abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61592945
quote:
op vrijdag 12 september 2008 00:10 schreef godshand het volgende:
wtf, het was weer een kick
haha ik dacht al, ik las zo de 1e post door, zag ik 2005 .. direct ff door klikken naar laatste pagina of er iemand is die er in stonk
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61593008
vrouwen.

maar die kunnen ook verslavend zijn.
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:54:15 #128
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_61594121
de pc uitzetten helpt altijd natuurlijk
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_61600685
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:49 schreef rietvaerder het volgende:

[..]

klopt helemaal!!!!!!!! op vakantie vind ik het ook zo leuk zonder pc. als ik dan thuis kom probeer ik het zo lang mogelijk te rekken dat ik weer achter de pc ga, puur omdat ik me dan veel leuker voel, maar op 1 of andere manier kruip ik er toch weer achter en is het weer een verloren zaak...
erg herkenbaar.
ik ga dit topic dus maar eens volgen.

heb meestal na een uurtje achter de computer ook echt nergens zin meer in. met als resultaat dat ik er dus al heel snel weer achter zit.

heb 'm helaas voor heel veel ook echt nodig en een gruwelijk gebrek aan discipline, dus het lijkt nogal een kansloze missie om te minderen.
Sweet and innocent...
pi_61712773
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:46 schreef viking84 het volgende:
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc. ik heb hem helaas nodig voor studie/werk. de meest radicale oplossing is om mijn pc weg te doen, maar dat verkrijg ik toch niet over m'n hart. ik denk dat ik na de vakantie afspraken ga maken met mezelf, zoals: alleen 's avonds van 19:00 tot 19:30 achter pc. alleen mail checken. en in het weekend er wat langer achter (afbouwen he )
het idee van een verslaving is dat je juist in parijs de hele tijd aan je pc denkt, je niet kan wachten om erachter te zitten en niet kan genieten van parijs.

ik heb niet dat ik op vakantie ben, dat ik dan aan mn pc moet denken. wel dat ik extreem wordt afgeleid door msn/mail/internet als ik iets voor studie bezig ben. :-\

[ Bericht 7% gewijzigd door Dodecahedron op 17-09-2008 20:55:36 ]
pi_61716746
ik ben ook niet verslaafd, op vakantie kan ik gemakkelijk twee weken zonder internet. echter thuis is het een ander verhaal, en ben ik altijd wel gehecht aan mijn rondje internet een paar keer op de dag.

ik heb ook een periode gehad dat ik helemaal into hyves was, en daar uren achter kon zitten waardoor ik via krabbels en foto's op de hoogte was van alle ontwikkelingen in het leven van vrienden, kennissen en daar weer vage kennissen van
  woensdag 17 september 2008 @ 23:27:10 #132
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61719331
quote:
op woensdag 17 september 2008 22:26 schreef urquhart het volgende:
ik ben ook niet verslaafd, op vakantie kan ik gemakkelijk twee weken zonder internet. echter thuis is het een ander verhaal, en ben ik altijd wel gehecht aan mijn rondje internet een paar keer op de dag.

ik heb ook een periode gehad dat ik helemaal into hyves was, en daar uren achter kon zitten waardoor ik via krabbels en foto's op de hoogte was van alle ontwikkelingen in het leven van vrienden, kennissen en daar weer vage kennissen van
zo herkenbaar, behalve van hyves. op vakantie heb ik nauwelijks behoefte aan internet, maar tegelijk voel ik me wel vervreemd van de wereld omdat ik zo gewend ben om nieuws te checken. ik ben een beetje actualiteitenverslaafd denk ik
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 18 september 2008 @ 00:42:35 #133
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_61721325
zo herkenbaar

al ben ik niet zozeer computer verslaafd, maar fok verslaafd (serieus die 2x dat ik een ban kreeg verveelde ik me overdag dood en wist ik niet wat ik moest doen)

kortom: ik weet ook niet wat je moet doen.
pi_61906644
quote:
op woensdag 17 september 2008 22:26 schreef urquhart het volgende:

hahaha dat heb ik nu fuck.
pi_61910585
ik had dit voornamelijk op school, maar dat was omdat ik school ongelofelijk saai vond. ik ging gamen en mijn sociale leven leidde er hevig onder. ik ben werk gaan zoeken en sindsdien gaat het een stuk beter.

tip: zoek iets voor de afleiding. toen ik stopte met gamen had ik 12 uur per dag vrije tijd, het is dan makkelijk weer terug te vallen. ga sporten ofzo, doe meer je best met studies, ga lezen, sociaal doen, leuk werk zoeken, ...
pi_61975246
tja uiteindelijk moet het wel beetje uit jezelf komen, maar je moet ook wel duidelijk een doel hebben buiten de computer om. wat wil je ipv computeren doen?

bij veel zal dat dan studeren zijn of iets dergelijks en uiteindelijk zit je dan met een behoorlijk schuldgevoel achter de computer met iedere keer de gedachte: ik moet eigenlijk studeren, maar dat komt zo wel.

je kan het ook omdraaien, neem een kookwekker en ga 3x of 2x per dag een half uurtje studeren. maar absoluut niet langer en dat half uurtje besteed je ook absoluut alleen aan studeren (of een eventuele andere taak). als de wekker gaat, stop je er direct mee.

op deze manier maak je een afspraak met jezelf waar je je ook gemakkelijk aan kan houden en je ook niet met een schuldgevoel achter de pc zit.

waar het vooral om draait is grenzen stellen en afspraken met jezelf nakomen, maak dan ook geen afspraken met jezelf die toch onmogelijk haalbaar zijn. als je iedere keer je eigen gemaakte grenzen en afspraken niet nakomt, verlies je je eigenwaarde. op een gegeven moment vertrouw je jezelf helemaal niet meer en dat is behoorlijk vervelend.

en een totale turn over en de computer helemaal niet meer aanraken is ook zo'n niet werkende oplossing, uiteindelijk weet je dat je toch weer achter de computer kruipt. duidelijk voorbeeld van een gemaakte afspraak met jezelf die je dan weer niet nakomt.

het is niet zo erg om veel achter de computer te zitten als je dat een fijne bezigheid vindt en er ook zonder schuldgevoel achter kan zitten, maar schuldgevoel erbij hebben is dan wel weer een slechte zaak.
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:06:28 #137
237708 Brijder
Ja die van Internetverslaving
pi_63866657
lees hier meer over internetverslaving. was vandaag op fok! radio.
Ik ben hier niet om te spammen maar om vragen te beantwoorden over internet verslaving. Niet meer niet minder...
pi_64001374
quote:
op woensdag 17 september 2008 23:27 schreef zero2nine het volgende:

[..]

zo herkenbaar, behalve van hyves. op vakantie heb ik nauwelijks behoefte aan internet, maar tegelijk voel ik me wel vervreemd van de wereld omdat ik zo gewend ben om nieuws te checken. ik ben een beetje actualiteitenverslaafd denk ik
ach ja, niet zo raar dat je wilt weten wat er is gebeurd in de wereld.
pi_64022819
zoek een vriendin, dan ben je snel van je verslaving af
  maandag 15 december 2008 @ 06:51:56 #140
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_64022859
bizar brilliant dit, op fok een topic openen over dat je een fok verslaving hebt. klinkt als tegen je dealer vertellen dat je een heroine verslaving hebt. het is niet dat je van je fok verslaving af komt als je op fok zit te f5'en en te wachten tot er iemand reageert op je verslaving lijkt me.

alleen een fok verslaving hoe uit zich dat? als je een dag niet op fok bent geweest begin je dan te zweten, ijlen en trillen? of ga j dan op zoek naar een oud dametje om haar van haar internet te beroven ofzoiets?

raar fenomeen, fok verslaafd zijn.. en dan nog zou dat ook betekenen dat danny eigenlijk crimineel is, voor het bewust in stand houden van iemands verslaving, een cyberloverboy die mensen dwingt bij hem te posten?

zoveel vragen, zo ontzettend veel vragen.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  maandag 15 december 2008 @ 08:07:20 #141
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_64023138
besef jij wel ts, dat je ene leven nu helemaal wordt vergooid achter de pc? dat je niet vaak naar buiten kunt om te genieten van de realiteit en als je oud bent terug kijkt op je leven en denkt: "zo, dat was een mooie tijd achter mijn pc, ik was te mietig om de echte wereld te confronteren"

I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:24:04 #142
263645 linnn96
harry potter fan
pi_71229211
haha dit herken ik zo erg!
zelf heb ik dat dus ook heel erg , het is nu zomervakantie , en al mijn vrienden zijn bijna op vakantie
en ik ben sinds 2 jaar verhuis dus ik woon nu 18 km van em vrienden vandaan! niet erg leuk... dus als ik sochtends in me vrije tijd op sta meestal op 11 uur , kruip ik gelijk achter me computer , msn , hyves , die dingen vooral. tot ik rond 11 uur weer savonds me nest in kruip. omdat ik dit bijna elke dag doe , kreeg ik last van hoofdpijn , of dat zo zeker van het computeren was weet ik niet. aan het eind van de dag had ik lichte hoofdpijn en ga ik naar bed. ik sta op en ik heb zware hoofdpijn , maar ik kruip gewoon achter mijn computer , van die hoofdpijn word ik lui en heb ik nergends zin in meer!
en als ik nergends zin in heb zit er meestal maar 1 optie voor mij. computeren....
ik had al deze berichtjes eens doorgelezen ik vond het toch wel erg worden. en ik ben een beetje alle tips gaan opvatten en ik heb een schrift gekocht en elke dag op gaan schrijven wat ik die volgende dag zou gaan doen en dan halfuurtje computeren steeds in plannen , soms een uurtje en soms denk ik laat lekker zitten ik ga computeren!
maar ik vertel je het werkt wel aardig! ik doe de hele dag + tijd op schrijfen wat ik die avond heb ingepland voor die dag. helpt !
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:45:01 #143
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_71229987
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 21:01 schreef haaibaaike het volgende:
ik ben ook verslaafd eraan het is moeilijk om van af te blijven.
maar vind het een leuke bezig heid de ''pc'' ik zal een ramp vinden als ie kapot was
dat was 4 jaar geleden dus.. nu ben ik niet meer verslaafd als ik op vakantie ga dan mis ik hem niet..en dat is zo dat ik weg ben.
pi_71230125
quote:
op woensdag 22 juli 2009 21:45 schreef haaibaaike het volgende:

[..]

dat was 4 jaar geleden dus.. nu ben ik niet meer verslaafd als ik op vakantie ga dan mis ik hem niet..en dat is zo dat ik weg ben.
op vakantie vind ik het af en toe wel een fijne bezigheid. even bijpraten met wat mensen, even het nieuws lezen en vaak moet er ook gewerkt worden. dat laatste is natuurlijk wel irritant. ben je net aan het shoppen, gaat de mobiele telefoon weer en moet je weer achter de laptop om aan de slag te gaan. weleens dagen gehad dat ik hele dagen bezig moest zijn met allerlei rapportages en analyses.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:49:24 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71230151
er zit echt gewoon een knop op die pc, en anders gooi je je virusscanner eraf en ga je allemaal illegale zooi van het net halen dan weet je dat je snel geen computer meer hebt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71231330
ik niet, kan best zonder de pc. tis gewoon tijdverdrijf en kan soms leuk zijn
pi_71231429
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:12 schreef rietvaerder het volgende:
volgens meerdere tests op het internet ben ik dus computer/internet verslaafd
friet saté
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:00:18 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71237342
vooral als ik moe ben zit ik erachter. als ik veel energie heb, veel minder. op vakantie mis ik mijn pc voor geen meter, maar 's morgens móet ie aan voor het nieuws en een bak koffie. ik kijk nauwelijks tv, vind internet zoveel leuker. maar ik zit er ook te lang achter vind ik zelf. ik kan er zo enorm duf vandaan komen. gevolg: moe. gevolg: wéér achter dat ding. zó werkt dat hier dus. het is instant vermaak, interactief vermaak en een heerlijke vlucht van de dagelijkse beslommeringen. oppassen dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')