abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29432916
Dit stuk stond op een Feyenoord forum:
quote:
Wat maakt iedereen zich toch weer druk.

Even een paar punten.

Het transfersysteem is van de FIFA (dus niet UEFA, die worden officieel niet erkend door de FIFA, want alleen nationale bonden zijn lid van de FIFA).

In 1995 is het Bosman arrest geweest en heeft voor een soepeler transfersysteem gezorgd. Echter, in 2001 is, in samenspraak met de Europese Commissie, een nieuw transferreglement opgesteld. Daarin staat onder andere dat voor spelers onder de 23 het transfersysteem van VOOR Bosman eigenlijk weer geldt. Dus zelfs als een speler onder de 23 transfervrij is kan hij niet zomaar weg.

Verder is het zo dat een biedende club niet zonder toestemming met een speler mag praten (en bij jeugdspelers is FIFA nog scherper hierin). Juridisch ondersteunen om contractbreuk te forceren is helemaal niet toegestaan en zal tot hele zware sancties van FIFA leiden.

Verder is het zo dat FIFA (ze staan niet boven de wet maar onderschat ze niet) NIET wil dat partijen gaan vechten in de rechtbank. Geschillen in het voetbal dienen binnen het voetbal worden opgelost. Mocht psv het in haar bol halen om OF naar de knvb gaan voor een arbitrage zaak (die alleen Kalou kan aanspannen) OF naar de rechtbank gaan, dan is dit in beide gevallen een aanval op de regels van de FIFA. Vooral het laatste geval (wat gezien het tijdsaspect blijkbaar de beste optie is) zal FIFA niet bekoren, omdat men dan tracht het geschil BUITEN het voetbal op te lossen.

Met andere woorden, laat psv haar gang maar gaan. Ten eerste winnen ze de zaak niet. Alleen CL is niet een sportieve verbetering, want dat moet elk jaar opnieuw worden verdiend en het gaat om een contract van nog twee jaar. Financiele verbetering kan niet worden aangetoond, want daarvoor moet er contact zijn geweest en onderhandeling tussen Kalou (of zijn zaakwaarnemer, maar dat maakt weinig uit) en psv. Kalou heeft Wotte trouwens zelf uitgelegd dat het om de CL gaat, en dan staat hij dus kansloos. Let erop dat de enige mensen die roepen dat psv een kans maakt mensen zijn die werken voor spelersvakbonden, die spreken uit hoop niet uit verwachting! De FIFA regels zijn heel duidelijk. Het is trouwens ook zo dat er voor NL clubs maar 2 CL plekken zijn per jaar en dat er dus per definitie 1 van de top drie buiten de boot valt ieder jaar. Dit kan dus nooit een punt zijn voor een rechter.

Ten tweede, psv heeft met haar gedrag een breuk proberen te forceren tussen een speler en club. Het is niet Kalou geweest die zich eerst bij psv heeft gemeld en gevraagd heeft of er een plekje in de selectie vrij was. Dit is absoluut tegen de FIFA regels. Feyenoord kan psv dus gerust aanklagen bij de FIFA en dan kan de Nederlandse rechter nog heel weinig doen voor psv. Ik refereer maar even naar de Ashley Cole zaak, waar alles veel minder illegaal was en waar de FIFA zich nog buiten heeft gehouden. De consequenties voor psv zullen heel erg zijn, helemaal omdat ze als G14 lid al helemaal niet zo goed te boek staan binnen de FIFA (ja, dit soort dingen spelen een rol, let wel je hebt dan met mensen als Blatter te maken en die drukken een persoonlijke mening er zo door).

Mocht het allemaal uitpakken zoals psv en haar supporters voor ogen hebben (wat dus heeeeeeeeel onwaarschijnlijk is) dan zal, in ieder geval binnen Nederland, het transfersysteem ten einde zijn. De consequenties voor het NL voetbal zijn dan niet te overzien. Dan spelen jongens als Zomer en Kruiswijk in Januari voor Feyenoord voor een gezamenlijk transfersom van een paar ton, bij wijze van spreken.

Dus, maak je niet druk. Bij Feyenoord, als ze een beetje op de hoogte zijn van de regelgeving, staat men echt niet onder druk om Kalou te verkopen. De club heeft niets fout gedaan. Het bod van psv is veel te laag geacht (en daar kan ik inkomen, voor 8 miljoen haal je nooit een nieuwe Kalou op en psv kreeg voor meer geld ook een Robinho of een Tevez niet). Kalou is altijd goed behandeld, hem is zelfs contractverbetering aangeboden. Een rechter kan dus niet zomaar roepen dat Kalou dus maar voor een paar miljoen naar psv mag. Een rechter zal hier zijn vingers niet aan branden en het bij de knvb neerleggen en de knvb kan niets anders dan volgens de regels van FIFA oordelen en niet de regels van het arbeidsrecht en dan maakt psv geen schijn van kans. Mocht psv dus wel een rechtszaak forceren met een toetsing aan de arbeidswet dan zal FIFA dat als een regelrechte aanval op haarzelf beschouwen en zullen de sancties niet mals zijn.

Feyenoord, hou dus voet bij stuk, psv kan in deze zaak niets forceren. Ik hoop dat van den Herik de juiste adviseurs heeft, anders moet het mij maar mailen, hij heeft mijn emailadres.

(al die mensen die het dus hebben over UEFA regels hoef je niet serieus te nemen, UEFA regels bestaan in deze niet. Mensen die arbeidsrecht hebben gestudeerd hoef je ook niet serieus te nemen, want het is niet simpel een kwestie van arbeidsrecht en een normale rechter zal het zeer waarschijnlijk bij de knvb leggen om het te toetsen aan de voetbalregels. Mensen die roepen dat er sprake is van druk en dat Feyenoord nu wel moet verkopen hoef je ook niet serieus te nemen, want van druk is geen sprake. De sportjournalisten in dit land hebben helaas ook weinig kennis van zake is gebleken als ik alle onzin moet geloven en ze zijn enkel bezig een roemruchte transfer te forceren, omdat het goed is voor de verkoop.)
pi_29433069
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:33 schreef rotskibo het volgende:
Dit stuk stond op een Feyenoord forum:
[..]
Dit forum?
pi_29433191
Samaras
pi_29433329
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:50 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het zou best wel eens helpen je eens te verdiepen in hoe Feyenoord met financiën omgaat...
Hij heef wel gelijk vind ik.
pi_29433529
Mooi stukje rotskibo
pi_29433814
Mooi stukje inderdaad, iemand t gecrosspost in t centrale topique?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:18:48 #257
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29435381
Staat al langer in dit topic overigens...

[ Bericht 6% gewijzigd door Dorus_ op 05-08-2005 01:26:29 ]
Even geen signature.
pi_29436730
Kalou moet in de wedstrijd tegen Ajax gewoon even 2 keer in eigen doel schieten ofzo. Dan mag hij wellicht gratis weg uit Rotterdam. Zoniet, gewoon nog een paar keer dat trucje herhalen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:24:24 #259
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_29436863
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Kalou moet in de wedstrijd tegen Ajax gewoon even 2 keer in eigen doel schieten ofzo. Dan mag hij wellicht gratis weg uit Rotterdam. Zoniet, gewoon nog een paar keer dat trucje herhalen.
Dat gaat Kalou niet doen, Kalou gaat gewoon dit jaar leuk voetballen met Feyenoord en wellicht zelfs CL halen.
The Most Incredible, Baby
pi_29437116
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:24 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Dat gaat Kalou niet doen, Kalou gaat gewoon dit jaar leuk voetballen met Feyenoord en wellicht zelfs CL halen met PSV.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:50:28 #261
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29437279
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

[ Bericht 2% gewijzigd door Dorus_ op 05-08-2005 03:09:44 ]
Even geen signature.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:01:12 #262
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_29437442
PSV gaat de teleurstelling van het seizoen worden, want in tegenstelling tot vorig jaar, toen niemand wat van PSV verwachte, wordt nu weer een kampioenschap verwacht en daar kan de toch wat zwakkere ploeg niet mee omgaan.
The Most Incredible, Baby
pi_29438974
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:01 schreef RedGuy het volgende:
PSV gaat de teleurstelling van het seizoen worden, want in tegenstelling tot vorig jaar, toen niemand wat van PSV verwachte, wordt nu weer een kampioenschap verwacht en daar kan de toch wat zwakkere ploeg niet mee omgaan.
Nou teleurstelling is wat overdreven, maar PSV zal dit jaar geen kampioen worden. En omdat men zoveel van ze verwacht, met name in de CL, zal dat avontuur na de eerste ronde ook wel weer voorbij zijn.
pi_29439446
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 07:08 schreef Shreyas het volgende:
Nou teleurstelling is wat overdreven, maar PSV zal dit jaar geen kampioen worden. En omdat men zoveel van ze verwacht, met name in de CL, zal dat avontuur na de eerste ronde ook wel weer voorbij zijn.
Ik denk dat RegGuy wel gelijk heeft. De teleurstelling in Eindhoven zal groot zijn. Ik merk bijvoorbeeld aan de posts van de meeste psv supporters dat zij niet meer reeel naar de situatie kijken en een incidenteel succes in de champions league aangrijpen om te zeggen dat ze bij de top van europa zitten. Als je toch een nederlandse ploeg zet in engeland bijvoorbeeld denk ik dat hij niet eens europees voetbal haalt (gewoon een enkel partijtje tegen de engelsen wordt nog wel gewonnen, maar een hele competitie houden ze gewoon niet vol).

Nee ik denk dat veel buitenstaanders wel met de voetjes op de grond staan, maar dat men in Eindhoven nu iets te veel verwacht. (overigens zoals altijd geldt dat niet voor alle psv supporters)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:37:06 #265
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29439452
quote:
PSV gaat de teleurstelling van het seizoen worden
en ajaks ook.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:55:41 #266
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_29439630
Van PSV werd vorig seizoen nix verwacht, sterker nog, ze zouden laag eindigen, iedereen weet wat er gebeurde....

Van Feyenoord wordt dit seizoen niets verwacht....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:10:00 #267
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29439774
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 08:55 schreef FrankyMcG het volgende:
Van PSV werd vorig seizoen nix verwacht, sterker nog, ze zouden laag eindigen, iedereen weet wat er gebeurde....

Van Feyenoord wordt dit seizoen niets verwacht....
En we hebben Kuijt en Kalou nog
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29440324
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 09:10 schreef Tomasso het volgende:

[..]

En we hebben Kuijt en Kalou nog
Ik hoop dat de rest van het team ook de ambitie oppakt die Kuijt wekelijks laat zien en ik vind dat er gewoon meer kwaliteit achterin moet komen om een echte titelkandidaat te zijn, het middenveld is op papier gewoon goed en voorin lopen toppers.
Vliegt Feyenoord dit seizoen weer zo uit de statblokken als verleden jaar?
Yeah baby Yeah!
pi_29440380
quote:
De buitenwacht verwacht misschien een kampioenschap, de club en de supporters hopen er op, maar hebben niet de arrogantie om met een 1 op de stropdas te verschijnen. PSV weet dat het een lastig jaar zal worden, Ajax en Feyenoord zullen waarschijnlijk minder steken laten vallen als verleden jaar en de loting is voor een Nederlandse club doorslaggevend of de tweede ronde CL reeel is of niet.
Als PSV derde wordt in de competitie, de beker niet wint en in de eerste ronde CL uitgeschakeld wordt mag je spreken over een teleurstelling, anders had je gewoon irreele verwachtingen van een team dat haar as kwijt is.
Maar net zoals AZ zal PSV dit jaar onder grotere druk opereren dan verleden jaar.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:03:16 #270
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_29440418
quote:
Wat is dit nu weer voor een kinderlijke theorie?
Bovendien is het alleen maar hoop, dat begrijp je zelf hoop ik ook.
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_29440561
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:03 schreef Zapper het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een kinderlijke theorie?
Bovendien is het alleen maar hoop, dat begrijp je zelf hoop ik ook.
Dat is geen kinderlijke theorie. PSV is niet meer het PSV van vorig jaar. Daarnaast is de druk om te presteren veel groter. Wanneer er nu een respectabel resultaat komt voor PSV, zal het echter voor velen een teleurstelling zijn, omdat ze meer verwacht hadden.
pi_29440601
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:13 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is geen kinderlijke theorie. PSV is niet meer het PSV van vorig jaar. Daarnaast is de druk om te presteren veel groter. Wanneer er nu een respectabel resultaat komt voor PSV, zal het echter voor velen een teleurstelling zijn, omdat ze meer verwacht hadden.
\

PSV is niet meer het PSV van verleden jaar, dus een teleurstelling kan er alleen komen als je dezelfde verwachtingen aanhoudt als wat er verleden jaar gepresteerd is.
Ik verwacht geen kampioenschap of tweede ronde CL dit jaar, ik hoop er alleen op.
Sommigen verwachten gewoon teveel.
Yeah baby Yeah!
pi_29440644
Van het BD:
quote:
Guus Hiddink liet in het Eindhovens Dagblad weten dat de juridische steun die Westerhof volgens enkele media zou hebben gesuggereerd zeker niet bij de directie van PSV vandaan komt. "Als wordt gemeld dat de directie van PSV dit wil doen, kan ik daar niet achter staan. De afspraak is dat wij als PSV niets doen en dat de bal in het kamp van Kalou zelf ligt. Dan loopt dit daar een beetje doorheen. Ik vraag niet om een juridisch onderzoek of om initiatieven in die richting. Dat is niet aan de orde. Wij moeten de rust bewaren en eventuele bewegingen in Rotterdam afwachten."
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_29440698
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:15 schreef Elgigante het volgende:
PSV is niet meer het PSV van verleden jaar, dus een teleurstelling kan er alleen komen als je dezelfde verwachtingen aanhoudt als wat er verleden jaar gepresteerd is.
Ik verwacht geen kampioenschap of tweede ronde CL dit jaar, ik hoop er alleen op.
Met alle respect vind ik jou ook een van de nuchtere mensen op het forum. Jij zal al eerder blij zijn als ze wederom leuk voetbal op het veld kunnen brengen, schat ik zo. Dit is ook waarom ik in mijn andere post zei dat het voor veel mensen in Eindhoven een teleurstelling wordt, maar niet voor alle.
pi_29440749
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

\

Ik verwacht meestrijden voor de titel en minstens tweede worden, plus stiekem op de tweede ronde, maar eigenlijk wel minstens derde plaats in de poule en kwartfinale UEFA-Cup. Daar moet dit PSV toch wel toe in staat zijn lijkt me.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')