Kon het centrale topic niet vinden, maar wellicht dat een apart topic toch op zijn plaats is.
Ik heb netjes voor 1 april 2005 m'n aangifte 2004 ingediend. Het is altijd best makkelijk. Ik betaal mijn voorlopige aanslag 2004 netjes in 2004 en die komt vaak op een paar euro na altijd heel netjes uit.
Nu kwam ik er in een gesprek vrijdag met mijn financieel advieur achter (naar aanleiding van dit topic
"schulden samenrapen") dat ik vorig jaar met het afsluiting van verzekeringen rondom mijn flexibel krediet ook een koopsompolis heb afgesloten.
Met het verhogen van m'n krediet heb ik afgelopen vrijdag een aanvullende polis afgesloten.
Maar nu komt het. Het bleek volgens de adviseur waarmee ik alles regelde dat ik die koopsompolis van 2004 en ook van 2005 kon aftrekken bij m'n inkomstenbelasting aangifte.
Aangezien ik voor zowel 2004 als 2005 een voorlopige aanslag voor dat jaar heb ontvangen, moet ik geen formulieren oid gaan invullen, maar:
Voor 2005 geldt dat ik bezwaar maken tegen mijn voorlopige aanslag door middel van een brief en dan zou ik binnen 6 weken bericht terug krijgen met een waarschijnlijk aanpassing van m'n aanslag.
Voor 2004 zou ook een soort van bezwaar moeten maken tegen de brief van de belastingdienst (de ontvangstbevestiging) met daarin de mededeling dat ik in 2004 een koopsompolis had aangeschaft met meer van dat soort bla bla.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet wat ik precies in zo'n brief moet zetten. Waar deze aan moet voldoen e.d. Ik begreep van de adviseur dat ik 1/3 van de waarde kon aftrekken. Klopt dit?
overigens ga ik zometeen zelf even op de voor mij onbekende site www.belastingdienst.nl kijken.
Maar zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben. Wat zijn jullie ervaringen en met name tips waar ik op letten moet.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"