Wat is daar dan weer mis mee dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen.
Niet vreemd opkijken wanneer over 12 jaar dezelfde persoon huis en haard verlaat om naar de sloppenwijken van Rio te vertrekken om z'n biologische vader te zoeken he
Probeert meteen maar racisme goed te praten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:47 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waarom zou hij een racist zijn, omdat hij niet gediend is van de culturele smeltkroes waar hij nu in leeft?
Mooie reportage bij "Spoorloos" toch.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga je gang zou ik zeggen.
Niet vreemd opkijken wanneer over 12 jaar dezelfde persoon huis en haard verlaat om naar de sloppenwijken van Rio te vertrekken om z'n biologische vader te zoeken he
Denk je dat een adoptiekindje uit Nederland of elders in Europa niet op een bepaald moment meer over zijn natuurlijke ouders wil weten? Dit lijkt me niet iets dat afhankelijk is van het 'ras'.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je de problemen lokaal moet oplossen
Waarom zou het één het ander uitsluiten, en waarom zou adoptie ervoor zorgen dat je bezig bleef?quote:en niet kinderen moet adopteren. Want dan blijf je bezig.
Nee hoor, maar ik zie niet in waarom sommigen niet geadopteerd mogen worden.quote:Er leven op de wereld miljoenen kinderen in armoede. Zou je die allemaal moeten adopteren?
Denk je dat als kinderen dáár in een kampje zitten, hun ouders niet missen? Nee natuurlijk, in zo'n kampje kun je 100% tevreden leven.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de kinderen in kwestie er echt mee geholpen zijn. Het zoeken naar je roots is toch een teken van ontevredenheid of een gevoel van ontheemd zijn.
Als je helemaal 100% tevreden bent hoef je niet op zoek naar je roots. Ik zie adoptie eerder als een opportunistische oplossing en niet als een structurele oplossing.
Opvangen in de regio lijkt me een stuk beter
moeten wij het doen?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als het rijke westen niet zorgt dat die kinderendie in armoede opgroeien niet geholpen worden (want lokaal kunnen ze het niet, blijkt wel) is dit voorlopig een nobele manier om in elk geval een waardig leven voor enkelen te creeren. Ik snap niet wat je daar tegen kunt hebben?
zij is een uitzonderingquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooie reportage bij "Spporloos" toch.
Ik ken btw een vrouw uit Sri Lanka geadopteerd, volledig Nederlands, alleen een andere tint, leuke vrouw, houdt van boerenkool.
Je misgunt in feite dus de welvaart voor anderen want opvang in de regio betekent blijvende armoede voor die kinderen als de situatie in het land niet veranderd.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de kinderen in kwestie er echt mee geholpen zijn. Het zoeken naar je roots is toch een teken van ontevredenheid of een gevoel van ontheemd zijn.
Als je helemaal 100% tevreden bent hoef je niet op zoek naar je roots. Ik zie adoptie eerder als een opportunistische oplossing en niet als een structurele oplossing.
Opvangen in de regio lijkt me een stuk beter
Kom op neem me niet in de maling, tuurlijk noemend die de wereld zo zwart-wit ziet zich naar iemand die de wereld verdeelde in maar twee soorten mensen. Commies en niet-commies. past perfect.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is maar 1 McCarthy ooit geweest?
Waarom zou het kritisch zijn omtrent adoptie racisme zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dan moet je grote pannen hebben, 1 miljoen adoptiekinderen..
Het gaat erom dat als ik een kind wil adopteren en dat is juridisch mogelijk, dat ik dat dan kan en niet in de weggelegen wordt door racistische bevoogdertjes van het type dat zich in deze topic meldt..
Je doet ook niet bepaald moeite om dat onder stoelen of banken te steken met je Afrikanen, 'exotische types' en 'Roti-dam' bij de opening van dit topic. Wat maakt een kindje uit Oost-Europa eigenlijk meer geschikt voor adoptie door een Nederlands gezin dan een kindje van buiten Europa?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:35 schreef DaveM het volgende:
[..]
Kom nou eens met argumenten, want je begint nu lichtelijk irritant te worden.
Vertel eens, waarom vind je mij een racist?
Waarom vind je mij laf?
Waar heb ik het over ras gehad?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:45 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Denk je dat een adoptiekindje uit Nederland of elders in Europa niet op een bepaald moment meer over zijn natuurlijke ouders wil weten? Dit lijkt me niet iets dat afhankelijk is van het 'ras'.
dat¨proberen ze al meer dan 50 jaar... of heb jij nog de hoop dat ze het zelf zullen oplossingquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
moeten wij het doen?
Waarom kunnen die landen dat zelf niet?
Even over dat laatste; ik denk trouwens wél dat er een ándere band tussen ouder en kind kan zijn als het het echte kind is.. Maar daar heb ik geen ervaring mee, het lijkt me alleen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:47 schreef Jett het volgende:
misschien willen mensen een negerkindje, en niet een lijmsnuivend kind uit rusland die het toch echt wel IETS beter hebben dan kinderen in afrika
en wat is dat voor een bullshit reden, geld sturen is goedkoper, man iedereen stuurt zowat geld maar het helpt voor geen flikker
ik heb respect voor mensen die adopteren dan mensen die zelf NOG meer kinderen op de wereld zetten en te egocentrisch zijn om eens niet aan hun zelf te denken en een kind uit een ander land adopteren.
alsof je meer houd van een kind dat je eigen is dan als je er 1 adopteerd.
Ik wil McCarthy wel adopteren hoor.. maar ik geloof dat ie ouder dan 6 isquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
Toch leuk dat we hier met z'n allen werken aan de opvoeding van MacCarthy hè..
Ik heb het over 'ras'. Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar heb ik het over ras gehad?
Eigenlijk is het een soort virtueel adoptiekindje van ons allemaalquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
idd, daar zijn zijn ouders wel te kort geschoten. Of misshien was hij gewoon een kutkind..achteraf gezien hadden ze liever toch zo een braaf kindje uit Afrika kunnen halenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
Precies, importeren hoeft dus niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In de eerste plaats is het een feit dat er in dit overvolle land nog steeds kinderen worden geboren.
Twee vliegen in 1 klap.quote:In de tweede plaats: waarom zouden Oosteuropese kinderen voorrang moeten hebben?
Zijn Oost-Europese kinderen niet lief dan?quote:In de derde plaats is adoptie geen kwestie van wat het goedkoopst is.
betaal je ook netjes mee aan hun opvoeding?quote:In de vierde plaats zal ik er met liefde nog een stuk of 2 uitpersen deo volente.
tuurlijk heb je een andere relatie, maar voelt niemand zich dan schuldig dat ze simpelweg EISEN dat ze een kind van zichzelf willen, terwijl ze ook een klein kindje hadden kunnen redden een normaal leven kunnen gunnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:49 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Even over dat laatste; ik denk trouwens wél dat er een ándere band tussen ouder en kind kan zijn als het het echte kind is.. Maar daar heb ik geen ervaring mee, het lijkt me alleen.![]()
Ik vraag me af of daar nog iets aan op te voeden valt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik wil McCarthy wel adopteren hoor.. maar ik geloof dat ie ouder dan 6 isHoewel...
![]()
Nou, ik dacht dat je intelligent genoeg was om mijn antwoord uit de vraag af te leiden: Geen enkele (verschil tussen europees adoptie kindje of elders)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik heb het over 'ras'. Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?
Omdat je problemen exporteert. Ouders die kinderen krijgen en er niet voor kunnen zorgen bieden het gewoon ter adoptie aan. Weg probleem.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:46 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom zou het één het ander uitsluiten, en waarom zou adoptie ervoor zorgen dat je bezig bleef?
Dat mag best maar ik vraag me af welke problemen je daarmee oplost. Tuurlijk is het fijn om een kind een betere toekomst te gunnen maar als je echt zo begaan bent met het lot van minder bedeelde ga je werken aan een structurele oplossing in het land in kwestie.quote:Nee hoor, maar ik zie niet in waarom sommigen niet geadopteerd mogen worden.
nee raar hequote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:48 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je doet ook niet bepaald moeite om dat onder stoelen of banken te steken met je Afrikanen, 'exotische types' en 'Roti-dam' bij de opening van dit topic.
afkomst dan.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar heb ik het over ras gehad?
nou, dan valt er nog veel te adopterenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dat¨proberen ze al meer dan 50 jaar... of heb jij nog de hoop dat ze het zelf zullen oplossing![]()
Ik gun een kind uit Afrika een toekomst en ik héb een kind, zonder er een kind extra voor op de wereld te trappen. Ik zie verder het probleem niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou het kritisch zijn omtrent adoptie racisme zijn.
Van mij mag je 100 kinderen adopteren maar ik vraag me af welke problemen je daarmee oplost behalve dat je je eigen wensen vervult.
Misschien kan één of ander Afrikaans stamhoofd hem wel adopteren. Kan ie met al zijn wijsheid heel donker Afrika om toveren tot een welvarende staat. Hij schijnt precies te weten hoe dat moetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik wil McCarthy wel adopteren hoor.. maar ik geloof dat ie ouder dan 6 isHoewel...
![]()
ow wist niet dat de multiculturele samenleving door adoptie is ontstaan...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee raar he
hij ziet de ellende met die mensen en hoe zijn stad naar de vernieling gaat
de hele multiculturele samenelving is een grote flop
maar dat was op voorhand al te zeggen:
analfabete moslims uit de bergen en criminele kansloze antilianen
En vervolgens op 4 April kapot geschoten werd.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
Een wereld waarover Martin Luther King vertelde.
Maar dat is niet mijn probleem. Dat is wellicht hardvochtig maar problematiek los je zeker niet op door één kind hierheen te halen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je misgunt in feite dus de welvaart voor anderen want opvang in de regio betekent blijvende armoede voor die kinderen als de situatie in het land niet veranderd.
Als de kinderen waar wij het meeste moeite voor doen toch nog goed terecht komen dan heb je het idee echt bijgedragen te hebben aan de wereld.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een soort virtueel adoptiekindje van ons allemaal
En tokkie-achtig trailerparktrash (van Nederlansche afkomst uiteraard) waar plaats je die in je universumquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee raar he
hij ziet de ellende met die mensen en hoe zijn stad naar de vernieling gaat
de hele multiculturele samenelving is een grote flop
maar dat was op voorhand al te zeggen:
analfabete moslims uit de bergen en criminele kansloze antilianen
Dus ongewild kinderloze echtparen hebben gewoon pech?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef DaveM het volgende:
Precies, importeren hoeft dus niet.
Twee vliegen in 1 klap.quote:Twee vliegen in 1 klap.
We hoeven geen mensen te importeren.
We helpen (toekomstige) EU-partners.
Net zo lief als Afrikaanse kinderen dunkt me.quote:Zijn Oost-Europese kinderen niet lief dan?
Nee, ik bied ze in de regel aan ter adoptie aan kinderloze Zimbabwanen.quote:betaal je ook netjes mee aan hun opvoeding?
net of die kindjes 1 maand oud zijn of zo.Ze zijn vaak al 4, 5, 6 jaar oud en hebben dus al een cultuur aangeleerd. Je kan je afvragen of je wilt dat je kind in de kleuterklas komt met een snotaap die net uit een omgeving gehaald is waar bendes de dienst uitmaken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef kingmob het volgende:
Knappe jongen die het kan waarmaken om een verschil tussen een adoptiekind uit een oostblokland of uit afrika aan te tonen.
behalve huidskleur natuurlijk
Nou zie ik sowieso niet in wat cultuur met adoptie te maken moet hebben, cultuur zit niet in je genen hoor.
typische verwende kutkinderen op zn Nederlandsquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Die kotskinderen van Vanessa en Hans
Auswitch staat toch maar stof te vergaren. En anders is Siberie misschien een oplossing?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
En tokkie-achtig trailerparktrash (van Nederlansche afkomst uiteraard) waar plaats je die in je universum![]()
Ik vind kinderwens een vreselijk woord. Verder geen logische verklaring voor.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er vreslijk aan 'onvervulde kinderwens' ?
Bijna alle mensen die ik ken die geadopteerd zijn, waren in hun eerste levensjaar of daar in de buurt toen ze geadopteerd werden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
net of die kindjes 1 maand oud zijn of zo.Ze zijn vaak al 4, 5, 6 jaar oud en hebben dus al een cultuur aangeleerd. Je kan je afvragen of je wilt dat je kind in de kleuterklas komt met een snotaap die net uit een omgeving gehaald is waar bendes de dienst uitmaken.
Nee, dat komt door hun cultuur van toen ze peuters waren. Lees jij topics wel voordat je erin post?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
typische verwende kutkinderen op zn Nederlands![]()
ze versterken iig niet het gevoel dat als je zaterdagavond door rotterdam loopt je dan het idee krijgt dat je in Mogadishu belandt bentquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
typische verwende kutkinderen op zn Nederlands![]()
Als ze het de straat op schoppen (wat dus in 99% van de gevallen gebeurt) dan is het probleem net zo weg. Met niet adopteren los je niks op aan dat probleem.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:51 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat je problemen exporteert. Ouders die kinderen krijgen en er niet voor kunnen zorgen bieden het gewoon ter adoptie aan. Weg probleem.
Zo leren mensen nooit om hun leven te verbeteren.
En dat staat los van adoptie. Mensen adopteren vanuit de optiek van het kind en zichzelf. Microniveau. Een structurele oplossing van het land in kwestie heeft niks te maken met adoptie, want daarvoor zijn de aantallen gewoon te laag.quote:Dat mag best maar ik vraag me af welke problemen je daarmee oplost. Tuurlijk is het fijn om een kind een betere toekomst te gunnen maar als je echt zo begaan bent met het lot van minder bedeelde ga je werken aan een structurele oplossing in het land in kwestie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |