quote:Op zondag 31 juli 2005 16:36 schreef Weakling het volgende:
[..]
En dat heb ik dan al jaren achteloos in de kast staan en vond het de mindere van de twee CD singles die ik heb, omdat de andere 4 tracks heeft![]()
quote:Op zondag 31 juli 2005 16:57 schreef Weakling het volgende:
Geen titels op de hoes, eerste track duurt 4:13, de tweede 7:51. De eerste is de gewone The Box denk ik en de tweede komt qua tijd in de buurt van het tweede nummer op de normale CD single, maar net niet helemaal, dus zal wel anders zijn ... ehm ... of zoiets
Uhmmm ... geen idee ... dan zou ik 'm ff op moeten zetten, maar ben nu The Altogether aan het draaienquote:Op zondag 31 juli 2005 16:58 schreef timbob het volgende:
[..]
maar klinkt ie ook hetzelfde als de 2de van the box single?
dan zal het idd wel hetzelfde zijn.
Die ik net uit mijn handen liet vallen toen ik wilde gaan kijken naar de track lengtesquote:Op zondag 31 juli 2005 17:01 schreef timbob het volgende:
Met zeldzame Box single, komt ie nu pas achter
quote:Op zondag 31 juli 2005 17:03 schreef Weakling het volgende:
[..]
Die ik net uit mijn handen liet vallen toen ik wilde gaan kijken naar de track lengtes![]()
Maar gelukkig niet beschadigd ... phew!
Ach ja, zodra ik ergens extra zuinig op wil zijn laat ik het uit mijn handen vallen, in de jaren daarvoor nooit iets mee gebeurt en nu ... BOEMquote:
w o wquote:Op zondag 31 juli 2005 17:01 schreef timbob het volgende:Timbob's Collectie
[[url=http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/44015503.jpg]afbeelding][/url]Weakling's collectie
[afbeelding]
Met zeldzame Box single, komt ie nu pas achter
Ghostman zou ook nog een fototje posten zei ie
en Forumschorum moet ook maar ff een fototje maken, want hij moest ook een berg hebben, als het klopt wat ie zegt
welkomquote:
gelukkig zijn er altijd mensen die het beter doen..quote:
quote:Op zondag 31 juli 2005 17:12 schreef Weakling het volgende:
Heb net ff een gecheckt, maar de tweede track op de 2 track CD van The Box is idd op het eerste gehoor gelijk aan track 2 van de normal CD single, maar wel 5 seconden langer. Dus toch eigenlijk niet helemaal gelijk ...
Maar ze hebben geen van allen de ... ah nee, laat ik er maar over ophoudenquote:Op zondag 31 juli 2005 17:12 schreef timbob het volgende:
gelukkig zijn er altijd mensen die het beter doen..
trots zijn mag bestquote:Op zondag 31 juli 2005 17:14 schreef Weakling het volgende:
[..]
Maar ze hebben geen van allen de ... ah nee, laat ik er maar over ophouden![]()
Waar zie jij die Q CD?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:02 schreef PDOA het volgende:
Hmmm, die Q cd is al wat ouder, want hij was 'given away free with the may 2001 edition of Q magazine. En de cd heet Q Essential Dance met als laatste track Orbital 'Tension' (Live at the Q Awards).
Aha! Dan moet je zeker maar eens een fotooke makenquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:19 schreef PDOA het volgende:
[..]
In mijn verzameling.
Daar had ik het over in deel 2 namelijk.
ook nog nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:12 schreef PDOA het volgende:
Ik zie deze ook nergens in jou collectie, timbob?
[afbeelding]
En die mafkees van een Forumschorum is geloof ik gebanned tot 2050.
voor een paar euro had ik 'mquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:41 schreef PDOA het volgende:
Die cd-versie van Times Fly EP is trouwens verdomde moeilijk te vinden voor een schappelijke prijs!
waar ik die vandaan heb? gewoon, van de free record shop .. ik zie inderdaad ook veel vaker die met die andere voorkant, maar er zat bij mij geen hoesje omheen in ieder gevalquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:07 schreef timbob het volgende:
waar heb je die Middle of Nowhere vandaan?
mijnes heeft een andere voorkant.. met een grijze ring over het poppetje heen..
zat er geen kartonnen hoesje omheen? die moet ook nog ergens uitgegeven zijnfoto's zijn tof.
die grijze is volgens mij de europeze versie..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:12 schreef GhostMan84 het volgende:
[..]
waar ik die vandaan heb? gewoon, van de free record shop .. ik zie inderdaad ook veel vaker die met die andere voorkant, maar er zat bij mij geen hoesje omheen in ieder geval
je hebt dezelfde als ik danquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:07 schreef Weakling het volgende:
Ghe, ik heb de versie met de grijze ring over het menneke heen (zoals te zien is) en werd in eerste instantie niet zo vrolijk dat ik in de winkel versies zag met het menneke voor de ring en een witte ring. Dacht destijds ff dat ik een misprint of iets had.
Die met de grijze ring is een misdruk: het origineel hoort doorzichtig te zijn.. Bij deze versie staan de titels van de nummers op de achterkant en horen eigenlijk aan de zijkant te staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:18 schreef timbob het volgende:
[..]
je hebt dezelfde als ik dande EU versie..
of duits.., duitsers hebben ook vaak andere versies enzo.
op die foto's boven die ik van het orbital forum heb geplukt kan je zien dat zij een versie hebben met een hoesje eromheen..
uiteraard.quote:
Country: Europequote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef PDOA het volgende:
[..]
Die met de grijze ring is een misdruk: het origineel hoort doorzichtig te zijn.. Bij deze versie staan de titels van de nummers op de achterkant en horen eigenlijk aan de zijkant te staan.
Welles, Phil zei laatst nog tegen me dat die hoes doorzichtig had moeten wezen maar dat die mongolen bij de drukkerij het verkeerd hadden verstaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:33 schreef timbob het volgende:
[..]
uiteraard.
[..]
Country: Europe
Country: UK
Country: US
dat zeg ik, europese versieniks misdruk.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:46 schreef PDOA het volgende:
[..]
Welles, Phil zei laatst nog tegen me dat die hoes doorzichtig had moeten wezen maar dat die mongolen bij de drukkerij het verkeerd hadden verstaan.
Ik heb dan weliswaar die met de grijze ring, maar de titels staan wel aan de zijkant. Heb ik nu een heel bijzonder exemplaar?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:21 schreef PDOA het volgende:
[..]
Die met de grijze ring is een misdruk: het origineel hoort doorzichtig te zijn.. Bij deze versie staan de titels van de nummers op de achterkant en horen eigenlijk aan de zijkant te staan.
hehequote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:37 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik heb dan weliswaar die met de grijze ring, maar de titels staan wel aan de zijkant. Heb ik nu een heel bijzonder exemplaar?![]()
Oeh, da's een hele zeldzame! Snel op ebay zetten. Brengt zeker 300 euro op. Oh nee, jij koopt alleen maar via ebay, niet verkoopt ...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:45 schreef timbob het volgende:
[..]
hehe
mijnes is grijs met de titels aan de achterkant...
dan heb jij een misgeprinte misprint!
Ik krijg op het moment alleen maar errors daaroquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:11 schreef timbob het volgende:
ik zal 'r 's een topic aan weiden op het orbital forum, kijken wat ze er daar van zeggen, en wie welke heeft..
etc.
jaquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:12 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik krijg op het moment alleen maar errors daaro![]()
amen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:36 schreef Weakling het volgende:
Hmm de tracks op discogs zijn een tikje anders dan de versie die ik heb, geen Ils track, maar wel eentje van Tiesto en Plump DJs. Volgens zeggen is de versie die ik heb recht van het spel geript, de USA versie. Nah, koop 'm toch wel, want Hartnoll, Aphex en LFO. Dat Tiesto er niet op staat is ook een groot plus punt :-P
Ja ach, de hele CD is van het kaliber "niet denderend, wel okay" wat mij betreft, maar als semi-serieus verzamelaar moet ik wel deze CD in huis hebben. De Aphex track is idd niet echt goed, heel zijn Acid Analord periode vind ik sowieso weinig boeiend om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:59 schreef timbob het volgende:
[..]
amen.
ik hoorde dat de aphex track nogal bud was...
ach, we merken het wel als we 'm kopen
de paul hartnoll nummers zijn wel ok.. niet denderend, maar wel tof.
we zullen het zien..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:39 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja ach, de hele CD is van het kaliber "niet denderend, wel okay" wat mij betreft, maar als semi-serieus verzamelaar moet ik wel deze CD in huis hebben. De Aphex track is idd niet echt goed, heel zijn Acid Analord periode vind ik sowieso weinig boeiend om eerlijk te zijn.
de funny break clip dan weer wel natuurlijkquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:24 schreef Weakling het volgende:
Benieuwd wat dat moet worden. Ik vrees een sellout plaatje met allemaal gouwe ouwe en 1 nieuw niet eerder uitgebracht nummertje waardoor wij de CD wel weer moeten kopenHet liefst zou ik nog een DVD zien verschijnen met daarop alle clips die ze hebben gemaakt behalve de clips van the Altogether natuurlijk.
ja, maar veel unreleased material is niet zonder reden unreleased... als ze er echt achter stonden was het wel uitgebracht.quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:57 schreef PDOA het volgende:
Ach ja, Fluke heeft het ook gedaan.
Eerst kreeg je Progressive History X, en daarna Progressive History XXX.
Hopelijk wordt het dan net zoals bij Fluke een mooie boxset met poster en 3 limited cd's.
Ik denk trouwens dat Orbital vast nog wel 10-tallen DAT's kan opduikelijken uit de archieven met 'unreleased material', demo's en dat soort dingen.
Als je de Satan Live singles achter elkaar plakt heb je ook een live album!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:13 schreef timbob het volgende:
[..]
ja, maar veel unreleased material is niet zonder reden unreleased... als ze er echt achter stonden was het wel uitgebracht.
ik heb ook nog wel een liedje van een demo tape van green. ook niet uitgebracht. maar ik snap wel waarom.
natuulijk is het leuk dat er toch weer wat uitkomt van orbital, maar een mooie live cd zou ook niet misstaan. (of dvd natuurlijk)
en nog wat live nummertjes op de insides dubbel cdquote:Op maandag 15 augustus 2005 11:37 schreef PDOA het volgende:
[..]
Als je de Satan Live singles achter elkaar plakt heb je ook een live album!
ja, maar dat zijn vaak wel dan remixen enzo. en op plaat uitgebracht is ook niet echt "unreleased" hequote:Trouwens, er is genoeg materiaal van vinyl af te halen. Ik bedoel, er zijn genoeg dingen die alleen op plaat verkrijgbaar zijn en niet op cd.
Die hoes is vast niet door de Designers Republic gemaakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:02 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
de hoes is bekend voor de Wipeout pure soundtrack blijkbaar..
zelfde stijl.. maar beetje saai denkik.
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat er op komt te staan, aangezien Work al aardig in de buurt kwam van de ultieme Orbital classics verzamelaar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:04 schreef timbob het volgende:
[..]
en nog wat live nummertjes op de insides dubbel cd
oh, en chime live & midnight live op green. (al vraag ik me af hoe live dat is)
[..]
ja, maar dat zijn vaak wel dan remixen enzo. en op plaat uitgebracht is ook niet echt "unreleased" he
een remix album zou best leuk kunnen zijn. maar ik vraag me af of er wel genoeg remixen zijn, aangezien orbital ook zelf veel remixed ipv door anderen. je krijgt er wel een cd mee vol, maar misschien krijg je dan veel remixen van hetzelfde nummer.
maar ik denk dat dit gewoon zo'n label album wordt, zonder meewerking van orbital zelf.. vaak ook niet al te best artwork..
we zullen zien
nee, DR was er een paar games terug al uitgestapt bij Wipeout.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:15 schreef PDOA het volgende:
[..]
Die hoes is vast niet door de Designers Republic gemaakt.
the boxquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:22 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat er op komt te staan, aangezien Work al aardig in de buurt kwam van de ultieme Orbital classics verzamelaar.
quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:04 schreef PDOA het volgende:
Ik vind dat we als fan zijnde zelf een album moeten kunnen samenstellen, net zoals e dat toen bij Bjork hebben gedaan. Dat is pas rekening houden met je fans!
dat probeerde ik ook 'squote:Op maandag 15 augustus 2005 16:07 schreef PDOA het volgende:
Ik denk dat ik er maar zelf een samenstel, want op Work stonden ook een paar dingen waarvan ik dacht:
kuch *Frenetic, Satan Spawn* kuch
At the moment I have some records coming out soon where we have done collaborations with some break beat mates of ours.”quote:08-7-2005
Phil Hartnoll from the legendary techno duo Orbital is still a PowerCore novice, but has already made extensive use of the Filtroid on a couple of his latest tracks.
Orbital released their first record in 1991, and have ever since then divided their time between making barrier-breaking techno music and remixing for the likes of Meat Beat Manifesto, EMF, The Drum Club, Yellow Magic Orchestra and Queen Latifah. Even though Phil Hartnoll only recently started working on the PowerCore platform, he has been familiar with TC Electronic for years.
Quality is great
Phil Hartnoll: “We have got a lot of TC equipment and had a good relationship with TC Electronic over the years. The M5000, FireworX, and the Finalizer have had a place in our studio for a long time, and we really love the sound and quality of the equipment. When we found out about the Powercore, we thought – ‘this is excellent because it takes the processing power away from your computer!’”
“That is always a great thing”, Phil Hartnoll continues, “but beyond that PowerCore is about quality. I think it is fantastic value for the money. The quality of all the reverbs and the extra things is great.”
We use it that much!
“One of my favorite things is Filtroid and PowerCore 01. We have been using it a lot lately. We have only had the Powercore for a few months now, but we have already been using the PowerCore 01 (SH-101) on a couple of tracks. Filtroid is also fantastic because you can automate it, and because it is so user friendly and creative to work with”, Phil Hartnoll recounts
“Filtroid is more than just a filter; it is very powerful and you can end up with amazing results. We have used that box (PowerCore FireWire, ed.) so much over the last couple of months. You can use it straight out of the box. It applies the same principles as hardware in the rack. In fact, I have lost track on how many ways we have used the Powercore, we use it that much!”
Elements of Orbital
Currently, Phil Hartnoll is working on an album with Ben Burns and Nick Smith - going under the name Long Range. Phil explains:
“When we have about 8 or 9 tracks, we are going to record them here in my studio and see what happens from that. Some tracks are a little Orbital-esque with Nick doing a bit of singing, which is new to the party. If you are a Orbital fan you will definitely hear elements of that. I also go out and do a bit of DJ’ing, and my love on the dance floor is break beat music. At the moment I have some records coming out soon where we have done collaborations with some break beat mates of ours.”
Een Orbital-waardig hoesje uiteraard!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:02 schreef timbob het volgende:
of de tracklist
ik denk dat ik het meeste wel heb dan
ben wel benieuwd wat voor hoesje je er voor maakt.. ben zelf nogal altijd erg kritieschsch daarin..
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:51 schreef PDOA het volgende:
[..]
Een Orbital-waardig hoesje uiteraard!
Zoals dit meesterwerk:
[afbeelding]
of anders deze:
[afbeelding]
![]()
quote:In England it happened much quicker: Not a year or two that the scene exploded into public consciousness were there violent crackdowns all over the place. One particular event in 1989 saw two brothers, Paul and Phil Hartnoll, attend their very first warehouse party. Halfway through the night the party itself was ransacked by gorilla-faced guards and armed riot squad enforcers. Most ravers escaped; the promoters and some of the DJs were beaten to a pulp. One of the brothers was knocked down to the ground and had his face pushed into the muddy floor for 45 minutes, with a belligerant knee locked straight into his back and a truncheon pressed against the back of his neck. He could just barely breathe out of the corner of his mouth.
Six months later, the brothers formed a musical act called Orbital.
Waar haal je die kennis vandaan? Op de officiele site is daar anders niks over bekend...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Het origineel is ook door Orbital gemaakt voor het R&S label.
het origineel is van Mike Hazell, aka the pied piper. een oude vriend van de hartnollbroers.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Het origineel is ook door Orbital gemaakt voor het R&S label.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Bij het zoeken zag ik dat ik niet helemaal gelijk had. Het is alleen Paul Hartnoll die aan Kinetic gewerkt heeft. Maar dat vind ik Orbital genoeg voor mn verzamelaar.
http://www.distinctiverecords.com/default.asp?pid=discography&rid=DISN46
Vast eentje die geen kennis heeft van eerdere Orbital-album covers.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:03 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
omg!
welke stagiar hebben ze voor die cover ingehuurd
*kuch*quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:44 schreef PDOA het volgende:
[..]
Vast eentje die geen kennis heeft van eerdere Orbital-album covers.
Die cover zuigt echt hard. Dat doe ik zelfs met mijn ogen dicht nog beter...
Die heb ik met mijn ogen en oren dicht gemaakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:50 schreef timbob het volgende:
[..]
*kuch**kuch*
maar idd.. mooi is anders.
als de tracklisting maar half zo tof wordt als de cover, wordt dit echt een topalbum!
i'm not surprisedquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:47 schreef PDOA het volgende:
[..]
Die heb ik met mijn ogen en oren dicht gemaakt.
het is geen rotonde, maar een soort ringwegquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:46 schreef PDOA het volgende:
Wat de fok...?!!? Is DAT de tracklisting????
Welke Warner-kneus heeft die in elkaar geflansd?
Weet je wat een mooie hoes zou zijn...? De rotonde (waar de naam Orbital vandaan komt dacht ik) van boven geschoten, waarmee het allemaal is begonnen!
quote:Named after Greater London's own circular autobahn, the M25 -- central to the early Rave scene and party network in the South East during the halcyon 'daze' of Acid House
ach mens, pis in je pantyquote:Op maandag 29 augustus 2005 15:39 schreef Jezus_Christus het volgende:
Electronische muziek is uitgevonden door de Duivel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |