abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:57:00 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29366305
quote:
103 Teletekst di 02 aug
"Winkels discrimineren op leeftijd"

UTRECHT Er komt een onderzoek naar
leeftijdsdiscriminatie in supermarkten.
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB)
gaat dat doen op verzoek van de vakbond
CNV Jongeren.

Volgens de CNV worden jongeren vaak na
een paar tijdelijke contracten de laan
uitgestuurd,omdat ze te duur worden.Ook
krijgen twintigers te horen dat ze te
oud zijn om te solliciteren naar een
baan als bijvoorbeeld vakkenvuller.

De CGB heeft twee winkels op de vingers
getikt,maar volgens het CBL,de koepel
van supermarkten,zijn dat incidenten.De
meeste jongeren willen geen vaste baan
in een supermarkt,zegt het CBL.
De NOS legt hier wel heel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
De winkeliers worden hier duidelijk in een kwaad daglicht gezet. Op een hele false manier want winkeliers discrimneren niet op basis van leeftijd maar op basis van loon en dat is gewoon toegestaan in dit land.

Uiteindelijk zijn mensen met een hogere leeftijd hier de dupe van en is dat de scuhld van de winkeliers? Het is de schuld van de overheid met zijn onzinnige minimumloon.

"Beter iets dan niets?" "Niets aub"
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29366453
Tjezus, de winkeliers bepalen toch ook het loon ? En geven mensen (kinderen?) van boven de 20 geen kans ? Of bepaalt de NOS ook het loon van supermarktmedewerkers ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:02:56 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29366490
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef McCarthy het volgende:

Uiteindelijk zijn mensen met een hogere leeftijd hier de dupe van en is dat de scuhld van de winkeliers? Het is de schuld van de overheid met zijn onzinnige minimumloon.
Het minimumloon an sich is het probleem niet. Het probleem is dat het minimumloon afhankelijk is van de leeftijd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:10:05 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29366694
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:02 schreef freako het volgende:

[..]

Het minimumloon an sich is het probleem niet. Het probleem is dat het minimumloon afhankelijk is van de leeftijd.
Inderdaad, daar is ook al sprake van discriminatie op leeftijd, dus dan is het onzinnig om de winkeliers aan te pakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29366734
quote:

[..]

De NOS legt hier wel heel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
De winkeliers worden hier duidelijk in een kwaad daglicht gezet. Op een hele false manier want winkeliers discrimneren niet op basis van leeftijd maar op basis van loon en dat is gewoon toegestaan in dit land.

"Beter iets dan niets?" "Niets aub"
De NOS heeft helemaal gelijk. Ik werk(te) als bijbaan in de supermarkt en ook bij ons worden alleen mensen onder de 18 aangenomen. De rest is "te duur" en heeft teveel "eisen".
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:11:34 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29366744
De TS legt met zijn topictitel trouwens wel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29366762
Als je na je twintigste nog dat soort werk moet doen, heb je toch iets niet goed gedaan.
pi_29366890
Tja, logisch is het wel. Een 15-jarige verdient de helft van iemand die tien jaar ouder is en doet hetzelfde werk. Misschien nog wel sneller! Ik ken ook wat mensen die bij Albert Heijn werken en die zeggen ook dat ze weg worden gepest. De managers lappen zelfs de CAO aan hun laars.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29366907
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Sidekick het volgende:
De TS legt met zijn topictitel trouwens wel erg makkelijk de schuld bij de winkeliers.
De winkeliers zijn hier toch ook de schuldige
pi_29367011
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De winkeliers zijn hier toch ook de schuldige
Nee hoor, de werknemers zijn hier de schuldigen. Die zijn immers te oud.
pi_29367056
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee hoor, de werknemers zijn hier de schuldigen. Die zijn immers te oud.
Tja....ook vakkenvullers kunnen weleens een dagje ouder worden
pi_29367083
Oud nieuws...
pi_29367084
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tja....ook vakkenvullers kunnen weleens een dagje ouder worden
Ja, maar dat doen ze zelf, niet de winkeliers.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:22:24 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29367091
quote:

Op een hele false manier want winkeliers discrimneren niet op basis van leeftijd maar op basis van loon en dat is gewoon toegestaan in dit land.
Dan moeten die winkeliers ook zeggen dat iemand te duur is. Niet dat ze te oud zijn. .
pi_29367109
Tsja, mensen boven de twintig zijn te duur. Ik ben op mijn 22e na vijf jaar hetzelfde bijbaantje te hebben gehad ook de laan uit gestuurd, omdat iemand van 16 was komen solliciteren.

En bij uitzendbureaus precies hetzelfde. Na mijn studie, toen ik niet direct werk had, wilde ik me daar inschrijven. Je noemt je leeftijd, en je staat weer op straat.
pi_29367244
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
Na mijn studie, toen ik niet direct werk had.
Kijk, daar zit de fout. Je moet eerst een baan zoeken en dan pas je diploma ophalen. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Ik was eigenlijk al meer dan een jaar klaar, maar ik heb m'n afstudeerdatum net een paar dagen voordat ik begon met werken laten zijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:35:38 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29367525
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tjezus, de winkeliers bepalen toch ook het loon ?
niet het minimumloon

lekker op de hoogte
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:37:02 #18
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29367570
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Inderdaad, daar is ook al sprake van discriminatie op leeftijd, dus dan is het onzinnig om de winkeliers aan te pakken.
precies, de overheid is degene die discrimineert terwijl zo toch altijd zo op haar strepen staat als anderen "discrimineren".
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:39:19 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29367648
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Sidekick het volgende:
het is gewoon de titel van het tt bericht hoor
pi_29367681
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet het minimumloon

lekker op de hoogte
mwa....beetje je gemak, ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat een winkelier niet verplicht is het minimum loon te geven, hij kan toch ook meer geven ?
pi_29373786
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Kijk, daar zit de fout. Je moet eerst een baan zoeken en dan pas je diploma ophalen. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Ik was eigenlijk al meer dan een jaar klaar, maar ik heb m'n afstudeerdatum net een paar dagen voordat ik begon met werken laten zijn.
Ik heb het ook zo getracht te doen, maar het behalen van een diploma gaat in mijn branche tien keer sneller dan het vinden van een baan.
pi_29377488
Wat momenteel veel eerder de reden is is de prijzenoorlog in de supermakrtbranche sinds die begonnen is wordt er bijna geen contract meer verlengd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29384081
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

mwa....beetje je gemak, ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat een winkelier niet verplicht is het minimum loon te geven, hij kan toch ook meer geven ?
Exact, maar blijkbaar zijn winkeliers daar onder druk van de prijzenoorlog niet zelfstandig toe in staat. Ik stel voor het jeugdminimumloon gewoon op gelijke hoogte te trekken met het minimumloon voor volwassenen. Is iedereen met elke leeftijd even duur en zijn we in 1 klap van dit gezeik af.
pi_29384189
Allemaal leuk en aardig, maar als winkeliers ook oudere werknemers aan moeten nemen merken wij dat wel weer aan de prijzen van de produkten in de winkels.

En sowieso: leer dan maar door, had je opleiding maar afgemaakt en was niet te vroeg van school gegaan.
quote:
Ik stel voor het jeugdminimumloon gewoon op gelijke hoogte te trekken met het minimumloon voor volwassenen. Is iedereen met elke leeftijd even duur en zijn we in 1 klap van dit gezeik af.
Ja, doei. Dat betekent dat ik de komende jaren op m'n loon niet meer vooruit ga.
Ik vind het sowieso goed dat je langzaam aan steeds meer verdient, op latere leeftijd heb je vaak meer geld nodig; als je een huis koopt en kinderen krijgt.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:03:31 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29384357
Blijkbaar willen consumenten, iedereen dus, het ongeveer op deze manier anders zou men niet bij zulke winkels kopen of is dit weer een geval van de pot die de ketel verwijt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')