Ach nu ben je werkloos, heb je dat liever?quote:Op zondag 31 juli 2005 19:36 schreef drakenbaby het volgende:
[..]
dus jij wil wel werken voor een salaris waar je niet rond kan komen?
quote:
Jij niet nee, anderen wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:42 schreef drakenbaby het volgende:
ik ben niet werkloos
Je wilt wel veel zeg, veel luxe uiteraard, en als je dan werkloos bent door dat stomme minumumloon ga je lekker op de arbeid van anderen parasiteren, want jij wilt immers lekker veel luxe.quote:maar ik wil wel normaal kunnen leven en in mijn eigen onderhoud kunnen voorzien
zonder elke maand op een houtje te moeten bijten.
Dat kan gemakkelijk indien de lonen totaal aan de markt worden overgelaten:quote:Op zondag 31 juli 2005 19:42 schreef drakenbaby het volgende:
ik ben niet werkloos maar ik wil wel normaal kunnen leven en in mijn eigen onderhoud kunnen voorzien
zonder elke maand op een houtje te moeten bijten.
een verplichte premie bij een instantie waar fraude bestrijding niet echt hoog in het vaandel staat.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:05 schreef drakenbaby het volgende:
ik betaal zolang ik al werk ww premie net als anderen en mocht ik werkloos worden dan parasiteer ik niet op anderen want ik heb niet voor niks al die jaren ww premie betaald.
en nee ik heb niet veel luxe
Jij betaalt 5,85% over het bruto loon doch minus de zgn. Franchise (dit is het bedrag dat is vrijgesteld van sociale premies). Aangenomen dat jij full-time werkt en een brutoloon hebt van 2000,- per maand.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:05 schreef drakenbaby het volgende:
ik betaal zolang ik al werk ww premie net als anderen en mocht ik werkloos worden dan parasiteer ik niet op anderen want ik heb niet voor niks al die jaren ww premie betaald.
en nee ik heb niet veel luxe
Goede analyse.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:31 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]
Jij betaalt 5,85% over het bruto loon doch minus de zgn. Franchise (dit is het bedrag dat is vrijgesteld van sociale premies). Aangenomen dat jij full-time werkt en een brutoloon hebt van 2000,- per maand.
De WW-premie voor dit jaar is dat 5,85% over 743,14 (jaja, de franchise!) ofwel: 43,47 euri.
Eenmaal werkloos, heb je recht op 70% van je laatstverdiende loon, ofwel 1400,-.
Om, tegen je huidige loon, één (1) maand WW te financieren, zul je dus 32,2 maanden moeten werken.
Met een arbeidsverleden van 5 aaneengeslote jaren, kun je dat 18 maanden volhouden. Om dat zélf middels WW-premie te financieren, zul je dus, simpel gezegd 579,6 maanden moeten werken: 48,3 jaar!
Aangezien 40 dienstjaren toch écht wel het maximum is, kunnen we met zekerheid stellen dat wanneer jij langdurig werkloos wordt, dat door anderen betaad moet worden.
Na die 18 maanden wordt het bijstand, maar dan heb je weer recht op allerlei subsidies: huur, gemeentelijke heffingen, zorgtoeslag en ga zo maar door. Om dán aan het werk te gaan moet je bruto écht flink meer gaan krijgen dan 70% van het minimum loon, om alle douceurtjes van de (lokale en rijks)overheid te compenseren. Volg je me nog? We zijn bijna in 2005...
Als jij nu full-time werkt en de illusie dat je meehelpt aan een eerlijke verdeling kwijt bent, begrijp je dat Nederland het klaplopersparadijs is geworden, dat progressief haar eigen electoraat kweekt door de collectieve sector alsmaar te laten groeien en altijd zo pro Euro en Brussel is geweest: Europa is namelijk de perfecte zondebok:
De meeste politici begrijpen Brussel al niet eens, dus bedenk je eens hoe terzake kundig het inproductieve electoraat is. En zo is het cirkeltje rond. Welkom in 2005!
En progressief staat op ruim 80 zetels in de peilingen. Maar ja: 60% van de jeugd gaat naar het VMBO. Het grootste deel doet NIET de Theoretische Leerweg... En van die 60% verlaat een kwart het onderwijs zonder papiertje. Hoppa! weer een lading stemvee!
geven ze op het vmbo ook al het vak toekomstvoorspellenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Veel plezier in Amerika, wedden dat als jullie daar niet aan de bak komen, worden ontslagen door jullie Nederlandse betweter/zeik instelling (die jullie hier behoorlijk tentoonspreiden) of arbeidsongeschikt raken jullie weer met hangende pootjes terugkomen naar Nederland voor een uitkering? Want dan red je het niet in het door jullie zo bejubelde Amerika.
Ik werk er al. En met succes.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef ethiraseth het volgende:
Veel plezier in Amerika, wedden dat als jullie daar niet aan de bak komen, worden ontslagen door jullie Nederlandse betweter/zeik instelling (die jullie hier behoorlijk tentoonspreiden) of arbeidsongeschikt raken jullie weer met hangende pootjes terugkomen naar Nederland voor een uitkering? Want dan red je het niet in het door jullie zo bejubelde Amerika.
Just one ping Vassili, one ping only....quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:52 schreef Vassili_Z het volgende:
Moet je maar niet VVD stemmen !!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |