Dat mijn comp niet goed genoeg is om quake 4 in volle glorie te spelen, das idd mijn probleem. Heb hem ook op hoge standen op een breedbeeld tft gezien en dat is idd fucking mooi. Mijn argument is alleen dat voor een spel dat het echt alleen moet hebben van graphics het erg jammer is dat hij gewoon niet mooi te spelen is voor veel mensen.
De tegenstanders zijn gewoon geen uitdaging, na een paar keer weet je al hoe je ze makkelijk kan uitschakelen. Veel verder dan op je afrennen en schieten komen de meeste niet. De "puzzels" zijn te simpel en daarom alleen maar irritant. Lvl design is eentonig, onlogisch, niemand bouwt een kamer met als enige doel hun creatieviteit te tonen op het gebied van bruggen. Vormgeving is onorgineel, van metalen gangen naar steeds meet organisch. Samenspel met npc is niks, op de enkele donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes na. Eindbazen zijn standaard en makkelijk.
De single player heeft compleet geen replay value, geen stukje is leuk genoeg om opnieuw te doen.
En het is gewoon veel te kort, na 7-9 uur ben je er gewoon doorheen.
Vehicles missions zijn compleet overbodig, door hun simpliciteit en slechte uitvoering. Zelfs als je vrij rond mag rijden is het nog steeds een weg die je volgt.
Oke ik vond een aantal dingen wel goed, het is het eerste spel waarbij ik de shotgun niet compleet overbodig vind. De algenoemde donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes, de zaklamp op je wapen is ook al een verbetering over doom 3. Net als het aantal schrikmomenten in de vorm van "pas op een eng beest verschijnt plotseling achter je". Het verandert worden in een strog was ook wel leuk, al had daar meer mee gedaan kunnen worden naast het meer health/armor sneller lopen.
Ik heb het overigens alleen over de single player, multi heb ik niet gedaan. Dus daar laat ik me niet over uit, mocht dat briljant zijn dan is er hoop voor het spel.
Al met al vind ik quake 4 niet gerechtvaardigt als nieuw deel en is het op zijn hoogste een betere versie van doom 3.
Maar goed das mijn mening, als je het wel leuk vond, dan is dat je goed recht.