quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:03 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
ja hoor een woordvoerder van een drinkwater bedrijf gaat even openlijk toegeven dat ze het water niet schoon krijgen
en daarom moeten wij ons rioolwater zelfs na zuivering nog steeds lozen in plaats van direkt hergebruiken als kraanwater.
daarom moeten ze nog steeds chloor en ander chemicalieën toevoegen aan het drinkwater om bacterien te doden die ze er blijkbaar niet uit kunnen filteren. maar het vele malen kleinere oestrogeen hormoon ( een verbinding van enkele moleculen ) krijgen ze er natuurlijk wel uit
kortom niks. broodje aap
Nog 1 die niet leest
![]()
Ik zég toch, dat ons water wat wij aan de plantjes voeren, wat na een kunstmestbehandeling afgenomen wordt, nét voordat het de planten ingaat.
Dan wordt het vervolgens periodiek getest op weet ik hoeveel stoffen.
Dan lijkt het mij dus vervolgens heel sterk dat een waterleidingsbedrijf dat niet continu zou doen. Voor ons is dat niet nodig, maar voor drinkwater is continue meting natuurlijk uiterst belangrijk.
Vervolgens zeg ik ook nog dat ons water al op weet ik hoeveel stoffen gemeten wordt, dus lijkt het mij nogmaals sterk dat er van die hormonen er wél door de tests heen komen.
Want groeihormonen in je kunstmestwater, dat mag nog steeds niet in NL, en das maar goed ook.
En om em even af te maken, als je nu gaat zeggen dat het bedrijf maar wat opschrijft, ik denk het niet.
De helft van de tuinders heeft aardig wat scheikunde kennis, en test af en toe zelf ook wel eens.
Als er dan een keer een meting van een derder persoon (dat bedrijf) niet klopt, dan worden ze echt wel aan de hoogste schandpaal gehangen, ga er maar van uit
![]()
.
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.