Interpreteer die "bashers" ook anders !quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:54 schreef Koewam het volgende:
Je kunt wel zeggen dat dat heilige boek niet letterlijk geïnterpreteerd mag worden, maar ondertussen worden er door de bashers wel mooi letterlijke citaten uit dat boek gehaald, niet alle islamieten nemen het zo letterlijk als de zelfbenoemde 'experts'.
Vanochtend verzonnen toen ik uit bed kwam.
Volgens het sprookje.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:22 schreef DonGorgon het volgende:
Precies. De enige die exact weet wat God hiermee bedoeld, is Mohammed. Want het was hem immers verteld...niet aan ons
Denken is niet weten, een simpel ziel als jij had niets nuttigers te melden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik dacht dat de duivel een christelijk verzinsel was. Hebben we weer iets gejat? Geef 's terug dan!
Medina veroverd met behulp van Joden? ben jij leukste thuisquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:
Mohammed heeft met behulp van een stel joden mekka veroverd (of was het Medina?) enniewee, daarna heeft ie ze afgeslacht, het waren immers ongelovigen. Niet zo vredelievend dus.
Maar net zoals het christendom heb je van die aardige, normale, gelovige mensen, en je hebt van die achterlijke figuren die bij alles wat ze doen checken of het wel volgens het heilige boek mag. Die kunnen gevaarlijk zijn. Zowel bij de islam als bij de christenen....
God laat mensen als jij over aan de leiding van Satanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:27 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
God openbaart zich niet aan een moordenaar en pedofiel.
Daarvoor gebruikt hij profeten.
Dan is jouw god ook een maangod?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Allah komt voort uit een maangodin met 3 dochters.
Vandaar dat de ramadan met de maan te maken heeft en islamitische landen hun nationale vlag met een halve maan versieren.
doe eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:57 schreef Pracissor het volgende:
Vergelijk het nieuwe testament, Jezus, met de Koran, Mohammed, oordeel dan wie werkelijk Liefde onderwijst.
Het contrast is als dag en nacht.quote:
Bekijk verzen met tafseer en context en je zult geen tegenstrijdigheid vinden. alleen mensen die te lui zijn om te onderzoeken komen met zulke claims.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:33 schreef Overlast het volgende:
[..]
Correctie, Mohammed weet het exact omdat hij het heeft verzonnen.
Al dan niet onbewust door zijn psychische aandoening, maar dat is een tweede.
De Koran is trouwens vrij duidelijk. Er zijn zeker tegenstrijdige verzen te vinden maar de gewelddadige hebben een hogere status.
Toen Mohamed nog niet onbetwist de baas was in Mekka, moest hij bepaalde mensen te vriend houden. Later toenhij sterker werd, werden zijn verzen ook gewelddadiger en werden niet-moslims stelselmatig vermoord/bekeerd/gediscrimineerd.
Volgens de islamitische wet zijn in het geval van tegenstrijdige verzen, de nieuwere verzen het hoogst en worden dus de vroegere, iets vreedzamere, verzen geannuleerd.
Natuurlijk is elk heilig boek op veel manieren te interpreteren, maar op zijn minst is de Koran véél makkelijker als gewelddadig te interpreteren.
ik herhaal mijn verzoek, geen filosofisch beschrijving of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:48 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het contrast is als dag en nacht.
Dat mensen oorlog voeren in naam van het Christendom komt niet overeen met de leer van Jezus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:47 schreef RM-rf het volgende:
De Islam predikt natuurlijk de eeuwige en Hoogste Vrede...
maar om deze te bereiken en dit geloof in vrede te verspreiden was Oorlog de gepraktiseerde manier ....
Overigens, hierin lijkt het op andere geloven met een sterk evangeliserende werking, specifiek het Christendom, dat dezelfde methodieken gebruikte ....
Hierin is hooguit een zekere verschil dat de profeet Mohammed zelf ook redelijk actief was in het toepassen van geweld om zijn geloof te verspreiden, waar Jezus zelf zijn handen redelijk schoon gehouden heeft (zijn navolgelingen daarentegen ...)
duidelijk dat je bijbel niet goed hebt gelezen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat mensen oorlog voeren in naam van het Christendom komt niet overeen met de leer van Jezus.
Dat mensen oorlog voeren in naam van de Islam komt overeen met de leer van Mohammed.
Ik hou het simpel, Mohammed was iemand die politieke macht nastreefde en dit bereikte door geweld. Jezus wou geen politieke macht maar had een boodschap.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik herhaal mijn verzoek, geen filosofisch beschrijving of iets dergelijks.
Ok, waar roept Jezus op dat het strijden in Zijn Naam?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
duidelijk dat je bijbel niet goed hebt gelezen.
het is sterk de vraag in hoevere Jezus werkelijk de stichting van een religie nastreefde, als hij werkelijk datgene is wat hij leerde, wat een sterke mengeling lijkt van bepaalde zarthustriaanse en esseense ideeen en concepten, was het enkel een leraar die niet de stichting en verbrijding van een rijk leerde, maar juist de zelfstandigheid van mensen ..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:50 schreef Pracissor het volgende:
Dat mensen oorlog voeren in naam van het Christendom komt niet overeen met de leer van Jezus.
met elke reactie die je me geeft realiseer ik dat je steedsmeer dat je weinig over Mohammed weet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik hou het simpel, Mohammed was iemand die politieke macht nastreefde en dit bereikte door geweld. Jezus wou geen politieke macht maar had een boodschap.
Waar roept Mohammed te strijden in zijn naam, excuseer me korte reactie maar zal hier zeker op terug komen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ok, waar roept Jezus op dat het strijden in Zijn Naam?
Je geeft dus toe dat mensen strijden voor de Islam en dat dat overeenkomstig is met de leer van Mohammed?
Jezus boodschap is volmaakt met de komst van Mohammed Akkersloot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
met elke reactie die je me geeft realiseer ik dat je steedsmeer dat je weinig over Mohammed weet.
Jezus boodschap is volmaakt met komst van Mohammed,
Christenen verlicht? ze hebben hun essentie verloren door seculier propaganda en massa manipulatie.. verlicht? kom nouquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:04 schreef DennisMoore het volgende:
Christenen in West-Europa zijn voor 95% 'verlicht'.
Moslims leven voor 95% nog in de Middeleeuwen.
Hoeveel Christenen kun je vinden die vasthouden aan een schepping in exact 6 dagen, die geloven in een letterlijke hemel en hel, die evt geweld tegen niet-gelovigen zouden goedkeuren, en die het een goed idee zouden vinden om de wetten in een land ondergeschikt te laten zijn aan de religie?
En nu diezelfde vragen mbt Moslims?
Akkersloot = Antichrist.. zo een boodschap?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jezus boodschap is volmaakt met de komst van Mohammed Akkersloot.![]()
Wat jij essentie vindt, bedoel je.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:06 schreef Triggershot het volgende:
Christenen verlicht? ze hebben hun essentie verloren door seculier propaganda en massa manipulatie.. verlicht? kom nou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |