altijdquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:20 schreef jan_onbekend het volgende:
Volgens mij wel je moet het bewijs mee nemen (of ff printen en een geldig id bewijs enzo) Pasfoto ook niet vergeten![]()
(waneer ga jij nu nog met de bus of trein)
Idemquote:
Hangt ervanaf welke maand je hebt ingevuld bij Begin Opleiding (ooit eens heel lang geleden voor de IB-groep).. De meeste van ons sukkels natuurlijk gewoon september gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem, nu hoorde ik echter van iemand die hem al had opgehaald dat haar kaart van Augustus 2005 t/m December 2005 geldig was, lijkt me niet helemaal te kloppen
![]()
Lijkt me niet; dat SEPT staat er wel verdraaid groot opquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:54 schreef Toeps het volgende:Ik heb hem!
Ik twijfel alleen nog of ik hem illegaal zal gebruiken voor september...
SEPT-DEC? Is ie alleen dan geldigquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb hem ook al, heel jammer dat er SEPT-DEC op staat alleen.. Maar goed het is niet anders.
Daarna krijg je een andere die je het hele jaar moet gebruiken, dan staat er JAN-DEC op.quote:
Ahjah okquote:Op maandag 22 augustus 2005 13:24 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Daarna krijg je een andere die je het hele jaar moet gebruiken, dan staat er JAN-DEC op..
Daar zat ik ook aan te denken, maar denk het niet. Want hij is pas in september geldig, dus ook dan pas geldig als kortingskaart.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:39 schreef VoreG het volgende:
kan je nu al met korting een kaartje kopen of dat dan weer niet?.
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:45 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar denk het niet. Want hij is pas in september geldig, dus ook dan pas geldig als kortingskaart.
Laatste keer dan: voor 1 sept mag je je OV *ook* niet gebruiken als kortingskaart. Dat ding is voor wat-dan-ook, be it korting of gratis, pas van sept tot dec geldig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:48 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit, ik zat dus op Maandag morgen in de trein naar nijmegen cs. Ik liet dus braaf een kaartje met korting zien, ov-jaarkaart (sep - dec versie). De lieve doch argwanige conductrice vroeg naar de kortingspas. Ik liet dus mijn OV zien, toen werd mij er gezegd dat me OV pas geldig is op 1 September, noch als kortingskaart.
Excuses voor het niet lezen van de bovenstaande posts, was een beetje snel te werk gegaan. Sorriequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:51 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Laatste keer dan: voor 1 sept mag je je OV *ook* niet gebruiken als kortingskaart. Dat ding is voor wat-dan-ook, be it korting of gratis, pas van sept tot dec geldig.
In sept-dec is ie als kortingskaart door de week ook alleen na 9 uur 's ochtends geldig. (Werkt als voordeelurenkaart, buiten jul-aug mag je geen mensen op jouw kaart met korting laten reizen. Je mag zelf wel altijd met korting reizen.)
Waarschuwing, kreeg ik. Meer zo van, kan je ook niet weten en zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:08 schreef Raven_ het volgende:
Heb je wel een boete gekregen? Of alleen waarschuwing? Want dan ga ik mezelf ook van de domme spelen.. heb niet zoveel zin in volle pond..
September.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:36 schreef Sabinee het volgende:
Ik snap er ook geen hout van. Ben 13 maart 18 geworden, zit nu in 6VWO. Heb studiefinanciering aangevraagd vanaf komende september. Wanneer krijg ik dan OV?
jouw topic is lekker dichtquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:41 schreef veldmuis het volgende:
Zelf betalen! Je kunt 2x per jaar je geld terugkrijgen als je je OV vergeten bent, maar als je 'm kwijt bent heb je pech hallo viking alles goed tof topic groetjes veldmuis
18 wat doet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:49 schreef Najir het volgende:
Ik vraag het maar gelijk hier, geen zin om een nieuw topic te openen ;p. Krijg je je OV als je 18 doet, of eerder als je voor je 18e verjaardag begint met een WO opleiding?
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:49 schreef Najir het volgende:
Ik vraag het maar gelijk hier, geen zin om een nieuw topic te openen ;p. Krijg je je OV als je 18 doet, of eerder als je voor je 18e verjaardag begint met een WO opleiding?
dit is een joke right?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:40 schreef Viking84 het volgende:
Een vriendin van mij is haar OV-jaarkaart kwijt en krijgt pas over 10 dagen een nieuwe. Moet ze in de tussentijd zelf haar kaartjes betalen of krijgt ze een vergoeding van de IB-groep? De site zegt hier niets over.
Bedankt, en inderdaad, mboquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.
als je mbo doet pas vanaf je 18e.
mbo.
je bent genaaid, man. Hoe oud ben je? 2 jaar lang zelf je reiskosten betalenquote:
Op de Uni krijg je hem pas in Oktober ipv September als je nog geen 18 bent.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je hbo of uni doet vanaf het moment dat je begint.
als je mbo doet pas vanaf je 18e.
mbo.
Wie is er dan ook nog niet 18 als hij naar de uni gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:49 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Op de Uni krijg je hem pas in Oktober ipv September als je nog geen 18 bent.
Zit nog wel met wat redelijk wat gastjes op de Havo die 16 of 17 zijn. Maar dat komt omdat de Kinderbijslag op houdt in Oktober, dus dan kan de IB-groep pas gaan uitkeren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Wie is er dan ook nog niet 18 als hij naar de uni gaat.
Ik ben nu nog steeds geen 18 en zit 7 maanden op de uni.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Dus jij was 16 of net 17 toen je klaar was met VWO? Knap!quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:59 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik ben nu nog steeds geen 18 en zit 7 maanden op de uni.![]()
of hij was een vroege leerlingquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:54 schreef hattricker het volgende:
[..]
Dus jij was 16 of net 17 toen je klaar was met VWO? Knap!![]()
Is dat zo? Joepie!quote:Op zondag 29 april 2007 12:55 schreef Carport het volgende:
Morgen geldt een week-SOV als kortingskaart
Oke mooi dat scheelt weer.quote:Op zondag 29 april 2007 12:55 schreef Carport het volgende:
Morgen geldt een week-SOV als kortingskaart
Er is geen dag in het jaar dat een studenten-OV niet op z'n minst geldig is voor een korting.quote:Op zondag 29 april 2007 12:41 schreef crossover het volgende:
Is mijn OV-kaart morgen wel met korting geldig, of gewoon totaal niet?
Wist ik niet, heb die achterkant niet gelezenquote:Op zondag 29 april 2007 13:30 schreef gday het volgende:
[..]
Er is geen dag in het jaar dat een studenten-OV niet op z'n minst geldig is voor een korting.
Ik. Problemen mee?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:55 schreef hattricker het volgende:
[..]
Vooral die "en" is nogal verwarrend.quote:De kaart wordt door de Informatie Beheer Groep uitgereikt als vorm van studiefinanciering aan HBO- en WO-studenten en MBO-studenten vanaf 18 jaar.
klopt. ik was 16 toen ik op het HBO begon en kreeg ook gewoon een OV kaart.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:47 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ken iemand die studeerde in een andere stad HBO als 17 jarige en die had gewoon een OV kaart.
In september begin ik, en vanaf 1 september sta ik dan ingeschreven in de opleiding?quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:22 schreef Eyeopener het volgende:
Per september, als je tenminste dan begint.
OV krijg je overigens per 1 oktober als je nog geen 18 bent (bureaucratisch regel) en je aanvullende beurs wordt kwijtgescholden als je de opleiding afrond.
Ik kreeg gewoon mijn ovkaart toen ik begon met mijn studie per 1 september. Was toen ook nog geen 18 jaarquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:32 schreef no1uknow het volgende:
[..]
In september begin ik, en vanaf 1 september sta ik dan ingeschreven in de opleiding?
Kan niet. Je ouders krijgen kinderbijslag voor het derde kwartaal van dat jaar (t/m september dus), vanaf 1 oktober krijg je OV.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon mijn ovkaart toen ik begon met mijn studie per 1 september. Was toen ook nog geen 18 jaar..
Nu je t zegt. Schiet me ineens iets te binnen dat ik idd 1 maand met zo'n traject kaart heb gereisd (is ook alweer 4 jaar geledenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kan niet. Je ouders krijgen kinderbijslag voor het derde kwartaal van dat jaar (t/m september dus), vanaf 1 oktober krijg je OV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |