abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29378827
Ik ben van kinds af aan al enorm gevoelig geweest voor de energieen van andere mensen.
Ik voelde altijd hun diepste intenties zonder dat ze dit zelf vaak doorhadden, dit kwam later pas naar voren meestal.
Ik heb er best wel vaak last van gehad omdat ik dit gevoel nooit kon plaatsen en men het natuurlijk altijd ontkende zowiezo in eerste instantie dit maakte vaak dat ik niet meer zozeer geloofde in mijn eigen voelen.

Maar ik heb in deze nu een vraag die mij best intrigreert nml
Ik heb bij bepaalde mensen een redelijk inschattingsvermogen, maar kan dit nu inmiddels qua energie wel langs me heen laten gaan.
Toch zijn er mensen bij die je helemaal leeg kunnen halen aan energie.
Zodra ze bv een ruzie uitlokken, ja ken er een met een heel ingewikkeld patroon aan reageren op anderen., waarbij ze je echt helemaal kapot en leeg achter kunnen laten, zonder zelf ook maar last te hebben van hun eigen gedrag.
Hoe is dit mogelijk? het is of ik alle negatieve energie over me heen krijg waarbij ik me echt 2 a 3 dagen moet herstellen om weer mezelf te worden.
Ik vind dit zo irritant, want ik ben van nature een zeer positief persoon met een intense wil om te leven en om vrolijkheid te creeeren om me heen, maar na een schermutseling in deze ben ik echt totaal kapot.
ben dan erg verdrietig etc alsof ik alle negatieve energie die die ander niet wilde voelen in mij opneem?
En die ander is verslaafd aan drugs, ken dito iemand van lang geleden die ook dezelfde soort dingen kon bereiken bij mij.
Dito iemand die verslaafd was aan drugs.
Alsof ik ze uitzoek? niet echt dus maar het toeval wil dat dit gebeurd?
Wat is de les hierachter? En daarnaast hoe voorkom ik dat ik mijzelf verlies hierdoor?
Ik heb hier echt geen zin in nml, want ik moet ook functioneren nml en ik wil dit gewoon niet.
Tis allemaal leuk dat heldervoelen etc maar niet als je niet meer heldervoelt wat nu van jezelf is en die ander..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Redactie Frontpage woensdag 3 augustus 2005 @ 02:02:56 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29380760
edit iteejer
kap es met stalken van andere users in truth

[ Bericht 74% gewijzigd door iteejer op 03-08-2005 10:19:55 ]
pi_29380832
wegwezen met dat gezeik, wees es origineel...

[ Bericht 77% gewijzigd door iteejer op 03-08-2005 10:22:44 ]
pi_29380883
Ik weet sinds een tijdje dat je jezelf moet blijven pas dan kan je een ander aanvoelen precies zoals diegene is. Ben jezelf niet in balans dan kan je iemand ook niet puur aanvoelen omdat er teveel van jezelf bijzit.

Het is zoveel makkelijker om je op een ander te concentreren dan eerlijk naar jezelf te kijken. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is, maar meestal werkt dat wel zo. Ik spreek ook het liefst voor mezelf al krijg je dan weer te horen dat je arrogant en alleen met jezelf bezig bent.

Kortom je doet het nooit goed Probeer de balans te vinden tussen jezelf en je gevoel voor anderen, dat werkt voor mij (jawel, ga ik weer ) het beste
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_29384988
Wanneer je energieen van anderen aanvoelt betekent dat dat je je heel erg openstelt en daardoor erg vatbaar bent om gevoelens op te nemen. Bij positieve mensen geeft dat geen problemen. Het mooie is dat je er zelf voor kunt kiezen of je dit wil of niet. Je kunt je aura intrekken zodat er geen energie afgenomen kan worden. Daarvoor moet je je op je eigen positieve basis energie concentreren en dat bij jezelf houden.
pi_29385886
@TS:
Om het even ongenuanceerd en versimpeld voor te stellen: iedereen heeft een vrouwelijke pool en een mannelijke pool. Waarmee niet het sexuele bedoeld is, maar een meer symbolische betekenis: het vrouwelijke staat dan voor het emotionele, het directe, intuitieve, het paranormale; en het mannelijke voor het rationele, rechtlijnige, analytische. Een beetje samenvallend met de rechter (vrouwelijke) en linker (mannelijke) hersenhelft.

Door cultuur en opleiding wordt die vrouwelijke pool aardig ondergesneeuwd: emoties worden als hinderlijk en storend gezien, paranormaliteit zou niet bestaan en er gaat niets boven het rationele en analytische.

Neemt niet weg dat die vrouwelijke pool er desalniettemin absoluut wel is. En ook nodig is voor een normaal psychisch functioneren.

Tot zover de achtergrondinfo

Sommige mensen hebben een sterke vrouwelijke pool, en sommigen hebben een zwakke. Ook zijn er mensen die die vrouwelijke pool dermate wegdrukken, door opleiding of overtuiging, dat die een mindere rol speelt.

Een bijzonder soort combinatie kan voorkomen tussen mensen die een sterke vrouwelijke pool hebben, maar die geheel of gedeeltelijk onderdrukken door bv een rationele opleiding, maar ook door een bv traumatische gebeurtenis in de jeugd (zodat diverse emoties, dus vrouwelijke helft, botweg onderdrukt worden); en mensen die een zwakke vrouwelijke pool hebben.
De eerste groep is vaak vrouwelijk, de tweede groep is bijna altijd mannelijk van geslacht.

Je hebt dan dus enerzijds een groep mensen die een sterke vrouwelijke pool wegdrukkken, en anderzijds een groep die een zwakke vrouwelijke pool heeft.
Die vrouwelijke pool wordt ook geassocieerd met iets als levenslust, psychische veerkracht, psychische energie.

Die eerste groep kan dus bijzichzelf soms een druk voelen, alsof iets eruit wil maar er niet uit kan - dat is dan die psychische energie die geen uitweg kan vinden omdat die hele vrouwelijke pool onder curatele staat; de tweede groep neigt ernaar geen levenslust te hebben, lusteloos te zijn en vast te lopen in zichzelf.

Die eerste groep is ook vaan paranormaal begaafd, maar dan vooral gericht op anderen: die energie kan men niet zelf gebruiken omdat men die onderdrukt, misschien zelfs niet eens in gelooft; maar desalniettemin is die energie en kracht er wel, en straalt die als een psychisch zonnetje over anderen uit.

Wat er nu vaak gebeurt, is dat er een uitwisseling kan ontstaan van die psychische energie: degene die tekort heeft, kan de energie van de persoon die teveel heeft aftappen. In relaties kan dat heel ver gaan, en de meest vreemde afhankelijkheidsrelaties opleveren. Maar ook in korte kontakten kan die energie-drain voorkomen.

Wat zegt dat over de betrokkenen? Over jou: je hebt een sterke vrouwelijke pool; maar onderdrukt die nogal. Je bent dus erg emotioneel, maar drukt daar veel van weg. Zoals je ook je paranormale intuitieve inzichten neigt te wantrouwen. Dan toch weer de weg van gezond verstand volgt, en na een tijdje moet concluderen dat je eerste indruk tóch de beste was. Over de ander: personen die vanuit zichzelf wat initiefloos zijn, weinig levenslust vertonen, weinig emotioneel zijn.

Tot zover de (wel heel erg) beknopte uitleg. Er is veel meer over te zeggen, ook heeft dit hele duidelijke uitlopers in de psychologie en psychiatrie. Als dit niet duidelijk is, trek je maar aan de bel..
pi_29386008
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof ik ze uitzoek? niet echt dus maar het toeval wil dat dit gebeurd?
Wat is de les hierachter? En daarnaast hoe voorkom ik dat ik mijzelf verlies hierdoor?
Ik heb hier echt geen zin in nml, want ik moet ook functioneren nml en ik wil dit gewoon niet.
Tis allemaal leuk dat heldervoelen etc maar niet als je niet meer heldervoelt wat nu van jezelf is en die ander..
Dit is heel typerend voor mensen in de situatie zoals ik die in mijn vorige post weergaf. Jíj zoekt ze niet uit, ze zoeken jóu uit. Je straalt een levenslust en positiviteit uit, die voor hen onmisbaar is en die ze niet vanuit zichzelf hebben. Hun bron van vitale energie is immers te zwak. Je kunt je hiertegen heel moeilijk wapenen. Persoonlijke afstand houden, en zo gauw je iets begint te merken van een 'leegzuigen' gewoon wegwezen.
pi_29386265
TS stelt een vraag, ga daar óf op in, of blijf weg. Zinloos geblaat wordt verwijderd.
pi_29386349
ik denk je dat je om een of andere reden dit gevoel (voor jezelf) enorm dramatiseert..misschien is het een indirecte onbewuste schreeuw om aandacht? (NOFI)

als jij iemands diepste intenties meteen kan voelen..dat lijkt me een uitzonderlijke gave. Moet je iets in de showbusiness mee gaan doen. Of psycholoog worden, daar kun je heel veel mensen mee helpen
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:34:34 #10
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29386362
Ik bedoelde te zeggen dat ik me wel herken in het verhaaltje van mevrouw, iteejer.
Het leek me wel leuk om dat te kennen te geven door direct in te haken op jouw verhaaltje...

Moet ik dan alles uitleggen?
...dass wir fliegen.
pi_29386380
misschien helpt het als je je solar plexus chakra net boven je navel begint af te schermen door je hand erop te leggen of door te visualiseren dat er een netje op ligt zodat niemand je energie kan afnemen.

en verder is balans in jezelf ook belangrijk balans als in de macht over je ''emotionele ik'' hebben en je positief voelen nomatter who you dealing whit
pi_29386548
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ik me wel herken in het verhaaltje van mevrouw, iteejer.
Het leek me wel leuk om dat te kennen te geven door direct in te haken op jouw verhaaltje...

Moet ik dan alles uitleggen?
De kreet 'ik ben een wijf' als geisoleerd gegeven kwam nou niet echt duidelijk over, zeker niet als die tussen reacties staat die nogal sarcastisch en onzinnig waren
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:42:32 #13
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29386600
Je kent mij inmiddels toch wel een beetje, iteejer.
Ik zeg nooit zomaar wat.
...dass wir fliegen.
pi_29386759
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je kent mij inmiddels toch wel een beetje, iteejer.
Ik zeg nooit zomaar wat.
Is waar. Maar in dit geval lette ik meer op de inhoud dan op degene die het postte. Kwam ook door een beetje negatieve insteek die dit topic direct in het begin al door SC ten deel viel, en waardoor ik hier dus even extra kritisch was op posts die door mij, of door anderen die jou dan níet kennen, als negatief geinterpreteerd konden worden
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:07:35 #15
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29387346
Excuses aanvaard.
...dass wir fliegen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:21:29 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_29387735
Ik kan me echt super veel vinden in de openingspost van TS . Voel ook veel aan, das wel minder vindik, ik heb er bijna alleen maar last van.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:06:09 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29389036
Het zou toch leuk zijn wanneer je negatieve energie van anderen zou kunnen opnemen, absorberen, en omzetten in positieve energie...

Misschien neem jij negatieve energie op, absorbeer je 't, maar weet je nog niet wat je er daarna mee moet doen?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:08:02 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29389094
Ieder negatief iets zou als uitdaging moeten worden beschouwd, slurp die negativiteit op, en voel je dan juist gesterkt om daar iets positiefs mee te doen.

Gaaf hoor, zo werk je als omzetter, vang negatieve energie op, verander het in positieve energie, en straal die positieve energie vervolgens weer uit, of zet het in voor positieve verandering.
pi_29389538
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:08 schreef Hallulama het volgende:
Ieder negatief iets zou als uitdaging moeten worden beschouwd, slurp die negativiteit op, en voel je dan juist gesterkt om daar iets positiefs mee te doen.

Gaaf hoor, zo werk je als omzetter, vang negatieve energie op, verander het in positieve energie, en straal die positieve energie vervolgens weer uit, of zet het in voor positieve verandering.
De vraag is of je sterk genoeg bent om die taak op je te nemen. TS heeft het er duidelijk zwaar mee. In zo'n geval moet je het gewoon afsluiten, en dat kan. Je moet voor jezelf alleen even voelen hoe. Maar daar zijn tips voor gegeven in dit topic
pi_29391996
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:06 schreef Hallulama het volgende:
Het zou toch leuk zijn wanneer je negatieve energie van anderen zou kunnen opnemen, absorberen, en omzetten in positieve energie...
Dat zou leuk zijn ja, maar zou het niet veel beter zijn als die persoon zijn eigen energie kon omzetten ipv dat een ander dat voor hem doet? Zo ontstaan namelijk gemakkelijk afhankelijkheidsrelaties, zoals iteejer al eerder noemde, en het probleem zelf lost zich er niet mee op. Het is niet aan TS om een ander zijn energie om te zetten, dat kunnen ze alleen zelf echt doen. Ze kan wel energie geven (bewust/onbewust) en daar heeft TS het duidelijk zwaar mee.

@zhe_devilll :
Ik heb zelf ook altijd bij een bepaalde vriendin dat ik moe wordt en constant loop te gapen. Ben er recentelijk achter gekomen dat ze eigenlijk alleen maar met me omgaat om haar eigen ei kwijt te kunnen en ze vraagt bv. nooit hoe het nou toch met mij gaat terwijl ik alle ins en outs van haar leven te horen krijg. Hoe dit werkt? Ik denk dat iteejer's uitleg de lading aardig dekt. Sowieso gebeurd er energetisch ontzettend veel met mensen als ze ruzie hebben of één van de twee kwetsbaar is en onbewust energie van de ander wil.

Bij mij helpt altijd het al eerder genoemde 'afsluiten' van de solar plexus. Wat ook goed helpt is met diegene praten want soms zijn die mensen zich niet eens bewust van wat ze doen.

Als je meer over dit soort dingen wil weten kan je eens de Celestijnse Belofte lezen van James Redfield. Hier staan theoriën in over hoe energie werkt bij mensen tijdens hun interacties. Ik weet niet of zijn ideeën waar zijn maar ik vind er altijd wel een kern van waarheid in zitten.
pi_29392164
Vind het ook een beetje dramatisch overkomen inderdaad. Dat jij bepaalde dingen zo voelt wil niet zeggen dat die mensen zich ook echt zo voelen als jij denkt, of heb je daar echt sterke aanwijzingen voor?

Ik denk dat je moet proberen het minder dramatisch op te nemen of het langs je heen te laten gaan.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_29392646
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Als je meer over dit soort dingen wil weten kan je eens de Celestijnse Belofte lezen van James Redfield. Hier staan theoriën in over hoe energie werkt bij mensen tijdens hun interacties. Ik weet niet of zijn ideeën waar zijn maar ik vind er altijd wel een kern van waarheid in zitten.
Ik vind James Redfield eigenlijk maar een zweverige waus, maar hij slaat af en toe wel de spreekwoordelijke spijker op zn kop inderdaad.
pi_29396458
Ik kan me wel vinden in de uitleg hier.
afgezien van de paar die hier niet in geloven etc
maar hier doe ik ook geen moeite voor om het uit te leggen
heb inmiddels genoeg ervaring in deze om te mogen zeggen dat ik echt energieen aanvoel van anderen
en meer dan enkel van anderen.
Ik heb ook een tijd aan fotoreaden gedaan voor mensen,
-gratis uiteraard!
Wat ik mij nu nog afvraag is eigenlijk het volgende.
Nml dat ik als de telefoon gaat en die persoon die ik benoemde is aan de lijn, ik enorm veel stress ervaar.
Waarschijnlijk zit deze persoon in een soort psychose oid op dit moment.
Maar ik ervaar angsten echt niet normaal meer.
Ik weet dus niet wat er aan de hand is en of dit wel van mijzelf is?
En na een half uurtje is het redelijk afgezakt, maar ik reageer er echt heel sterk op, zeker nu die persoon geestelijk helemaal onbereikbaar is.
Terwijl ik dit normaal redelijk kan handelen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29407576
Erg interessant en cool. Naja cool, cool omdat ik zoiets heb van 'yep'.
Er worden een aantal té herkenbare dingen gezegd. Zelf had of heb ik ook al wat theorieën, al erg lang. Maar meer dat ik er wijzer van ben geworden, zelf heb ondervonden en daardoor (erg lang erg eenzaam hierin geweest, nu boeit het mij geen kont, juist doordat), of moet ik zeggen: moest ondervinden, hoe en wat. Klinkt lekker emotioneel weer . Zo is het dus niet.

Ik kan hier erg veel over zeggen, vertellen, voorbeeldjes te over, dagelijks. Ik ga het niet doen. Wel weet ik en heb ik geleerd een beetje, heb ik het vermoeden, hoe en wat. Over de vrouwelijke pool, herkenbaar. Onderdrukking van de vrouwelijke energie, nog herkenbaarder. De uitbarsting, voor mezelf herkenbaar. Negatief, nee. Mezelf gevonden, mijn energie. En die is huge of kan huge zijn! .

Over de solar plexus, ook herkenbaar. Onder de navel, ervaren vanzelf, idd supergevoel. Kracht. Over positiviteit en negativiteit aantrekken, hou op . En daardoor kan je veel weten, bemerken, voelen en zien, gewoon daardoor. Omdat je bent hoe je bent, jezelf. Erg? Nee, normaal.

Dat is het, voor nu.
Expres
pi_29408595
1. tip, en hier sluit ik mezelf aan bij Halleluma, al kan het voor iedereen anders werken/zijn.
Jezelf niet afsluiten. Want je mist dan zoveel, of moet ik zeggen, je mist jezelf dan. Onderdruk je jezelf alleen maar. En ook hier valt weer veel voor te zeggen. Erg veel, gewoon in het algemeen, waarom mensen dat doen, logisch, en gelijk waarom negatieve mensen onbewust vaak volgens mij positieve mensen opzoeken, ze missen het zelf.

Wat ze ermee beogen, is niks of weinig. Integendeel, dan ben je nog verder van huis. Al geloof ik dat ergens niet, omdat we toch wel leren, hoe dan ook, is het niet de korte weg, dan wel de lange weg. Duurt het niet één leven, dan wel tien.

In die zin bestaan polariteiten ook niet, liefde en haat, het is allemaal één pot nat.
Ilusies en schijn. Zoal Ying Yang nodig hebt, hebben wij die twee tegenstellingen nodig om te leren, te leren dat alles in onze eigen kern te vinden is, aanwezig is. Niet bij iemand anders, maar in jezelf.

En in die zin zijn wij allemaal, hoe negatief of positief ook, één.
Hoe gek kan je het zelf maken . Interessant is het wel .

De mens
pi_29408683
Je staat niet alleen zhe-devilll,

ikzelf herken ontzettend veel in je post.
Als kindzijnde zag en voelde ik alles om mij heen. ( de niet zichtbare dingen die mensen bij zich dragen ). Ik reageerde hier sterk op. Mijn ouders begrepen mij niet en ik begreep mijzelf al helemaal niet. Soms voelde ik intense emoties waar ik (als kind zijnde) natuurlijk nog helemaal niet mee om had leren gaan en niet begreep.
Dit heeft voor een korte hevige chaos in mijn hoofd en hart gezorgd.

Al snel had ik dit hoofdstuk onder controle.
Toen moest ik nog zien uit te vinden hoe ik met hetgeen ik oppik om moet gaan. Als kind reageer je vanuit impuls. Je zegt wat je denkt en voelt. Veel mensen schrikken hiervan.

Tegenwoordig loopt het aardig goed allemaal.
Ik heb nu de vaardigheid om ontzettend veel over iemand te vertellen na een eerste ontmoeting.
Ik heb dit o.a. bij de groep collega's van mijn man gedaan. Alles klopte tot in de detail, sommige zaken werden later zelfs pas zichtbaar.
Ik ben hier tegenwoordig vrij nuchter onder.

Op straat, in groepen.. of aan de telefoon met mijn moeder kan ik intens verdriet voelen dat niet van mij is. Ik onderga dit wel, maar het maakt me meestal niet van slag. Het geeft mij juist een handvat om die mensen een extra steuntje te geven wanneer dat nodig is. En serieus ik doe dit met liefde.

De negatieve energie.., anders dan emoties van verdriet/eenzaamheid/noem maar op, weet ik goed buiten te sluiten of terug te sturen. Het is bijna visueel te maken door het volgende te stellen:
Je voelt iets wat je niet bevalt ... hang het op aan een balon met de mededeling "dit bezwarende... is niet van mij en zeker niet voor mij... de groeten" en laat de ballon wegvliegen.
Een spiegel tussen jou en de ander visualiseren kan ook erg behulpzaam zijn.
En als je te laat bent... laad je op en probeer jezelf zo te ontwikkelen dat je het op den duur vóór bent.

Ik heb voor mijn gevoel de balans gevonden tussen het mannelijk en vrouwelijke deel.
Het voelt bijna alsof ik verschillende Miragetjes in een inloopkast in mijn hoofd heb hangen die ik per moment eruit kan trekken "zow, nou is het even tijd voor deze en de rest houdt zijn klep dicht"
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29408868
En voor de mensen, ja ik ben nu toch bezig, die het als last ervaren, maak er een geschenk van.
Niks is een last, tenzij je er zelf een last van maakt. Ook daarin zijn wij goed. En doen we net zo hard aan mee.

Just be
pi_29414354
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:56 schreef Mirage het volgende:
Je staat niet alleen zhe-devilll,

ikzelf herken ontzettend veel in je post.
Als kindzijnde zag en voelde ik alles om mij heen. ( de niet zichtbare dingen die mensen bij zich dragen ). Ik reageerde hier sterk op. Mijn ouders begrepen mij niet en ik begreep mijzelf al helemaal niet. Soms voelde ik intense emoties waar ik (als kind zijnde) natuurlijk nog helemaal niet mee om had leren gaan en niet begreep.
Dit heeft voor een korte hevige chaos in mijn hoofd en hart gezorgd.

Al snel had ik dit hoofdstuk onder controle.
Toen moest ik nog zien uit te vinden hoe ik met hetgeen ik oppik om moet gaan. Als kind reageer je vanuit impuls. Je zegt wat je denkt en voelt. Veel mensen schrikken hiervan.

Tegenwoordig loopt het aardig goed allemaal.
Ik heb nu de vaardigheid om ontzettend veel over iemand te vertellen na een eerste ontmoeting.
Ik heb dit o.a. bij de groep collega's van mijn man gedaan. Alles klopte tot in de detail, sommige zaken werden later zelfs pas zichtbaar.
Ik ben hier tegenwoordig vrij nuchter onder.

Op straat, in groepen.. of aan de telefoon met mijn moeder kan ik intens verdriet voelen dat niet van mij is. Ik onderga dit wel, maar het maakt me meestal niet van slag. Het geeft mij juist een handvat om die mensen een extra steuntje te geven wanneer dat nodig is. En serieus ik doe dit met liefde.

De negatieve energie.., anders dan emoties van verdriet/eenzaamheid/noem maar op, weet ik goed buiten te sluiten of terug te sturen. Het is bijna visueel te maken door het volgende te stellen:
Je voelt iets wat je niet bevalt ... hang het op aan een balon met de mededeling "dit bezwarende... is niet van mij en zeker niet voor mij... de groeten" en laat de ballon wegvliegen.
Een spiegel tussen jou en de ander visualiseren kan ook erg behulpzaam zijn.
En als je te laat bent... laad je op en probeer jezelf zo te ontwikkelen dat je het op den duur vóór bent.

Ik heb voor mijn gevoel de balans gevonden tussen het mannelijk en vrouwelijke deel.
Het voelt bijna alsof ik verschillende Miragetjes in een inloopkast in mijn hoofd heb hangen die ik per moment eruit kan trekken "zow, nou is het even tijd voor deze en de rest houdt zijn klep dicht"
Thnks
het terugzenden van nega energie lukt normaal wel,
alleen ditmaal niet! Herken wel de keren dat dit ook niet lukte en dit was tevens dezelfde geestelijke gesteldheid van diegene die het uitzend!
Ik herken deze energie zo goed, wow ik wordt er echt heel erg stressig van, maar waarschijnlijk is het niet eens mijn emotie danwel stress. Kun je nagaan?Ik heb nu nergens last van maar wel als diegene me foont. Echt bizar dit gewoon!
Hopen dat er wat kalme dagen mogen volgen zodat ik me weer energetisch kan herstellen.
pi_29414390
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:28 schreef sweetgirly het volgende:
Erg interessant en cool. Naja cool, cool omdat ik zoiets heb van 'yep'.
Er worden een aantal té herkenbare dingen gezegd. Zelf had of heb ik ook al wat theorieën, al erg lang. Maar meer dat ik er wijzer van ben geworden, zelf heb ondervonden en daardoor (erg lang erg eenzaam hierin geweest, nu boeit het mij geen kont, juist doordat), of moet ik zeggen: moest ondervinden, hoe en wat. Klinkt lekker emotioneel weer . Zo is het dus niet.

Ik kan hier erg veel over zeggen, vertellen, voorbeeldjes te over, dagelijks. Ik ga het niet doen. Wel weet ik en heb ik geleerd een beetje, heb ik het vermoeden, hoe en wat. Over de vrouwelijke pool, herkenbaar. Onderdrukking van de vrouwelijke energie, nog herkenbaarder. De uitbarsting, voor mezelf herkenbaar. Negatief, nee. Mezelf gevonden, mijn energie. En die is huge of kan huge zijn! .

Over de solar plexus, ook herkenbaar. Onder de navel, ervaren vanzelf, idd supergevoel. Kracht. Over positiviteit en negativiteit aantrekken, hou op . En daardoor kan je veel weten, bemerken, voelen en zien, gewoon daardoor. Omdat je bent hoe je bent, jezelf. Erg? Nee, normaal.

Dat is het, voor nu.
Expres
hai de solar plexus zit toch net in je maagkuiltje?
net onder je navel zit je navelchakra niet dat die niet lekker is hoor
Maar ik ben wel benieuw naar voorbeelden van meerdere ervaringen in deze dus brand maar los
pi_29421638
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:21 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dit is heel typerend voor mensen in de situatie zoals ik die in mijn vorige post weergaf. Jíj zoekt ze niet uit, ze zoeken jóu uit. Je straalt een levenslust en positiviteit uit, die voor hen onmisbaar is en die ze niet vanuit zichzelf hebben. Hun bron van vitale energie is immers te zwak. Je kunt je hiertegen heel moeilijk wapenen. Persoonlijke afstand houden, en zo gauw je iets begint te merken van een 'leegzuigen' gewoon wegwezen.
Wat je zegt: jij zoekt ze niet uit.... ze zoeken jou uit..... dat is ook zo.
En soms moet je je dan ook ontdoen van zulke mensen.
Maar ook niet altijd. Soms zit iemand zo vol van negatieve energie dat ze er zelf niks mee kunnen en moeten mensen ontladen. Dat kunnen ze niet zelf en ben je als gevoelig iemand de bliksemafleider. Dan leidt jij de energie weer in een betere baan. Dan kan op dat moment gewoon een taak zijn die je hebt, ook al put die je uit.
En niet iedereen doet dat met de intentie van leegzuigen. En niet iedereen zuigt altijd. Die zijn er ook. Mensen die nooit een positieve energie hebben om uit te dragen maar die gewoon immer zuigen. Die leer je vanzelf herkennen. Het is niet perse altijd een structureel iets. En ook niet perse altijd een negatieve insteek.

En het feit dat mensen die zelf die levenslust niet uitstralen jou herkennen als iemand die dat wel heeft en aan wie ze zich onbewust kunnen optrekken is op zich ook wel weer een compliment. Er zijn mensen die daar zelfs hun beroep van maken of dat iig structureler aanpakken omdat het blijkbaar hun taak is.

Plus dat dat soort dingen op je pad blijven komen totdat je ermee om kunt gaan.

Mensen komen niet voor niets op je pad. Soms ben je gewoon nodig om die rol te vervullen. Soms is het ook zo dat mensen op je pad komen zodat jij leert de energiezuigers te herkennen en af te weren. Maar.... ieder individueel geval is anders.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29424350
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 01:39 schreef zhe-devilll het volgende:

hai de solar plexus zit toch net in je maagkuiltje?
net onder je navel zit je navelchakra niet dat die niet lekker is hoor
Maar ik ben wel benieuw naar voorbeelden van meerdere ervaringen in deze dus brand maar los
Hai
Solar plexus ligt idd in de maagstreek. Naja, bij mij was het mijn onderbuik, maar eigenlijk ook mijn gehele buik.

Wat ik van mezelf bemerk, om er nog wat aan toe te voegen, is dat hoe beter je jezelf leert kennen, hoe beter je ook leert of weet (of ... geen idee) welke mensen wel en niet bij je passen. Hoe lief mensen ook kunnen zijn, en hoe goed ze ook met anderen kunnnen opschieten, etc, bij of van sommige kreeg ik namelijk erge hoofdpijn. Voorbeeldje misschien? Ik weet dan dat dit ergens niet goed voor mij is/zal zijn. Het kost of kostte mij teveel energie. Empty.

Wat dat betreft heb ik zelf ook het idee dat je dus gewoon verschillende menstypen hebt, en van sommige mensen raak ik uitgeput of kan ik uitgeput raken, evenals met sferen, etc. Van sommige mensen dus overigens weer helemaal niet. Maar nou moet ik zeggen, zoals ik al zei, je leert ervan, dat ik het idee/gevoel heb dat het nu niet zoveel meer uitmaakt. Voorbeeldjes, collega's die veel hebben meegemaakt, partner verloren, etc, je leert en weet waarom ze soms wat 'negatief' zijn/overkomen, accepteert dat, weet dat en het maakt je niet leeg. Ergens denk ik zelfs dat je hun daardoor beter kan laten voelen, door er alleen maar te zijn, luisteren, etc. Ze voelen misschien ook, hoe onbewust ook, dat dat het is wat ze nodig hebben.

In die zin heeft 'negativiteit', ik zet hem expres (dus) tussen aanhalingstekens, vaak (weer) een onderliggende kern.
pi_29424721
Daarom denk ik ook of ben ik ook van mening, dat hoe meer mensen je blocken en ondertussen aan je zuigen of erger leegvreten, hoe onbewust ook, des te meer die mensen juist in hunzelf moeten zoeken. Want zij zijn geneigd, vermoed ik, om het alleen maar meer te gaan doen, het werkt immers, of kan als een verslaving werken. Deze mensen zijn meer gebaat bij tegenblocken, niet toegeven en/of omzetten (idd). Een stopbord is dan soms wel handig .

En zelf reageer ik dan vaak erg vanuit mijn gevoel, door maw 'nu even niet te zeggen' of het contact te verbreken. Gezien ik dus zelf geen filoptropische instelling ben en van mening ben dat men eerst in zichzelf moet leren zoeken, en niet bij een ander.

Daarbij ben ik dus ook van mening of heb ik het gevoel van, niet klooien aan of met mijn energie, leer zelf maar eerst je energie te (her)ontdekken. Daar werk ik dus niet (meer) aan mee. Op mijn manier althans. En voor mij is dit ook één van de manieren om dichtbij mezelf te kunnen blijven en daarbij ook nog eens genoeg energie te hebben, en niet alleen voor anderen .

En dat heeft heel wat jaartjes geduurd, dus ammehoela, ik trap er niet meer in
Elkaar positieve energie geven, vind ik wel één van de mooiste dingen die er is/bestaat. En daar streef ik persoonlijk liever naar.
pi_29439355
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:48 schreef sweetgirly het volgende:
Daarom denk ik ook of ben ik ook van mening, dat hoe meer mensen je blocken en ondertussen aan je zuigen of erger leegvreten, hoe onbewust ook, des te meer die mensen juist in hunzelf moeten zoeken. Want zij zijn geneigd, vermoed ik, om het alleen maar meer te gaan doen, het werkt immers, of kan als een verslaving werken. Deze mensen zijn meer gebaat bij tegenblocken, niet toegeven en/of omzetten (idd). Een stopbord is dan soms wel handig .

En zelf reageer ik dan vaak erg vanuit mijn gevoel, door maw 'nu even niet te zeggen' of het contact te verbreken. Gezien ik dus zelf geen filoptropische instelling ben en van mening ben dat men eerst in zichzelf moet leren zoeken, en niet bij een ander.

Daarbij ben ik dus ook van mening of heb ik het gevoel van, niet klooien aan of met mijn energie, leer zelf maar eerst je energie te (her)ontdekken. Daar werk ik dus niet (meer) aan mee. Op mijn manier althans. En voor mij is dit ook één van de manieren om dichtbij mezelf te kunnen blijven en daarbij ook nog eens genoeg energie te hebben, en niet alleen voor anderen .

En dat heeft heel wat jaartjes geduurd, dus ammehoela, ik trap er niet meer in
Elkaar positieve energie geven, vind ik wel één van de mooiste dingen die er is/bestaat. En daar streef ik persoonlijk liever naar.
Dat is ook een prima streven.... elkaar positieve energie geven.
Maar af en toe lukt dat gewoon niet van de een naar de ander. Als dat iets is dat te verhelpen is door iemand wel positieve energie te geven terwijl die persoon jou negatieve geeft is dat niet zo´n punt als het niet om een constante situatie gaat. Als dat gewoon es een keer zo is.

En niet iedereen heeft geleerd dingen bij zichzelf te zoeken. Het niet geven van wat gevraagd wordt kan idd ook een les zijn.
En het is ook mar net wat je te geven hebt. En of je wat kwijt wilt.

Wel goed van je dat je geleerd hebt om een stopbord te gebruiken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33152168
Je bent zo dik en zó zwaar dat je licht doet afbuigen... Daarom lijkt het alsof je energie opneemt.
Opgelost, slotje.
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:27:12 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33155260
zhe-devilll, hoe weet je dat 't niet gewoon stress is? Ik kan me voorstellen dat mensen gestressed raken van mensen die ruzies proberen uit te lokken.

Van stressen word je vervolgens moe.

Je zou dat ook kunnen uitleggen als dat mensen energie van je stelen, maar volgens mij moet je gewoon leren om je niet te laten kisten door dergelijk volk, meer niet
pi_33158880
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:36 schreef Xebrozius het volgende:
Je bent zo dik en zó zwaar dat je licht doet afbuigen... Daarom lijkt het alsof je energie opneemt.
Opgelost, slotje.
Dank je wel Xebrozius dat je op "je eigen manier" (klinkt subtiel toch ? ) een toch interessant topic gekickt hebt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33160483
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Eigenlijk ben je dus gewoon troebelvoelend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')