ik weet hoe je je voeltquote:op donderdag 4 augustus 2005 16:12 schreef rietvaerder het volgende:
volgens meerdere tests op het internet ben ik dus computer/internet verslaafd. en dat weet ik zelf ook. ik raffel erg vaak dingen af om te gaan computeren en gebruik de computer om de realiteit niet hoeven ervaren. ook gebruik het ding om negatieve gevoelens te onderdrukken. mijn studie/werk lijdt eronder, ik raffel altijd alles af om maar vrije tijd te hebben (en dus te kunnen computeren).
nu is er zeer veel op het internet te lezen over de verslaving, maar er staat nergens waar je hulp kan krijgen er voor? ik kan het in elk geval niet vinden.
weet iemand instanties die je hierbij helpen? er staan wel veel tips voor hoe je er zelf af kan komen maar ik vrees dat ik daarvoor niet over genoeg discipline beschik.
klote dus. vooral omdat je medemens bij het horen van de term ''internet verslaving" al snel zoiets heeft van, "ow, naja, dat is toch niet zo erg"quote:
probleem is dat ik hem ook als jukebox gebruik.quote:op donderdag 4 augustus 2005 16:40 schreef alicey het volgende:
als je hem niet nodig hebt, dan gewoon uit laten staan tot een bepaalde tijd. misschien dat het dan lukt.
ik heb hem bijna nooit 'nodig' maar toch zit ik er veel achterquote:niet nodig hebt
ja, triest hequote:op donderdag 4 augustus 2005 16:44 schreef christine het volgende:
vraag advies op een internetforum. zo kom je er wel vanaf.
klopt helemaal!!!!!!!! op vakantie vind ik het ook zo leuk zonder pc. als ik dan thuis kom probeer ik het zo lang mogelijk te rekken dat ik weer achter de pc ga, puur omdat ik me dan veel leuker voel, maar op 1 of andere manier kruip ik er toch weer achter en is het weer een verloren zaak...quote:op donderdag 4 augustus 2005 16:46 schreef viking84 het volgende:
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc.
zelfs als ik dit soort afspraken met mezelf maak kan ik me er niet aan houden maar dat ligt aan mijquote:op donderdag 4 augustus 2005 16:46 schreef viking84 het volgende:
ik ken het. vorige week was ik in parijs en eerlijk waar: ik vond het zo heerlijk zonder pc. ik heb hem helaas nodig voor studie/werk. de meest radicale oplossing is om mijn pc weg te doen, maar dat verkrijg ik toch niet over m'n hart. ik denk dat ik na de vakantie afspraken ga maken met mezelf, zoals: alleen 's avonds van 19:00 tot 19:30 achter pc. alleen mail checken. en in het weekend er wat langer achter(afbouwen he
)
ja, weet het (bijna) zeker. ik meld me best vaak ziek om thuis te kunnen zijnquote:op donderdag 4 augustus 2005 16:59 schreef stfz het volgende:
volgens mij hebben de meeste mensen geen computer verslaving. ik zit er ook 'te' vaak achter maar ik kan best een tijdje zonder. ja af en toe raffel ik wat af om verder te gaan met computeren, maar dat heb ik ook met andere dingen. en negatieve gevoelens kan ik ook prima uiten achter mn computer(games,chat).
weet je zeker dat het een verslaving is en niet gewoon omdat je niks anders te doen hebt?
bij het riagg hebben ze daar cursussen voor. je kan gewoon naar je huisarts gaan en het probleem voorleggen, hij verwijst je dan door naar iemand die je kan helpen.quote:op donderdag 4 augustus 2005 16:12 schreef rietvaerder het volgende:
weet iemand instanties die je hierbij helpen?
ik wacht buiten je raam wanneer je je pc naar buiten gooitquote:op donderdag 4 augustus 2005 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
raam open, computer en monitor hard eruit, raam dicht, en dit net zo lang herhalen totdat je geen geld meer hebt om nieuwe te kopen.
duurt te lang, geen zin *internetten gaat*quote:op donderdag 4 augustus 2005 21:59 schreef rietvaerder het volgende:
goede test
http://www.ivo2.nl/enquete/index.php?sid=12&huyyfk98ub
minstens 24,5 uur per dagquote:op donderdag 4 augustus 2005 23:37 schreef vetprob het volgende:
wat een onzintestjes vind ik dat altijd. op een gegeven moment weet je helemaal niet meer wat in te vullen...
hoe vaak bent u in gedachten met internet bezig, ook als u niet online bent?
hahahahaha.quote:op donderdag 4 augustus 2005 16:40 schreef liegebeest het volgende:
een computerverslaafden internet communtie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |