Anaheim-Californie (mijn woonplaats)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:57 schreef Foo_niks het volgende:
Dat is mooi .
A.Waar heb je hem gezien ?
Dat las ik laatst inderdaad. Ik wil deze dvd wel, maar dan wel met het commentaar van Morgan Freeman.quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:33 schreef Durbin het volgende:
March of the Penguins (2005, France)
[afbeelding]
Een documentaire over de jaarlijkse trektocht die pinguins ondergaan om te kunnen paren en een jong op de wereld te brengen. Nou mag ik mezelf wel een dierenliefhebber noemen (alhoewel ik nooit National Geographic inschakel) en zijn pinguins van nature al leuke dieren om naar te kijken, maar het verbaasde mij hoe afwisselend humoristisch, vertederend en ontroerend deze documentaire is. Vooral de scene waarin een twee pinguins troosteloos naar hun ei kijken, beseffend dat deze niet warm genoeg is gebleven en kapot is gevroren, is erg sneu. De anderhalf uur durende documentaire vloog voorbij, vol met prachtige beelden.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:03 schreef Thelonious het volgende:
Bill Clinton had 'm ook al meerdere keren gezien.
Ik ook, lijkt me erg leuk!quote:Op zondag 25 december 2005 11:15 schreef PM-girl het volgende:
Die wil ik zeker gaan zien!!!
quote:Each winter, alone in the pitiless ice desert of Antarctica, deep in the most inhospitable terrain on Earth, a truly remarkable journey takes place as it has done for millennia. Emperor penguins by the thousands abandon the deep blue security of their ocean home and clamber onto the frozen ice to begin their long journey into a region so bleak, so extreme, it supports no other wildlife at this time of year. In single file, the penguins march blinded by blizzards, buffeted by gale force winds. Resolute, indomitable, driven by the overpowering urge to reproduce, they cross the frozen continent. And that is where the real story of love and dedication - between penguin mates and penguin parents and their chicks - begins. "March of the Penguins" tells this extraordinary story of love and survival through remarkable photographs taken during the production of the film. Illuminating text elaborates on the film, and a special appendix features behind-the-scenes photos and the story of the film itself, which required 13 arduous months in Antarctica.
De Duitse versie heeft ook multi-voice over, diverse stemmen dus.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:46 schreef Patvs het volgende:
Er zijn drie totaal verschillende versies van March of the Penguins in omloop.
De originele Franse versie, met een waardeloze (multi) voice-over waar de "gedachten" van alle penguins door meerdere mensen worden ingesproken. Dat leidt tot hele kinderachtige dialogen als "wat is het koud heh?, ja heh en we moeten nog zo ver lopen!" De Franse soundtrack daarentegen bestaat uit een wonderschone instrumentale score van Emilie Simon, die vervolgens volledig wordt verkracht met de aanvulling van hele kitcherige Engelstalige liedjes.
In Nederland draait de film alleen met de (vaak onbedoeld komische) voice-over van Urbanus en de Franse soundtrack. (met die liedjes)
Amerika heeft een serieuze, serene Morgan Freeman, en een hele andere soundtrack. (minder mooi dan die van Emilie Simon, maar dan weer zonder irritante liedjes)
Het zijn hierdoor nu echt drie totaal verschillende films.
Qua editing zitten er ook grote verschillen in de Frans/Nederlandse vs de Amerikaanse versie. (ondanks dat beide versies wel even lang zijn) Frans/Nederlandse versie heeft scenes met penguins in beeld die een stuk langer duren (zodat Urbanus grapjes kan maken, of je in de Franse versie kunt horen wat de penguins denken). De Amerikaanse versie heeft die scenes ingekort en toont ze zonder commentaar, en heeft meer "algemene scenes" (van wandelende penguins). Het "standaard commentaar" is hetzelfde in alle versies.
Het liefst had ik Morgan Freeman gehad met de Franse score van Emilie Simon, ZONDER LIEDJES, maar die versie bestaat niet. De Amerikaanse versie is de beste keuze van deze drie. (Tip: koop de Amerikaanse versie op DVD, en dus niet de Franse!)
Ik heb deze gezien en ik ben verliefd op de film en de muziek.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:46 schreef Patvs het volgende:
Amerika heeft een serieuze, serene Morgan Freeman, en een hele andere soundtrack. (minder mooi dan die van Emilie Simon, maar dan weer zonder irritante liedjes)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |