Het vervolg op Lord_Vetinari's gestarte nieuwe puzzelreeks in C&H.
Een afspiegelingetje van de Raad-Je-Plaatje reeksen.
In 'Wie ben ik?' omschrijft iemand een persoon. Het is vervolgens aan de anderen om te raden om wie het gaat.
Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit vand e persoon te komen.Wie ben ik? (Deel 1)De nieuwe opgave:
Ik ben in 1848 geboren in de hoofdstad van het buurland van het land waar ik later zou regeren. Mijn vader was de vorst van dat tweede land, net zoals zijn vader, en de zijne, etc. etc. Een stad in mijn land, gebouwd op een berg, is naar mijn vader genoemd en is tegenwoordig nog steeds bekend. Men denkt vaak dat het de hoofdstad is, wat niet het geval is.
Ik ben twee keer getrouwd geweest, maar zag niet echt om naar mijn echtgenotes, of naar mijn land. Mijn passie was de zee. Ik was dan ook baanbrekend onderzoeker voor de oceanografie. Mijn schepen heetten de 'Hirondelle', 'Hirondelle II', 'Princess Alice', naar mijn tweede vrouw en 'Princess Alice II'. Ik stierf in 1922 in dezelfde stad als waar ik geboren ben, niet lang na het regelen van een opvolgingskwestie. Tegenwoordig prijkt er in mijn hoofdstad een museum ter ere van mij en mijn passie en onderzoek. Mijn betachterkleinkind is naar mij vernoemd.
-Voor welke personen al aan de beurt zijn geweest, kijk hier
http://wiki.fok.nl/index.php/Wie_ben_ik -
[ Bericht 51% gewijzigd door Nuongirl op 25-08-2005 08:41:06 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.