Ik heb HLO gedaan en bij ons werd het opgezet.Bbij bioinformatica moet je je veel database werk voorstellen .. alignen van DNA .. nieuwe sequenties en patronen vinden enz enz ...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:27 schreef Bierie het volgende:
Heej jalalal dankjewel voor de link, op zich is dit wel interessant, maar ik had het juist leuk gevonden om persoonlijke ervaringen te horen van anderen
Meestal is het toch zo dat een school het allemaal zo "mooi" mogelijk brengt om leerlingen te trekken. Maar ik wil juist van de kant van studenten horen wat voor studie het is.
*dikke topicschop*quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:34 schreef Bosbeetle het volgende:
(HBO zal te vergelijken zijn met de Bsc fase van het WO onderwijs )
Bij ons ook (bij onze lichting), maar dat komt meer omdat onze informaticavakken wat kinderziektes hadden.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:09 schreef HostiMeister het volgende:
Ik doe zelf bio-informatica aan de HAN. Wel een leuke studie, ik kom van de informatica af en dat vond ik weer iets te droge stof, dankzij de toevoeging van biologie krijgt het een extra dimensie. Bij ons ligt de nadruk meer op de biologie en biochemie kant dan de informatica...
Ja, ga ik ook al heen. Alleen 's middags, naar de "workshops".quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:45 schreef Bierie het volgende:
Trouwens voor diegene met een brede interesse in bioinformatica.
A.s. maandag is er in Ede de Netherlands Bioinformatics Conference ofwel NBC.
http://www.nbic.nl/conference
Ik ga zelf iig even kijken. Mochten andere interesse hebben laat het even weten. Wellicht dat we als groepje oid kunnen gaan.
Ik heb inmiddels met succes de toelatingsexamen afgerond en start per 1 september in Leiden met de opleiding Bio-informatica.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja, ga ik ook al heen. Alleen 's middags, naar de "workshops".
Dit topic stamt uit 2005. Hoe ver ben je nu met je studiekeuze?
Daar zou ik normaal gesproken ook naar toe gaan, maar ben niet in de buurt die dagen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:45 schreef Bierie het volgende:
Trouwens voor diegene met een brede interesse in bioinformatica.
A.s. maandag is er in Ede de Netherlands Bioinformatics Conference ofwel NBC.
http://www.nbic.nl/conference
Ik ga zelf iig even kijken. Mochten andere interesse hebben laat het even weten. Wellicht dat we als groepje oid kunnen gaan.
Ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:39 schreef Shivo het volgende:
[..]
Overigens is HBO bioinformatica niet hetzelfde als het doen van een universitaire bachelor; HBO is veel meer toegepast op praktische dingen zoals het bouwen van software en databases (toepassing verschilt per HBO).
Als de opleiding kwalitatief goed is hoeft je gebrek aan biologie kennis geen probleem te zijn en krijg je ruim voldoende vakken daarin. Alleen verschilt de kwaliteit van bio-informatica opleiding tot bioinformatica opleiding.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:22 schreef Sanderrrr het volgende:
Schop, ik ben wat rond aan het kijken naar HBO opleidingen en dit is er één die me leuk lijkt. Probleem is alleen dat ik ook van computers wel redelijk wat af weet maar van biologie praktisch niets.. Alhoewel het me wel interessant lijkt. Ik zou het dan in Nijmegen volgen. Iemand hier die er nog wat over kwijt wil?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |