abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29319387
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:00 schreef TechXP het volgende:

Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwen
In vis zit niet alles... de mensen die zo traditioneel leven zijn niet zo gezond verder...
Merg
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:33:42 #52
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29320304
Graag een beetje meer respect naar andere users met een andere mening graag. Discussiėren is goed maar niet te grof worden graag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:42:12 #53
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29320551
Ook nog een verzoek richting de vegetariėrs respecteer deze opvattingen over het vlees eten ook. Jullie opvattingen worden ook gerespecteerd in jullie topic.

Dus graag constructief bij dragen aan het hoe carnetariėr te zijn of anders niet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:54:07 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29320888
De off topic en vegetarische reacties verwijderd. Voor vegetarische reacties hebben we Vegetariėrs, verenig hier! Deel twee.

De post die zijn blijven staan dragen bij aan de discussie over het carnetarier zijn.

Hier weer verder over carnetariers
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29321062
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:
De off topic en vegetarische reacties verwijderd. Voor vegetarische reacties hebben we Vegetariėrs, verenig hier! Deel twee.

De post die zijn blijven staan dragen bij aan de discussie over het carnetarier zijn.

Hier weer verder over carnetariers
Een discussie over carnetariėr zijn kan toch prima gaan over of dit wel of niet gezond is? Ik zie het probleem niet, zo'n topic is er toch voor alle meningen en niet alleen die van de voorstanders?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29321127
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:59 schreef heiden6 het volgende:

Een discussie over carnetariėr zijn kan toch prima gaan over of dit wel of niet gezond is? Ik zie het probleem niet, zo'n topic is er toch voor alle meningen en niet alleen die van de voorstanders?
Het topic is vooral bedoeld voor een carnetarische leefwijze Dus is dit te doen en zo ja, hoe? Als dit niet te doen is mag je dat natuurlijk ook vertellen, maar dit topic is niet bedoeld voor vegetariėrs om te vertellen dat we eik helemaal geen vleeseters zijn en dat we maar het beste zo snel mogelijk dood kunnen.
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:06:48 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29321261
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:01 schreef ChrisJX het volgende:
Het topic is vooral bedoeld voor een carnetarische leefwijze Dus is dit te doen en zo ja, hoe?
Dit is kort samengevat wat de insteek is van dit topic dus dit graag respecteren. Dus van af nu on topic over het bovenstaande
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29321487
Ik vraag me dus vooral af: Men neme een stuk vlees (ijzer en vet enzo), wat moet je daar dan bij eten om zoveel mogelijke gezonde dingetjes binnen te krijgen? Zuivel, zetmeel? Bepaalde soorten pasta?
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:15:25 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29321537
Ik zou er ook fruit bij eten met het oog op de vitames die niet in vlees en pasta zitten.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:20:05 #60
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_29321689
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwen
In vis zit niet alles... de mensen die zo traditioneel leven zijn niet zo gezond verder...
Ze aten die botten....
Maar ze kregen alles binnen.. hun stofwisseling was ook heel anders... Er is onderzoek naar gedaan en het schijnt dat ze vrij gezond waren...
En hoe voelt u zich nu?
pi_29321883
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou er ook fruit bij eten met het oog op de vitames die niet in vlees en pasta zitten.
Maar fruit vind ik teveel bij groente horen
pi_29322117
Chris JX, gewoon lekker vlees eten en voor de vitaminen zijn er pillen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29322166
Neenee, zonder pillen Puur natuur Alles is toegestaan, als het maar geen groente/fruit is.

• Vleesch
  • Zuivel
  • Eieren
  • Aardappelen
  • Pasta
  • Rijst
  • Vleesch
  • pi_29322478
    Eigenlijk vinnik sommige vegetariėrs in mijn buurt een beetje aanstellerig
    Je zou hun gezicht moeten zien, zo bleek als een lijk
    4
    pi_29322600
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 13:35 schreef ChrisJX het volgende:
    Neenee, zonder pillen Puur natuur
    Een carnetarier met principes
    Lurf is the message and the message is Lurf
      maandag 1 augustus 2005 @ 16:03:43 #66
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29326594
    Aha.. een topic over carnivoren. Ik dacht iets van een nieuwe dinosaurussoort. Nieuwe woorden in de maak

What's next? Vegivoor?

Ennniewee, de mens is een aaseter en oppertunist van nature. Als je dan toch vleeseter wil zijn, zal je dan ook het hele dier moeten eten voor de vitamines.De lever geeft veel vitamines.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_29327091
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 16:03 schreef Shark.Bait het volgende:
    Aha.. een topic over carnivoren. Ik dacht iets van een nieuwe dinosaurussoort. Nieuwe woorden in de maak

What's next? Vegivoor?

Ennniewee, de mens is een aaseter en oppertunist van nature. Als je dan toch vleeseter wil zijn, zal je dan ook het hele dier moeten eten voor de vitamines.De lever geeft veel vitamines.
    Kijk, daar heb ik wat aan

Lappen schijnen bijv. ook de kop van een rendier te eten, was ook erg voedzaam, zo heb ik eens gelezen
      maandag 1 augustus 2005 @ 17:37:08 #68
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29329574
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 16:18 schreef ChrisJX het volgende:
    Kijk, daar heb ik wat aan

Lappen schijnen bijv. ook de kop van een rendier te eten, was ook erg voedzaam, zo heb ik eens gelezen
    Ik denk dat je alleen de hersenen en het ruggemerg beter kan laten in de huidige maatschappij. In Vet worden veel vitamines opgeslagen. Dus eet ook veel vis is het advies. Dyslexie (of hoe je dat ook moge schrijven-geen zin om het op te zoeken) zou iets te maken hebben met een tekort aan een bepaalde stof die bijvoorbeeld in visvet en banaan voorkomt. Het verschil was wel 40 kilo banaan eten of 1 visje (naar ik meen onthouden te hebben)

Ik zou dan toch voor de vis gaan

Er was een survival verhaal van iemand die 1 maand op zee verbleef in een vlot. Die at de hele vis. Hij zei dat het leek alsof zijn lichaam wist wat ie nodig had
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 1 augustus 2005 @ 18:44:36 #69
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_29331592
    Groente/fruit heb je toch nodig, of je wil of niet...
    Nou heb ik niet echt bezwaar tegen fruit, maar als je zowel groente als fruit niks vindt: tegenwoordig heb je van die sappen waarin in 1x de dagelijks "verplichte" hoeveelheid verwerkt zit. Eén flesje per dag schijnt voldoende te zijn. En het is best te drinken!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 1 augustus 2005 @ 18:47:28 #70
    66422 dutch-mamma
    pi_29331691
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 16:03 schreef Shark.Bait het volgende:
    Roofdieren (carnivoren pur sang!) eten de ingewanden ook. Ik heb me ooit laten vertellen dat die ingewanden (de prooi i meestal herbivoor!) de gewenste hoeveelheid "groente" bevat voor een roofdier.
    Dus als je bereid bent de gevulde pens van een koe of zo te eten... *bwurk*
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 1 augustus 2005 @ 19:57:25 #71
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_29334127
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ketchup is ook groenten.
    Tomaat is eigenlijk een vrucht.....
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      maandag 1 augustus 2005 @ 19:58:38 #72
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_29334177
    Ik vraag mij af hoe die mensen aan hun vitamine C moeten komen.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      maandag 1 augustus 2005 @ 20:50:54 #73
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29336205
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 18:47 schreef dutch-mamma het volgende:
    Roofdieren (carnivoren pur sang!) eten de ingewanden ook. Ik heb me ooit laten vertellen dat die ingewanden (de prooi i meestal herbivoor!) de gewenste hoeveelheid "groente" bevat voor een roofdier.
    Dus als je bereid bent de gevulde pens van een koe of zo te eten... *bwurk*
    Haggis
      maandag 1 augustus 2005 @ 20:51:43 #74
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29336239
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 19:58 schreef Kaalhei het volgende:
    Ik vraag mij af hoe die mensen aan hun vitamine C moeten komen.
    De lever van een haai bevat zeer veel vitamine C... andere dieren hebben misschien ook organen die veel vitamine C hebben...
      maandag 1 augustus 2005 @ 21:00:25 #75
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_29336587
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 20:50 schreef Shark.Bait het volgende:
    Haggis
    Ja maar dan zit de inhoud er niet meer in en het gaat vooral om de inhoud
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 1 augustus 2005 @ 22:29:48 #76
    66422 dutch-mamma
    pi_29340508
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 20:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

De lever van een haai bevat zeer veel vitamine C... andere dieren hebben misschien ook organen die veel vitamine C hebben...
    Sorry, maar... C?!? Geen A of D?
    Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, hoor, maar ik sta hier even van te kijken! (maar een mens is nooit te oud om te leren!)
    pi_29340519
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 18:44 schreef dutch-mamma het volgende:
    Groente/fruit heb je toch nodig, of je wil of niet...
    Nou heb ik niet echt bezwaar tegen fruit, maar als je zowel groente als fruit niks vindt: tegenwoordig heb je van die sappen waarin in 1x de dagelijks "verplichte" hoeveelheid verwerkt zit. Eén flesje per dag schijnt voldoende te zijn. En het is best te drinken!
    Ik drink elke morgen een versgeperst sinaasappeltje
      maandag 1 augustus 2005 @ 22:41:57 #78
    66422 dutch-mamma
    pi_29341019
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 22:30 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik drink elke morgen een versgeperst sinaasappeltje
    Nix mis mee (en nog lekker ook), maar kom je dan wel aan je minimum?
    pi_29341051
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 22:41 schreef dutch-mamma het volgende:

Nix mis mee (en nog lekker ook), maar kom je dan wel aan je minimum?
    1 stuk fruit is toch een minimum lijkt me
      maandag 1 augustus 2005 @ 22:49:31 #80
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_29341352
    Edit: Graag een beetje respect

[ Bericht 91% gewijzigd door Martijn_77 op 01-08-2005 22:52:25 ]
      maandag 1 augustus 2005 @ 23:00:27 #81
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29341872
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 21:00 schreef Martijn_77 het volgende:
    Ja maar dan zit de inhoud er niet meer in en het gaat vooral om de inhoud
    Het was meer een geintje dan serieus bedoeld.
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 22:29 schreef dutch-mamma het volgende:
    Sorry, maar... C?!? Geen A of D?
    Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, hoor, maar ik sta hier even van te kijken! (maar een mens is nooit te oud om te leren!)
    Veel A en D, maar ik had ook ergens C gelezen. Ik heb ff gegooled, maar ik zie het zo gauw nergens staan. Ik zal het wel gedroomd hebben dan
    Vitamine D krijg je door te gaan zonnen.

En anders eet je een vegetarier die net wat sinaasappelsap heeft gedronken
      maandag 1 augustus 2005 @ 23:01:25 #82
    66422 dutch-mamma
    pi_29341920
    Effe serieus: als modje wil ik dat vegetariėrs en veganisten met respect worden behandeld.
    Dat geldt ook voor topics van carnetariėrs!

Hou er even rekening mee dat niet iedereen hetzelfde denkt over dit soort dingen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, je mag vragen stellen, maar respecteer elkaar wel!

Thanks!
      maandag 1 augustus 2005 @ 23:04:07 #83
    66422 dutch-mamma
    pi_29342019
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 23:00 schreef Shark.Bait het volgende:
    Veel A en D, maar ik had ook ergens C gelezen. Ik heb ff gegooled, maar ik zie het zo gauw nergens staan. Ik zal het wel gedroomd hebben dan
    Vitamine D krijg je door te gaan zonnen.

En anders eet je een vegetarier die net wat sinaasappelsap heeft gedronken
    Hij is op het randje, maar vooruit...

Als alternatief om je groentetjes binnen te krijgen heb ik ooit de tip gekregen om soep met soepgroente te maken (met als basis natuurlijk een eigengestookte vleesbouillon!), of om soepgroente door een omelet te doen.
    Ringetjes prei mee-roerbakken is ook niet verkeerd.
    Zo kom ik ook aan mijn pitamientjes want groente-zó, nee...
      maandag 1 augustus 2005 @ 23:27:14 #84
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29343010
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 23:04 schreef dutch-mamma het volgende:
    Dus je vind em eigenlijk over het randje?
    Ach.. ik vond het van niet. Mijn respect hangt niet af van iemand eetkeuze. Ik ken nog meer vegetarische grapjes. Van een boedist. Die vind het zelfs een doodzonde om een mug te doden.
    quote:
    Als alternatief om je groentetjes binnen te krijgen heb ik ooit de tip gekregen om soep met soepgroente te maken (met als basis natuurlijk een eigengestookte vleesbouillon!), of om soepgroente door een omelet te doen.
    Ringetjes prei mee-roerbakken is ook niet verkeerd.
    Zo kom ik ook aan mijn pitamientjes want groente-zó, nee...
    Maar als je een echte carnivoor bent? ik bedoel, hoe zou ChrisJX aan haar Vit C. moeten komen zonder groentes te eten?? Is dat wel mogelijk zonder pillen of op groentes/fruit terug te vallen?
    pi_29356201
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 23:27 schreef Shark.Bait het volgende:
    Maar als je een echte carnivoor bent? ik bedoel, hoe zou ChrisJX aan haar Vit C. moeten komen zonder groentes te eten?? Is dat wel mogelijk zonder pillen of op groentes/fruit terug te vallen?
    Carnetariėr Maar goed, dat vraag ik me dus af Maar in theorie moet het wel mogelijk zijn, lijkt me. Op de ijsvlaktes van Groenland groeit vast niet al teveel en de eskimo's zijn ook nog niet uitgestorven tenslotte.
    pi_29356225
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 23:04 schreef dutch-mamma het volgende:

Ik vind em leuk
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:27:19 #87
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_29356609
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:14 schreef ChrisJX het volgende:
    Carnetariėr Maar goed, dat vraag ik me dus af Maar in theorie moet het wel mogelijk zijn, lijkt me. Op de ijsvlaktes van Groenland groeit vast niet al teveel en de eskimo's zijn ook nog niet uitgestorven tenslotte.
    Het eskimo inuit dieet is verre van optimaal. maar wat zij voor hebben op de westerse veelvraat is het visrijk dieet, inclusief de zwemmende zoogdieren. Variatie is de sleutel tot gezond leven. Vis is heel gezond, dan alles wat vliegt, daarna pas alles wat rent en loopt.

Het viel mij trouwens op dat, behalve slangen en krokodillevlees, de mens eigenlijk alleen maar vegetariers eet. Komt ws. ook omdat de voedselketen een piramide vorm heeft.
    pi_29356728
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:27 schreef Shark.Bait het volgende:

Het eskimo inuit dieet is verre van optimaal. maar wat zij voor hebben op de westerse veelvraat is het visrijk dieet, inclusief de zwemmende zoogdieren. Variatie is de sleutel tot gezond leven. Vis is heel gezond, dan alles wat vliegt, daarna pas alles wat rent en loopt.
    Maar dat laatste is wel het lekkerst
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:46:04 #89
    66422 dutch-mamma
    pi_29357195
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:27 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Het viel mij trouwens op dat, behalve slangen en krokodillevlees, de mens eigenlijk alleen maar vegetariers eet. Komt ws. ook omdat de voedselketen een piramide vorm heeft.
    Dat laatste bedacht ik me gisteren ook! Maar... een varken is volgens mij géén vegetariėr! Hij is geen roofdier (ik zie het al voor me!), maar hij eet bijvoorbeeld ook wormen, is me ooit verteld...

Over inuit: ja, als er één volk is dat 99,9% gedwongen carnetariėr is...! Groente en fruit groeien er niet. Zelfs met de huidige moderne techniek is het een dure grap om het vers of zelfs geconserveerd (blik, diepvries) te importeren...
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:51:54 #90
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_29357375
    Wat te denken van beer, hond, en veel van de vissen die we eten, allemaal beesten die andere beesten eten. Kippen eten wormen en krabbelbeestjes met liefde op. Snip is een insecteneter, en verukkelijk. Eend eet echt graag slakjes en andere schaaldieren..
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_29357595
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:46 schreef dutch-mamma het volgende:

Over inuit: ja, als er één volk is dat 99,9% gedwongen carnetariėr is...!
    Meer piscetariėr Maar dat klinkt vies, laat die term maar zitten
    pi_29357616
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
    Wat te denken van beer, hond
    Beren en honden worden in het westen (vrijwel) niet gegeten
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:59:25 #93
    45206 Pietverdriet
    pi_29357657
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Beren en honden worden in het westen (vrijwel) niet gegeten
    Hadden we het uitsluitend over het westen dan?
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:00:33 #94
    66422 dutch-mamma
    pi_29357700
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
    Wat te denken van beer, hond, en veel van de vissen die we eten, allemaal beesten die andere beesten eten. Kippen eten wormen en krabbelbeestjes met liefde op. Snip is een insecteneter, en verukkelijk. Eend eet echt graag slakjes en andere schaaldieren..
    Nou zou ik zelf niet zo snel hond en beer eten, maar verder: ja, je hebt gelijk!
    pi_29357702
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:

Hadden we het uitsluitend over het westen dan?
    Ik dacht dat degene die het ter sprake had, het daar over had. Maar bij teruglezen bleek dat niet zo te zijn

Hoe zou hond eik smaken? En zit er dan verschil in een chihuahua of een dobermann?
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:02:50 #96
    45206 Pietverdriet
    pi_29357786
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:00 schreef ChrisJX het volgende:

Hoe zou hond eik smaken? En zit er dan verschil in een chihuahua of een dobermann?
    Volgens PJ O'Rourke smaakt gestooft hondevlees een beetje als Ossestaart.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:03:23 #97
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_29357812
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 13:46 schreef dutch-mamma het volgende:
    Dat laatste bedacht ik me gisteren ook! Maar... een varken is volgens mij géén vegetariėr! Hij is geen roofdier (ik zie het al voor me!), maar hij eet bijvoorbeeld ook wormen, is me ooit verteld...
    Varken is een alleseter. Ook wel opportunist. Zal wel overmatig plantaardig eten denk ik.
    Kippen eten ook weleens muizen overigens.
    quote:
    Over inuit: ja, als er één volk is dat 99,9% gedwongen carnetariėr is...! Groente en fruit groeien er niet.
    Ik vroeg me af of inuit vroeger (volgens mij zijn er geen traditionele inuit meer?) ook wieren aten.
    ...ff gezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit

"The arctic has very little edible vegetation, although Inuit did suppliment their diet with seaweed."

zeewier bevat ook veel stoffen...
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:03:59 #98
    45206 Pietverdriet
    pi_29357837
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:00 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Nou zou ik zelf niet zo snel hond en beer eten
    Lijkt mij ook geen geweldige combinatie.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:05:29 #99
    45206 Pietverdriet
    pi_29357894
    Koeien willen trouwens ook wel eens een kreng van een konijn of haas eten.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:15:30 #100
    66422 dutch-mamma
    pi_29358194
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 14:03 schreef TechXP het volgende:
    Ik vroeg me af of inuit vroeger (volgens mij zijn er geen traditionele inuit meer?) ook wieren aten.
    ...ff gezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit

"The arctic has very little edible vegetation, although Inuit did suppliment their diet with seaweed."

zeewier bevat ook veel stoffen...
    Ondanks de massale aanwezigheid van sneeuwscootertjes schijnt het leven er nog behoorlijk traditioneel (hard) te zijn.

Ik heb (tijd geleden alweer) een diaserie gezien van iemand die een tijd op Groenland heeft gewoond (hij liever dan ik). Daar was het qua eten nog gewoon: gat in ijs hakken, zeehond opwachten, hersens inslaan, eten. Klinkt cru, maar het was dįt of verhongeren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')