quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:23 schreef milagro het volgende:
ik vind het prachtig, Hik
als het eng wordt kun je altijd nog weg, genoeg mensen om je heen dus even afwachten gewoon, en je zult zien dat er mensen zijn, ook sloebers dus, die gewoon even een praatje willen, of je gewoon idd een lief of mooi gezicht vinden hebben en het hart op de tong hebbende dat gewoon kwijt willen.... en het doet mij nog goed ook, ik word er vrolijk van of het ontroert me
Stel je niet zo aan. Hij deed niks. Hij was alleen vriendelijk en nieuwsgierig. Als je geen interesse hebt, dan kan je dat toch gewoon melden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...
Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.
Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik. Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Hij stond erop dat ik hem nog deze week bel (ja zeg.. dat bepaal ik wel)
Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.
Wat doen jullie in zo'n geval???
Nou... eigenlijk best wel! Ik ga binnenkort weer op reis, dus dan kan je me meteen wegwijs maken in Centraal en Zuid-Amerikaquote:
dat dacht ik nou ook.. heb net 7 weken in Afrika gezeten, dan merk je pas hou 'koud' Nederland eigenlijk is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:09 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Hij deed niks. Hij was alleen vriendelijk en nieuwsgierig. Als je geen interesse hebt, dan kan je dat toch gewoon melden.
Wel typisch Nederlands. Moet je maar eens kijken hoe debiel iedereen reageert als er in de trein iemand een praatje aan probeert te gaan. Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
Ga dan in Duitsland wonen. Wij wensen geen contact met paupers.quote:Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
Ik heb 6,5 jaar in Nairobi gewoond, en het verbaasd me hoe snel ik de kille mentaliteit hier in NL weer normaal vind. Maargoed, na m'n studie ben ik hier sowieso wegquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:58 schreef WouterFB het volgende:
[..]
dat dacht ik nou ook.. heb net 7 weken in Afrika gezeten, dan merk je pas hou 'koud' Nederland eigenlijk is.
Ga jij eens snel terug naar de vuilnishoop om je vreten voor vanavond bij elkaar te scharrelenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:13 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ga dan in Duitsland wonen. Wij wensen geen contact met paupers.
Die lui houden mij altijd staande, en als ik aangeef dat het een gepasseerd station is worden ze juist fanatieker in het bekeren.. Hoewel ik niets tegen Jezus heb verder.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:52 schreef Innuendo het volgende:
Kwam net nog een vrouw langsfietsen die keihard tegen me riep "Jezus houdt ook van u!!!".
Toch lief he, dat ze het even meldt
Zoiets heb ik ook eens gehad. Een meisje van een jaar of veertien, dacht ik, die over van alles en nogat begon te vertellen. Ze bleek al zeventien te zijn, en het verhaal sprong van de hak op de tak. Ik kan me weinig meer herinneren buiten dat ze begon over dat ze best wel veel uitgehaald had, zonder consequenties, maar dat een vriend van haar al in de cel was beland voor een paar winkeldiefstalletjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 07:30 schreef Bombie het volgende:
Sommige mensen beginnen gewoon uit zichzelf complete monologen te houden. Je hebt erbij die er geen rekening mee houden dat je een boek aan het lezen bent, bijvoorbeeld. Nou, zoveel opdringerigheid beloon ik echt niet met een 'leuk gesprekje'. Dan maar een 'kille en botte' Nederlander.
Laatst had ik er één die niet helemaal 100 was, maar die ook haar zojuist uitgegeven fictieve autobiografie aan het 'voorlezen' was. Heb ik ook medegedeeld dat ik "dat allemaal niet hoefde te weten". Het is wel goed met je...
Vaak wordt het toch al niet gewaardeerd als je niet exact doet wat mensen van je verwachten. Zijn dát dan de 'vriendelijke, gezellige' Nederlanders onder ons? De drammers?
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:53 schreef Alicey het volgende:
Die lui houden mij altijd staande, en als ik aangeef dat het een gepasseerd station is worden ze juist fanatieker in het bekeren.. Hoewel ik niets tegen Jezus heb verder.
Mijn ervaring is dat veel mensen (je ziet het meestal wel aan ze als ze er voor open staan) het wel leuk vinden als je een praatje begint. Maar het is voor de meeste Nederlanders behoorlijk eng inderdaad. Ik maak er een gewoonte van om de tramchauffeurs te groeten en gedag te zeggen hier in Den Haag, en je merkt vaak dat ze dat helemaal niet gewend zijn. Best wel triest en jammer. Nu zijn de Hagenaars nog wel een stukje koeler geloof ik dan bijvoorbeeld Amsterdammers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:09 schreef Frenkie het volgende:
Moet je maar eens kijken hoe debiel iedereen reageert als er in de trein iemand een praatje aan probeert te gaan. Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
Ik vind proppers de ergste uitvinding sinds The Backstreet Boys.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:27 schreef dady het volgende:
Tenzij we in het buiteland op vakantie zijn, dan mag iedereen ons aanspreken. Heb een keer paar dagen als propper gewerkt, jezus wat wilden jullie graag dat ik jullie aanspraak, ik snap het niet. Er hangt gewoon een saaie kutsfeer in Nederland.
Ging er geen lichtje branden toen hij ineens dat stuk zeep op de grond liet vallen, zonder dat jullie onder de douche stonden?quote:Op zondag 14 augustus 2005 03:56 schreef Sport_Life het volgende:
K zat laatst met vrienden op de trein te wachten (Utrecht CS) en toen kwam er een neger aanlopen die tegen me aan begon te lullen. Hij vroeg eerst om een vuurtje, toen ik zei dat ik dat niet had omdat ik niet rookte zei ie dat ie aan me gezicht kon zien dat ik wel rookte ofzoiets(toevallig wel lang gedaan, dus ergens hadie wel gelijk
). Nah hij ging ff door en werd steeds opdringeriger (vastpakken enzo) en ik had er ff geen zin meer in dus vertelde maar een smoes om hem weg te krijgen. Alleen praten is wel oke, maar aub wel van me af blijven
.
Als je geen link naar je fotoboek had staan had ik je geloofdquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:50 schreef Alicey het volgende:
Als ik mijn haar los heb ook achter elkaar dat soort lui.. Ik moet ook eens leren om iets minder eerlijk te zijn. De eerste vraag is meestal of ik getrouwd ben.
Zie je nu niet in dat, dat mijn punt niet is?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:47 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik vind proppers de ergste uitvinding sinds The Backstreet Boys.
Oh was jij hetquote:Op zondag 14 augustus 2005 10:52 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ging er geen lichtje branden toen hij ineens dat stuk zeep op de grond liet vallen, zonder dat jullie onder de douche stonden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |