Lugubere bezigheid, wat haaienvissen sowieso al is geloof ik. Toch lijkt zo'n actie van een Franse stichting mij enigszins misplaatst. Ok, formeel valt zo'n eiland natuurlijk onder de Franse jurisdictie, en dient men zich er aan de wet te houden, maar in hoeverre is het aan een Franse stichting zich te mengen in lokale gebruiken op een eiland waar de meeste van hun leden waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben?quote:Franse dierenbeschermers zijn een actie gestart om het gebruik van levende honden als aas voor haaien een halt toe te roepen. Niet alleen honden, maar ook katten worden op het Franse eiland Réunion al sinds lange tijd gebruikt als lokaas, ondanks dat dit verboden is. De stichting '30 miljoen vrienden' maakt zich via een petitie nu sterk voor de dieren in de hoop dat er een einde komt aan de traditie.
Voordat de honden aan een hengel het water in worden gegooid, slaan de vissers enkele haken door hun snuiten en poten. Ondanks dat deze praktijk al lang gehanteerd wordt, laaide de verontwaardiging afgelopen weekeinde pas goed op. Een jongen vond bij de plaats Sainte-Marie een als aas geprepareerde hond. Hij maakte het dier los en bracht het naar een dierenarts. De familie van de jongen wil de hond nu adopteren.
Op het eiland, dat in de Indische Oceaan ligt, geldt de Franse wetgeving die het gebruik van de dieren als aas verbiedt. Wie betrapt wordt kan twee jaar cel krijgen. De kans is echter erg klein, omdat vissers op heterdaad betrapt moeten worden en bewijs achteraf dikwijls ontbreekt.
Bron: Levende honden gebruikt als haaienaas
Informatie over Réunion
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
tjaah liever honden dan mensen
Ben ik het niet zo mee eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
wil je liever mensen zienquote:
Ik wel, honden en katten genoeg. En van die laatste helemaal, of ze nu babi pangang worden of haaievoer.quote:
Wilhelm Schippers krijgt TBS: Ter beschikking van Sharksquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Mensen zijn er ook al veel te veel, en er zijn genoeg rotzakken die dat meer verdienen dan een onschuldig huisdier.
Briljant!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Liever allochtonen dan autochtonenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Whe-he-he!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Liever LPF-stemmers dan PVDA-stemmers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever allochtonen dan autochtonen.
Eensch!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Liever LPF-stemmers dan PVDA-stemmers.
Het verschil is dat de haaien niks voor ons overlaten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:50 schreef tong80 het volgende:
Raar ja maar wat is het verschil met het vlees van een koe eten die levend aan een haak wordt gespiest en z'n strot door wordt gesneden ?
Jij bent in Frankrijk ook allochtoon dus hierbij stek je jezelf ter beschikkingquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever allochtonen dan autochtonen.
Ja het blijven egoïsten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het verschil is dat de haaien niks voor ons overlaten.
Liever niet-westerse allochtonen dan westerse autochtonen dan. Zo goed?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:51 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Jij bent in Frankrijk ook allochtoon dus hierbij stek je jezelf ter beschikking![]()
K, ik stel in ieder geval op prijs dat je kleur bekent..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever niet-westerse allochtonen dan westerse autochtonen dan. Zo goed?![]()
Ik heb niks tegen niet-westerse allochtonen, alleen is het leuk om meki te stangenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:58 schreef HokkePok het volgende:
[..]
K, ik stel in ieder geval op prijs dat je kleur bekent..
Is Meki een negert?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is namelijk een niet-westerse allochtoon...
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:18 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Neuh..zal wel een Australier zijn.
Misschien is NWS niet helemaal het juiste subforum voor je. Probeer PUB eensquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:25 schreef kLowJow het volgende:
Ik open 's nachts geen topics meer in NWS. Zo maar even opschonen..
Oh, ben ik ook al langs geweest hoor. Not my thing... vond de Sexy en Gewaagd serie nogal tegenvallen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Misschien is NWS niet helemaal het juiste subforum voor je. Probeer PUB eens
Damn, moet toch eens van die PUB-ban afquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh, ben ik ook al langs geweest hoor. Not my thing... vond de Sexy en Gewaagd serie nogal tegenvallen.
Je bent een sexy puber?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:30 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Damn, moet toch eens van die PUB-ban af
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh, ben ik ook al langs geweest hoor. Not my thing... vond de Sexy en Gewaagd serie nogal tegenvallen.
Ik vermoed dat het heftige spartellen van nog levend (bloedend) aas beter werkt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:34 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen ze niet brokken vlees strooien?
neuh, niet bij haaien die gekweekt worden. als het maar bloederig is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het heftige spartellen van nog levend (bloedend) aas beter werkt.
Deze haaien worden gekweekt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neuh, niet bij haaien die gekweekt worden. als het maar bloederig is.
quote:
Kan dat niet beter gewoon door de maagwand?quote:Voordat de honden aan een hengel het water in worden gegooid, slaan de vissers enkele haken door hun snuiten en poten
Ja... ik kan toch ook niet ruiken hoeveel je vanavond gedronken hebt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kan ook op open zee kweken, als je maar genoeg aas gooit. honden dus.
Wellicht leven ze zo langer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Kan dat niet beter gewoon door de maagwand?
Nouja, ze worden toch opengereten door de haaietanden. Maar door je poot bloed je niet zo erg dacht ik.quote:
Waarom maken ze zich eigenlijk niet druk om de moord op haaienquote:
wat een stigmatiserende onzin, sorry.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja... ik kan toch ook niet ruiken hoeveel je vanavond gedronken hebt..
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:12 schreef SunChaser het volgende:
Honden hebben verder niks te zoeken in de zee, dus eigen schuld als ze worden opgegeten.
Goed punt. Als je ziet hoe het er bij de haaienjacht aan toe gaat, wordt je daar als dierenliefhebber ook niet echt vorlijk van, lijkt me. In veel landen (ook in Europa) kun je als toerist ook gezellig meegaan om het eens van dichtbij mee te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:08 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich eigenlijk niet druk om de moord op haaien
Haaien zijn toch ook dieren net als een hond?> En dan actie voeren voor die honden:?
O jaaa, dom dom dom, aaibaarheidsfactor.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:25 schreef kLowJow het volgende:
Ik open 's nachts geen topics meer in NWS. Zo maar even opschonen..
Das waar... punt voor jou.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een stigmatiserende onzin, sorry.
er worden genoeg vissen op zee gekweekt, denk je dat die geen extra dikmakende voeding krijgen? je weet er gewoon geen ruk vanaf en daarom doe je me af als iemand die teveel alcohol heeft gedronken.
We kunnen de initiatiefnemers even gaan mailen en vragen of ze dat eens kunnen uitleggen !quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Goed punt. Als je ziet hoe het er bij de haaienjacht aan toe gaat, wordt je daar als dierenliefhebber ook niet echt vorlijk van, lijkt me. In veel landen (ook in Europa) kun je als toerist ook gezellig meegaan om het eens van dichtbij mee te maken.
Pffff... tegen de tijd dat ik opschoon liggen jullie al lang op bed.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]![]()
![]()
(Niet opschonen, de reacties zijn hilarisch, schop het dan naar onzin ofzo asjeblieft...)
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een stigmatiserende onzin, sorry.
er worden genoeg vissen op zee gekweekt, denk je dat die geen extra dikmakende voeding krijgen? je weet er gewoon geen ruk vanaf en daarom doe je me af als iemand die teveel alcohol heeft gedronken.
Vraag even achter de schermen , wij gooiden topics met reacties die niet in dat forum hoorden namelijk NOOIT weg maar schopten het gehele topic naar onzin (of GC als het toch enigzins serieus was, niet doen dus a.u.b.)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Pffff... tegen de tijd dat ik opschoon liggen jullie al lang op bed.
Ik pak even mijn Franse woordenboek erbij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
We kunnen de initiatiefnemers even gaan mailen en vragen of ze dat eens kunnen uitleggen !
Kan natuurlijk ook gewoon op verzoek van de TS als die zich even meldt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vraag even achter de schermen , wij gooiden topics met reacties die niet in dat forum hoorden namelijk NOOIT weg maar schopten het gehele topic naar onzin (of GC als het toch enigzins serieus was, niet doen dus a.u.b.)
Tis zo'n leuk topic.
zo te horen weet jij ook niks van het moderne vissen af... scholen worden gewoon gevolgd en vetgemest voordat ze gevangen worden, niet gekweekt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
![]()
omg, heeft iedereen hier vandaag teveel gezopen ofzo?
Ik poep vaak in mijn slaap dus dat klopt wel. Weltruste..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:12 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Pffff... tegen de tijd dat ik opschoon liggen jullie al lang op bed.
leuke crosspost -> rare, gevaarlijke dingen die je doet in je slaapquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:21 schreef HokkePok het volgende:
Ik poep vaak in mijn slaap dus dat klopt wel. Weltruste..![]()
Altijd. Iedereen op deze planeet heeft het recht om zijn zegje te doen. En zolang er weer onschuldige dieren vallen voor traditie enzo ben ik voor harde aanpak. Stuur de commando's erop af en laat geen spaan heel van die mensen op het eilandquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:24 schreef kLowJow het volgende:
Lugubere bezigheid, wat haaienvissen sowieso als is geloof ik. Toch lijkt zo'n actie van een Franse stichting mij enigszins misplaatst. Ok, formeel valt zo'n eiland natuurlijk onder de Franse jurisdictie, en dient men zich er aan de wet te houden, maar in hoeverre is het aan een Franse stichting zich te mengen in lokale gebruiken op een eiland waar de meeste van hun leden waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben?
walvisvaarders jagen ook al eeuwen op walvissen, hen ook maar doodschieten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Altijd. Iedereen op deze planeet heeft het recht om zijn zegje te doen. En zolang er weer onschuldige dieren vallen voor traditie enzo ben ik voor harde aanpak. Stuur de commando's erop af en laat geen spaan heel van die mensen op het eiland
Deze mensen mogen best hard aangepakt worden.
de Japanners hebben ze anders wel een keer gebombadeerdquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
walvisvaarders jagen ook al eeuwen op walvissen, hen ook maar doodschieten?
Ja hoor... de seashepherd manier vond ik ook wel goed... it's time to ram.. staat ook op mijn seashepherd petjequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
walvisvaarders jagen ook al eeuwen op walvissen, hen ook maar doodschieten?
2x zelfs... maar ze moesten toen kiezen. Tussen eisen dat de walvisjacht afgeschaft werd of de oorlog. Toen hebben ze maar de oorlog gedaan. Ik denk dat ze nog wel 1 bommetje hebben liggen toch...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:47 schreef Herald het volgende:
de Japanners hebben ze anders wel een keer gebombadeerd
Eens met Tech.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:44 schreef TechXP het volgende:
Altijd. Iedereen op deze planeet heeft het recht om zijn zegje te doen. En zolang er weer onschuldige dieren vallen voor traditie enzo ben ik voor harde aanpak. Stuur de commando's erop af en laat geen spaan heel van die mensen op het eiland
Deze mensen mogen best hard aangepakt worden.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:08 schreef Loedertje het volgende:
O jaaa, dom dom dom, aaibaarheidsfactor.
in indonesië smaakte de hond mij best, maar toen wist ik nog niet dat het hond was. lachen met die dierenvrienden... en dan zeiken wij over wetenschappelijk medicinaal onderzoek door middel van dieren...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(grrrr)
Honden zijn mits goed opgevoed zinvol voor de mens.Drugshonden Explosieven zoekers. Zoeken naar overlevenden na een lawine (met zo'n vaatje drank om hun nek). Blinde geleidenhonden Berichten, EHBO en munitie versturen tijdens WO-II (onder spervuur)
Haaien zijn ?!?!Kan weinig zinvolle toepassingen bedenken. Mens gerelateerd.
Dit topic is echt om te huilen.![]()
Paarden zijn ook behoorlijk nuttig voor de mens (geweest). Toch vind je in elke supermarkt wel paardevlees.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(grrrr)
Honden zijn mits goed opgevoed zinvol voor de mens.Drugshonden Explosieven zoekers. Zoeken naar overlevenden na een lawine (met zo'n vaatje drank om hun nek). Blinde geleidenhonden Berichten, EHBO en munitie versturen tijdens WO-II (onder spervuur)
Haaien zijn ?!?!Kan weinig zinvolle toepassingen bedenken. Mens gerelateerd.
Dit topic is echt om te huilen.![]()
haaienvinnen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:29 schreef kLowJow het volgende:
Ok, laten we het eens anders proberen... Waar zou jij je haak doorheen halen om haaien te kunnen vangen?
Aan een stukje dood vlees.... (hoewel dit antwoord ook hypocriet is).quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:29 schreef kLowJow het volgende:
Ok, laten we het eens anders proberen... Waar zou jij je haak doorheen halen om haaien te kunnen vangen?
Paarden worden op oudere leeftijd in 1 klap / zucht afgemaakt. En krijgen geen haakje tussen hun neus of de hoeven. Om nog eens lekker rond te spartelen als aas.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:25 schreef kLowJow het volgende:
Paarden zijn ook behoorlijk nuttig voor de mens (geweest). Toch vind je in elke supermarkt wel paardevlees.
Sowieso is vissport gewoon iets stomsquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:54 schreef Drugshond het volgende:
Maar waar heb je eigenlijk haaien voor nodig... als je honden gaat opofferen voor de vissport klopt er iets niet.
Ik nomineer mijn schoonmoederquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:36 schreef Maikuuul het volgende:
Dat ze die vissers eens aan de lijn vastmaken en laten ronddobberen.
Goed punt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |