abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29386879
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Jeugdzorg.
*Ping*
pi_29386961
AD.nl
quote:
'Brigitte trok de verkeerde mannen aan'
Door Dénis van Vliet en Sander van der Werff

De vader van de twee kindjes die zijn vermoord in Tolbert, zegt zijn ex meer dan eens te hebben gewaarschuwd voor de grillen van haar nieuwe vriend Avraham C.

Ironisch genoeg was moeder Brigitte Abraham bij C. ingetrokken om af te zijn van de stalkpraktijken van de vader van haar kinderen. Justitie verdenkt C. van de moord op Damaris (4) en Daniël (2).

Een vriendin van Brigitte Abraham zegt dat de vrouw haar heeft verteld dat C. haar verdacht van overspel. Dat leidde tot hevige ruzie. C. zou daarna speed hebben gebruikt en de vrouw te lijf zijn gegaan en de kinderen hebben gedood.

Drie dagen vóór de moord heeft Poppe Jan Rongen (51), de biologische vader, de moeder van zijn kinderen geadviseerd weg te gaan bij haar nieuwe vlam. Rongen was een maand eerder al naar hulpverlenende instanties in Groningen gestapt om de kwestie aan te kaarten.

Noch de Raad voor de Kinderbescherming, noch Bureau Jeugdzorg vond het nodig in te grijpen omdat er in hun ogen geen 'acuut gevaar' voor de kinderen was. ,,Wij staan nog steeds achter die beslissing'', aldus Jeugdzorg, die daar aan toevoegt dat de instantie op het punt stond een onderzoek in te stellen.

De Kinderbescherming wees Rongen door naar het Advies en Meldpunt Kindermishandeling, maar ook dat deed niets voor de wanhopige vader.

Brigitte Abrahram zegde Rongen in september 2002 de wacht aan, vlak voor de geboorte van haar zoon Daniël. Uit angst voor haar ex-geliefde vluchtte ze naar een Blijf-van-mijn-lijfhuis.

Toen Rongen het adres van het Blijf-van-mijn-lijfhuis achterhaalde, vertrok Brigitte Abraham met haar dochtertje naar een flatje in de Van Loghemstraat in Haarlem. Rongen, die wegens stalking een straat- en contactverbod had gekregen, wist ook dat adres te achterhalen. Tot ongenoegen van Abraham stond hij een aantal keren bij haar voor de deur.

De ongewenste bezoekjes van haar ex deden de vrouw besluiten naar het Bureau Jeugdzorg Noord-Holland te stappen. De hulp die de instantie haar wilde bieden bij het oplossen van de problemen met haar ex, sloeg ze echter af. Vanaf eind vorig jaar was Abraham met haar twee kinderen steeds vaker in Groningen te vinden om voor haar ernstig zieke moeder te zorgen. Door haar broer Freek, die in het nabijgelegen Tolbert woont, kwam ze in contact met Avraham C. Ze trok een maand geleden bij hem in, nadat haar moeder was overleden.

Rongen slaagde er in ook dat adres te achterhalen en zocht het gezin op. Twee weken geleden leidde dat tot een woordenstrijd tussen de biologische vader en C. Tijdens die ruzie zag Rongen zijn dochtertje Damaris voor het laatst. Het laatste contact met zijn zoontje dateert van twee jaar geleden.

Rongen vindt dat de Kinderbescherming en Jeugdzorg de kinderen bij hun moeder en haar nieuwe vriend hadden moeten weghalen. ,,Het huis waarin ze woonden, was veel te klein, beide volwassen gebruiken cocaïne en zijn labiel. Tijdens een regenbui heeft C. mijn kinderen op het balkon gezet. Dat is toch schandalig?''

Ook in Haarlem is geschokt gereageerd op het familiedrama. Een voormalige bovenbuurvrouw zegt dat Brigitte een goede moeder was voor haar kinderen. ,,Sinds het ziekbed van haar moeder kwam ze nog maar weinig in Haarlem. Ik haalde de post voor haar uit de bus. Maandagavond laat werd ik door een goede vriendin van Brigitte gebeld dat Damaris en Daniël zijn vermoord. Ik heb de hele nacht gehuild.'' Een andere buurtbewoonster herinnert zich de twee slachtoffertjes als 'schatten van kinderen'. ,,Ze waren keurig opgevoed. De oudste sprak mij altijd aan met u en vroeg het als ze mijn hond wilde aaien. Ik denk dat Brigitte op een of andere manier verkeerde mannen aantrok.''

Volgens Jos van der Zee, een goede vriend van Abraham, hielden zij en Rongen aanvankelijk veel van elkaar. ,,Het was een heftige knipperlichtrelatie waar twee kinderen uit voortkwamen. Ik denk dat Rongen een bovengemiddeld goede vader was, maar toen zij de relatie probeerde te verbreken, begon het stalken. Hij deed dat volgens mij uit liefde voor de kinderen. Rongen was bang dat het met hen niet goed zou aflopen. Op een gegeven viel hij iedereen lastig: niet alleen Brigitte, maar ook advocaten en hulpverleners.''

Vier weken geleden ontmoette Van der Zee de nieuwe vriend van Abraham. ,,Ze stelde hem aan mij voor en vertelde dat ze op korte termijn gingen trouwen. Ik had geen goed gevoel bij die man, heb flink met hem gediscussieerd over allerlei zaken. Een paar dagen later verbrak Brigitte het contact met mij. Het lijkt erop alsof ze in de armen van een sterke man is gevlucht, die haar ook moest beschermen tegen Rongen. Die heeft haar weliswaar gestalkt, maar kreeg uiteindelijk wél gelijk: met de kinderen is het niet goed afgelopen.''
De vader was een enge stalker? Of gewoon een man die zijn kinderen wilde zien?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29387010
Kijk, die kerel verdient natuurlijk een zware straf, ik haat kindermoordenaars, en zeker vreselijk als je leest dat het bloed tot aan het plafond zat, maar die moeder moet nu niet zielig gaan liggen doen alsof zij er allemaal niks aan had kunnen doen.
pi_29387038
Die vader was ook een engerd volgens eerdere publicaties.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:57:55 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29387077
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kijk, die kerel verdient natuurlijk een zware straf, ik haat kindermoordenaars, en zeker vreselijk als je leest dat het bloed tot aan het plafond zat, maar die moeder moet nu niet zielig gaan liggen doen alsof zij er allemaal niks aan had kunnen doen.
ze moest toch vluchten voor haar eigen leven?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29387083
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
maar die moeder moet nu niet zielig gaan liggen doen alsof zij er allemaal niks aan had kunnen doen.
Formuleer dan eens een aanklacht in plaats van lopen ouwehoeren dat die moeder schuldig is.
pi_29387172
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze moest toch vluchten voor haar eigen leven?
Maar beter eerder bij de beste Avi zijn weggegaan?

En in een eerder krantenartikel zei ze vanuit haar ziekenhuisbed dat Avi altijd zo lief was.
pi_29387200
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Welk geloof?

En was Avi altijd heel lief voor kinderen?
Het geloof van de moeder, begrijp ik?
pi_29387232
Ik vind trouwens dat de krantenberichten elkaar erg tegenspreken. Maar als Joolz zegt dat de moeder erg vervuild uitzag en de kinderen vaak bij de vader dumpte en daarna enkele weken zomaar weg was, geloof ik dat wel.

Waarschijnlijk is het een grote asociale bende, de biologische vader, de moeder en haar vriend.
pi_29387261
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Het geloof van de moeder, begrijp ik?
Tja, ik snap het niet helemaal namelijk. Ging het om het geloof van die Avi of om haar geloof?
pi_29387287
Net op radio 1: Justitie in Groningen heeft een onderzoek in geteld naar de hulpverleners van Jeugdzorg in Groningen.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 12:17:15 #162
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29387608
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:04 schreef Eightball het volgende:
Net op radio 1: Justitie in Groningen heeft een onderzoek in geteld naar de hulpverleners van Jeugdzorg in Groningen.
Mooi ! (Eindelijk ....)
quote:
GGD onderzoekt hulpverlening aan gezin Tolbert
03 augustus 2005, 10:57:37

GRONINGEN (ANP) - De GGD in Groningen onderzoekt welke rol de verschillende hulpverleningsinstanties hebben gespeeld bij de begeleiding van het gezin in Tolbert. Bij het familiedrama kwamen maandag een vierjarig meisje en een tweejarig jongetje door geweld om het leven.

Dat heeft een woordvoerder van de GGD woensdag bekendgemaakt. ,,Het gaat om het in kaart brengen van de hulpverlening rondom het gezin'', benadrukt de zegsman. Of de hulpverlening aan het gezin gefaald heeft, kan de dienst niet beoordelen. ,,Wij kunnen als GGD geen oordeel vellen over de kwaliteit van de hulpverlening.''

De afgelopen jaren is het gezin geregeld in aanraking gekomen diverse hulpverlenende instanties. De Kinderbescherming had in 2003 en 2004 enkele malen contact met de moeder en de biologische vader van de kinderen. In 2005 uitte de biologisch vader via het Advies en Meldpunt Kindermishandeling zijn bezorgdheid over de nieuwe vriend van zijn ex-vriendin. Deze 46-jarige man heeft de kinderen vermoedelijk om het leven gebracht.

Bureau Jeugdzorg Noord-Holland

De Inspectie Jeugdzorg stelt vooralsnog geen onderzoek in naar het handelen van Bureau Jeugdzorg Noord-Holland, waarmee de moeder die tot voor kort in Haarlem woonde, in 2004 contact had gezocht. Het bureau zag geen reden voor ondertoezichtstelling van het gezin en de moeder zag af van hulp op vrijwillige basis. Wel doet Jeugdzorg zelf onderzoek naar de gang van zaken. Wanneer de resultaten daarvoor aanleiding geven, kan de inspectie alsnog ingrijpen.

De inspectie gaf woensdag aan dat ,,iedere steen boven moet komen'' en dat Jeugdzorg moet bekijken welke afwegingen zijn gemaakt om de veiligheid van de kinderen te garanderen.
pi_29387686
Je sig!
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 12:20:33 #164
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29387709
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:19 schreef Eightball het volgende:
Je sig!
Mede dankzij jou
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 12:26:53 #165
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29387885
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:24 schreef Eightball het volgende:

[..]
„Ik ben nu alles kwijt. Ik wist dat het fout zou gaan. Ik heb al eerder drie van mijn kinderen moeten begraven, nu komen daar Damaris en Daniël bij”, briest Rongen tussen de tranen door.
De macabere melding op de televisie staat op zijn netvlies gebrand. „Maandagmiddag, even na vieren. Ik zag op het tv-scherm: jongetje, meisje, Tolbert. Ik wist meteen dat het mijn kinderen waren”, zegt Rongen. „Een maand geleden heb ik de kinderbescherming nog gewaarschuwd dat die vent een gevaar voor mijn kinderen was. Het kon niet goed gaan: Brigitte aan de coke en met twee kinderen en een agressieve vent in een eenkamerwoning.

Maandag werd zijn vrees bewaarheid: Avi C., de nieuwe vriend van zijn ex-vriendin, sloeg het leven uit de lichaampjes van zijn tweejarig zoontje en vierjarig dochtertje. „Ik heb gevochten als een leeuw voor mijn kinderen. Vijf jaar lang heb ik alle hulpinstanties afgelopen. Alles is weg: mijn kinderen zijn dood, mijn huis is leeg en staat te koop op internet, mijn sportauto’s heb ik van de hand moeten doen. En Brigitte ligt nu in het ziekenhuis zielig te doen. Iedereen neemt dat serieus, terwijl bij de kinderbescherming en de rechtbank brieven liggen dat ze gestoord is.

Rongen is woedend en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. „Zo uit ik me. Ik ben een emotiemens. Ik ben een tehuiskind. Vanaf mijn zesde zat ik tussen 25 kinderen. De enige manier om gehoord te worden was schreeuwen. Nu wordt het vaak verward met agressie. Onzin, maar het zij zo. Ik heb mijn kinderen nooit geslagen of zelfs maar geknepen.”

Vanaf het moment dat Van der Zee in ons leven kwam, is alles kapot gegaan”, vertelt hij. „De man is een godsdienstwaanzinnige.
. Op een middag kwam ik thuis van mijn werk, toen mijn toenmalige vrouw meedeelde dat ze kanker had. Zeven maanden heb ik haar verzorgd, tot haar dood, tien jaar geleden. Met haar heb ik ook drie kinderen ten grave gedragen. Ze overleden allen vlak na de geboorte.”
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 12:27:43 #166
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29387905
De biologische vader heeft ook wat voor zijn kiezen gehad zeg, neem mij niet kwalijk
pi_29387924
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mede dankzij jou
Dat had ie toch niet tegen SCH

On topic :
Die Avi had dus een heel verleden (en heden) van mishandelen, de vader van drank (en mishandelen?) de moeder van drugs en verwaarlozing en dan krijgen we nu pas weer achteraf de rinkelende alarmbellen?
pi_29388003
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:28 schreef milagro het volgende:
Nee, tegen Piet. Ik probeerde haar al te msn'en..

Maar tegen SCH had ook best gekund hoor.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 12:34:48 #169
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29388076
quote:

[..]

Dat komt mij beter uit
quote:
On topic :
Die Avi had dus een heel verleden (en heden) van mishandelen, de vader van drank (en mishandelen?) de moeder van drugs en verwaarlozing en dan krijgen we nu pas weer achteraf de rinkelende alarmbellen?
Ach, het was allemaal niet ernsitg genoeg aldus Leny ( )
Nu snap ik wel dat Jeugdzorg niet direct gaat toegeven dat ze (wederom) te laks zijn geweest hoor maar in vrees dat het contacthjournaal wederom zal verdwijnen en dat alle sporen zullen worden gewist waaruit blijkt dat de biologische vader wel degelijk aan de *hulpverleners* heeft verteld wat er gaande was in huize Abraham.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er honderden pagina's uit een dossier door de papiervernietiger gaan omdat er om inzage gevraagd gaat worden
pi_29389901
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:53 schreef milagro het volgende:
AD.nl
[..]

De vader was een enge stalker? Of gewoon een man die zijn kinderen wilde zien?
Een man die zijn kinderen wilde zien. Ik ken de vader toevallig, en deze zit al tijden achter zn kids aan, omdat hij zijn ex (+nwe vriend) niet vertrouwd. Een vriendin van me die bij de ex-advocaat van de moeder werkt heeft hem zelfs huilend aan de telefoon gehad toen zij een contactverbod aan wilde vragen: "Ik wil alleen mijn kinderen, van haar hoef ik niks" ...
pi_29389982
quote:

[..]

On topic :
Het was een cocktailtje in elk geval wat alleen maar als conclusie kón hebben dat de opvoeding uiters moeizaam moest verlopen.
Yeah baby Yeah!
pi_29390886
quote:
'Ruzie over geloof oorzaak gezinsdrama'

Uitgegeven: 3 augustus 2005 11:38
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2005 11:45
AMSTERDAM - Een ruzie over jaloezie en het geloof is de directe aanleiding voor het familiedrama maandag in het Groningse Tolbert. Dat heeft de moeder van de twee omgekomen kinderen tegen een vriendin gezegd, meldt De Telegraaf woensdag.

De 33-jarige moeder zit na de moord op haar twee kinderen van 2 en 4 jaar oud bij een vriendin ondergedoken. De kinderen werden dood gevonden in de woning van de vermoedelijke dader, de vriend van de moeder. De vriend, de 46-jarige Avi C., zou de moeder met een ijzeren staaf te lijf zijn gegaan, zegt een vriendin van de moeder in de krant. Zij wist te ontkomen door van het balkon te springen. De kinderen waren op dat moment nog in de woning aanwezig.

De biologische vader van de twee kinderen zegt in De Telegraaf de kinderbescherming al eerder te hebben gewaarschuwd. Volgens de vader werd er niet goed naar zijn verhaal geluisterd en alleen maar naar 'zijn dossier gekeken'.

Hulpverleningsinstanties

De GGD in Groningen onderzoekt welke rol de verschillende hulpverleningsinstanties hebben gespeeld bij de begeleiding van het gezin. Dat heeft een woordvoerder van de GGD woensdag bekendgemaakt.

"Het gaat om het in kaart brengen van de hulpverlening rondom het gezin", benadrukt de zegsman. Of de hulpverlening aan het gezin gefaald heeft, kan de dienst niet beoordelen. "Wij kunnen als GGD geen oordeel vellen over de kwaliteit van de hulpverlening."

Bezorgdheid

De afgelopen jaren is het gezin geregeld in aanraking gekomen met diverse hulpverlenende instanties. De Kinderbescherming had in 2003 en 2004 enkele malen contact met de moeder en de biologische vader van de kinderen. In 2005 uitte de biologisch vader via het Advies en Meldpunt Kindermishandeling zijn bezorgdheid over de nieuwe vriend van zijn ex-vriendin.

De Inspectie Jeugdzorg stelt vooralsnog geen onderzoek in naar het handelen van Bureau Jeugdzorg Noord-Holland, waarmee de moeder die tot voor kort in Haarlem woonde, in 2004 contact had gezocht. Het bureau zag geen reden voor ondertoezichtstelling van het gezin en de moeder zag af van hulp op vrijwillige basis. Wel doet Jeugdzorg zelf onderzoek naar de gang van zaken. Wanneer de resultaten daarvoor aanleiding geven, kan de inspectie alsnog ingrijpen.

Veiligheid

De inspectie gaf woensdag aan dat "iedere steen boven moet komen" en dat Jeugdzorg moet bekijken welke afwegingen zijn gemaakt om de veiligheid van de kinderen te garanderen.

Savanna

Jeugdzorg Noord-Holland was eerder ook betrokken bij het gezin van de vermoorde Alphense kleuter Savanna. Na behandeling van de moeder achtte het bureau, dat het toezicht en de begeleiding van het gezin voor zijn rekening nam, haar weer in staat het kind zelf op te voeden.

De politie vond het lijkje van de 3,5 jaar oude Savanna in september 2004 in de kofferbak van haar moeders auto. De moeder en stiefvader werden veroordeeld wegens doodslag en mishandeling. De inspectie bracht naar aanleiding van de zaak een uitermate kritisch rapport over Jeugdzorg Noord-Holland uit.
pi_29390922
Wordt trouwens wel massaal aandacht aan deze zaak geschonken zeg.
pi_29391160
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:04 schreef kLowJow het volgende:
Het scoort he en men wil een maatschappelijke discussie aanzwengelen of het huidige beleid nog wel verantwoord is.
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 14:18:17 #175
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29391312
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:04 schreef kLowJow het volgende:
Als je de search gebruikt zul je zien dat o.a de eindconclusies van het onderzoek naar die andere zaak (meisje in de kofferbak) via een linkje zijn te lezen. Ook de onderzoeken betreffende het meisje wat door voodoo(uitdrijving) om het leven kwam.
Er is zelfs een nieuwstopic over de slechte resultaten van de Jeugdbescherming en andere jeugdhulpverlenende instanties in NL.

Keer op keer en al jaren komt men tot dezelfde conclusie, alleen concreet spijkers met koppen slaan en de verantwoordelijke idioten ontslaan vanwege wanprestaties...zover is het helaas nog steeds niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')