De NOS legt hier wel heel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.quote:103 Teletekst di 02 aug
"Winkels discrimineren op leeftijd"
UTRECHT Er komt een onderzoek naar
leeftijdsdiscriminatie in supermarkten.
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB)
gaat dat doen op verzoek van de vakbond
CNV Jongeren.
Volgens de CNV worden jongeren vaak na
een paar tijdelijke contracten de laan
uitgestuurd,omdat ze te duur worden.Ook
krijgen twintigers te horen dat ze te
oud zijn om te solliciteren naar een
baan als bijvoorbeeld vakkenvuller.
De CGB heeft twee winkels op de vingers
getikt,maar volgens het CBL,de koepel
van supermarkten,zijn dat incidenten.De
meeste jongeren willen geen vaste baan
in een supermarkt,zegt het CBL.
Het minimumloon an sich is het probleem niet. Het probleem is dat het minimumloon afhankelijk is van de leeftijd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef McCarthy het volgende:
Uiteindelijk zijn mensen met een hogere leeftijd hier de dupe van en is dat de scuhld van de winkeliers? Het is de schuld van de overheid met zijn onzinnige minimumloon.
Inderdaad, daar is ook al sprake van discriminatie op leeftijd, dus dan is het onzinnig om de winkeliers aan te pakken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:02 schreef freako het volgende:
[..]
Het minimumloon an sich is het probleem niet. Het probleem is dat het minimumloon afhankelijk is van de leeftijd.
De NOS heeft helemaal gelijk. Ik werk(te) als bijbaan in de supermarkt en ook bij ons worden alleen mensen onder de 18 aangenomen. De rest is "te duur" en heeft teveel "eisen".quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
De NOS legt hier wel heel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
De winkeliers worden hier duidelijk in een kwaad daglicht gezet. Op een hele false manier want winkeliers discrimneren niet op basis van leeftijd maar op basis van loon en dat is gewoon toegestaan in dit land.
Uiteindelijk zijn mensen met een hogere leeftijd hier de dupe van en is dat de scuhld van de winkeliers? Het is de schuld van de overheid met zijn onzinnige minimumloon.
"Beter iets dan niets?" "Niets aub"
De winkeliers zijn hier toch ook de schuldigequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Sidekick het volgende:
De TS legt met zijn topictitel trouwens wel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
Nee hoor, de werknemers zijn hier de schuldigen. Die zijn immers te oud.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De winkeliers zijn hier toch ook de schuldige![]()
Tja....ook vakkenvullers kunnen weleens een dagje ouder wordenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee hoor, de werknemers zijn hier de schuldigen. Die zijn immers te oud.
Ja, maar dat doen ze zelf, niet de winkeliers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tja....ook vakkenvullers kunnen weleens een dagje ouder worden
Dan moeten die winkeliers ook zeggen dat iemand te duur is. Niet dat ze te oud zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef McCarthy het volgende:
Op een hele false manier want winkeliers discrimneren niet op basis van leeftijd maar op basis van loon en dat is gewoon toegestaan in dit land.
Kijk, daar zit de fout. Je moet eerst een baan zoeken en dan pas je diploma ophalen. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Ik was eigenlijk al meer dan een jaar klaar, maar ik heb m'n afstudeerdatum net een paar dagen voordat ik begon met werken laten zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
Na mijn studie, toen ik niet direct werk had.
niet het minimumloonquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tjezus, de winkeliers bepalen toch ook het loon ?
precies, de overheid is degene die discrimineert terwijl zo toch altijd zo op haar strepen staat als anderen "discrimineren".quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, daar is ook al sprake van discriminatie op leeftijd, dus dan is het onzinnig om de winkeliers aan te pakken.
het is gewoon de titel van het tt bericht hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Sidekick het volgende:
De TS legt met zijn topictitel trouwens wel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
mwa....beetje je gemak, ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat een winkelier niet verplicht is het minimum loon te geven, hij kan toch ook meer geven ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet het minimumloon
lekker op de hoogte
Ik heb het ook zo getracht te doen, maar het behalen van een diploma gaat in mijn branche tien keer sneller dan het vinden van een baan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Kijk, daar zit de fout. Je moet eerst een baan zoeken en dan pas je diploma ophalen. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Ik was eigenlijk al meer dan een jaar klaar, maar ik heb m'n afstudeerdatum net een paar dagen voordat ik begon met werken laten zijn.
Exact, maar blijkbaar zijn winkeliers daar onder druk van de prijzenoorlog niet zelfstandig toe in staat. Ik stel voor het jeugdminimumloon gewoon op gelijke hoogte te trekken met het minimumloon voor volwassenen. Is iedereen met elke leeftijd even duur en zijn we in 1 klap van dit gezeik af.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
mwa....beetje je gemak, ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat een winkelier niet verplicht is het minimum loon te geven, hij kan toch ook meer geven ?![]()
Ja, doei. Dat betekent dat ik de komende jaren op m'n loon niet meer vooruit ga.quote:Ik stel voor het jeugdminimumloon gewoon op gelijke hoogte te trekken met het minimumloon voor volwassenen. Is iedereen met elke leeftijd even duur en zijn we in 1 klap van dit gezeik af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |