Wat is jouw mening over Ben Liebrand?
quote:Curry en van Inkel Yeah !!
Op vrijdag 26 oktober 2001 01:59 schreef Witchfynder het volgende:
"2 platen over negen"?
BL minimix
Sunny hoe oud was jij ook al weer
Maar vanzelfsprekend spreken die van 1991 en 1992 mij toch het meeste aan.
quote:Ben Liebrand is GOED !
Op vrijdag 26 oktober 2001 01:56 schreef SunChaser het volgende:
Vroeger zat ik 2 platen over negen klaar met mun cassetebandje. Nu heb ik Kazaa en een snelle pc en een brander. En ik beleef BL opnieuw. Want alles is er te vinden, ik draai nu bv de Grandmix 1982. Nooit gehoord. Wel erg goed.Wat is jouw mening over Ben Liebrand?
Donderdagavond altijd "de bond van doorstarters" teepen, en dan op de vrijdagavond (Curry & van Inkel RULE) de minimixen van Ben opnemen.
En natuurlijk de Grandmixen niet te vergeten.
Tegenwoordig zit Ben op de zaterdagmiddag op 538, maar dat is toch heel anders dan vroeger.
Vroeger was het verplichte kost om de grandmixen op cassette op te nemen van de radio, ook had ie een wekelijkse minimix ...
Ik begreep dat op 538 Ferry Maat binnenkort eenmalig terugkomt met de SoulShow en ook de bond van doorstarters. Iemand een idee wanneer?
quote:21 Bijna, maar ik deed nooit aan radio. Scheelt misschien ook.
Op vrijdag 26 oktober 2001 02:00 schreef SunChaser het volgende:
Je bent zeker nog geen 25 he?
quote:Erm... Dat was vanochtend... (kennelijk gemist ?
Op vrijdag 26 oktober 2001 11:02 schreef SunChaser het volgende:
...
Ik begreep dat op 538 Ferry Maat binnenkort eenmalig terugkomt met de SoulShow en ook de bond van doorstarters. Iemand een idee wanneer?
Als je links hebt naar die mixen (of allemaal gedownload via file-sharing?) hoor ik 't graag van je ...
Erbij vanuit gaande dat dit mag, die mixen zijn niet commercieel namelijk
quote:Ik ken 'em persoonlijk
Vroeger zat ik 2 platen over negen klaar met mun cassetebandje. Nu heb ik Kazaa en een snelle pc en een brander. En ik beleef BL opnieuw. Want alles is er te vinden, ik draai nu bv de Grandmix 1982. Nooit gehoord. Wel erg goed.Wat is jouw mening over Ben Liebrand?
Adres van de Mixfreaks mailinglist: http://groups.yahoo.com/group/mixfreaks
Zitten een hoop mix-makers, zoals Ben Liebrand, een paar oude Bond Van Doorstarters Mixers en ik zelf, maar ook veel mix-liefhebbers (kleine 800).
Is het wat voor jou misschien?
Liebrand draait op de meeting vanavond ... dat is toch wel uniek te noemen
Toen Stenders na corne zat op 3fm (isa was al wel gecontracteerd maar nog niet begonnen) hebben ze een keertje stenders en van inkel na gedaan een paar uur lang. Mooie verhalen uit die tijd maar ook van Curry en natuurlijk een interview met Ben.
Wel mooi om te horen dat ie zelf heel hard moest werken om het erop te krijgen, echt knippen en plakken en dan tijdens de uitzending de twee tapes gelijk moest krijgen voor de doorstart.
Waren leuke tijden, radio is nu veel minder helaas. Terwijl je weet dat jongens als van inkel, stenders, corne eigenlijk veel beter kunnen.
quote:Gewoon Ben Liebrand intypen op Kazaa.
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:24 schreef popolon het volgende:
Als je links hebt naar die mixen (of allemaal gedownload via file-sharing?) hoor ik 't graag van je ...
quote:Heftige shit!
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:36 schreef Devnull het volgende:
Sunchaser:Adres van de Mixfreaks mailinglist: http://groups.yahoo.com/group/mixfreaks
Zitten een hoop mix-makers, zoals Ben Liebrand, een paar oude Bond Van Doorstarters Mixers en ik zelf, maar ook veel mix-liefhebbers (kleine 800).
Is het wat voor jou misschien?
Liebrand draait op de meeting vanavond ... dat is toch wel uniek te noemen
quote:Party was idd ruig! Volgend jaar ga ik weer!
Op zaterdag 27 oktober 2001 05:06 schreef 5731N het volgende:[..]
Heftige shit!
ik wist niet dat je ook op FOK! rondliep maurice
Ben Liebrand en die party was idd wel erg ruig, nou nu gaan we maar eens ons bed opzoeken..
quote:Check Vleermuis. 11625245. Hij heeft ze allemaal. (jaarmixen)
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:24 schreef popolon het volgende:
Zeg Sunchasert,Als je links hebt naar die mixen (of allemaal gedownload via file-sharing?) hoor ik 't graag van je ...
Erbij vanuit gaande dat dit mag, die mixen zijn niet commercieel namelijk
quote:Ik ook!
Vroeger zat ik 2 platen over negen klaar met mun cassetebandje.
Ik heb die bandjes ook nog. Met minimixen van o.a. Prince - Kiss, Whistle - Just Buggin', Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll, Bruce & Bongo - Geil, Janet Jackson - What Have You Done For Me Lately en Bolero. Van Axel F. was een ook gave minimix.
Eén van de mooisten vind ik die van Art of Noise - Paranoimia. Of die van Shake That Ass / I Wish - Stevie Wonder.
quote:Als dat dezelfde is die ik ook even heb gedownload dan is die niet van 1982, want je hoort daarin o.a. Showing Out van Mel & Kim en die is van 1986. En Don't Stop Till You Get Enough van Michael Jackson en Popmuzik van M zijn van 1979 en I Feel Love van Donna Summer is van 1977, ook niet erg logisch. Het klinkt mij meer als een algemene Dance Classics mix.
Want alles is er te vinden, ik draai nu bv de Grandmix 1982. Nooit gehoord. Wel erg goed.
Heb jij wellicht een andere versie?
Ik ben trouwens 't meest benieuwd naar de grandmixen van 1985 en 1986, want die jaren zijn voor mij het hoogtepunt van de jaren 80 dancemuziek.
quote:ik geloof dat ik alles heb, alle grand-mixen etc.
ik zoek nu nog de "in the mixen", voorloper op de grandmix.
quote:De versie die ik heb begint met: M - Pop Muzik, gevolgd en heeft verder Don't Stop Till You've Get Enough, He's the Greatest Dancer en Don't Let Me Be Misunderstood. Kan idd een voorloper zijn. Op Kazaa heet ie GM'82
Op zondag 28 oktober 2001 13:49 schreef Arcee het volgende:
1982...Heb jij wellicht een andere versie?
quote:Volgens mij begon Ben pas in 1983 met de Grandmix, maar ik kan er naast zitten.
Op zondag 28 oktober 2001 23:37 schreef SunChaser het volgende:[..]
De versie die ik heb begint met: M - Pop Muzik, gevolgd en heeft verder Don't Stop Till You've Get Enough, He's the Greatest Dancer en Don't Let Me Be Misunderstood. Kan idd een voorloper zijn. Op Kazaa heet ie GM'82
quote:Dat zei ik. Is dus uiteraard niet de Grandmix van 1982.
Op zondag 28 oktober 2001 23:37 schreef SunChaser het volgende:
De versie die ik heb begint met: M - Pop Muzik, gevolgd en heeft verder Don't Stop Till You've Get Enough
Oh ja, en de "oh yeah!" uit Sign O' the Times van Prince in de mix met George Michael!
Damn, Sign O' the Times... toch wel 1 v/d meest briljante nummers ooit gemaakt... imho.
quote:Ik heb die van Opzij/Poing. Prima kwaliteit.
Op maandag 29 oktober 2001 01:09 schreef SunChaser het volgende:
Jammer dat er op Kazaa zulke slechte kwaliteit BL-mixen staan. Zo zijn Running up That Hill en Don't Let Me Be Misunderstood gewoon vanaf een slecht bandje in mp3 omgezet.
Met de nieuwe 538-programmering in zicht (vanaf 12 jan), krijgt de minimix een ander plaatsje: plusminus 10 over 22, oftewel 2 platen over tien 's avonds. Tevens is Ben Liebrand van plan om wekelijks een nieuwe minimix te gaan maken, ipv de regelmatige replays van minimix die men uitzond.
quote:Ik heb de grandmix van 1986, die is supermooi, vooral t begin
Op zondag 28 oktober 2001 13:49 schreef Arcee het volgende:Ik ben trouwens 't meest benieuwd naar de grandmixen van 1985 en 1986, want die jaren zijn voor mij het hoogtepunt van de jaren 80 dancemuziek.
quote:Dat is de classic mix; de voorloper van de Grandmix.
Op zondag 28 oktober 2001 23:37 schreef SunChaser het volgende:[..]
De versie die ik heb begint met: M - Pop Muzik, gevolgd en heeft verder Don't Stop Till You've Get Enough, He's the Greatest Dancer en Don't Let Me Be Misunderstood. Kan idd een voorloper zijn. Op Kazaa heet ie GM'82
quote:ik heb bijna alle grandmixen in mp3
quote:aha da's fijn om te horen!
Op zaterdag 22 december 2001 13:43 schreef Tovaho het volgende:
En het topic krijgt een schop:Met de nieuwe 538-programmering in zicht (vanaf 12 jan), krijgt de minimix een ander plaatsje: plusminus 10 over 22, oftewel 2 platen over tien 's avonds. Tevens is Ben Liebrand van plan om wekelijks een nieuwe minimix te gaan maken, ipv de regelmatige replays van minimix die men uitzond.
quote:Ik heb ze allemaal, maar 1986 is ook mijn favoriet ...
Op zaterdag 22 december 2001 13:45 schreef juss het volgende:[..]
Ik heb de grandmix van 1986, die is supermooi, vooral t begin
quote:klopt, dat was een van de "in the mix" sen
Op zondag 28 oktober 2001 23:58 schreef sjefhoelenpapers het volgende:[..]
Volgens mij begon Ben pas in 1983 met de Grandmix, maar ik kan er naast zitten.
quote:Ja die!! dat is zo'n mooi begin! Ik ben 17 en ik laat 'm weleens aan mn vrienden horen, die dus niet snappen dat ik dit hartstikke mooi vind
Op zaterdag 22 december 2001 14:12 schreef Zanderrr het volgende:
Begint die met die robotstem? "Just like in 83, 84 and 85, the grandmix is here, the grandmix is alive". Zoiets toch? Die moet ik ook nog ergens hebben... *nostalgie*
quote:Jeugd sentiment.
quote:Dat zei je al.
Op maandag 29 oktober 2001 01:09 schreef SunChaser het volgende:
Jammer dat er op Kazaa zulke slechte kwaliteit BL-mixen staan. Zo zijn Running up That Hill en Don't Let Me Be Misunderstood gewoon vanaf een slecht bandje in mp3 omgezet.
quote:Herstel, 10 voor 10.......
Op zaterdag 22 december 2001 13:43 schreef Tovaho het volgende:
En het topic krijgt een schop:Met de nieuwe 538-programmering in zicht (vanaf 12 jan), krijgt de minimix een ander plaatsje: plusminus 10 over 22, oftewel 2 platen over tien 's avonds. Tevens is Ben Liebrand van plan om wekelijks een nieuwe minimix te gaan maken, ipv de regelmatige replays van minimix die men uitzond.
quote:Herstel, 10 voor 11..........
Op vrijdag 11 januari 2002 19:19 schreef Tovaho het volgende:[..]
Herstel, 10 voor 10.......
Ik was vanavond in Almere bij de Grandmix 2001 Surround !
Ben was er ook en heeft een en ander verteld over de apparatuur, technieken en intro's (op alle verschillende sporen) laten zien en horen.
Op een scherm liepen tijdens de mix het overzicht van de verschillende sporen mee, en de sporen kwamen uit verschillende speakers, Erg gaaf !
Helaas was de speakerset v.d. club niet zo fantasties
quote:Twee platen over negen klaar zitten bij de met de casseterecorder op pause, klaar om te gaan tapen. Ik was het al helemaal weer vergeten. Niet zo'n Grandmix fan, maar de bovenstaande minimixen heb ik ook allemaal op tape gehad. Volgens mij heb ik er helaas niets meer van. Vooral Axel F en Paronoimia waren goed.
Op zondag 28 oktober 2001 13:49 schreef Arcee het volgende:[..]Met minimixen van o.a. Prince - Kiss, Whistle - Just Buggin', Janet Jackson - What Have You Done For Me Lately. Van Axel F. was een ook gave minimix.Eén van de mooisten vind ik die van Art of Noise - Paranoimia. [..]
Andere klasiekers zijn wat mij betreft:
Frankie Goes To Hollywood - Rage Hard
Jan Hamer - Crockets Theme
Alf - Stuck on earth
Telex - Moscow Disco
Art of Noise - Moments in love
Run DMC & Aerosmith - Walk This Way
Hot Chocolate - Sexy Thing&Every One's a Winner.
Misschien moet ik ook maar eens wat gaan downen.
[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 18-01-2002 02:25]
De grandmix 2001 van 21.00 uur tot 24.00 uur
En daarna gewoon netjes kopen in de winkel.......
quote:Jij bent echt stom..... LOL!
Op vrijdag 01 februari 2002 22:21 schreef Prins-Punika het volgende:
Hail 2 the king, Ben Liebrand!!!Zelf ook een topic geopend, stom
quote:Waarom?
Op vrijdag 18 januari 2002 06:45 schreef Tovaho het volgende:
En daarna gewoon netjes kopen in de winkel.......
quote:Gewoon............ 'omdat het zo hoort'.
Op zondag 03 februari 2002 15:49 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom?
quote:Wellicht omdat Ben ze niet meer maakt als niemand ze koopt..
Op zondag 03 februari 2002 15:49 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom?
Een Grandmix '82 bestaat niet, het is inderdaad de Classicsmix. En de Classicsmix is de allerlaatste In the mix. Vandaar ook dat wat treurige plaatje aan het einde.. Wat overigens de plaat was die Ben meestal als laatste draaide als hij in de Keizer Karel draaide in die tijd.
En die tekst van dat intro is van de Grandmix '85.
En voor alle mixfreaks die hier in dit topic lezen: Hoi!
En Maurice, bedankt voor 't compliment, dit jaar gaan we weer zo'n mega-mega-party organiseren. En dan hoop ik jou ook eens tussen de meute te herkennen..
Zucht, nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.
Ik zou er graag echter wat meer feedback op willen hebben, dus als er users zijn die er even naar willen luisteren, dan drop even een mailtje met je adres op abwdz3g5e7@mailexpire.com en ik stuur je een exemplaar op.
Playlist :
01-santos - camels
02-dj tiësto - flight 643
03-safri duo - played alive
04-g-spott - n.r.g
05-dj melvin - l.o.i.s
06-dj jean - lift me up
07-barthezz - infected
08-system f - dance valley theme 2001
09-ian van dahl - castles in the sky
10-brooklyn bounce - club bizarre
11-ppk - resurection
12-klubbheads - here we go
13-hammer house - the jumper
14-perpetuous dreamer - sound of goodbye
15-peran - good time
16-mark van dale - something going on (klubbheads mix)
17-gigi d'agostino - l'amour toujours
18-sylver - forgiven
19-sylver - turn the tide
20-klubbheads - hiphopping
21-dance nation - sunshine
22-mauro picotto - komodo
23-svenson & gielen - twisted
24-lasgo - something
25-safri duo - samb'adagio
26-g-spott vs dj jose - 2 symbols
27-barthezz - on the move
28-mauro picotto - like this like that
29-public domain - operation blade
30-milk inc. - living a lie
31-dj jose vs g-spott - access
32-joy kitikonti - joyenergizer
33-justin k & dj k mixx - northern lights
34-boozy woozy - party affair
35-funk einsatz - my lance
36-marco v - godd
en nu even back on topic :
ik _vond_ ben liebrand erg aardig vroeger, maar aangezien hij al 20 jaar dezelfde samples gebruikt en zelfde stijl om het in te luiden wordt het toch wel wat passé.
Op zich vind ik het gewoon behoorlijk armzalig wat hij maakt met tigduizend gulden aan apparatuur
quote:Ik was er in 2001 bij hoor
Op donderdag 07 februari 2002 21:05 schreef qltel het volgende:En Maurice, bedankt voor 't compliment, dit jaar gaan we weer zo'n mega-mega-party organiseren. En dan hoop ik jou ook eens tussen de meute te herkennen..
Jo
quote:dank u, ik voel me vereerd
Op zondag 24 februari 2002 19:12 schreef Micheltje het volgende:
HEEEEEEEEY serano.. die cd is te gekbedankt ervoor... een tipje voor anderen.. mail naar hem.. ennuh Undertaker is ook zeer goed
Jo
Ben gebruikt idd nog steeds een aantal trucjes uit de ouwe doos, maar draait er zeker niet minder om. Hij weet wel een feestje te bouwen.
En aangevuld met een aantal remixen op een 2e cd. Het belooft een mooie zomer te worden...... met ook nog een disco classics grandmix, die eraan komt........
Meer info op Ben Liebrand - Styles XL
GroeTON
[Dit bericht is gewijzigd door Tovaho op 22-06-2002 17:01]
quote:Dit is dus Vrijdag 16 augustus, ik denk van 18.00 tot 21.00 uur. Op die tijden is de grandmix bij 538 altijd al uitgezonden.......
Op zaterdag 22 juni 2002 16:55 schreef Tovaho het volgende:
Het belooft een mooie zomer te worden...... met ook nog een disco classics grandmix, die eraan komt........
Hij zal onderbroken worden op de hele uren voor nieuws en commercials. Maar ach, de liefhebbers kopen tenslotte toch de cd-set die ervan uitkomt.......
quote:Serano, ik heb hem eergisteren voor het eerst gedraaid, was 'm even uit het oog verloren. Heb je nog meer van die lekkere mixen?
Op dinsdag 26 februari 2002 11:58 schreef serano het volgende:
als jij mij jou adres gemailed had is hij onderweg...
Anyway. De GM2002 is er dus. Gisteren hebben we een supriseparty gehad vanwege z'n 25 jarig jubileum. Laatste nieuws is dat Styles XL op een haar na klaar is, en dat er dit jaar weer een Disco Edition komt zo rond augustus.
quote:Klopt, hij is ook released in mp3 formaat
Op donderdag 23 januari 2003 11:55 schreef qltel het volgende:
Anyway. De GM2002 is er dus. Gisteren hebben we een supriseparty gehad vanwege z'n 25 jarig jubileum. Laatste nieuws is dat Styles XL op een haar na klaar is, en dat er dit jaar weer een Disco Edition komt zo rond augustus.
Goed nieuws, ik wacht met smart op de nieuwe disco!
quote:Ja vast. De kans is natuurlijk best wel aanwezig dat dankzij "releases in MP3 formaat" het voor Ben niet meer mogelijk is om nog mixen uit te brengen. En dat zou eeuwig zonde zijn.
Op donderdag 23 januari 2003 12:08 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
Klopt, hij is ook released in mp3 formaat
Goed nieuws, ik wacht met smart op de nieuwe disco!
quote:En, hoe klinkt ie?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:44 schreef qltel het volgende:
Volgende week woensdag komt StylesXL uit, zie www.liebrand.nl/stylesxl
ik vond het zeker wel goed, maar heb toch wel zaken gehoord die me niet bevielen aan de mix.
Daarnaast wat vond je de mooiste mix van Ben ?
quote:heb m nog niet gehoord
Op woensdag 7 januari 2004 00:01 schreef Lord Dreamer het volgende:
En hoe vonden jullie hem ??? THE GRANDMIX 2003ik vond het zeker wel goed, maar heb toch wel zaken gehoord die me niet bevielen aan de mix.
Daarnaast wat vond je de mooiste mix van Ben ?
Check:
http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=radioprogramma&site=inthemix&sid=20
quote:
Op zondag 11 januari 2004 03:48 schreef Price het volgende:
Ik lag vroeger in bed met mijn koptelefoon totdat Ben Liebrand kwam. Dat was altijd in de nacht van vrijdag op zaterdag. Eerst kwam Kees Schilperoort met "De Stemband". "We hebben 400 gulden in kas en de stem is niet van Dries van Agt...." Daarna kwam de Liebrandmix en kon ik gaan opnemen. Nostalgie.
Erg herkenbaar...
Komt denk ik door het geringe aanbod interessante nummers, vooral 1987.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef SunChaser het volgende:
1986 en 1987 zijn erg slecht. Luister nu de 3 delen van de Millennium-mix
Hell yeahquote:Op maandag 12 april 2004 16:08 schreef Frenkie het volgende:
Ben Liebrand is god!
1994? 1984 misschien? In 1994 heeft hij er geen gemaakt. De laatste is van 1992.quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef SunChaser het volgende:
In de auto heb ik een mp3 speler met alle grandmixen. 1994 en 1985 is kippenvel, 1986 en 1987 zijn erg slecht. Luister nu de 3 delen van de Millennium-mix
In 1982 was er nog geen, en in 1993 was er geen meer. je hebt toch een probleempje met getallen, geloof ik..quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:05 schreef SunChaser het volgende:
1984 bedoel ik ja. 1982 en 1993 zijn nog knullig, je hoort hem elk jaar beter worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |