Vegetariėrs eten ook niet alleen groentequote:Op zondag 31 juli 2005 23:16 schreef dutch-mamma het volgende:
Tja, waarom noemen we vegetariėrs dan geen herbivoor... Ik vind het eigenlijk niet eens een gekke ter, carnetariėr. maar helemaal waterdicht is het niet, want Chris noemt er ook aardappels, brood en zo bij.
Daarom dit topicquote:Op zondag 31 juli 2005 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar hoe kom je als Carnetarier dan aan je vitames en mineralen? Want voor vegetariers heb je vlees vervangers. Maar van groentenvervangers heb ik nog nooit gehoord.
Ik zie nietsquote:Op maandag 1 augustus 2005 01:26 schreef TechXP het volgende:
Nee, met alleen vlees en pasta dat werkt dus niet. Je moet sowieso fruit eten. Daarnaast is de mens niet gebouwd op vlees. En zeker niet alleen maar vlees.
We zijn omnivoor van het type die alleen in nood vlees zou eten of kunnen eten of als deze het op zijn pad vind. We zijn omnivoor zoals apensoorten. Voornamelijk vegetarisch. Plantaardig. Vlees alleen als het op onze pad komt. Jagers zijn we niet echt. Dat kan je wel zien aan onze bouw.
Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwenquote:Op maandag 1 augustus 2005 10:40 schreef evil_cupido het volgende:
De oude inwoners van alaska aten vroeger bijna alleen maar vis... Ze haalden hun vitamines uit het visvet e.d. calcium haalde ze uit de botten van dieren of vissen. Het was een dieet rijk aan eiwit en vet... Nadat alaska werd ontdekt door het weste veranderde dit voedings patroon en nam met name de koolhydraat- en alcoholconsumptie toe, leidend tot grote gezondheidsproblemen omdat ze zelden of nooit koolhydraten binnen gekregen hadden...
Mergquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:00 schreef TechXP het volgende:
Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwen
In vis zit niet alles... de mensen die zo traditioneel leven zijn niet zo gezond verder...
Een discussie over carnetariėr zijn kan toch prima gaan over of dit wel of niet gezond is? Ik zie het probleem niet, zo'n topic is er toch voor alle meningen en niet alleen die van de voorstanders?quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:
De off topic en vegetarische reacties verwijderd. Voor vegetarische reacties hebben we Vegetariėrs, verenig hier! Deel twee.
De post die zijn blijven staan dragen bij aan de discussie over het carnetarier zijn.
Hier weer verder over carnetariers
Het topic is vooral bedoeld voor een carnetarische leefwijzequote:Op maandag 1 augustus 2005 12:59 schreef heiden6 het volgende:
Een discussie over carnetariėr zijn kan toch prima gaan over of dit wel of niet gezond is? Ik zie het probleem niet, zo'n topic is er toch voor alle meningen en niet alleen die van de voorstanders?
Dit is kort samengevat wat de insteek is van dit topic dus dit graag respecteren. Dus van af nu on topic over het bovenstaandequote:Op maandag 1 augustus 2005 13:01 schreef ChrisJX het volgende:
Het topic is vooral bedoeld voor een carnetarische leefwijzeDus is dit te doen en zo ja, hoe?
Ze aten die botten....quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:00 schreef TechXP het volgende:
[..]
Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwen
In vis zit niet alles... de mensen die zo traditioneel leven zijn niet zo gezond verder...
Maar fruit vind ik teveel bij groente horenquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou er ook fruit bij eten met het oog op de vitames die niet in vlees en pasta zitten.
Kijk, daar heb ik wat aanquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:03 schreef Shark.Bait het volgende:
Aha.. een topic over carnivoren. Ik dacht iets van een nieuwe dinosaurussoort. Nieuwe woorden in de maak
What's next? Vegivoor?
Ennniewee, de mens is een aaseter en oppertunist van nature. Als je dan toch vleeseter wil zijn, zal je dan ook het hele dier moeten eten voor de vitamines.De lever geeft veel vitamines.
Ik denk dat je alleen de hersenen en het ruggemerg beter kan laten in de huidige maatschappij. In Vet worden veel vitamines opgeslagen. Dus eet ook veel vis is het advies. Dyslexie (of hoe je dat ook moge schrijven-geen zin om het op te zoeken) zou iets te maken hebben met een tekort aan een bepaalde stof die bijvoorbeeld in visvet en banaan voorkomt. Het verschil was wel 40 kilo banaan eten of 1 visje (naar ik meen onthouden te hebben)quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:18 schreef ChrisJX het volgende:
Kijk, daar heb ik wat aan
Lappen schijnen bijv. ook de kop van een rendier te eten, was ook erg voedzaam, zo heb ik eens gelezen
Roofdieren (carnivoren pur sang!) eten de ingewanden ook. Ik heb me ooit laten vertellen dat die ingewanden (de prooi i meestal herbivoor!) de gewenste hoeveelheid "groente" bevat voor een roofdier.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:03 schreef Shark.Bait het volgende:
Ennniewee, de mens is een aaseter en oppertunist van nature. Als je dan toch vleeseter wil zijn, zal je dan ook het hele dier moeten eten voor de vitamines.De lever geeft veel vitamines.
Tomaat is eigenlijk een vrucht.....quote:Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketchup is ook groenten.
Haggisquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:47 schreef dutch-mamma het volgende:
Roofdieren (carnivoren pur sang!) eten de ingewanden ook. Ik heb me ooit laten vertellen dat die ingewanden (de prooi i meestal herbivoor!) de gewenste hoeveelheid "groente" bevat voor een roofdier.
Dus als je bereid bent de gevulde pens van een koe of zo te eten... *bwurk*
De lever van een haai bevat zeer veel vitamine C... andere dieren hebben misschien ook organen die veel vitamine C hebben...quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:58 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vraag mij af hoe die mensen aan hun vitamine C moeten komen.
Ja maar dan zit de inhoud er niet meer in en het gaat vooral om de inhoudquote:
Sorry, maar... C?!? Geen A of D?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De lever van een haai bevat zeer veel vitamine C... andere dieren hebben misschien ook organen die veel vitamine C hebben...
Ik drink elke morgen een versgeperst sinaasappeltjequote:Op maandag 1 augustus 2005 18:44 schreef dutch-mamma het volgende:
Groente/fruit heb je toch nodig, of je wil of niet...
Nou heb ik niet echt bezwaar tegen fruit, maar als je zowel groente als fruit niks vindt: tegenwoordig heb je van die sappen waarin in 1x de dagelijks "verplichte" hoeveelheid verwerkt zit. Eén flesje per dag schijnt voldoende te zijn. En het is best te drinken!
Nix mis mee (en nog lekker ook), maar kom je dan wel aan je minimum?quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:30 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik drink elke morgen een versgeperst sinaasappeltje
1 stuk fruit is toch een minimum lijkt mequote:Op maandag 1 augustus 2005 22:41 schreef dutch-mamma het volgende:
Nix mis mee (en nog lekker ook), maar kom je dan wel aan je minimum?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |