Ik speel al langer met het idee om juist een keer helemaal alleen te gaan. Eng, mja, het is niet de meest 'gemakkelijke' situatie maar zeker een ervaring op zich. Althans dat verwacht ik wel.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:23 schreef nokwanda het volgende:
Dat zou ik best willen. Maar dan met hooguit 3 mensen. Niet helemaal alleen.
Dat is heel juist. Zo voelde ik dat ook. En hij gaf al eerder aan zich niet helemaal lekker te voelen daar. Ik ben zijn moeder en was dichtbij en kan hem dus veiligstellen. Maar dat gaat wel ten koste van mijn eigen waarneming op dat moment. En ook van een groep. Niet omdat hij nou zo lastig is maar meer omdat we als groep dan de veranwoordelijkheid lijken te voelen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien (tenminste als ik naar mijzelf kijk) ook een stukje verantwoordelijkheidsgevoel dat je niet helemaal herkent.
Niet ten nadele van want zijn gezelschap heb ik erg op prijs gesteld, maar het moet zeker gerealiseerd worden ( ik deed dat iig wel) dat er een 12 jarige jongeman in ons midden zat.
Op dat moment gaat er niet alleen mijn eigen nieuwsgierigheid/spanning/plezier door mij heen maar ook de eventuele gevolgen voor hem.
Met jou er bij was ik waarschijnlijk wel gebleven, ja.quote:
Dat geloof ik zo van je. Ik zit echter vooral met reele dreigingen, zoals bijv. verkrachters die rondlopen, of erger. Ik weet dat het niet reeel is, maar het zou wel een onprettige gedachte zijn die voortdurend op de achtergrond aanwezig is. Verder zou ik ook erg moe worden, en in mijn eentje slapen lijkt me toch wel de goden verzoeken..quote:Heeft meer met nieuwsgierigheid te maken dan met dapperheid. En júist als je alleen gaat ontmoet je jezelf en alles wat er eventueel rondhangt pas echt.
Ehmm tja, ik heb gewoon meer last van t 'massahisterie' gevoel.. ik heb nix gezien/gehoord, maar toen anderen er over begonnen, kreeg ik een zeer ongemakkelijk gevoel, vandaar ook dat ik (voorlopig) niet meer mee wil.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:34 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het was voor mij heel anders dan anders dit keer.
Meestal mek ik activiteit, soms zelfs extreem veel voor mijn gevoel.
Toch geeft het mij altijd zo'n gevoel als... euhm.. vergelijkbaar met het maken van de droomvlucht voor het 1st in de Efteling. Ik hunker altijd naar meer input van wat dan ook en wordt zelfs aangetrokken door "spanning", misschien geil ik zelfs wel een beetje op "enge" dingen.
(eng staat tussen aanhalingstekens omdat eng niet echt is voor mij. Eng is iets dat je aangepraat is.
Het voorbeeld dat ik vanacht ook gebruikte.. als je een fluitje laat horen en vervolgens de hond slaat zal de hond bang zijn zodra je fluit. Als je fluit en dan eenkoekje geeft, dit herhaald.. zal de hond al kwispelen zodra je fluit)
Dit keer kreeg ik hele plotseling echt het gevoel dat we weg moesten.
Waarom ? Achteraf begrijp ik het niet. Ik ben juist altijd degene die tot 07.00 wel wil blijven zitten en juist tegen alls dat ook maar enigzins spanning opwekt inloopt. Eerst heb ik het genegeerd met voorgaande stuk inmijn gedachten en nieuwsgierigheid, heel plotseling had ik zoiets van "nú is het echt tijd om weg te gaan".
En heel vreemd genoeg bleek iedereen het er op hetzelfde moment mee eens te zijn.
Er is niet eens gediscussieerd over wel/niet weggaan. De "overleggende" vraag die normaal gesteld wordt wie wil dit wie wil dat is niet eens aan de orde gekomen. (op de manier zoals dat normaal gebeurd).
Misschien waren wij vanacht gewoon niet welkom met wat voor reden dan ook.
De gesprekken waren iig erg gezellig en op andere momenten erg interessant.
Leuk om de mensen te ontmoeten of te hérontmoeten (myxo !!!) .
Ik dnek niet dat de andere persoon die vol overtuiging dingen gezien dacht te hebben het hier herhaald, maar ik durf best hardop te zeggen dat ik rechts voor heel wat beweging heb gezien. Zowel schimmen als niet plaatsbare lichtjes die weer verdwenen.
Het gefluister rechts achter ons, de andere geluiden rechts achter ons.. we hebben niet vele gepraat op de terugweg, maar wie heeft ook zoiets ervaren ? ( 1 persoon weet ik het al van )
hoe was de beleving van anderen ?
Iedereen pikt naar mijn mening andere/eigen signalen op, of misschien geen... ik ben erg benieuwd wat doro de rest gefilterd is.
ow, geen vallende bomen dit keer![]()
Oh, maar dat vind ik ook best hoor. Het is alleen niet primair.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Voor jou wel ja. Voor mij echter is het het nuttige met het aangename verenigen.
Ik had wel het idee dat ik rechts activiteit zag. Ook had ik zo nu en dan de indruk dat we van achteren werden benaderd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:34 schreef Mirage het volgende:
Het gefluister rechts achter ons, de andere geluiden rechts achter ons.. we hebben niet vele gepraat op de terugweg, maar wie heeft ook zoiets ervaren ? ( 1 persoon weet ik het al van )
Op een gegeven moment was ik erg waakzaam. Ik voelde me ook echt niet prettig, en voelde vooral van rechts iets wat niet goed was. Van achteren ook wel enigszins. Op de terugweg voelde het ook niet goed, ook niet als ik het verklaarbare deel van geluiden die ik hoorde wegstreep.quote:hoe was de beleving van anderen ?
Het is dat je het nu zelf benoemd, in een andere post heb ik het woord "massahysterie" waar jij gevoelig voor bent ( rotwoord en niet eens helemaal van toepassing trouwens) niet benoemd om je te beschermen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:46 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
Ehmm tja, ik heb gewoon meer last van t 'massahisterie' gevoel.. ik heb nix gezien/gehoord, maar toen anderen er over begonnen, kreeg ik een zeer ongemakkelijk gevoel, vandaar ook dat ik (voorlopig) niet meer mee wil.
]quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is dat je het nu zelf benoemd, in een andere post heb ik het woord "massahysterie" waar jij gevoelig voor bent ( rotwoord en niet eens helemaal van toepassing trouwens) niet benoemd om je te beschermen.
Stel je voor dat men weet dat je geen Bink(eltje) bent....
Nee, het was goed te merken dat jij sterk reageerde op de uitlatingen van de rest.
En het is heel knap en getuigt van goede zelfkennis dat jijzelf dat ook door had.
![]()
Ik vind dat je het super hebt gedaan !
En dan ben je maar geen binkeltje...... nou en..... Ik vind trouwens dat het je helemaal niet minder binkeltje maaktquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:56 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
]
Thanx, en ach dan vindt men mij maar geen Binkeltje, ik weet dat ik er gevoelig voor ben
Die ene met die boom in 't midden?quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:00 schreef iteejer het volgende:
Maar zijn jullie nog bij dat kleine solse gat geweest Mirage?;)
Wist niet eens dat die er wasquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:00 schreef iteejer het volgende:
Maar zijn jullie nog bij dat kleine solse gat geweest Mirage?;)
Of die boom met dat water eromheen ?quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die ene met die boom in 't midden?
Ik zie hier van af Enyalius. Ik ken je verder niet, en dat is voor mij toch wel heel belangrijk. Ik moet iemand op verschillende vlakken kunnen vertrouwen, en daarvoor moet ik iemand iets langer kennen, of iemand moet instinctief goed aanvoelen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:17 schreef Enyalius het volgende:
alicey je kan eventueel volgende week zondag mee als je wilt. op moment zit ik te denken om daar es alleen, eventueel met pa, een kijkje te nemen daar.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Of die boom met dat water eromheen ?![]()
nope, maar van die verhalen ben ik wel nieuwsgierig. zoals met alles wat zogenaamd haunted is. geeft me weer wat te doenquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:26 schreef Alicey het volgende:
Ben je er trouwens al eens eerder geweest, Enyalius?
Dat is dat gat waar Links het over had en waar ik ook graag naartoe wilde, maar wat we min of meer voor na 12 uur gepland hadden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Zo...ben weer thuis na een paar klusjes. Zoals een aantal van jullie het al eerder noemden: ook ik vond het erg leuk om jullie te ontmoeten (en herontmeten idd Mirage!)
Daarnaast weer een hele ervaring rijker. Wel jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met een andere ontmoeting aldaar (die anderen wel als positief of prettig hebben ervaren) maar ik had op een gegeven moment geen fijn gevoel meer bij de plek. Daarbij zal misschien/waarschijnlijk ook mee hebben gespeeld de situatie op zich (in het donker in het bos); ik weet namelijk niet of ik namelijk hier wel gevoelig (genoeg) voor ben om 'het' waar te nemen zoals jullie het waarnamen - ook al zou ik graag willen.
Ben erg benieuwd hoe ik gereageerd zou hebben als ik alleen was geweest - naast dat ik het toch wel engig zou vinden. Ik wil de plek eerst binnenkort wel eens bij daglicht zien - vooral voor mijn orienatie en om de plek en het bos bij daglicht te bewonderen want volgens mij is het ook een prachtige plek m te wandelen. Maar ik wil ook wel een keer s nachts...
Waar is t kleinere gat waar Iteejer het over had? Waar ligt dat ten opzichte van het Solse gat?
quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Ik vergeet natuurlijk ook nog te melden dat ik ook nog een glimp heb opgevangen van de Oversight.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Ik vergeet natuurlijk ook nog te melden dat ik ook nog een glimp heb opgevangen van de Oversight.
De Oversight zag er ook lief uit!quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:12 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ik heb Alicey gezien !
Nét zo liev als op de foto!
Shit, hey!!! Dat heb ik gemist. Had ik dat geweten dan had ik er misschien wel een omweggetje voor gemaaktquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Over het algemeen komt het beeld wat ik heb van hoe iemand IRL is redelijk overeen met wat ik dacht. Ik lees ook op een of andere manier tussen de regels van posts door om te bepalen hoe iemand is..quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:37 schreef nokwanda het volgende:
dat maakt trouwens dat ik me opeens afvraag hoe de voorstelling is die mensen van mede fokkers maken. Als dat al het geval is. En in hoeverre die overeenkomt met of juist afwijkt van het beeld dat al dan niet bestond.
Ik probeer dat voor mezelf ook even te analyseren.
Zeker waar. Volgende keer ga ik weer mee, en dan gaan we daar es zitten. Ok?quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:04 schreef Mirage het volgende:
Ik vind het kleine gat minstens zo interressant als het grote gat.
Qua "beeld" is het zelfs mooier denk ik.
Dat gat ligteen stuk rechts van waar wij zaten.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:38 schreef Natalie het volgende:
Heb je nooit ontmoet, maar volgens mij ben jij een hartstikke leuk mens, nokwanda.
Ik moet bekennen dat ik me niet helemaal verdiept had in iedereen die meeging. Bij enkelen had ik een gevoel dat perfect klopte met het beeld dat ik had. Mirage, Alicey en Lynx.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:38 schreef Natalie het volgende:
Heb je nooit ontmoet, maar volgens mij ben jij een hartstikke leuk mens, nokwanda.
De volgende keer......quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zeker waar. Volgende keer ga ik weer mee, en dan gaan we daar es zitten. Ok?
*nieuwsgierig (wat voor beeld je dan van me had)quote:
Je bent veel sterker dan ik gedacht had. Vraag me niet waarom.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
*nieuwsgierig (wat voor beeld je dan van me had)![]()
![]()
ot: dus..
Het kleine gat is mysterieuzer, heeft zich meer teruggetrokken in het bos, is veel stiller en daardoor soms meer open. Er lopen ook geen paadjes heen of zo, als je niet weet dat het er ligt vind je het niet want je moet een stuk dwars door bos heen lopen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:02 schreef nokwanda het volgende:
De volgende keer......
Blijkbaar was de helft wel gebleven als jij erbij was geweest.... nou..... lekker dan.... Hebben we mooi het kleine gat gemist.(
)
Ik houd me aanbevolenquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:24 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het kleine gat is mysterieuzer, heeft zich meer teruggetrokken in het bos, is veel stiller en daardoor soms meer open. Er lopen ook geen paadjes heen of zo, als je niet weet dat het er ligt vind je het niet want je moet een stuk dwars door bos heen lopen.
Er zijn alleen geen kloosters in weggezakt en zo..
quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je bent veel sterker dan ik gedacht had. Vraag me niet waarom.
Hier nog 1quote:
Hier ook algemene brakheid, vreetkicks etc.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:31 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Zijn jullie ook zo moe-achtig/hangerig of ligt het aan mij? (terwijl ik toch wel redelijk goed en best wat uurtjes geslapen heb).
Ben moe/hangerig en heb een knallende koppijnquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:31 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
![]()
Waarom?(sorry...kon t niet laten... haha!)
Zijn jullie ook zo moe-achtig/hangerig of ligt het aan mij? (terwijl ik toch wel redelijk goed en best wat uurtjes geslapen heb).
En Minkeltje...is jouw auto van binnen ook net de Sahara ?![]()
Ik heb mijn Gerardje beloofd hem morgen weer helemaal schoon te maken (van binnen dan)
Hij gilde trouwens van plezier vannacht toen we door al die plassen water reden!
![]()
ach we kunnen er altijd nog een zand/modderkasteel in flikkeren en doen alsofquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:24 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het kleine gat is mysterieuzer, heeft zich meer teruggetrokken in het bos, is veel stiller en daardoor soms meer open. Er lopen ook geen paadjes heen of zo, als je niet weet dat het er ligt vind je het niet want je moet een stuk dwars door bos heen lopen.
Er zijn alleen geen kloosters in weggezakt en zo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |