abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 augustus 2005 @ 15:36:59 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_29393928
Het vervolg op Lord_Vetinari's gestarte nieuwe puzzelreeks in C&H.

Een afspiegelingetje van de Raad-Je-Plaatje reeksen.

In 'Wie ben ik?' omschrijft iemand een persoon. Het is vervolgens aan de anderen om te raden om wie het gaat.

Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit vand e persoon te komen.

Wie ben ik? (Deel 1)

De nieuwe opgave:
Ik ben in 1848 geboren in de hoofdstad van het buurland van het land waar ik later zou regeren. Mijn vader was de vorst van dat tweede land, net zoals zijn vader, en de zijne, etc. etc. Een stad in mijn land, gebouwd op een berg, is naar mijn vader genoemd en is tegenwoordig nog steeds bekend. Men denkt vaak dat het de hoofdstad is, wat niet het geval is.

Ik ben twee keer getrouwd geweest, maar zag niet echt om naar mijn echtgenotes, of naar mijn land. Mijn passie was de zee. Ik was dan ook baanbrekend onderzoeker voor de oceanografie. Mijn schepen heetten de 'Hirondelle', 'Hirondelle II', 'Princess Alice', naar mijn tweede vrouw en 'Princess Alice II'. Ik stierf in 1922 in dezelfde stad als waar ik geboren ben, niet lang na het regelen van een opvolgingskwestie. Tegenwoordig prijkt er in mijn hoofdstad een museum ter ere van mij en mijn passie en onderzoek. Mijn betachterkleinkind is naar mij vernoemd.

-Voor welke personen al aan de beurt zijn geweest, kijk hier http://wiki.fok.nl/index.php/Wie_ben_ik -

[ Bericht 51% gewijzigd door Nuongirl op 25-08-2005 08:41:06 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:38:55 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29394008
Nee, nee! FB lezen! We gaan nu eerst een 'Waar gebeurd?' doen!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Voormalig Sport Koningin woensdag 3 augustus 2005 @ 15:40:07 #3
35237 Nuongirl
pi_29394051
Slotje dus
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zondag 21 augustus 2005 @ 23:33:58 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29855494
En weer verder, waar gebeurd komt hierna weer
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Voormalig Sport Koningin maandag 22 augustus 2005 @ 08:23:23 #5
35237 Nuongirl
pi_29859843
Volgens mij is het Albert I
pi_29863116
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 08:23 schreef Nuongirl het volgende:
Volgens mij is het Albert I
plaatsvervangende
  Voormalig Sport Koningin maandag 22 augustus 2005 @ 12:32:47 #7
35237 Nuongirl
pi_29863280
Ik werd geboren als derde zoon. Ik leek kansloos voor de troon maar danjzij een revolutie keerden mijn kansen. Mijn oudere broer werd tijdens deze revolutie vermoord. Ik zelf vluchtte eerst naar het buitenland, en was daarna een paar jaar regent voor mijn neefje, die echter nooit zou regeren, aangezien hij op 10-jarige leeftijd overleed. Daarna verklaarde ik mijzelf tot nieuwe koning. Maar pas 20 jaar later regeerde ik pas echt over het land.
pi_29881709
Ik zou het echt niet weten...

Is het deze eeuw gebeurt? In Spanje wellicht?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:39:56 #9
35237 Nuongirl
pi_29881771
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:37 schreef Alecks het volgende:
Ik zou het echt niet weten...

Is het deze eeuw gebeurt? In Spanje wellicht?
Frankrijk, en niet deze eeuw, is al langer dan 2 eeuwen geledne
pi_29882241
Deze meneer; Lodewijk XVIII
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:55:53 #11
35237 Nuongirl
pi_29882289
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Deze meneer; Lodewijk XVIII
[afbeelding]
pi_29882524

ok, een nieuwe,
Howel mijn afstamming veronderstelt wordt Bijbels te zijn, gelooft een redelijk talrijke sekte op een eiland dat ik zelf de Messias ben. Hoe dan ook, ik was zeker een hele tijd wereldlijk heerser met een hoge rang, totdat een revolutie der goddelozen het tij liet keren en mij gevangen nam. (en doodde)
pi_29883536
Revolutionaire goddelozen... Communisten?

Maar bij communisten op een eilandje denk ik aan Cuba... Batista kan ik niet als messias zien...
pi_29883649
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:32 schreef Alecks het volgende:
Revolutionaire goddelozen... Communisten?
klopt
quote:
Maar bij communisten op een eilandje denk ik aan Cuba... Batista kan ik niet als messias zien...
Je zit dichtbij het eiland dat ik bedoel, maar hou wel in de gaten dat het land waarover ik regeerde ver van dat eiland verwijderd ligt
pi_29884268
Eerst was ik goeie vriendjes met de afstammelingen van Romulus, maar niet veel later veranderde dit radicaal, ze vielen mijn land binnen en hun moderne leger overrompelde het mijne dat slechts bewapend was met schilden en speren, zes jaar later keerde ik echter glorieus terug met behulp van de Albionen.
pi_29884797
Om het nog cryptischer te maken; een zanger op het eiland dat ik zojuist duidde (die helaas overleed aan kanker en zijn haar nooit wastte) bezong mij o.a, in een liedje dat de volgende titel had (Engels):

*. een atoom of molecuul dat elektrisch geladen is door een gebrek aan, of overschot van, een of meer elektronen.

* een katachtig roofdier met manen.

*berg waar koning David begraven ligt.
pi_29886347
Niet zo snel, niet zo snel... Een drukbezet mens zoals ik wil toch ook eens van zijn lunchpause kunnen genieten...

Aan je tip van 12:54 had ik al voldoende om de volgende gok te wagen... Ethiopië. Van mijn geschiedenislessen staat van de heerser van Ethiopië ten tijde van de 2e wereldoorlog me slechts nog een kleine zwartwitfoto bij. Qua kledij paste hij zò in een operette van Strauss.

Ik wilde al haast zeggen dat iemand anders hem in mag koppen, maar ik waag nog een laatste gok: Haile Selassie?
pi_29886904

correct!
ion the lion of zion, de leeuw van Juda, de negus negusti, enz enz.
...hij is goed dus
pi_29886963
Hmm.. ik zit vandaag nog een klein uurtje bij een pc... Zal ik een nieuwe verzinnen of wil iemand anders het doen?

Het was trouwens niet de kleding die ik in gedachten had... dat was 'standaardoperetteprins, omstreeks 1900'...
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:16:14 #20
35237 Nuongirl
pi_29886980
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:15 schreef Alecks het volgende:
Hmm.. ik zit vandaag nog een klein uurtje bij een pc... Zal ik een nieuwe verzinnen of wil iemand anders het doen?
Ik verzin er anders wel eentje
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:28:59 #21
35237 Nuongirl
pi_29887428
Ik werd geboren in 1867. Ik was verloofd met twee kroonprinsen, de eerste overleed in 1891 en daarna trouwde ik in 1893 met zijn jongere broer. Samen kregen we zes kinderen, twee zoons van mij zijn later koning geworden. In 1910 besteeg mijn echtgenoot de troon. In 1953 overleed ik op 85 jarige leeftijd
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:22:03 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29889058
Koningin Mary van Brittannië (geboren Prinses van Teck)
Echtgenote van Koning George V

(Un)masking for the greater good.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:39:34 #23
35237 Nuongirl
pi_29889487
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:22 schreef Natalie het volgende:
Koningin Mary van Brittannië (geboren Prinses van Teck)
Echtgenote van Koning George V

[afbeelding]

Nu mag jij
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:09:08 #24
35237 Nuongirl
pi_29890450
[16:02] <Natalie|studie> Olga|busy, post jij dr maar eentje, meis

Bij deze

Ik ben een toneelschrijver, schrijver, dichter en estheet van Ierse afkomst, maar heb bijna mijn gehele leven gewoond in Engeland. Mijn moeder was een schrijfster en mijn vader een oog- en oorchirurg en schreef boeken over archeologie en folklore.

Het bekendst ben ik geworden door mijn toneelstukken waaronder "An Ideal Husband" en "The Importance of Being Earnest".

Maar veel mensen zullen mij blijven herinneren door mijn prive-leven. Ondanks dat ik getrouwd was en kinderen had, had ik een relatie met iemand anders, en die relatie zorgde er zelfs voor dat ik de gevangenis in moest.

Wie ben ik ?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:13:03 #25
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_29890559
*weinig verstand van dit soort dingen*

Oscar Wilde?
...as always
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')