quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:00 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:Ik heb trouwens ook ergens een keer gelezen dat iemand zich het makkelijkst laat verleiden door iemand met hetzelfde uiterlijk. Dit volgens een theorie van een schrijver genaamd Robert Musil, maar ook anderen hebben zich in de theorie verdiept en ontdekt dat zowel mannen als vrouwen vaak zoeken naar eigenschappen die de partner ook heeft. Men vertoond hetzelfde gedrag, koopt dezelfde kleding, praat op dezelfde manier en heeft vanzelfsprekende een identiek uiterlijk.
Je hebt het hier over een theorie, en in een theorie is niets vaststaand bewezen, niets een feit en dus zeker niet vanzelfsprekend.
Er zijn namelijk ook theoriën die zeggen dat mensen na jaren samenleven op elkaar gaan lijken. Dat ze bij ontmoeting twee verschillende personen zijn, maar door een gelijke levensstijl op gebied van eten, sporten en carriere eenzelfde lichaamsbouw en lichaamsritme krijgen. Tevens nemen ze elkaars gezichtsuitdrukkingen over, waardoor de spieren in hun gezicht op gelijke plaatsen ontwikkelen en ze steeds meer op elkaar gaan lijken.
Dit bovenstaande heeft geen invloed op de partnerkeuze, maar is juist een gevolg hiervan... Maar goed, ook nu, slechts een theorie met aanhangers en tegenstanders.
quote:
Ik blijf dus bij mijn opvatting dat een stevige man een stevige vrouw moet willen en een slanke man een slanke meid.
Geldt dit ook voor lang en kort? En blond en bruin? En blauwe en bruine ogen? En links- en rechtshandig? En wit en zwart? En beta en alpha? En creatief en onhandig? En dislect en literair figuur?
Want dan kun je het beste jezelf laten klonen, waarbij je door middel van genetische manipulatie jouw Y-chromosoom laat vervangen door een X-je, zodat je in ieder geval zeker weet dat je je eigen genen kunt voortplanten...
Overigens, hier skinny en wat voller. Geen angst voor mijn kids hoor. Wij hebben er voor gekozen onze langen genen voort te zetten... leek ons wel leuk, reuzenkindjes...
ow nee, vriendje wil geen kindjes