Idd, Triggershot roept een Fatwa over alle moslims op Fok!, Spreekt over de Islamquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:31 schreef cyber_rebel het volgende:
Eigenlijk jammer dat er niet meer moslims op fok rondlopen. Nou is het een beetje triggershot vs de rest. Zo krijg je alleen de visie van triggershot als moslim zijnde op de islam.
Ik vraag me af of hij echt moslim is of zich enkel zo voordoet. In ieder geval is ie te overdreven om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:32 schreef DennisMoore het volgende:
We hebben ook Bansheeboy toch nog?
Ja, inderdaad, en Triggie doet zo zijn bestquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:31 schreef cyber_rebel het volgende:
Eigenlijk jammer dat er niet meer moslims op fok rondlopen. Nou is het een beetje triggershot vs de rest. Zo krijg je alleen de visie van triggershot als moslim zijnde op de islam.
kun je niet wat broeders optrommelen ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idd, Triggershot roept een Fatwa over alle moslims op Fok!, Spreekt over de Islam![]()
ontopic, ik hoop echt dat meer moslims reageren.
dit kan alleen niet wanneer je gelooft dat de bijbel de waarheid beschrijft. dus vanuit een christelijk standpunt kan het niet. vanuit andere standpunten is het wel mogelijkquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:25 schreef lionsguy18 het volgende:Zulke openbaringen (aan Mohammed) kunnen niet van God komen.
Als je gelooft dat openbaringen aan Johannes kunnen worden gestuurd, dan is het niet echt veel verder om te geloven dat ze ook bij Mohammed terecht kunnen komen lijkt me.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dit kan alleen niet wanneer je gelooft dat de bijbel de waarheid beschrijft. dus vanuit een christelijk standpunt kan het niet. vanuit andere standpunten is het wel mogelijk
vanuit jouw visie natuurlijkquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:22 schreef lionsguy18 het volgende:
Aan andere religies heb ik geen behoefte omdat ze niet geloofwaardig zijn.
Gaan jullie weer met lion een discussie aan i.p.v. te reageren op zijn inhoudelijke bijdrage.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vanuit jouw visie natuurlijk
Yes binnenkort FFP, Fok! Fatwa Ploegquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kun je niet wat broeders optrommelen ?
29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:52 schreef typtypo het volgende:
[..]
Gaan jullie weer met lion een discussie aan i.p.v. te reageren op zijn inhoudelijke bijdrage.![]()
![]()
bijvoorbeeld:
Bovendien staat in de koran: “De christenen zeggen dat Christus de Zoon van God is …….Allah moge hen doodslaan!”(9: 29 – 30). Zolang dit vers in de koran staat, is iedere dialoog met moslims een farce!
Het lijkt mij nuttiger je hier over druk te maken.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
\
als we die stap kunnen zetten, dan lijkt het me nog nuttiger om meteen de hele boel op te doekenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:52 schreef typtypo het volgende:
[..]
Gaan jullie weer met lion een discussie aan i.p.v. te reageren op zijn inhoudelijke bijdrage.![]()
![]()
bijvoorbeeld:
Bovendien staat in de koran: “De christenen zeggen dat Christus de Zoon van God is …….Allah moge hen doodslaan!”(9: 29 – 30). Zolang dit vers in de koran staat, is iedere dialoog met moslims een farce!
Het lijkt mij nuttiger je hier over druk te maken.
In werke vertaling is er dan sprake van doodslaan, Mr Hoogleraar Arabisch? In de koran/bijbel wordt er naar mensen als jij verwezen als Antichrist.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:01 schreef lionsguy18 het volgende:
De vertaling is allah moge hen doodslaan.
Maar in feite is het een ondergeschikt punt.
De kern van het probleem is duidelijk.
Jezus wordt niet erkend als de Zoon van God en dus is de islam de antichrist waarvoor in de Bijbel op meerdere plaatsen gewaarschuwd is.
Kort samengevat God getuigt dat God geen zoon heeft en dus is god geen god..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Wie is de leugenaar dan wie ontkent, dat Jezus de Christus is?
Dit is de Antichrist, die de Vader en de Zoon ontkent.
Een ieder, die niet in de Zoon gelooft, heeft ook de Vader niet”(l Joh.2:22-23).
(citaat) “Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van den antichrist, waarvan gij gehoord hebt” (lJoh.4: 2-3).
“Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist”(2Joh.7-8). “Ja, de ure komt, dat een ieder, die u doodt, zal menen Gode een heilige dienst te bewijzen. En dit zullen zij doen omdat zij nog de Vader, noch Mij kennen”(Joh. 16:2-3). (einde citaat)
Wat proberen sommige moslims te bewijzen met hun heilige oorlog (Jihad), zij menen God te dienen. Dit zijn enkele voorbeelden uit de Bijbel waaruit blijkt dat de Islam niet van God kan zijn, maar iets anders vertegenwoordigd, ook zou ik willen wijzen dat de koran van zichzelf getuige dat zij niet uit God is daar zoals we al eerder gelezen hebben de koran zegt: “Allah heeft geen zoon”, daaruit getuigt zij uit zichzelf dat Allah niet God is.
Corretie op jouw woorden:quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kort samengevat God getuigt dat God geen zoon heeft en dus is god geen god..
Allah getuigt zelf dat hij ware God niet is, zeg je zelf.. Enige onderbouwing waar jij iets mee denkt te kunnen is dat Allah voor jou iets anders is omdat het een ander taal is. Hup Islam zegt niet Christendom zegt van wel.. Ik zeg GOD is almachtig en hoeft geen brug door middel van zijn zoon naar de mens.. hij kan ook wel vergeven zonder bloed te gieten, laat staan die van zijn "zoon""quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Corretie op jouw woorden:
Een religie die getuigt dat Jezus niet de Zoon van God is, kan niet verwijzen naar zijn eigen ware god.
Je kunt toch wel lezen?
Zo zwak had ik jou niet verwacht.. Iets als discussie voer werpen zonder context bij te plaatsenquote:Op maandag 8 augustus 2005 04:13 schreef songhan het volgende:
Hier zijn er nog paar vredelievende , tolerante verzen uit de Koran tegenover ongelovigen
8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
8.13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding
8.36. Voorzeker, de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld.
8.58. En als gij ontrouw van een volk vreest verstoot hen dan op gelijke wijze. Voorzeker, Allah heeft de ongelovigen niet lief.
8.65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen
ik vind van niet, ik vind dat iedereen daar de vrijheid voor gekregen heeft. Het wordt pas een probleem als mensen die teksten gaan omzetten in actieve strijd tegen andersdenkenden, maar dit geldt slechts voor een kleine groep (wat het daarom niet minder vervelend maakt). Het is duidelijk dat de Islam meer ruimte geeft voor geweld dan het Christendom, maar iedereen mag vinden dat bijv. homo's verachtelijk zijn (of het nou uit een boek komt of niet) want een MENING is VRIJ.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat ongelovigen duivels zijn vind je geen slechte tekst ?
Dus "Joden zijn Untermenschen" kan ook ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:03 schreef pmb_rug het volgende:
[Dat ongelovigen duivels zijn vind je geen slechte tekst ?]
ik vind van niet, ik vind dat iedereen daar de vrijheid voor gekregen heeft. Het wordt pas een probleem als mensen die teksten gaan omzetten in actieve strijd tegen andersdenkenden,
Suggereer je hier impliciet dat Indonesië richting islam geduwd werd doordat het gekoloniseerd en uitgebuit werd door Nederland?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:24 schreef Triggershot het volgende:
.....Terwijl Westerse landen beinvloed raakten door Franse ontwikkelingen en organisatie en systeem kregen werden Oosterse landen uitgebuit en gekoloniseerd, ook o.a door Nederland.
Ja, dat zegt hij toch? Zolang je je woorden maar niet in daden omzet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 06:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus "Joden zijn Untermenschen" kan ook ?
Indonesie kwam al in contact met islam eeuwen voor Kolonisten daar een stap zetten, via Arabische handelarenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:24 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Suggereer je hier impliciet dat Indonesië richting islam geduwd werd doordat het gekoloniseerd en uitgebuit werd door Nederland?
Die verzen staan toch letterlijk in de koran . Ga me niet vertellen dat ik al die verzen uit zijn verband heb gerukt .quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo zwak had ik jou niet verwacht.. Iets als discussie voer werpen zonder context bij te plaatsen![]()
![]()
Met elke zin dat je hier boven hebt geplaatst heb ik alleen maar een lager idee gekregen van jouw kennis over Mohammed/Islam.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:47 schreef songhan het volgende:
[..]
Die verzen staan toch letterlijk in de koran . Ga me niet vertellen dat ik al die verzen uit zijn verband heb gerukt .
Als je de Koran en de Sunnah( biographie over het leven van Mohammed) goed leest , dan moet je concluderen dat Mohammed niet anders was dan een oorlogszuchtige , wrede krijgsheer . Mohammed was gewoon een valse profeet . He had de hele koran verzonnen om zijn slechte daden zoals oorlogsvoering , moord tegen onschuldigen en ongelovigen in de naam van Allah , minachting tegenover vrouwen , te rechtvaardigen . Een profeet die de boodschappen van God overbrengt aan de mensen , moet tenminste een voorbeeldig leven leiden en dat kan je niet zeggen in geval van Mohammed . hoe kon een profeet nou met een 9 jarig kind ( Aisa) trouwen . Als dat doet tegenwoordig , dan ben je meteen een pedofiel . Zijn hele leven kende alleen maar oorlog en geweld . Kortom Islam = oorlog , geweld, intolerantie .
Gaan we even naar het WGR-subforum ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:49 schreef Haushofer het volgende:
Ja, dat zegt hij toch? Zolang je je woorden maar niet in daden omzet.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:16 schreef Triggershot het volgende:
De meeste moslims durven niet interpretatie aan de Koran te geven dan de metgezellen van de profeet en hoog geleerden. Wie ben jij dan als niet-moslim om Korans verzen te gebruiken voor je eigen argumenten.![]()
Welk recht heeft Akker om als niet-lid vd vereniging argumenten te gebruiken die als buitenstaander volstrekt absurd klinken?quote:
Lees de reactie van Yosomite nog maar eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:53 schreef Triggershot het volgende:
donder eens op met je idiote reacties
Zegt iemand die de idiotie van de betreffende post van Triggershot niet doorzag én nog verdedigde ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 06:21 schreef pmb_rug het volgende:
toch vind ik ook dat akkersloot te weinig zijn eigen beperktheid van kennis en inzicht inziet. maar het heeft al het recht om idiote dingen te zeggen, akkoord.
Flashback?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:31 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Welk recht heeft Akker om als niet-lid vd vereniging argumenten te gebruiken die als buitenstaander volstrekt absurd klinken?
Al het recht!
Ik kan het hier volledig met akker eens zijn, omdat de krankzinnigheid, de waanzin van deze post zo evident is, dat de schrijver niet eens meer in staat is zelf te realiseren wat voor een klinklare nonsens hier geschreven is.
Een uitlachend smiley is nog mild wat het eigenlijk zou moeten zijn.
In een heel andere, maar analoge context:
Hoe durf jij niet te verdrinken terwijl ik je alleen maar geleerd heb in het water te springen?
Heb je tegenwoordig andere users nodig om je zelf te onderbouwen/verdedigen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 06:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Lees de reactie van Yosomite nog maar eens.
"Het interpreteren allleen overlaten aan de "profeet" en "geleerden""![]()
"Niet-moslims mogen geen koranverzen "gebruiken""![]()
Waarom speur ik nooit enkel intelligentie/inhoudelijkheid in je reactie dan Akkersloot? Satan je weer aan het opleiden?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 06:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zegt iemand die de idiotie van de betreffende post van Triggershot niet doorzag én nog verdedigde ook.![]()
Laatste heb ik ook weleens gehoord, maar er zijn Asbab nuzul van verzen, ( reden van openbaring) en Tafseer ( uitleg) meestal beiden direct geplaatst in context.. Meestal hebben zelfs moslims niet door wat er precies wordt bedoelt met bepaalde woorden/ verzen.. En zo dien zou een vertaling minder kloppen al ligt het aan je interpretatie.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 06:21 schreef pmb_rug het volgende:
ik ben het met je eens dat trigger ernstig overdrijft, toch vind ik ook dat akkersloot te weinig zijn eigen beperktheid van kennis en inzicht inziet. maar het heeft al het recht om idiote dingen te zeggen, akkoord.
trigger, kun je misschien iets uitleggen over hoe je zaken in de Islamitisch/Koran context moet plaatsen aangezien de Koran een wir war is van teksten die weinig geordend zijn en dus weinig context bevatten (ik meende zelfs dat de hoofdstuk indeling op basis van lengte van het hoofdstuk is gedaan).
Gewoon om misverstanden te verkomen en ware boodschap door te krijgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:38 schreef cyber_rebel het volgende:
Eigenlijk vind ik het vreemd dat er andere bronnen ter verduidelijking van de koran nodig zouden zijn en de koran blijkbaar op zichzelf te onduidelijk is.
De koran volgens moslims toch rechtstreeks het woord van allah en het definitieve boek zoudt toch zo helder en ondubbelzinnig moeten zijn dat zelfs iemand met een iq van 0.001 het zou moeten begrijpen en weten hoe het te interpreteren. Ook zou je verwachten dat de koran volledig is en geen verdere aanvulling in andere literatuur behoeft.
En dan heb ik het nog niet eens over de koran in meerdere talen opdat elk volk het in eigen taal kan lezen zonder eerst een taalcursus te hoeven doen.
alleen zijn er meerdere boodschapppen en probeert iedereen z'n eigen misverstanden te voorkomen. maar goed, de boodschap waarin jij gelooft is natuurlijk de enige juiste...laat daar geen misverstand over bestaanquote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon om misverstanden te verkomen en ware boodschap door te krijgen.
Waar heb jij het allemaal over :S Ik heb het over Koran.. en Boodschap die het vertegenwoordigt..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
alleen zijn er meerdere boodschapppen en probeert iedereen z'n eigen misverstanden te voorkomen. maar goed, de boodschap waarin jij gelooft is natuurlijk de enige juiste...laat daar geen misverstand over bestaan
nee, dan geloof je hun interpretatiequote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar heb jij het allemaal over :S Ik heb het over Koran.. en Boodschap die het vertegenwoordigt..
Of je nou in de Koran gelooft ofniet, pas met Asbab Noezoel en Tafseer begrijp je pas echt wat er wordt bedoelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |