Eensch! En ik ben nog steeds benieuwd... hoe oud zijn de TS en haar vriend? Misschien verklaart dit e.e.a....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:05 schreef CleeJee het volgende:
Ik zal me niet aangesproken voelen door je opmerking hoor ;-) Ik denk ook wel dat er een kern van waarheid inzit "de beste stuurlui staan aan wal"....
Wat me in dit topic heel erg opvalt, en dat zorgt ook voor mij wijze van reageren, dat er sprake is van "twijfels hebben over te laten gaan, besluiten te laten gaan, wel blijven zeuren over laten gaan"...
Dit vind ik in het algemeen heel irritant, als je iets besloten hebt, sta er dan achter en blijf niet zitten in het zeuren....
Mijn reacties zijn ook gebasseerd op mijn idee van "zorgt dat je in een relatie niet jezelf verliest". Ik zie soms wel om me heen dat mensen zó 'verstrikt' in elkaar raken dat de buitenwereld ineens verdwenen lijkt. En dan niet aan het begin van een relatie, dat is logisch, maar ook gaandeweg.... Hoe hard een klap ook kan zijn van het verliezen van je partner, je moet in mijn ogen je leven wel zo proberen in te richten dat je verder kunt leven, dus niet álles in het teken zetten van je partner.
Daar ben ik het zeker mee eens, ik probeer het zelf ook zo te doen, maar je moet er niet in doorschieten, net zo min als in het afhankelijk zijn van je relatie, want ik denk zelf dat het wel noodzakelijk is voor een goede relatie dat je je aan elkaar bindt, op zo'n manier dat het dus wel een hele klap is als de ander weggaat/het uitmaakt/doodgaat oid. Sommige mensen zijn geneigd helemaal naar hun partner te leven, omdat het zo goed voelt, terwijl anderen (een boel van de hier reagerende fok!kers?) zich proberen helemaal niet te hechten, want als het uitgaat hebben ze er minder last van. Dan ben ik toch voor de gulden middenweg.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:05 schreef CleeJee het volgende:
Hoe hard een klap ook kan zijn van het verliezen van je partner, je moet in mijn ogen je leven wel zo proberen in te richten dat je verder kunt leven, dus niet álles in het teken zetten van je partner.
Ik zie het juist niet als het verpesten van je relatie. Natuurlijk zit er een risico in als jezelf of je partner in een compleet andere leefomgeving komt. Maar als je relatie gewoon goed is, dan moet je die verleidingen kunnen weerstaan lijkt me. Ik heb bij mijn eigen relatie gemerkt dat die er eigenlijk alleen nog maar sterker door is geworden. Het is, vooral als je mekaar voor het eerst een langere periode moet missen, toch wel een soort van relatietest. Je merkt gewoon hoe sterk je relatie is, hoe sterk de band is als je even een tijdje zonder mekaar zit. Als je dan vreemd gaat is die band niet verschrikkelijk goed lijkt me zo.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waar zou je precies van balen dan? Dat zij vindt dat je te weinig belt? Je niet aan afspraken houdt? Of dat ze eigenlijk je helemaal niet zo lang kan missen? Ik zou juist blij zijn als m'n vriendin zoveel moeite had met mijn vertrek. Maar goed, dat is ook allemaal hypothetisch want ik zou nooit maandenlang weggaan zonder haar.
Ik zeg niet dat een relatie waarbij een iemand wel maandenlang weggaat niet kan werken dus. Ik heb het echter zelden goed zien gaan. In een bepaalde relatie die ik ken is de jongen bijv weggeweest en vreemdgegaan bij het leven. Z'n vriendin denkt dat het allemaal vlekkeloos verlopen is. Het is gewoon moedwillig je relatie naar de klote helpen. Want ook al is er nog zoveel vertrouwen, en gaat het nog zo goed; je partner komt in een compleet andere leefomgeving terecht en dan gebeuren er rare dingen. Het is problemen opzoeken als je het mij vraagt.
Het is inderdaad niet goed als je elkaar gaat verbieden om maandenlang weg te gaan om zogenaamd je dromen na te streven. Echter; als je genoeg om elkaar geeft dan wil je volgens mij niet maandenlang er alleen vandoor. Ik zou ook best in het buitenland willen werken een tijdje, maar no way dat ik dat zonder mijn vriendin zal gaan doen. En ik voel het niet als een beperking, maar als iets wat ik zelf gewoon zo wil.
Ik vind zelf de reacties over het algemeen niet 'hard' hoor, denk dat de reacties onderling tussen de reageerders een stuk harder isquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:29 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Kortom: TS verdient die harde reacties niet.
Goed voorbeeld, twee topics die erg op elkaar lijken ....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef American_Nightmare het volgende:
ik snap het helemaal niet meer :'(
Hier nog een topic waarin we fijn met z'n allen te TS terecht kunnen wijzen. En deze TS heeft een vader met kanker, dus dat is nog veel leuker!
met betrekking tot dat andere topic ben ik het wel met je eens, maar wel héél erg kort door de bocht om deze 2 topics te vergelijken! in dit topic heeft de TS een goede relatie maar mist ze dr vriend heel erg, op een te heftige manier vind ik, mijn mening...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Inderdaad. In beide topics wordt vanalles uit de kast gehaald om een TS, die het moeilijk heeft nog verder de grond in te stampen door fokkers die het toch allemaal zoveel beter zouden doen in hun eigen leventjes.
Een totaal ander topic. En kanker nog wel. Ik vind het nogal hypocriet van je om anderen te verwijten dat ze niet openstaan voor jouw mening, terwijl jij énkel en alleen voor jouw eigen mening openstaat.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef American_Nightmare het volgende:
ik snap het helemaal niet meer :'(
Hier nog een topic waarin we fijn met z'n allen te TS terecht kunnen wijzen. En deze TS heeft een vader met kanker, dus dat is nog veel leuker!
Goed dat ik die kleine lettertjes eerst las.. kan ik de rest skippen en hoef ik je in ieder geval niet meer serieus te nemen. :wquote:Ik verkeer overigens niet in de illusie dat je déze post úberhaubt begrijpt of op zijn minst in de juiste context plaatst, maar goed
Hetgeen genoeg over jouw persoonlijkheid verduidelijkt. Veel plezier met het bord voor je kop.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Goed dat ik die kleine lettertjes eerst las.. kan ik de rest skippen en hoef ik je in ieder geval niet meer serieus te nemen. :w
Chemisch verankerd.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hetgeen genoeg over jouw persoonlijkheid verduidelijkt. Veel plezier met het bord voor je kop.
Ik vind TS niet bekrompen, jou wel omdat je niet eens wilt luisteren naar andere visiesquote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij open minded genoeg om te bepalen dat mensen zoals TS en ik bekrompen zijn en dat jouw visie op relaties wel de enige goede is.
Wat is jouw doel hier bij Fok?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
'bord voor kop', een van foks grofste beledigingen
misschien zie ik het dan ook wel niet helemaal juist maar ik ga af op jij typt, ik bedoel, we kennen elkaar toch niet! en ik heb ook al gezegd dat ik begrijp dat je hem mist... maar de dingen waarom je zegt je zo kl*te te voelen lijken niet met "missen" te maken te hebben maar met wantrouwen en afhankelijkheid van hem. je leeftijd heb ik aardig goed geraden eigenlijk en het feit dat jullie al 5 jaar met elkaar gaan op jonge leeftijd verbaasd me ook niet als ik dit allemaal lees, ik steek wat anders in elkaar omdat ik nooit op die leeftijd een lange relatie gehad heb en goed alleen kan zijn en erg onafhankelijk ben, jij bent dat dus niet denk ik en dat is je goed recht hoor, voor jezelf zou het misschien alleen makkelijker zijn als je iets zelfstandiger en onafhankelijker zou zijn, maar ieder is zijn manier en zo hoort dat ook dus prima. succes ermeequote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:29 schreef Dishy het volgende:
en nog iets, hoe sluit je zo'n topic af? , daar ik er niet meer veel nut in zie, bedankt aan vele van jullie , ik ging misschien niet mat alles akkoord, maar heb er weer wat van opgestoken.
en heb wat minder vooroordelen......over andere mensen... als jullie kunnen? want er zijn er veel.
Dit is klein beetje kort door de bocht vind ik....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:18 schreef klossie het volgende:
[..]
ik steek wat anders in elkaar omdat ik nooit op die leeftijd een lange relatie gehad heb en goed alleen kan zijn en erg onafhankelijk ben,
Sja volgens mij zitten wij zo ongeveer op dezelfde lijn over de invulling van je relatie mbt de combi eigen leven / leven samenquote:
IDat vind ik ook erg lastig ja; het vooruitzicht dat je mekaar toch echt nog een tijdje niet gaat zien en dat je iemand niet eens even kunt spreken / zien op momenten dat je dat echt graag wilt. Mijn vriend en ik moeten momenteel ook echt afspraken maken wanneer we bellen. We zijn alletwee overdag op stage en 's avonds zijn we beide druk, dus dan moet je wel afspreken omdat je mekaar anders continu misloopt (plus dat bellen naar het buitenland ook niet echt goedkoop is of zo en ik het dan zonde van het geld vind als ik steeds bel, er wel opgenomen wordt maar hij niet thuis blijkt te zijn). We houden ons alletwee over het algemeen wel aan die afspraken, bellen ongeveer 2 keer per week. soms komt er iets tussen en dan laten we dat mekaar wel weten. Baal er nu wel eventjes van dat het maken van afspraken nodig is, het spontane bellen wat juist zo leuk is gaat daardoor weg.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:45 schreef Dishy het volgende:
OH ja , Hij is vaak s'nachts werken, of laat. Ben dus vaak alleen. En dan heb ik hem niet zo nodig..., dan weet ik dat hij terugkomt. dat hij niet zoooo ver is , paar uurtjes. en dan heb ik mn eigen leventje ook. en genieten we van de tijd samen., maar brazilie is niet werken, en niet dichtbij ..; en niet zo bereikbaar, pc, telefoon.........
Dat idee begin ik ook te krijgen, wel een goede lijnquote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:39 schreef Marije het volgende:
[..]
Sja volgens mij zitten wij zo ongeveer op dezelfde lijn over de invulling van je relatie mbt de combi eigen leven / leven samen
quote:Het vertrouwen is er , ondanks dat de mooiste vrouwen van de wereld er rondlopen. Hij is niet geinterreseerd in hun , wel in zijn sport, beter worden, enzoverder..
Hmm dat lijkt me inderdaad wel erg kut. Ik heb in ieder geval het vooruitzicht dat mijn vriend over 1,5 maand weer bij me is. Hoe willen jullie dit op de lange termijn op gaan lossen? Komt zij naar Nederland of ga jij naar verweggistan?quote:Op maandag 8 augustus 2005 01:08 schreef -Wolf- het volgende:
Mijn vriendin woont in het buitenland. We hebben elkaar al 5 maanden niet gezien. Dat is pas erg!
Dus hou je taai, want het is zo erg nog niet.
Al voldoendequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:39 schreef FlyingFox het volgende:
Is de topicstarter al uitgelachen?
relatief is het nog kort wachten tot 'ie terugkomt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:04 schreef Dishy het volgende:
Mijn vriend ( 5 jaar samen) is sinds 9 juni naar Brazilie en dat nog tot 20 september. bijna in de helft dus.
Zit een beetje in de put met dat missen. Gun het hem , het was zijn jongensdroom ooit eens in het buitenland te gaan trainen ( braziliaans jiu jitsu) En ik (hoe stom kon ik zijn) heb hem laten gaan.
Het vertrouwen is er , ondanks dat de mooiste vrouwen van de wereld er rondlopen. Hij is niet geinterreseerd in hun , wel in zijn sport, beter worden, enzoverder..
Hij haalde vorige week Zilver op de mundials ( wk) in zijn categorie.
Maar blij voor hem zijn en het hem gunnen en hem steunen word moeilijker. Wil dat hij die klote reis laat vallen en terugkomt. Dat ik belangrijker ben. Zielig ik weet het, maar heb het onderschat. 3 maand en half is lang. Heb zelf ook nood aan vakantie , niet omdat ik het best druk heb, maar omdat het zoveel moeite kost iedere dag weer op te staan. Hij mist me ook, maar niet zo fel natuurlijk, hij heeft zijn doel, ik niet.
Ik post dit topic hier, misschien om lotgenoten te vinden , beetje steun , tijdverdrijf
Hoor hem om de zoveel dagen, maar weet nooit precies wanneer , zodat ik die dagen niet durf buitengaan. Wil eens goed kwaad worden, maar dat durf ik niet, omdat het daar niet bepaald veilig is.... en je weet nooit .
Anyways
zal wel zien wat er gebeurd.
is dit het echt waard?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |