo'n database denk ik.
Maar is een programmeur met biologiekennis dan niet een programmeur met meerwaarde?
Ik denk dat de voornaamste reden dat bio-informatica bestaat is dat biologen en informatici ieder een andere taal spreken. Het kost ontzettend veel moeite van de bioloog over te brengen aan een informatici wat hij bedoelt.
Daarnaast zijn er nog de kosten. Dit is een grote barriere op het moment in onderzoek.
Er zijn vaak strakke budgetten dus het inhuren van een doorgaans duur automatiseringsbedrijf zit er gewoon vaak ronduit niet in.

Dus in dat opzicht denk ik dat dit nieuwe combinatievakgebied wel degelijk nuttig is.
Maar goed onderbouw een tegenmening. ik ben benieuwd
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')