abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:58:05 #51
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29680379
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat je met photoshop wel allemaal niet kan doen he?
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 02:11 schreef coz het volgende:
gelukkig hebben we het allebei nog niet ondersteund met bewijsmateriaal
na u
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29681291
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:17 schreef coz het volgende:
en neeen , in die tijd was photoshop nog niet bekend bij het publiek , en het filmpje is al onderzocht , schijnt nog geen bewezen hoax te zijn

tnx sebastiaan , je bent me voor
Dat filmpje was ook in de discovery op National Geographic, waar de maker van het filmpje uitlegde hoe hij het gemaakt had.
Hij zag die graancirkel liggen, plakte in de studio stukken graanveld eroverheen, en liet die weer opkomen.
Niet met Photoshop gemaakt, maar in een filmstudio.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2005 06:40:58 (had Tagforce dus ook al gepost) ]
pi_29683077
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:40 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het filmpje is gemaakt door een 2-tal reclame makers... Op een ochtend zag 1 van de personen op weg...
Heb je een bron?
pi_29683165
Raar dat er ieder jaar tientallen zo niet honderden graancirkels gemaakt worden en dat ze degene die het maken nooit weten te pakken... vind ik wel erg vreemd
pi_29683263
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:19 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Heb je een bron?
Ja, dat was op de docu op Nat. Geographic vorige week.

Het is natuurlijk wel altijd de vraag of degenen die zeggen dat ze dat filmpje gemaakt hebben, ook echt diegenen zijn. Heel erg diepgaand was de documentaire namelijk niet op een aantal punten.
pi_29683342
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:23 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Raar dat er ieder jaar tientallen zo niet honderden graancirkels gemaakt worden en dat ze degene die het maken nooit weten te pakken... vind ik wel erg vreemd
Helemaal niet zo vreemd. Het gebeurt 's nachts, dus als ze niet betrapt worden en de cirkel niet claimen, kom je er niet snel achter.

In diezelfde documentaire kwamen ook een paar graancirkelmakers aan het woord, en zei zeiden dat ze nooit een cirkel zullen claimen, want ze willen het mysterieus houden.
Dat was een drietal mannen trouwens, en die lieten ze overdag binnen 5 uur een cirkel maken met een patroon dat nog nooit gemaakt was. Dat lukte.
Maar overdag is natuurlijk niet hetzelfde als 's nachts.

N.a.v. degene die postte dat het vreemd is dat er nooit voetstappen te zien zijn: dat vind ik neit zo heel vreemd. Meestal lopen ze dan over de sporen die door tractoren zijn gemaakt, daar zijn dan ook neergeplette graanhalmen, die vormen een soort bedekking over de grond, en dan krijg je geen zichtbare voetsporen lijkt me.
pi_29683505
quote:
Heb je een bron?
Ik kan natuurlijk altijd gaan zoeken (het was een docu die ik een tijd terug gezien heb (niet NGC)) maar dat kun je dan zelf ook...
De personen in kwestie hebben het volledige originele filmpje laten zien, en daar was dus alleen die graancirkel te zien... Geen lichtpuntjes, geen vage formatie
pi_29683585
Dat vind ik een geloofwaardig verhaal en ik geloof ok wel dat graancirkels door mensen gemaakt kunnen worden en gemaakt zijn. Ik sluit alleen ook niet uit dat er nog andere circelmakers zijn. Dat hoeven niet perse Aliens te zijn, maar misschien een hogere vorm van Intelligentie die niet met het blote oog te zien is. Als je iets niet kunt zien betekend het niet automatisch dat het niet bestaat. Zwaarte kracht kun je ook niet zien en 200 jaar geleden had de mens geen vermoeden van het bestaan van bacterien.
Neem nou die jongen die al een paar keer bij "live and Cooking" geweest is, die kan gewoon dingen vastleggen op een willekeurige camera die hij in zijn handen gedrukt krijgt. Ik vind het wel fascinerend...
pi_29683770
Overigens hebben ze momenteel op vrijdagavond een serie documentaires op NGC met allerlei mysterieuze zaken.
Afgelopen vrijdag dus over graancirkels, de week daarvoor over geesten (haalden ze o.a. iemand die beweerde met geesten contact te kunnen leggen een huis dat in die regio bekend stond als spookhuis, maar waar diegene niets vanaf wist. Hij kwam wel met contacten, maar niet met contacten met de geesten die er zouden zitten, maar dit is off-topic).
pi_29683942
Maakt niet uit, wel nuttige info
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:01:57 #61
90061 coz
pi_29683998
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel altijd de vraag of degenen die zeggen dat ze dat filmpje gemaakt hebben, ook echt diegenen zijn. Heel erg diepgaand was de documentaire namelijk niet op een aantal punten.
ik had namelijk een paar jaar geleden een heel uitgebreid verhaal gelezen van iemand die het frame per frame had onderzocht ... binnenkort eens zoeken dus
pi_29685662
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:57 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Hier een videofragment over het ontstaan van een graancirkel... http://www.leiden12.nl/UFOs.avi
dit filmpje is echt.
had het lang geleden hier nog voorbij zien komen en wist dat het echt is..maar dat mag je niet zeggen he dus dan zeg ik maar dat ik geloof dat het echt is.
ik heb ook wel eens een ander filmpje gezien over hoe deze lichtbolletjes een graancirkel maken, dit filmpje duurde wat langer.
er was een kerel met een camcorder of zo die dit filmde. (schattig he) en deze lichtbollen verdwenen weer.
was erg interessant om te zien.
misschien dat iemand dat filmpje nog ergens heeft in zijn/haar archiefjes.. ik had het nl hier op truth gezien.
de verhalen dat het nep is, geloof ik dus niet, laat maar eens zien dan dat het nep is..
en die discoverychannel en ngc zijn gewoon gecontroleerde (flut)zenders..dat weet u toch wel?
en al weet u dat niet dan weet u het nu.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:06:54 #63
90061 coz
pi_29685759
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

let ook op dat het tegenwoordig veel mkkelijker is om van dat filmpje met bollen een versie te maken dat het veld er al zit en er geen bollen zijn dan vroeger andersom
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:31:41 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_29686314
hier is het filmpje waar ze het in de NGC docu over hadden

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/movies/OLIVERVD.MPG

gefilmd bij kasteel OLIVER (vndaar de naam )

dat ander filmpje waarbij de lichtbol over de traktor bestuurder vliegt moet ik ook nog ergens hebben ( en ja de traktor bestuurder vertelde later hetzelfde verhaal )

zal wel zoeken
pi_29691775
quote:
Het filmpje is gemaakt door een 2-tal reclame makers... Op een ochtend zag 1 van de personen op weg...
Dat verwachtte ik eigenlijk ook al aangezien ik geen enkele cirkel onderzoeker naar die film heb horen verwijzen. Ook komt het totaal niet overeen met getuigenverklaringen van mensen die cirkels hebben zien ontstaan.

Ben te lui om even te zoeken. Geloof het wel.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_29695663
Dat filmpje lijkt me makkelijk te faken. Als je die "witte bollen" ziet zou je kunnen veronderstellen dat dit gewoon meeuwen of witte duiven/vogels whatever zijn... die vliegen rond boven de graancirkels die er dus al zat. als je die 2 shotjes dan over elkaar heen zet en die cirkel er langzaam in laat faden als die vogels er overheen vliegen is het zo gemaakt natuurlijk..

ik heb hier geen bron voor, ik vindt het een opmerkelijk stukje video en geloof ook dat die graancirkels soms gewoon niet door mensen gemaakt kunnen worden, maar van deze video wordt gelijk al vastgesteld dat het echt is, terwijl het een kleine video is, om over de kwaliteit nog maar niet te spreken...

/edit, ik zie dat mijn theorie op de vorige pagina ook al deels gezegd is, excuus, maar dit is mijn theorie over het filmpje
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:23:31 #67
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_29702332
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:03 schreef Merovingian. het volgende:

[..]

Dat verwachtte ik eigenlijk ook al aangezien ik geen enkele cirkel onderzoeker naar die film heb horen verwijzen. Ook komt het totaal niet overeen met getuigenverklaringen van mensen die cirkels hebben zien ontstaan.

Ben te lui om even te zoeken. Geloof het wel.
offtopic: goeie nick
ontopic: tvp
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_29705143
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:03 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

dit filmpje is echt.
had het lang geleden hier nog voorbij zien komen en wist dat het echt is..maar dat mag je niet zeggen he dus dan zeg ik maar dat ik geloof dat het echt is.
ik heb ook wel eens een ander filmpje gezien over hoe deze lichtbolletjes een graancirkel maken, dit filmpje duurde wat langer.
er was een kerel met een camcorder of zo die dit filmde. (schattig he) en deze lichtbollen verdwenen weer.
was erg interessant om te zien.
misschien dat iemand dat filmpje nog ergens heeft in zijn/haar archiefjes.. ik had het nl hier op truth gezien.
de verhalen dat het nep is, geloof ik dus niet, laat maar eens zien dan dat het nep is..
en die discoverychannel en ngc zijn gewoon gecontroleerde (flut)zenders..dat weet u toch wel?
en al weet u dat niet dan weet u het nu.
Nou kun je wel zo stellig zeggen dat het echt is, maar op NGC hadden ze de maker aan het woord en die beweerde van niet.
En dat Discovery en NGC flutzenders zijn die gecontroleerd worden, is een drogreden van hier tot Tokyo. Er zijn namelijk ook wel een docu's te zien op die zenders die de andere kant belichten.

Als je het filmpje nu zelf bekijkt, zit er in het begin al iets erg onlogisch. De bollen worden namelijk niet gevolgd, maar de camera blijft precies gericht op de plek waar de graancirkel gaat komen. Normaal gesproken zou je eerst die bollen volgen, en pas als de graancirkel verschijnt je daar op focussen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:04:32 #69
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_29706331
Wombat dat LIVER is een hoax !
pi_29706931
Ja, en die op die site van leiden dus ook, want dat is hetzelfde filmpje (of er gebeurt iets raars op mijn PC, want als ik die afspeel krijg ik hetzelfde filmpje te zien wat ik op NGC zag vorige week), maar dat was nog niet helemaal doorgedrongen tot JozZephus.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:17:21 #71
90061 coz
pi_29709516
hmm , ik heb nog niet stellig gezegd dat het betreffende filmpje echt is .. maar ik meende wel een keer een pagina gelezen te hebben van iemand die hem frame voor frame had onderzocht .. ah well
ben eigenlijk te lui om het helemaal te onderzoeken atm, dus ik laat het in het midden , alsin eens te boek als hoax is het vaak pointless ...
pi_29723478
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Wombcat het volgende:
Nou kun je wel zo stellig zeggen dat het echt is, maar op NGC hadden ze de maker aan het woord en die beweerde van niet.
goh en jij geloofd dat dan meteen omdat die meneer het zegt...wie zegt mij dat het de 'echte' maker is? laat eens even zien dan hoe hij dit doet..dat kan je niet dus je praat gewoon anderen na..
quote:
En dat Discovery en NGC flutzenders zijn die gecontroleerd worden, is een drogreden van hier tot Tokyo.
fijn voor je..ik blijf erbij dat het gecontroleerde FLUTZOOI zenders zijn..disusieren heb ik geen zin in..ik geloof niet in bronnetjes of zogenaamde feiten van anderen die het tegendeel beweren ..je wordt in de maling genomen waar je bij staat alleen heb je het niet door.
quote:
Er zijn namelijk ook wel een docu's te zien op die zenders die de andere kant belichten.
andere kant van een leugen bedoel je..het zal wel.
ik kan hier verder wel op ingaan maar ik geloof het verder wel..iedereen geloofd het wel lees ik.
waarom zou ik er op ingaan anyway, het heeft geen zin..ik heb je mijn mening gegeven en nu ga ik lekker een biertje pakken.
quote:
Als je het filmpje nu zelf bekijkt, zit er in het begin al iets erg onlogisch. De bollen worden namelijk niet gevolgd, maar de camera blijft precies gericht op de plek waar de graancirkel gaat komen. Normaal gesproken zou je eerst die bollen volgen, en pas als de graancirkel verschijnt je daar op focussen.
als het dan een hoax is zijn ze wel lekker simpel bezig vind je niet? maak dan een goeie aanneembare hoax..

[ Bericht 0% gewijzigd door JoZzephus op 17-08-2005 22:55:30 ]
pi_29725929
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:53 schreef JoZzephus het volgende:
fijn voor je..ik blijf erbij dat het gecontroleerde FLUTZOOI zenders zijn..disusieren heb ik geen zin in..ik geloof niet in bronnetjes of zogenaamde feiten van anderen die het tegendeel beweren ..je wordt in de maling genomen waar je bij staat alleen heb je het niet door.
Dus je gelooft alleen maar feiten en meningen die jouw denkbeelden ondersteunen. Da's lekker objectief.
pi_29735540
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus je gelooft alleen maar feiten en meningen die jouw denkbeelden ondersteunen.
(correctie)..nee, niet op de manier hoe jij dit hierboven steld.
edit. bedachtzaam dus niet zomaar.
quote:
Da's lekker objectief.
net zoals jij objectief je mening geeft.

ok Wombcat,misschien is het een hoax...ik heb nog eens goed gekeken naar dat filmpje en het klopt wel wat je zegt over dat de camera vrijwel stilstaat ipv de lichtbolletjes te volgen waar je normaal gesproken van uit gaat..maar aan de andere kant..weet jij veel wat er daar echt aan de hand is toen hij begon te filmen...en misschien is dit wel een echt filmpje alleen zijn de lichtbolletjes later gemanipuleerd of zelfgemaakt door een of ander smartassje, dat zou ook kunnen..wat denk je dan?
ik denk (te weten) dat die graancirkels wel op deze manier dmv lichtbollenaliens whatever gemaakt worden, ..de echte graancirkels dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door JoZzephus op 17-08-2005 23:14:27 ]
pi_29749119
quote:
en misschien is dit wel een echt filmpje alleen zijn de lichtbolletjes later gemanipuleerd of zelfgemaakt door een of ander smartassje, dat zou ook kunnen..wat denk je dan?
Eerlijk gezegd denk ik dan dat je te graag wilt dat dit echt is...
Ik denk (te weten) dat die graancirkels gewoon door mensen gemaakt worden (allemaal) en dat sommige personen zo graag willen dat er meer intelligent leven is in het heelal dat ze erg gevoelig zijn voor dit soort grappenmakers.

Ik geloof best dat er meer leven in het heelal is, en ook wel dat er leven is met een hogere intelligentie... Maar ik heb niet zo'n haast om het te vinden, en ik neem van niets zomaar aan dat het echt is... Eerst echt bewijs zien en dan pas geloven, ipv andersom. Tot nu toe is er niet onverklaarbaars gebeurt mbt graancirkels.
pi_29765336
Zeg W., ik vraag me nou al een tijdje af heh...

Zit ik bij dat plaatje van jouw nou tegen tieten of tegen een bilspleet aan te kijken? Volgens mij het eerste maar ik heb telkens zo'n naar gevoel dat ik naar het laatste zit te kijken.
quote:
Ik denk (te weten) dat die graancirkels gewoon door mensen gemaakt worden (allemaal)
Ik denk (te weten) dat jij fout zit, al geloof (weet) ik dat die film nep is.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_29765755
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:12 schreef Merovingian. het volgende:
Zeg W., ik vraag me nou al een tijdje af heh...

Zit ik bij dat plaatje van jouw nou tegen tieten of tegen een bilspleet aan te kijken? Volgens mij het eerste maar ik heb telkens zo'n naar gevoel dat ik naar het laatste zit te kijken.
De eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')