Gezien de trieste vertoning die het eerste topic hierover is geworden, even een melding vooraf:quote:Wim Duisenberg (70) overleden
AVIGNON Wim Duisenberg is op 70-jarige leeftijd overleden. Hij werd bewusteloos in het zwembad van zijn villa in Faucon in Zuid-Frankrijk gevonden. Reanimatie mocht niet baten. Het is nog niet bekend waaraan de ex-president van de Europese Centrale Bank is gestorven.
Duisenberg was de eerste president van de ECB, die hij leidde van 1998 tot de herfst van 2003.Onder hem werd de euro in twaalf Europese landen ingevoerd.
De econoom Duisenberg was minister van Financiën van 1973 tot 1977.In die tijd maakte Nederland twee oliecrises mee. Vanaf 1982 leidde hij vijftien jaar De Nederlandsche Bank.
Neh, zelfs speedcore lag net tweemaal blauw door je opmerking (of 't is een lachkick, dà kan ook)quote:
Wim Duisenberg overledenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:49 schreef JohnDope het volgende:
Ja KlowJow we vonden Wimpy en Greta hele toffe mensen, jammer dat hij tussen een x aantal plankjes zit![]()
Ja, dat herinner ik me nog goed!quote:Op zondag 31 juli 2005 21:46 schreef kLowJow het volgende:
Onder hem werd de euro in twaalf Europese landen ingevoerd.
Als (speed)Loedertje en ik hier niet meer mogen reageren dan reageert niemand meer, iedereen zit in het forum: onzin, topic: wimpy.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef kLowJow het volgende:
JohnDope en Loedertje, MSN, mail o.i.d. lijkt me inderdaad een goed idee. IRC kan natuurlijk ook #NWS. Hier zal ik het maar even verwijderen.
* Loedertje zegt verblind door liefde dat JohnDOPE helemáál gelijk geeftquote:Op zondag 31 juli 2005 22:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als (speed)Loedertje en ik hier niet meer mogen reageren dan reageert niemand meer, iedereen zit in het forum: onzin, topic: wimpy.
OMG wat heb jij geslikt?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:02 schreef Tafkahs het volgende:
Ik ben benieuwd of er een beerput schuilt achter de dood van Duisenberg. Het is natuurlijk erg vreemd dat een succesvol mens als hij die schijnbaar gelukkig was met zijn streekwijntjes in Frankrijk als afsluiting van de herfst van zijn leven op zo'n manier wordt aangetroffen. De man leek een smetteloze reputatie te hebben en eigenlijk alleen een professioneel te hebben gehad.
Er zijn altijd al luchtige topics met sarcastische opmerkingen geweest bij spraakmakende topic van overleden personen, waarom nu opeens niet meer???quote:Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef kLowJow het volgende:
JohnDope en Loedertje, MSN, mail o.i.d. lijkt me inderdaad een goed idee. IRC kan natuurlijk ook #NWS. Hier zal ik het maar even verwijderen.
sweetquote:Op zondag 31 juli 2005 22:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
* Loedertje zegt verblind door liefde dat JohnDOPE helemáál gelijk geeft
Zo'n topic is er al, en van sarcasme was in het vorige deel weinig sprake.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er zijn altijd al luchtige topics met sarcastische opmerkingen geweest bij spraakmakende topic van overleden personen, waarom nu opeens niet meer???
quote:Niets dan lof over Duisenberg
Uitgegeven: 31 juli 2005 18:19
Laatst gewijzigd: 31 juli 2005 21:13
AVIGNON - Niets dan lof over de overleden oud-president van de Europese Centrale Bank, Wim Duisenberg. Zondag werd hij dood aangetroffen bij zijn villa nabij Faucon, in het zuidoosten van Frankrijk.
Duisenberg (70) werd gezien als een markant bankier met internationale reputatie en een indrukwekkende staat van dienst in de financiële wereld. "Nederland verliest een karakteristieke persoonlijkheid met een grote internationale reputatie", aldus minister-president Balkenende zondag.
Wellink
President N. Wellink van De Nederlandsche Bank omschrijft Duisenberg als een integer man die als bankier nationaal en internationaal veel gezag genoot. Het overlijden van zijn persoonlijke vriend is voor hem een grote schok. "Een groot man is heengegaan. Hij was heel belangrijk voor Nederland en Europa".
Kok
Het hoogtepunt in Duisenbergs carrière als ECB-voorman is de introductie van de euro op 1 januari 2003. Europa heeft de sterke van de euro "in hoge mate te danken" aan Duisenberg, aldus oud-premier Wim Kok. Voor Kok belichaamde Duisenberg ook de onafhankelijkheid van de ECB.
Europese Commissie
De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, sluit zich daar bij aan en noemt Duisenberg de persoon "die een beslissende rol heeft gespeeld bij de opbouw van de monetaire unie en de succesvolle introductie van de euro".
Duisenberg was tussen 1982 en 1997 president van de Nederlandsche Bank. Ook was hij minister van Financiën in het kabinet-Den Uyl (1973-1977). In die periode maakte Nederland twee oliecrises door. Duisenberg was lid van de PvdA, maar stond in de 'linkse' jaren zeventig bekend om zijn gematigdheid.
Partij van de Arbeid
Duisenberg belichaamde het motto 'Sterk en Sociaal'. Hij besefte het belang van een sterke publieke sector, zonder ooit de betaalbaarheid ervan uit het oog te verliezen, zo stelde de Partij van de Arbeid zondag.
Zalm
Ook minister Zalm van Financiën heeft geschokt kennis genomen van het tragisch overlijden van de "aimabele en deskundige" Wim Duisenberg. De bewindsman bewaart goede herinneringen aan zijn voorganger. Toen hij in 1975 op het ministerie van Financiën ging werken was Duisenberg daar minister. "Ik heb altijd met veel plezier met hem samengewerkt. Hij was een uiterst aimabel en deskundige man met wie ik het goed kon vinden."
Duisenberg had na zijn vertrek bij de ECB tal van commissariaten, onder meer bij de Rabobank en Air France-KLM. Ook was hij voorzitter van het Rijksmuseum Fond
Dat is echt geen waardige manier om te gaan.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:13 schreef Bruce117 het volgende:
Volgens het journaal is hij verdronken na problemen aan zijn hart.
precies zoiets heb ik ook.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef SunChaser het volgende:
Sja, zielig voor zn nabestaanden enzo, maar mensen van 70+ gaan nu eenmaal een keer dood. Ik zal me hem iig herinneren als een van de mensen die ons de voordelen van euro hebben voorgelogen.
Ms juist wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat is echt geen waardige manier om te gaan.
Sterven in een zwembad![]()
met alle respect je mag willen dat je zo'n dood hebt en dan heb ik het niet eens over de locatie(lekkere dikke juppen zwembad met alle faciliteiten) maar het is gewoon snel afgelopen.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Flink wat alcohol en drugs in je donder en je merkt er helemaal niets van.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:15 schreef milagro het volgende:
[..]
Ms juist wel.
Mooi weer, lekker zwemmen, happy en dan boem weg
Ik ga liever vredig in mijn slaap mijn overgrootvaders gezelschap houden hoor.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
met alle respect je mag willen dat je zo'n dood heb en dan heb ik het niet eens over de locatie(lekkere dikke juppen zwembad met alle faciliteiten) maar het is gewoon snel afgelopen.
Er zijn zoveel manieren om dood te gaan, maar dit is een snelle.
is ook een prettig uiteinde inderdaadquote:Op zondag 31 juli 2005 22:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik ga liever vredig in mijn slaap mijn overgrootvaders gezelschap houden hoor.
Sterven in je eigen zwembadquote:Op zondag 31 juli 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |