quote:AMSTERDAM - Een zwarte tiener is zaterdag in een ziekenhuis in het Britse Liverpool overleden aan de verwondingen die hij de avond daarvoor opliep toen een man die racistische taal uitsloeg een bijl in zijn schedel sloeg. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Het slachtoffer, de 18-jarige Anthony Walker, zijn vriendin en een familielid stonden vrijdagavond laat op de bus te wachten, toen een man hen begon uit te schelden vanwege hun huidskleur. Het drietal ging daar niet op in, maar vertrok om moeilijkheden te voorkomen naar een halte verderop, aldus de politie. Een groep van drie of vier mannen achtervolgde hen echter en toen een van die mannen Walker te lijf ging met een bijl, renden diens vriendin en familielid weg om hulp te halen. Toen ze een paar minuten later terugkwamen zagen ze Walker liggen met een bijl in zijn schedel.
"We hebben hier te maken met een wrede en niet uitgelokte aanval op een jonge zwarte man, waaraan naar wij aannemen een racistisch motief ten grondslag lag", zei het hoofd van de recherche in Liverpool, Peter Currie. Volgens de politie hebben zich de laatste tijd meer incidenten met een racistische achtergrond voorgedaan in de buurt waar Walker werd vermoord.
Bron : Telegraaf
Daar zijn er ook meer van he.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:54 schreef Loedertje het volgende:
(En Meki, geweldadige incidenten komen helaas op elk niveau voor, geloof niet dat *zwarten* in Europa vaker slachtoffer zijn dan *witten* )
iemand die negers haat wegens hun zwarte kleurquote:Op zondag 31 juli 2005 12:54 schreef Loedertje het volgende:
Wow, ben onder de indruk (welke idioot gaat er nu met een bijl wandelen??)
(En Meki, geweldadige incidenten komen helaas op elk niveau voor, geloof niet dat *zwarten* in Europa vaker slachtoffer zijn dan *witten* )
quote:Police believe the killers are local, and want the community to give them up.
thnxquote:Op zondag 31 juli 2005 12:57 schreef kLowJow het volgende:
Hier een wat uitgebreider artikel: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4730559.stm.
Inderdaad nogal een dramatische moord. Verder viel dit me ook op uit het artikel van de BBC...
[..]
???quote:Op zondag 31 juli 2005 13:18 schreef DarkDancer het volgende:
raar zeg, ik dacht dat iedereen, zwart, wit, geel een schijthekel had aan moslims en niet aan mekaar.
ff thee drinken
Ben jij dat Meki ?quote:
nee dat ben ik niet dat is een slachtoffer van de Engelse racistenquote:Op zondag 31 juli 2005 13:38 schreef Gaffer het volgende:
[..]
Ben jij dat Meki ?
Het is wel een sympathieke foto.
Nu weten we tenminste wie ons gaat beschermen.
Ik dacht al. Zo sympathiek als deze jongen op de foto had ik me je ook niet voorgesteld.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat ben ik niet dat is een slachtoffer van de Engelse racisten
een terreurgroep zou ik zeggen
quote:Op zondag 31 juli 2005 13:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat ben ik niet dat is een slachtoffer van de Engelse racisten
een terreurgroep zou ik zeggen
ik ben blij dat je het inzietquote:Op zondag 31 juli 2005 13:55 schreef Gaffer het volgende:
[..]
Ik dacht al. Zo sympathiek als deze jongen op de foto had ik me je ook niet voorgesteld.
Een terreurgroep ? Wel nee, hoe kom je er bij.
Maar een beest dat zo'n jongen doodslaat, dient voorgoed uit de samenleving verwijderd te worden.
quote:Op zondag 31 juli 2005 14:06 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Zijn de daders al gepakt?
Hebben de daders al bekend?
Ik had me na de aanslagen wel kunnen voorstellen dat een een moslim afgeslacht werd.
Het kunnen overigens ook Pakistani's of moslims zijn die zo'n neger afslachtten.
Dat lijkt me voorlopig het meest voor de hand liggend.
Ik denk dat de meeste moslims zich ook niet kunnen vinden in de levenstijl van de negers.
Op zich overigens wel weer iets wat snel Europeanen aanpsreekt, de afro-lifestyle.
Dan zit Michael Jackson in ieder geval safequote:Op zondag 31 juli 2005 12:56 schreef Meki het volgende:
[..]
iemand die negers haat wegens hun zwarte kleur
Is die info van belang? Was het minder erg geweest als hij schoonmaker was, in plaats van 'A-level student'?quote:Op zondag 31 juli 2005 14:05 schreef Meki het volgende:
The black A-level student...
ik heb het van BBCquote:Op zondag 31 juli 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Is die info van belang? Was het minder erg geweest als hij schoonmaker was, in plaats van 'A-level student'?
Tuurlijk, dit soort toevoegingen zijn altijd sappig.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Is die info van belang? Was het minder erg geweest als hij schoonmaker was, in plaats van 'A-level student'?
Ja? Is dat erger? Is het leven van zo iemand meer waard?quote:Op zondag 31 juli 2005 14:38 schreef Cheese het volgende:
Het is altijd erger als het een persoon "midden in de samenleving met veel contacten en een aardig karakter en een hoge intelligentie" is.
Denk dat dat stenen tijdperk nooit geëindigd is. Helaas is dit iets van alle tijden...quote:Wat een schokkende moord, terug naar het stenen tijdperk.
Sorry, ik vind dat niet, maar zo wordt het in de media vaak geimpliceerd. Ik vind dat ook belachelijk, maar het sarcasme kwam niet over.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja? Is dat erger? Is het leven van zo iemand meer waard?
Ah, okee.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:43 schreef Cheese het volgende:
Sorry, ik vind dat niet, maar zo wordt het in de media vaak geimpliceerd. Ik vind dat ook belachelijk, maar het sarcasme kwam niet over.
De Middeleeuwen.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:03 schreef Woodbridge het volgende:
Dat soort moet gewoon publiekelijk onthoofd worden.
En iedereen die het goed praat 100 stokslagen op het marktplein.
Het zal iig tijd worden dat er een goede moslim-partij opstaat die dit soort straffen willen uitvoeren in de praktijk, ook in Nederldn, de vraag naar stokslagen en doodmartelen is namelijk nogal groot onder de witte Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:03 schreef Woodbridge het volgende:
Dat soort moet gewoon publiekelijk onthoofd worden.
En iedereen die het goed praat 100 stokslagen op het marktplein.
Eerst leren spellen voordat je gaat etteren.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:32 schreef Devlinsect het volgende:
Bron: De Telegraaf.![]()
Eerst bewijzen dat het om een rascistische moord gaat voordat je het gaat blaten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |