abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29425116
volgens meerdere tests op het internet ben ik dus computer/internet verslaafd. en dat weet ik zelf ook. ik raffel erg vaak dingen af om te gaan computeren en gebruik de computer om de realiteit niet hoeven ervaren. ook gebruik het ding om negatieve gevoelens te onderdrukken. mijn studie/werk lijdt eronder, ik raffel altijd alles af om maar vrije tijd te hebben (en dus te kunnen computeren).

nu is er zeer veel op het internet te lezen over de verslaving, maar er staat nergens waar je hulp kan krijgen er voor? ik kan het in elk geval niet vinden.

weet iemand instanties die je hierbij helpen? er staan wel veel tips voor hoe je er zelf af kan komen maar ik vrees dat ik daarvoor niet over genoeg discipline beschik.
pi_29425250
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:12 schreef rietvaerder het volgende:
volgens meerdere tests op het internet ben ik dus computer/internet verslaafd. en dat weet ik zelf ook. ik raffel erg vaak dingen af om te gaan computeren en gebruik de computer om de realiteit niet hoeven ervaren. ook gebruik het ding om negatieve gevoelens te onderdrukken. mijn studie/werk lijdt eronder, ik raffel altijd alles af om maar vrije tijd te hebben (en dus te kunnen computeren).

nu is er zeer veel op het internet te lezen over de verslaving, maar er staat nergens waar je hulp kan krijgen er voor? ik kan het in elk geval niet vinden.

weet iemand instanties die je hierbij helpen? er staan wel veel tips voor hoe je er zelf af kan komen maar ik vrees dat ik daarvoor niet over genoeg discipline beschik.
ik weet hoe je je voelt , kan zelf ook wel wat tips gebruiken
stekker eruit is er een..
pi_29425278
ehm...

bel je huisarts op, hij kan je wel doorverwijzen lijkt me
pi_29425332
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:20 schreef arkon het volgende:

[..]

ik weet hoe je je voelt ,
klote dus. vooral omdat je medemens bij het horen van de term ''internet verslaving" al snel zoiets heeft van, "ow, naja, dat is toch niet zo erg" mensen bagatelliseren (? ) het al heel snel omdat het niet zo erg lijkt. maar als je eenmaal in die cirkel zit is het ontzettend klote.
pi_29425360
de eerste stap is een ban op fok.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29425392
kwestie van een ruggegraat hebben. . .en nee tegen je pc zeggen
Religion : Mankind's worst invention !
pi_29425403
je weet waar je over praat, neem ik aan?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:30:31 #8
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_29425420
iets beters te doen vinden?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:32:34 #9
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_29425460
wat ook wel wil helpen is vrienden maken en andere hobbies zoeken
imagination is more important than knowledge
pi_29425474
het gaat vooral om de discipline. heb je je computer nodig voor je dagelijkse dingen (zoals werk of studie)?
pi_29425513
nee

en vrienden is het probleem ook niet echt..
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:39:35 #12
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29425561
ik heb hem nodig voor mijn werk, dus ik zit er erg veel achter. en dan zit je al snel heel veel tijd achter dat ding
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:39:35 #13
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29425562
ik heb hem nodig voor mijn werk, dus ik zit er erg veel achter. en dan zit je al snel heel veel tijd achter dat ding
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_29425571
misschien kun je een computerverslaafden internet communtie beginnen, als je daar als overall beheerder de gesprekken tussen verslaafden begeleid zit je niet meer zinloos achter je pc, maar ben je profesioneel bezig

op praat ik nou weer poep ?
pi_29425575
als je hem niet nodig hebt, dan gewoon uit laten staan tot een bepaalde tijd. misschien dat het dan lukt.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:42:51 #16
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29425606
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:40 schreef alicey het volgende:
als je hem niet nodig hebt, dan gewoon uit laten staan tot een bepaalde tijd. misschien dat het dan lukt.
probleem is dat ik hem ook als jukebox gebruik.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:44:15 #17
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29425629
vraag advies op een internetforum. zo kom je er wel vanaf.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:44:19 #18
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_29425631
quote:
niet nodig hebt
ik heb hem bijna nooit 'nodig' maar toch zit ik er veel achter

als je nou niks te doen hebt?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:46:17 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29425686
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc. ik heb hem helaas nodig voor studie/werk. de meest radicale oplossing is om mijn pc weg te doen, maar dat verkrijg ik toch niet over m'n hart. ik denk dat ik na de vakantie afspraken ga maken met mezelf, zoals: alleen 's avonds van 19:00 tot 19:30 achter pc. alleen mail checken. en in het weekend er wat langer achter (afbouwen he )
Niet meer actief op Fok!
pi_29425688
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:44 schreef christine het volgende:
vraag advies op een internetforum. zo kom je er wel vanaf.
ja, triest he
pi_29425734
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:46 schreef viking84 het volgende:
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc.
klopt helemaal!!!!!!!! op vakantie vind ik het ook zo leuk zonder pc. als ik dan thuis kom probeer ik het zo lang mogelijk te rekken dat ik weer achter de pc ga, puur omdat ik me dan veel leuker voel, maar op 1 of andere manier kruip ik er toch weer achter en is het weer een verloren zaak...
pi_29425771
bekend probleem; ik heb hem erg veel voor werk nodig, dus dan zit ik er toch al achter (kan ik gelijk fok even checken...)
en 's avonds thuis vaak weer verder....
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_29425785
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:46 schreef viking84 het volgende:
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc. ik heb hem helaas nodig voor studie/werk. de meest radicale oplossing is om mijn pc weg te doen, maar dat verkrijg ik toch niet over m'n hart. ik denk dat ik na de vakantie afspraken ga maken met mezelf, zoals: alleen 's avonds van 19:00 tot 19:30 achter pc. alleen mail checken. en in het weekend er wat langer achter (afbouwen he )
zelfs als ik dit soort afspraken met mezelf maak kan ik me er niet aan houden maar dat ligt aan mij
pi_29425850
je moet iets te doen hebben. vrienden waar je regelmatig terecht kunt bijvoorbeeld.
You're living in a fantasy... world...
pi_29425862
volgens mij hebben de meeste mensen geen computer verslaving. ik zit er ook 'te' vaak achter maar ik kan best een tijdje zonder. ja af en toe raffel ik wat af om verder te gaan met computeren, maar dat heb ik ook met andere dingen. en negatieve gevoelens kan ik ook prima uiten achter mn computer(games,chat).
weet je zeker dat het een verslaving is en niet gewoon omdat je niks anders te doen hebt?
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_29425943
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:59 schreef stfz het volgende:
volgens mij hebben de meeste mensen geen computer verslaving. ik zit er ook 'te' vaak achter maar ik kan best een tijdje zonder. ja af en toe raffel ik wat af om verder te gaan met computeren, maar dat heb ik ook met andere dingen. en negatieve gevoelens kan ik ook prima uiten achter mn computer(games,chat).
weet je zeker dat het een verslaving is en niet gewoon omdat je niks anders te doen hebt?
ja, weet het (bijna) zeker. ik meld me best vaak ziek om thuis te kunnen zijn het is maar vakantiewerk, maar toch.... wie zegt dat ik dat later bij een echte baan niet doe of strak als ik weer ga studeren...
pi_29425981
tvp's verwijderd (zie beleid r&p: ! update 01/06/2005 !)
♥ K, N, R en F ♥
pi_29428022
heb je een vriendje/vriendinnetje?

(heb niet alles gelezen )
pi_29428180
ik gebruik me pc voor studie + pc staat als server ingesteld dus kan het moeilijk uitzetten dan ben ik weleens geneigt om "ff" wat te doen op de pc.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:20:08 #30
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29429108
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:12 schreef rietvaerder het volgende:
weet iemand instanties die je hierbij helpen?
bij het riagg hebben ze daar cursussen voor. je kan gewoon naar je huisarts gaan en het probleem voorleggen, hij verwijst je dan door naar iemand die je kan helpen. succes!
pi_29430231
ik vind het eigenlijk best sneu om eerlijk te zijn, maarja het is gewoon een bekend probleem.

maar ga gewoon als eerste niet meer fok!ken, als vrienden toch het probleem niet zijn hoef je ze daar ook niet te maken, dus blijf gewoon een tijdje weg.
pi_29430577
raam open, computer en monitor hard eruit, raam dicht, en dit net zo lang herhalen totdat je geen geld meer hebt om nieuwe te kopen.

of gewoon eens sterk zijn en voor jezelf tijden aangeven waarin je wel mag computeren en wanneer niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_29430911
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
raam open, computer en monitor hard eruit, raam dicht, en dit net zo lang herhalen totdat je geen geld meer hebt om nieuwe te kopen.
ik wacht buiten je raam wanneer je je pc naar buiten gooit

ot:
gewoon een weekje weg waar geen pc's staan, dus ook geen internetcafe's opzoeken wanneer je op vakantie bent.
There is no such thing as perfection.. There never is, there never will be..
pi_29431317
quote:
duurt te lang, geen zin *internetten gaat*
pi_29431404
ik had dus 39 punten
pi_29432673
hmm, ik had er 31.
klopt ergens wel
pi_29433005
wat een onzintestjes vind ik dat altijd. op een gegeven moment weet je helemaal niet meer wat in te vullen...

hoe vaak bent u in gedachten met internet bezig, ook als u niet online bent?
Vet proppig man.
pi_29434014
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 23:37 schreef vetprob het volgende:
wat een onzintestjes vind ik dat altijd. op een gegeven moment weet je helemaal niet meer wat in te vullen...

hoe vaak bent u in gedachten met internet bezig, ook als u niet online bent?
minstens 24,5 uur per dag
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:03:02 #40
125640 fridelidelidela
Vrijheid. Rechtvaardigheid.
pi_29435053
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 16:40 schreef liegebeest het volgende:
een computerverslaafden internet communtie
hahahahaha.
LATEN WE ELKAAR GEEN MIETJE NOEMEN
pi_29439419
neem een bijbaantje als postbode

daar hebben veel mensen niet eens van internet gehoord
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:54:11 #42
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_29439611
ik had 30 en dat klopt ook wel . als ik een dag niet kan internetten (lees: fokken want iets anders doe ik niet echt ) dan heb ik wel iets gemist.

maar van je internetverslaving afkomen. ik zou zeggen verkoop je pc, maar dat zal wel geen optie zijn, meer kan ik niet echt bedenken .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_29439641
ik heb nu een tijd ingesteld voor mezelf, 11 uur dan kap ik er mee tot vanmiddag ofzo
pi_29439961
ben je nou verslaafd

pi_29440002
alle verslavingen zijn imho het gevolg van een gebrek aan wilskracht. het vervelende is dat je nooit zomaar met een verslaving kan stoppen, omdat er dan een andere voor in de plaats komt. het enige wat volgens mij werkt is de tijd die je normaal gesproken aan je verslaving besteedde op te vullen met wat anders.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_29440187
20 punten!

had het erger verwacht.

en ts zet je computer in v&a.
pi_29441025
37 punten...slik...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:28:56 #49
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29441918
ik denk dat je niet de enige op fok bent. ik zal hem vanmiddag ook eens doen, moet zometeen naar m'n werk.
Vampire Romance O+
pi_29442482
36 punten en de test gemaakt onder werktijd. nu vraag ik je!
ik moet echt gaan afkicken nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')