abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:46:11 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29370071
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:23 schreef milagro het volgende:
ik vind het prachtig, Hik

als het eng wordt kun je altijd nog weg, genoeg mensen om je heen dus even afwachten gewoon, en je zult zien dat er mensen zijn, ook sloebers dus, die gewoon even een praatje willen, of je gewoon idd een lief of mooi gezicht vinden hebben en het hart op de tong hebbende dat gewoon kwijt willen.... en het doet mij nog goed ook, ik word er vrolijk van of het ontroert me
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:09:01 #202
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_29370834
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...

Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.

Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik . Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Hij stond erop dat ik hem nog deze week bel (ja zeg.. dat bepaal ik wel )

Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.

Wat doen jullie in zo'n geval???
Stel je niet zo aan. Hij deed niks. Hij was alleen vriendelijk en nieuwsgierig. Als je geen interesse hebt, dan kan je dat toch gewoon melden.
Wel typisch Nederlands. Moet je maar eens kijken hoe debiel iedereen reageert als er in de trein iemand een praatje aan probeert te gaan. Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:15:58 #203
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29371081
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:59 schreef Hik het volgende:

[..]

Wil je met me trouwen?!
Nou... eigenlijk best wel! Ik ga binnenkort weer op reis, dus dan kan je me meteen wegwijs maken in Centraal en Zuid-Amerika
pi_29374925
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:09 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Hij deed niks. Hij was alleen vriendelijk en nieuwsgierig. Als je geen interesse hebt, dan kan je dat toch gewoon melden.
Wel typisch Nederlands. Moet je maar eens kijken hoe debiel iedereen reageert als er in de trein iemand een praatje aan probeert te gaan. Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
dat dacht ik nou ook.. heb net 7 weken in Afrika gezeten, dan merk je pas hou 'koud' Nederland eigenlijk is.
Hee buurman, ik hier?
pi_29378056
Ik heb het wel vaker gehad dat ik werd aangesproken door veelal negroide mannen die willen weten of alles goed is en of ze met me mee mogen lopen of mogen weten waar ik woon. Ik heb er geen bezwaar tegen dat ze me aanspreken maar door dat soort vragen voel ik me een beetje bedreigd vooral omdat ze je gewoon blijven achtervolgen. Dat soort 'directheid' zijn gewoon niet gewend in Nederland.

Laatst overigs wel nog een heel gesprek gehad met een junk (?) toen we bij de heineken music hall stonden te wachten totdat Marilyn manson zou beginnen.
Hij vroeg eerst om een euro en nadat ik die hem gegeven had vroeg hij wie er ging optreden. Heel gesprek gehad over Marilyn manson, vond ie wel leuke muziek maar hield toch meer van Nirvana. Was nog een vrij jonge gast.
Zo'n gesprekjes zijn dan wel weer leuk.
pi_29378105
quote:
Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
Ga dan in Duitsland wonen. Wij wensen geen contact met paupers.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29378533
wat een woord: paupers
dat je dat echt uit je strot krijgt
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:50:45 #208
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_29380503
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:58 schreef WouterFB het volgende:

[..]

dat dacht ik nou ook.. heb net 7 weken in Afrika gezeten, dan merk je pas hou 'koud' Nederland eigenlijk is.
Ik heb 6,5 jaar in Nairobi gewoond, en het verbaasd me hoe snel ik de kille mentaliteit hier in NL weer normaal vind. Maargoed, na m'n studie ben ik hier sowieso weg
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:56:17 #209
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_29380632
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 00:13 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ga dan in Duitsland wonen. Wij wensen geen contact met paupers.
Ga jij eens snel terug naar de vuilnishoop om je vreten voor vanavond bij elkaar te scharrelen
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_29381207
Dat vind ik dus weer echt onzin. Op de 1 of andere manier denken ze dat in NL altijd wel iets te halen valt op seksgebied. Het gaat ze dan ook echt niet om een leuk gesprekje. Daar zou ik dan ook totaal geen moeite mee hebben (alhoewel ik daar ook niet altijd zin in heb, maar dat vind ik toch anders). Het gaat me meer om dat gedram, dat ze persee je telefoon nr. willen hebben en een afspraakje willen. Net of dat in Nairobi of weet ik veel waar, wel alle vrouwen een drankje met ze willen gaan drinken.......Als je geen interesse toont moeten ze je gewoon met rust laten en niet door blijven gaan. Een algemeen gesprek kan me niet zoveel schelen, maar het draait altijd uit op:"Wil je met me trouwen?" "Drinken?" "telefoonnummer?"......En zoiets noem ik opdringerig en niet gewoon gezellig sociale contacten opbouwen.
pi_29382852
Sommige mensen beginnen gewoon uit zichzelf complete monologen te houden. Je hebt erbij die er geen rekening mee houden dat je een boek aan het lezen bent, bijvoorbeeld. Nou, zoveel opdringerigheid beloon ik echt niet met een 'leuk gesprekje'. Dan maar een 'kille en botte' Nederlander.

Laatst had ik er één die niet helemaal 100 was, maar die ook haar zojuist uitgegeven fictieve autobiografie aan het 'voorlezen' was. Heb ik ook medegedeeld dat ik "dat allemaal niet hoefde te weten". Het is wel goed met je...

Vaak wordt het toch al niet gewaardeerd als je niet exact doet wat mensen van je verwachten. Zijn dát dan de 'vriendelijke, gezellige' Nederlanders onder ons? De drammers?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 08:07:52 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29383012
Soms is het ook wel anders. Vanochtend al fietsend werd er door een donkere man eerst iets als "Hee lekker ding" naar me geroepen. Nouja, dat kan kan goed bedoeld en complimenteus zijn dus lachte ik wat terug. Daarna kwam er echter een hoop achter aan wat ik niet verstond, maar ik dacht al weer te weten hoe laat het was, dus verder maar geen aandacht gegeven. Even later haalde hij me echter in. Hij wilde me dus alleen waarschuwen dat mijn kleding los zat.

Het is inderdaad ook wel vaak slecht denken, denk ik.
pi_29406226
Kwam net nog een vrouw langsfietsen die keihard tegen me riep "Jezus houdt ook van u!!!".
Toch lief he, dat ze het even meldt
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:53:43 #214
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29406273
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:52 schreef Innuendo het volgende:
Kwam net nog een vrouw langsfietsen die keihard tegen me riep "Jezus houdt ook van u!!!".
Toch lief he, dat ze het even meldt
Die lui houden mij altijd staande, en als ik aangeef dat het een gepasseerd station is worden ze juist fanatieker in het bekeren.. Hoewel ik niets tegen Jezus heb verder.
pi_29406812
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 07:30 schreef Bombie het volgende:
Sommige mensen beginnen gewoon uit zichzelf complete monologen te houden. Je hebt erbij die er geen rekening mee houden dat je een boek aan het lezen bent, bijvoorbeeld. Nou, zoveel opdringerigheid beloon ik echt niet met een 'leuk gesprekje'. Dan maar een 'kille en botte' Nederlander.

Laatst had ik er één die niet helemaal 100 was, maar die ook haar zojuist uitgegeven fictieve autobiografie aan het 'voorlezen' was. Heb ik ook medegedeeld dat ik "dat allemaal niet hoefde te weten". Het is wel goed met je...

Vaak wordt het toch al niet gewaardeerd als je niet exact doet wat mensen van je verwachten. Zijn dát dan de 'vriendelijke, gezellige' Nederlanders onder ons? De drammers?
Zoiets heb ik ook eens gehad. Een meisje van een jaar of veertien, dacht ik, die over van alles en nogat begon te vertellen. Ze bleek al zeventien te zijn, en het verhaal sprong van de hak op de tak. Ik kan me weinig meer herinneren buiten dat ze begon over dat ze best wel veel uitgehaald had, zonder consequenties, maar dat een vriend van haar al in de cel was beland voor een paar winkeldiefstalletjes.

Overigens was dit ook duidelijk een geval van iemand die niet helemaal spoorde. Ze zat ook op een of andere speciale school; ik vond het verder wel een interessant gesprek eigenlijk. De rest van de tram vond het zichtbaar vreemd dat ik er überhaupt op inging.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29406918
Ik heb overigens ook wel eens met een gozer gesproken die ik net kende, en waarbij ik door omstandigheden (lees: treinproblemen) zou blijven slapen, zitten praten. Toen kreeg ik ook allerlei maffe dingen te horen over exen en messen op de keel enzo, en iets met ontoerekeningsvatbaar. Ook leuk, dat je daar dan zit in de middle of nowhere bij zo'n gast, doch zo maak je nog eens wat mee...

Verder een heel aardige jongen hoor, maar ook overduidelijk niet in orde, wat ik ook allemaal aan heb gehoord. Erg interessant.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29417960
Oei komt me ineens weer een situatie in het hoofd:

Ook zo'n mafkees. Stond met vriend op de trein te wachten.

Komt een jongen van rond de 23 (waarschijnlijk schizofreen). Zegttie tegen mijn vriend: "nou, das vreemd, je lijkt wel dood, kan zo door je ogen de dood zien zitten, heel koud en koel". Mijn vriendje (met extreem blauwe ogen, zal het waarschijnlijk door komen) schrok zich wezeloos, kon niets meer uit brengen. Kon er wel om lachen, vroeg nog hoe hij zijn eerste ervaring met een schizofreen had beleefd, haha

Maar goed wel beetje vreemd om te horen....
pi_29430755
Overigens een gouden tip: Als je dan toch echt een telefoonnummer 'moet' geven, geef dan alsjeblieft die van de afwimpellijn van Jensen op Yorin FM. Heerlijk om die kansloze voicemails op de radio te horen!!

Het nummer: 06 51 555 962.

En vergeet niet hier te vermelden of we de arme drommel in kwestie op korte termijn op de radio kunnen verwachten.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:02:32 #219
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29437464
Ik heb dat ook best vaak en zelfs als ik nors/niet vrolijk kijk.
Laatst kreeg ik nog een handkus van een man hier in Helmond met de complimenten van zijn vrienden .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:16:40 #220
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29441707
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:53 schreef Alicey het volgende:
Die lui houden mij altijd staande, en als ik aangeef dat het een gepasseerd station is worden ze juist fanatieker in het bekeren.. Hoewel ik niets tegen Jezus heb verder.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29564060
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:09 schreef Frenkie het volgende:
Moet je maar eens kijken hoe debiel iedereen reageert als er in de trein iemand een praatje aan probeert te gaan. Terwijl dat zelfs in Duitsland de normaalste zaak van de wereld is. Maar nee, niet hier. Hier reageert iedereen spastisch.
Mijn ervaring is dat veel mensen (je ziet het meestal wel aan ze als ze er voor open staan) het wel leuk vinden als je een praatje begint. Maar het is voor de meeste Nederlanders behoorlijk eng inderdaad. Ik maak er een gewoonte van om de tramchauffeurs te groeten en gedag te zeggen hier in Den Haag, en je merkt vaak dat ze dat helemaal niet gewend zijn. Best wel triest en jammer. Nu zijn de Hagenaars nog wel een stukje koeler geloof ik dan bijvoorbeeld Amsterdammers.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_29607159
Over het algemeen word ik aangesproken in het Frans of gebrekkig Engels... "Ou est le coffeeshop" en "joe no wair wie ken baai som hasj"

Gelukkig ben ik dan zo behulpzaam om te zeggen: au gauche en tout suite (op mijn beste Frans natuurlijk) onafhankelijk van waar ik me op dat moment bevind, sommige van die lui zien er niet al te jofel uit, dus snel afpoeieren.

Maar soms.... argh... bloed onder mn nagels vandaan, geloofsfanatisten... Werd ik dus aangesproken door zo'n kerel en die wilde dat ik perse een bijbel passage las. "NEEJ, geen tijd" Gelukkig was mijn toenmalige vriendin zo lief om hem wel even wat aandacht te schenken, maar zij was zelf ook into geloof enzo.

Toch maar gelezen en omdat hij mijn visie daarop wilde hebben in verband gebracht met het heden heb ik heb mijn ongezouten en pessimistiche blik gegeven op de passage en daarna vrolijk door gelopen. De arme man stond er beteuterd bij en dacht waarschijnlijk dat mijn ziel nooit meer gered zou kunnen worden... jammer genoeg was mn vriendin ook niet echt blij, shoppen was dan ook snel afgelopen.

2 vliegen in 1 klap, de geloofsfanatist was niet meer in mij geinteresseerd en ik hoefde niet zo lang te shoppen daar ik daar toch al een hekel aan heb.
pi_29608954
Ik heb het ook wel eens. Meestal loop ik keihard door als het niet een routevraag is oid "Nee. Daahaag!", maar soms kom ik er niet onderuit en zeg ik ook nog wel wat terug. Ik vind het echt ontzettend naïef van TS dat ze zomaar gegevens aan die mensen geeft (ook al zijn ze oud en niet meer in gebruik). Dat soort dingen doe ik dusecht nóóit.
pi_29609129
HAHA, echt op en top Nederlanders hier. Ik word ook best vaak aangesproken als ik op straat loop of in het openbaar vervoer, meestal met de meeste domme openingszinnen, maar who cares, praten is toch leuk, mensen om je heen, en ik ben een jongen.

Ik denk eerder dat het een tekort aan zelfvertrouwen is, dat er zon probleem wordt gemaakt niet alle negers zijn serieverkrachters hoor, plus in andere landen is het heel normaal te praten met onbekende.
pi_29609208
Tenzij we in het buiteland op vakantie zijn, dan mag iedereen ons aanspreken. Heb een keer paar dagen als propper gewerkt, jezus wat wilden jullie graag dat ik jullie aanspraak, ik snap het niet. Er hangt gewoon een saaie kutsfeer in Nederland.
pi_29609614
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:27 schreef dady het volgende:
Tenzij we in het buiteland op vakantie zijn, dan mag iedereen ons aanspreken. Heb een keer paar dagen als propper gewerkt, jezus wat wilden jullie graag dat ik jullie aanspraak, ik snap het niet. Er hangt gewoon een saaie kutsfeer in Nederland.
Ik vind proppers de ergste uitvinding sinds The Backstreet Boys.
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:13:05 #227
107525 Caithlinn
Still me....
pi_29617064
Herkenbaar in de stad waar ik nu woon heb ik er praktisch nooit last van, maar in de buurt waar mijn vriendje woont (A'dam) is het praktisch altijd als ik alleen de deur uitloop raak.
Meestal negeer ik het gewoon, maar soms kun je onder het boodschappen doen een leuk gesprek hebben. Ik maak ze overigens wel gelijk duidelijk dat ik een vriend heb en dat ze geen telnr van mij hoeven te verwachten. Sommigen vinden dat niet erg en anderen zijn heel hardnekkig, zelfs als je hand in hand met je vriend over straat loopt, das wel minder.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_29621059
K zat laatst met vrienden op de trein te wachten (Utrecht CS) en toen kwam er een neger aanlopen die tegen me aan begon te lullen. Hij vroeg eerst om een vuurtje, toen ik zei dat ik dat niet had omdat ik niet rookte zei ie dat ie aan me gezicht kon zien dat ik wel rookte ofzoiets (toevallig wel lang gedaan, dus ergens hadie wel gelijk ). Nah hij ging ff door en werd steeds opdringeriger (vastpakken enzo) en ik had er ff geen zin meer in dus vertelde maar een smoes om hem weg te krijgen. Alleen praten is wel oke, maar aub wel van me af blijven .

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 14-08-2005 04:02:55 ]
pi_29622926
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 03:56 schreef Sport_Life het volgende:
K zat laatst met vrienden op de trein te wachten (Utrecht CS) en toen kwam er een neger aanlopen die tegen me aan begon te lullen. Hij vroeg eerst om een vuurtje, toen ik zei dat ik dat niet had omdat ik niet rookte zei ie dat ie aan me gezicht kon zien dat ik wel rookte ofzoiets (toevallig wel lang gedaan, dus ergens hadie wel gelijk ). Nah hij ging ff door en werd steeds opdringeriger (vastpakken enzo) en ik had er ff geen zin meer in dus vertelde maar een smoes om hem weg te krijgen. Alleen praten is wel oke, maar aub wel van me af blijven .
Ging er geen lichtje branden toen hij ineens dat stuk zeep op de grond liet vallen, zonder dat jullie onder de douche stonden?
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:02:57 #230
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29623057
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:50 schreef Alicey het volgende:
Als ik mijn haar los heb ook achter elkaar dat soort lui.. Ik moet ook eens leren om iets minder eerlijk te zijn. De eerste vraag is meestal of ik getrouwd ben.
Als je geen link naar je fotoboek had staan had ik je geloofd
pi_29624898
Is het echt zo dat in andere landen in Europa het makkelijker is om op straat contact te maken ?
pi_29625414
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:47 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ik vind proppers de ergste uitvinding sinds The Backstreet Boys.
Zie je nu niet in dat, dat mijn punt niet is?
pi_29627040
Ik word regelmatig aangesproken op straat of in het openbaar vervoer. Op de een of andere manier zal ik wel iets uitstralen, waardoor veel mensen met mij praten. Maakt niet uit wie hoor, oudere mensen, buschauffeurs, conducteurs, nederlandse mensen, buitenlandse mensen, zwervers, mannen, vrouwen, het maakt niet uit. Meestal vind ik het wel leuk en maak ik gewoon een praatje, maar er zijn natuurlijk wel eens dagen dat het niet zo goed uitkomt en dan zeg ik dat ook gewoon, nooit problemen mee.
pi_29630192
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:52 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ging er geen lichtje branden toen hij ineens dat stuk zeep op de grond liet vallen, zonder dat jullie onder de douche stonden?
Oh was jij het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')