abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29384580
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:05 schreef CleeJee het volgende:
Ik zal me niet aangesproken voelen door je opmerking hoor ;-) Ik denk ook wel dat er een kern van waarheid inzit "de beste stuurlui staan aan wal"....

Wat me in dit topic heel erg opvalt, en dat zorgt ook voor mij wijze van reageren, dat er sprake is van "twijfels hebben over te laten gaan, besluiten te laten gaan, wel blijven zeuren over laten gaan"...

Dit vind ik in het algemeen heel irritant, als je iets besloten hebt, sta er dan achter en blijf niet zitten in het zeuren....

Mijn reacties zijn ook gebasseerd op mijn idee van "zorgt dat je in een relatie niet jezelf verliest". Ik zie soms wel om me heen dat mensen zó 'verstrikt' in elkaar raken dat de buitenwereld ineens verdwenen lijkt. En dan niet aan het begin van een relatie, dat is logisch, maar ook gaandeweg.... Hoe hard een klap ook kan zijn van het verliezen van je partner, je moet in mijn ogen je leven wel zo proberen in te richten dat je verder kunt leven, dus niet álles in het teken zetten van je partner.
Eensch! En ik ben nog steeds benieuwd... hoe oud zijn de TS en haar vriend? Misschien verklaart dit e.e.a....

En ronduit bos zijn als ie een keer zijn mobiel vergeet en dan vergeet tussen haakjes zetten, sorry dat getuigd of van:
- iemand onder controle wllen hebben
- wantrouwen
- onzekerheid

Ik gok op een combinatie van minstens 2 van deze dingen... en als hij daar de tiojd van zijn leven heeft hoeft zij toch niet 3 maanden te gaan snotteren, kom op zeg, niet geheel afhankelijk zijn! en tuurlijk begrijp ik heus wel dat ze hem mist, echt wel, maar maak gewoon wat van die 3 maanden, dat doet hij toch ook!
Carpe diem
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:29:23 #202
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_29384809
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:05 schreef CleeJee het volgende:
Hoe hard een klap ook kan zijn van het verliezen van je partner, je moet in mijn ogen je leven wel zo proberen in te richten dat je verder kunt leven, dus niet álles in het teken zetten van je partner.
Daar ben ik het zeker mee eens, ik probeer het zelf ook zo te doen, maar je moet er niet in doorschieten, net zo min als in het afhankelijk zijn van je relatie, want ik denk zelf dat het wel noodzakelijk is voor een goede relatie dat je je aan elkaar bindt, op zo'n manier dat het dus wel een hele klap is als de ander weggaat/het uitmaakt/doodgaat oid. Sommige mensen zijn geneigd helemaal naar hun partner te leven, omdat het zo goed voelt, terwijl anderen (een boel van de hier reagerende fok!kers?) zich proberen helemaal niet te hechten, want als het uitgaat hebben ze er minder last van. Dan ben ik toch voor de gulden middenweg.

Maar het blijft natuurlijk verschillen per persoon, zeker met zoiets als 'missen'. Mijn vriend miste mij meer dan ik hem, maar dat komt volgens mij voor een groot deel omdat hij tijd heel anders beleeft, als hij het over 'heel lang geleden' heeft, bedoelt hij vaak een paar maanden. Als hij me 3 weken moet missen, is dat voor hem veel en veel langer dan voor mij. En sommige mensen hechten zich gewoon meer of anders aan dingen in hun leven; hun huisdieren of de inrichting van hun huis, of dus het regelmatig zien van hun partner. Daar kun je als buitenstaander niet zo makkelijk over oordelen.

Ik vind dat TS zich niet buitensporig druk maakt. 3,5 maanden is echt behoorlijk lang, en als je dan op een moment behoorlijk emotioneel (verdrietig) bent, druk je je vaak vrij krachtig uit. Ze geeft zelf aan dat ze zich egoïstisch vindt klinken en het hem toch echt gunt (of wil gunnen), wat ik vind getuigen van een gezonde kijk op haarzelf en de relatie.

Kortom: TS verdient die harde reacties niet.
...as always
pi_29385103
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Waar zou je precies van balen dan? Dat zij vindt dat je te weinig belt? Je niet aan afspraken houdt? Of dat ze eigenlijk je helemaal niet zo lang kan missen? Ik zou juist blij zijn als m'n vriendin zoveel moeite had met mijn vertrek. Maar goed, dat is ook allemaal hypothetisch want ik zou nooit maandenlang weggaan zonder haar.

Ik zeg niet dat een relatie waarbij een iemand wel maandenlang weggaat niet kan werken dus. Ik heb het echter zelden goed zien gaan. In een bepaalde relatie die ik ken is de jongen bijv weggeweest en vreemdgegaan bij het leven. Z'n vriendin denkt dat het allemaal vlekkeloos verlopen is. Het is gewoon moedwillig je relatie naar de klote helpen. Want ook al is er nog zoveel vertrouwen, en gaat het nog zo goed; je partner komt in een compleet andere leefomgeving terecht en dan gebeuren er rare dingen. Het is problemen opzoeken als je het mij vraagt.

Het is inderdaad niet goed als je elkaar gaat verbieden om maandenlang weg te gaan om zogenaamd je dromen na te streven. Echter; als je genoeg om elkaar geeft dan wil je volgens mij niet maandenlang er alleen vandoor. Ik zou ook best in het buitenland willen werken een tijdje, maar no way dat ik dat zonder mijn vriendin zal gaan doen. En ik voel het niet als een beperking, maar als iets wat ik zelf gewoon zo wil.
Ik zie het juist niet als het verpesten van je relatie. Natuurlijk zit er een risico in als jezelf of je partner in een compleet andere leefomgeving komt. Maar als je relatie gewoon goed is, dan moet je die verleidingen kunnen weerstaan lijkt me. Ik heb bij mijn eigen relatie gemerkt dat die er eigenlijk alleen nog maar sterker door is geworden. Het is, vooral als je mekaar voor het eerst een langere periode moet missen, toch wel een soort van relatietest. Je merkt gewoon hoe sterk je relatie is, hoe sterk de band is als je even een tijdje zonder mekaar zit. Als je dan vreemd gaat is die band niet verschrikkelijk goed lijkt me zo.

Ach ja, iedereen heeft een andere visie op dit soort dingen. Ik denk gewoon dat het voor een paar maanden wegwillen niet betekend dat je "niet genoeg om mekaar geeft". Het om mekaar geven is naar mijn mening wel iets wat het alleen weggaan erg lastig maakt, maar niet iets wat je daarin zou moeten beperken. Niet voor een periode die te overzien is in ieder geval.
Maargoed iedereen gaat daar weer anders mee om.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:51:00 #204
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29385272
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:29 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Kortom: TS verdient die harde reacties niet.
Ik vind zelf de reacties over het algemeen niet 'hard' hoor, denk dat de reacties onderling tussen de reageerders een stuk harder is

Als ik naar de posts en de ideeën van TS kijk, mis ik evenwicht in haar gedachten. Ik denk dat dat wel de vinger op de zere plek is.....alles in dat koppie moet ze op een rij zetten, dan kan ze zichzelf (en ons!) veel duidelijker maken wat ze wil zeggen en is er denk ik ook beter mee te leven!

En....je zal mijn nooit horen dat een periode zonder je partner peanuts is....zal mijn partner nooit tegenhouden als ze (met een gegronde reden!) een periode weg moet zijn, maar zal wel even slikken zijn....maar dat slikken compenseer ik door er wel voor haar te zijn, want voor haar zal het ook niet easy zijn....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_29393738
ik snap het helemaal niet meer :'(

Hier nog een topic waarin we fijn met z'n allen te TS terecht kunnen wijzen. En deze TS heeft een vader met kanker, dus dat is nog veel leuker!

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:38:43 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29394000
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef American_Nightmare het volgende:

Hier nog een topic waarin we fijn met z'n allen te TS terecht kunnen wijzen. En deze TS heeft een vader met kanker, dus dat is nog veel leuker!

Goed voorbeeld, twee topics die erg op elkaar lijken ....

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29394147
Inderdaad. In beide topics wordt vanalles uit de kast gehaald om een TS, die het moeilijk heeft nog verder de grond in te stampen door fokkers die het toch allemaal zoveel beter zouden doen in hun eigen leventjes.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29394299
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Inderdaad. In beide topics wordt vanalles uit de kast gehaald om een TS, die het moeilijk heeft nog verder de grond in te stampen door fokkers die het toch allemaal zoveel beter zouden doen in hun eigen leventjes.
met betrekking tot dat andere topic ben ik het wel met je eens, maar wel héél erg kort door de bocht om deze 2 topics te vergelijken! in dit topic heeft de TS een goede relatie maar mist ze dr vriend heel erg, op een te heftige manier vind ik, mijn mening...

andere topic is iemand die gewoon een erg zware tijd heeft, die verdient zeker wat meer steun ook al loopt ze achter een kerel aan waar ze niet achter moet lopen... sorry heel anders en jij doelt op de reacties van de Fokkers maar ook daarmee ben ik het niet met je eens, beide topics lokken andere reacties uit!
Carpe diem
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:47:20 #209
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29394332
Jij kunt toch anders ook behoorlijk 'fel' (ik zal het voor de goede orde zo maar even noemen) voor de dag komen in bepaalde topics?

Blijkbaar een gevoelige snaar nu ineens.

Vreemd.

En ik vind de reacties, zeker vergeleken met andere R&P topics, nog behoorlijk mild.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29395098
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef American_Nightmare het volgende:

Een totaal ander topic. En kanker nog wel. Ik vind het nogal hypocriet van je om anderen te verwijten dat ze niet openstaan voor jouw mening, terwijl jij énkel en alleen voor jouw eigen mening openstaat.

Jij bent ófwel voor de lol aan het relschoppen, óf je bent gewoon werkelijk gewoon zo infantiel dat je posts van andere users niet enigzins kunt relativeren.

Jij zou klaarblijkelijk niets zonder je vriendin doen. Prima, doe wat je wilt, verwacht alleen niet dat de rest van de wereld jouw droombeeld wil delen.

Ben je stiekum niet gewoon bang dat je vriendin er met iemand anders vandoor gaat als jij even naar het buitenland gaat? "als ik maar hier blijf dan kan er niets gebeuren".... zoiets?

Het zou me beslist niet koud laten als mijn - momenteel even hypothetische - vriendin weg gaat voor een tijdje, maar ik zou het haar beslist gunnen. Met een ex heb ik in die situatie gezeten, dus ik blaat niet zomaar wat in het wilde weg.

Ja, ook ik ben van mening dat TS wat zielig en afhankelijk overkwam in haar posts. Dat trok wat bij naarmate het topic vorderde, maar het verandert niet dat je - naar mijn mening - elkaar ook de ruimte moet kunnen geven om iets te verwezelijken wat je ook zou hebben gedaan als je elkaar niet had leren kennen. Ook al heb je een relatie, je bent ook nog een individu.

Gaat het gedurende die paar maanden fout, dan was je relatie duidelijk niet zo mooi en leuk als je dacht. Dan zou vervelend zijn, zou pijn doen, maar daar zou ik dan liever nu achter komen dan wanneer ik bijvoorbeeld eenmaal getrouwd ben en kids heb oid.

Ik verkeer overigens niet in de illusie dat je déze post úberhaubt begrijpt of op zijn minst in de juiste context plaatst, maar goed.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_29395368
quote:
Ik verkeer overigens niet in de illusie dat je déze post úberhaubt begrijpt of op zijn minst in de juiste context plaatst, maar goed
Goed dat ik die kleine lettertjes eerst las.. kan ik de rest skippen en hoef ik je in ieder geval niet meer serieus te nemen. :w
pi_29395442
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:15 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Goed dat ik die kleine lettertjes eerst las.. kan ik de rest skippen en hoef ik je in ieder geval niet meer serieus te nemen. :w
Hetgeen genoeg over jouw persoonlijkheid verduidelijkt. Veel plezier met het bord voor je kop.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:25:10 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29395706
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Hetgeen genoeg over jouw persoonlijkheid verduidelijkt. Veel plezier met het bord voor je kop.
Chemisch verankerd.

Lastig weg te halen.
pi_29396502
'bord voor kop', een van foks grofste beledigingen
pi_29401024
tjonge wat ben jij egoistisch... heb je zelf dan geen leven? Laat die jongen toch. Ik heb vaker va zulke vriendinnen gehad en gelijk uitgemaakt. Ieder heeft zijn eigen leven en als je mara 3 maanden wegbent en gelijk zo loopt te huilen dan ben je volgens mij echt ziek....
"Smile", said the Lord! "Things could be worse" So i did and they were || Computers are like airconditioners, they stop working when you open Windows.
pi_29401069
Ik begin me serieus af te vragen of hier nog mensen zijn die eens buiten hun eigen hoofd stappen en eens lezen wat er staat.
vele van jullie veronderstellen de hele tijd vanalles ; Klossie, je commentaar trekt nergens op, lees eens even wat ik zoal heb gezegd. en zet bij je lijstje over de redenen waarom ik wat kwaad ben dat hij zijn gsm vergeet.
- BEPERK HET TOT EEN MINIMUM, de eerste keer lag ik er niet wakker van,
- ONGERUSTHEID , wantrouwen is er niet, onzekerheid heeft iedereen wel maar niet of mn relatie niet sterk is, ....

Dan echt waar, vertrouwen???? dit is echt de laatste poging die ik doe,
het vertrouwen is er , geen haar op mn hoofd die hem niet vertrouwd,
ik ben een ongerust mens, dat haar vriend mist, dat een leven heeft , werkt, en hoopt dat hem niets overkomt!
Ik heb "hem laten gaan" , en natuurlijk heb is spijt, want het doet best pijn! dat hij zn droom heeft, spijt me niet hoor! dat maakt me weer blij , hij is er al een tijdje, hij schaamt zich niet voor mij, en ik gun het hem!volledig!,
maar mis hem! en wist niet hoe ik daar mee moest omgaan.
is da dan zo moeilijk te begrijpen allemaal.
nooit zo een knoop in je maag gehad dat je bijna niets kan eten?
Volgens jullie overdrijf ik misschien, maar zo absurd is mn gevoel ook niet, en we hebben het over een gevoel, daar zeg je niet tegen , oh jee, trek me er niks van aan, bijt op mn tanden en poef het is weg.
Ik verstik hem niet met mijn spastisch gedoe , ik beperkt hem niet buiten iets te laten horen, ik zet hem niet op hete kolen en over welke verzoeken heb je het? zoveel zijn het er heus niet .
hou eens effe op met mete zeggen dat ik alles moet pikken, en dat ik hem ongelukkig maak, wat weten jullie daarvan?
want hij is daar de tofste tijd van zn leven aan't beleven. dan heb je pech, hij is daar voor zijn sport. voor de cultuur, voor zichzelf. Hij heeft het best moeilijk , en wil soms terugkomen, maar zet door, omdat dit 1 maal in zn leven gebeurd. dat bedoel ik met steunen. dat betekdn niet dat ik er het niet moeilijk mee kan/mag hebben. Hij is niet vertrokken zonder mijn toestemming. die had hij ook niet nodig want zou het niet verbieden? is geen punt, maar als ik wist wat ik nu weet, en hij ook, hadden we beide beslist van een minder lange periode te gaan.
We zijn 5 jaar en half samen , ik ben 23, hij 25, ik woon alleen, werk, en we eten graag pizza... nog iets?

en willen jullie in mn hoofdje kijken. misschien maakt het veel duidelijk misschien niet.
Ik ben overvallen op een gewelddadige manier in het verleden, ik word aangesproken door vieze mannen op parkings en half aangerand, in mijn auto is ingebroken , en nog zo van die dingen, mijn ongerustheid is niet het teken van zwakte , maar omdat het kan gebeuren. en zo'n ongerustheid blijft, heb geen trauma's of zo
het is daar niet veilig, nergens trouwens, maar er worden mensen overvallen, hij is en blijft een toerist in dat land..... met een gsm en een fototoestel.... moet ik er een tekening bij maken.
ik loop niet paranoide over straat, dus begin nu niet zoiets te denken. ben best een nuchter realistisch mens.

feel free to ask, liever dat dan dat je hier dingen neerzet , die ik niet eens zeg.
pi_29401248
en nog iets, hoe sluit je zo'n topic af? , daar ik er niet meer veel nut in zie, bedankt aan vele van jullie , ik ging misschien niet mat alles akkoord, maar heb er weer wat van opgestoken.
en heb wat minder vooroordelen......over andere mensen... als jullie kunnen? want er zijn er veel.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:31:29 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29401283
Je kunt in het FB topic van R&P een slotje vragen.
pi_29401668
thx popolon
pi_29415462
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 09:00 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij open minded genoeg om te bepalen dat mensen zoals TS en ik bekrompen zijn en dat jouw visie op relaties wel de enige goede is.
Ik vind TS niet bekrompen, jou wel omdat je niet eens wilt luisteren naar andere visies
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:14:15 #221
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29417556
Dishy, mag ik je bij een volgende topic 1 tip geven?
Lees de tekst die je neerzet even door voordat je op 'invoeren' drukt....
je springt echt van de hak op de tak in je tekst, heel lastig te volgen, ik moet elk stukje van jou minimaal drie keer lezen (..) om de rode draad er in te ontwaren.

Waarom mensen ook zo breed reageren: jij haalt er heeel veel andere zaken elke keer bij... daarom komen we niet bij wat je eigenlijk vraagt "ik mis mijn vriend, hoe kan ik daarmee omgaan?"... dat is mijns inziens de centrale vraag van je, en die is mij pas in je laatste post echt heel erg duidelijk geworden. In verscheidene posts van anderen zijn er al tips gegeven, ik denk even terug:
* zorg dat je zelf voldoende te doen hebt
* zit niet alleen maar te wachten op een bericht van hem, wees blij als je iets van hem hoort
* denk niet dat als hij zich niet aan zijn afspraak kan houden dat het gelijk aan zijn liefde voor jou ligt
* zoek anderen op, maar plezier, benut je tijd alleen, doe eens dingen die JIJ echt wil doen!

Denk dat je hiermee zeker de komende weken door zal gaan komen, succes, sterkte en ... veel plezier!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:15:59 #222
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29417603
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
'bord voor kop', een van foks grofste beledigingen
Wat is jouw doel hier bij Fok?
Waarom heb je je aangemeld en met welk doel reageer je hier?
pi_29418760
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:29 schreef Dishy het volgende:
en nog iets, hoe sluit je zo'n topic af? , daar ik er niet meer veel nut in zie, bedankt aan vele van jullie , ik ging misschien niet mat alles akkoord, maar heb er weer wat van opgestoken.
en heb wat minder vooroordelen......over andere mensen... als jullie kunnen? want er zijn er veel.
misschien zie ik het dan ook wel niet helemaal juist maar ik ga af op jij typt, ik bedoel, we kennen elkaar toch niet! en ik heb ook al gezegd dat ik begrijp dat je hem mist... maar de dingen waarom je zegt je zo kl*te te voelen lijken niet met "missen" te maken te hebben maar met wantrouwen en afhankelijkheid van hem. je leeftijd heb ik aardig goed geraden eigenlijk en het feit dat jullie al 5 jaar met elkaar gaan op jonge leeftijd verbaasd me ook niet als ik dit allemaal lees, ik steek wat anders in elkaar omdat ik nooit op die leeftijd een lange relatie gehad heb en goed alleen kan zijn en erg onafhankelijk ben, jij bent dat dus niet denk ik en dat is je goed recht hoor, voor jezelf zou het misschien alleen makkelijker zijn als je iets zelfstandiger en onafhankelijker zou zijn, maar ieder is zijn manier en zo hoort dat ook dus prima. succes ermee
Carpe diem
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:26:44 #224
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29418910
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:18 schreef klossie het volgende:

[..]

ik steek wat anders in elkaar omdat ik nooit op die leeftijd een lange relatie gehad heb en goed alleen kan zijn en erg onafhankelijk ben,
Dit is klein beetje kort door de bocht vind ik....
Ik ben 28, vriendin van 23, kregen wat 8 jaar geleden....
Wij zijn beiden erg onafhankelijk, vinden samen, maar ook onze eigen dingen belangrijk, hebben onze relatie ook zo 'ingericht'
Dus het kan wel degelijk hoor!
pi_29419637
Ik denk ook dat dat wat kort door de bocht is. Mijn vriend en ik hebben nu 4 jaar een relatie, ik was 18 en hij 19 toen we wat kregen. We zijn alleen alletwee wel zelfstandig en ook onafhankelijk, hebben ons eigen leventje maar doen ook erg veel dingen samen.
Het komt inderdaad over alsof ts erg afhankelijk is van haar vriend. Misschien begrijp ik het verkeerd of misschien is het ook echt zo. Ach ja, verder richt iedereen zijn relatie anders in, ik denk dat mijn vriend en ik voor ons een goede combinatie hebben gevonden tussen onafhankelijkheid en toch ook veel dingen samen doen. Voor anderen zou onze combinatie misschien absoluut niet werken, iedereen is anders.
Maargoed als je jong een serieuze relatie krijgt wil dat dus nog niet zeggen dat je erg afhankelijk van elkaar en onzelfstandig wordt
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:05:20 #226
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29420914
Marije, dank voor de toevoeging
pi_29421231
sorry bedoel niet dat dat bij iedereen zo is als je op jonge relatie een relatie hebt gekregen ofzo maar als je al een afhankelijker persoon bent en vervolgens ook een relatie hebt waarin je een bepaalde mate van afhankleijkheid gewend heeft (ook wel ontstaan door de leeftijd en nooit alleen geweest en gewoon de manier waarop de partners met elkaar een relatie hebben) vind ik dit niet vreemd, ik vind het een combi waardoor e.e.a. mij niet verbaasd...
Carpe diem
pi_29427386
hehe, we zijn er uit.
Sorry voor het hak op te tak.
Afhankelijk. moest even nadenken...
We zijn beide graag een alleen en hebben dat nodig,beetje eenzaten,
Ik heb wel graag dat hij in de buurt is. En als we eens ruzie hebben, kan ik best op mezelf rekenen. maar in het leven zelf... reken ik gewoon graag op hem ook. is een deel van " een relatie " hebben waar ik van geniet. kunnen rekenen op iemand.
En uit mijn hak en tak , kan je afleiden , dat ik dacht dat ik zelfstandig was. Dat ik niet verwacht had me zo te voelen , en niemand rond mij had het verwacht. vandaar de vraag wat kan ik er aan doen.
Nu word ik weer stillaan mijn zelfzekere ik. En dus vind ik het ook niet zo , dat je alles van hem moet goedpraten en gunnen. Ik ben er ook nog. Ondanks dat dit zijn tijd is en zijn reis.
in ons gewone leventje, gaan we vaak ieder ons eigen gang. ik heb mijn hobby's (maar die gaan niet door tijdens vakentie) en vrienden , en hij zijn sport enz enz .. maar het idee dat hij in de buurt is, is geruststellend. zoals ik zei, leven is fijner met hem. Denk dat ik in paniek was. omdat ik absoluut niet klaar ben dat op te geven. Of hem te verliezen. ( ik weet dat ik dit verkeerd aanpakte en juist dat deed )
Ik heb dus ook veel gehad uit de antwoorden op dit topic. en aan hem en zijn geduld. Maar mijn ongerustheid zit er nog. Daarom zeg ik ook liever dat ik enorm aan hem ben gehecht. in tegenstelling tot afhankelijk.
pi_29427488
OH ja , Hij is vaak s'nachts werken, of laat. Ben dus vaak alleen. En dan heb ik hem niet zo nodig..., dan weet ik dat hij terugkomt. dat hij niet zoooo ver is , paar uurtjes. en dan heb ik mn eigen leventje ook. en genieten we van de tijd samen., maar brazilie is niet werken, en niet dichtbij ..; en niet zo bereikbaar, pc, telefoon.........
pi_29431853
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:05 schreef CleeJee het volgende:
Marije, dank voor de toevoeging
Sja volgens mij zitten wij zo ongeveer op dezelfde lijn over de invulling van je relatie mbt de combi eigen leven / leven samen
pi_29432044
Inderdaad Dishy, een lolletje is het niet als je liefste zo'n lange tijd zo ver van huis is. Vooral vanwege dat je zo aan hem gehecht bent, logisch. Probeer desondanks toch vertrouwen te vinden, in jezelf, in hem, in elkaar. Probeer er goede gedachten bij te hebben, ook al mis je hem nog zo erg, ook als hij eens niet van zich laat horen. Vertrouwen hebben is hier gewoon heel belangrijk. Dat zal je er doorheen helpen.
pi_29432233
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:45 schreef Dishy het volgende:
OH ja , Hij is vaak s'nachts werken, of laat. Ben dus vaak alleen. En dan heb ik hem niet zo nodig..., dan weet ik dat hij terugkomt. dat hij niet zoooo ver is , paar uurtjes. en dan heb ik mn eigen leventje ook. en genieten we van de tijd samen., maar brazilie is niet werken, en niet dichtbij ..; en niet zo bereikbaar, pc, telefoon.........
IDat vind ik ook erg lastig ja; het vooruitzicht dat je mekaar toch echt nog een tijdje niet gaat zien en dat je iemand niet eens even kunt spreken / zien op momenten dat je dat echt graag wilt. Mijn vriend en ik moeten momenteel ook echt afspraken maken wanneer we bellen. We zijn alletwee overdag op stage en 's avonds zijn we beide druk, dus dan moet je wel afspreken omdat je mekaar anders continu misloopt (plus dat bellen naar het buitenland ook niet echt goedkoop is of zo en ik het dan zonde van het geld vind als ik steeds bel, er wel opgenomen wordt maar hij niet thuis blijkt te zijn). We houden ons alletwee over het algemeen wel aan die afspraken, bellen ongeveer 2 keer per week. soms komt er iets tussen en dan laten we dat mekaar wel weten. Baal er nu wel eventjes van dat het maken van afspraken nodig is, het spontane bellen wat juist zo leuk is gaat daardoor weg.

Ja nu zit ik eventjes in een *mis mijn vriendje dipje*

Maargoed, ik kan me zeker wel iets voorstellen bij je gedachtes ts. Alleen ik denk dat je het wat meer moet relativeren en los moet laten. Het is inderdaad niet leuk en soms moeilijk om mekaar zo lang niet te zien. Kan me ook voorstellen dat je het eng vind. Bij mij is de situatie iets anders, ook omdat ik zelf vorig jaar een paar maanden weg ben geweest en mijn vriend en ik dus al eerder hebben meegemaakt hoe het is om mekaar zo'n tijdje te moeten missen.

Maar ach.... het zijn maar 3 maandjes......zowel jij als ik zitten al zo ongeveer op de helft!!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:37:01 #233
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29439450
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:39 schreef Marije het volgende:

[..]

Sja volgens mij zitten wij zo ongeveer op dezelfde lijn over de invulling van je relatie mbt de combi eigen leven / leven samen
Dat idee begin ik ook te krijgen, wel een goede lijn
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:39:02 #234
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29439467
Marije en Dishy, take care!!

En mocht je in een Duyvis dippie zitten, gewoon alles van je af schrijven! (op Fok ofzo...)
pi_29496005
komt wel goed allemaal
pi_29496245
Mijn vriendin woont in het buitenland. We hebben elkaar al 5 maanden niet gezien. Dat is pas erg!

Dus hou je taai, want het is zo erg nog niet.
  maandag 8 augustus 2005 @ 01:17:24 #237
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_29496401
Brazilie, das kansloos, en iedereen die daar geweest is kan dat beamen. Face it, je hebt geen vriend meer, desalnietemin veel sterkte met je echte problemen
pi_29496975
quote:
Het vertrouwen is er , ondanks dat de mooiste vrouwen van de wereld er rondlopen. Hij is niet geinterreseerd in hun , wel in zijn sport, beter worden, enzoverder..

Hij is van steen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29503774
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 01:08 schreef -Wolf- het volgende:
Mijn vriendin woont in het buitenland. We hebben elkaar al 5 maanden niet gezien. Dat is pas erg!

Dus hou je taai, want het is zo erg nog niet.
Hmm dat lijkt me inderdaad wel erg kut. Ik heb in ieder geval het vooruitzicht dat mijn vriend over 1,5 maand weer bij me is. Hoe willen jullie dit op de lange termijn op gaan lossen? Komt zij naar Nederland of ga jij naar verweggistan?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:37:26 #240
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29586091
-koekjes-
Whatever I want.
pi_29586108
Is de topicstarter al uitgelachen?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:11:41 #242
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29586663
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 19:39 schreef FlyingFox het volgende:
Is de topicstarter al uitgelachen?
Al voldoende
Ze heeft inmiddels haar ideeën enzo reeds toegelicht en aangepast....maar je moet alles maar eens teruglezen

Vraag me af hoe het inmiddels gaat met TS
  donderdag 1 september 2005 @ 20:07:49 #243
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30176870
Tja, ik ben er ook geweest. Reken maar dat er vroeg of laat wordt geneukt. Ik wil niet vervelend doen, maar in Brazilië draait het daar uiteindelijk op uit. Al die meiden willen daar maar één ding
Hup, aan het werk!
pi_30184152
Mijn vriend komt zaterdag weer terug Echt zo verschrikkelijk veel zin er in om hem weer hier bij me te hebben!!! En eigenlijk is de tijd ook best snel gegaan.
Ben idd ook wel benieuwd hoe het nu met ts en haar vriend is
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:11:09 #245
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30192228
Hey cool man Marije, dat wilde ik net vragen...wanneer hij weer terug kwam.....

Hou je ons op de hoogte hoe alles gaat nu hij weer terug is...is het weer als vanouds...beter....hoe zijn jullie gevoelens etc. ben ik wel benieuwd naar!
  maandag 5 september 2005 @ 09:02:36 #246
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30280489
Marije: hoe is het nu????
pi_30341940
ja helemaal prima!!! Was in het begin wel heel vreemd om hem weer te zien, toch een raar moment als je vriend dan op Schiphol de aankomsthal binnen komt stappen en je hem weer voor het eerst ziet. Maar wel echt helemaal super!!
Sja zoals het nu gaat: we zijn voornamelijk weer aan het genieten van het gewoon weer bij mekaar kunnen zijn, leuke dingen samen kunnen doen en gewoon mekaar kunnen zien wanneer we dat willen. Dat vind ik wel weer een voordeel van elkaar een tijdje niet zien: je geniet weer echt helemaal optimaal van elkaar. Dingen van de ander bijv. waar je inmiddels zo gewend aan bent geraakt dat ze niet meer speciaal zijn: dat zijn ze nu weer wel en je kunt ook weer helemaal bewust genieten van die dingen. Ze zijn niet meer zo gewoontjes omdat je ze een tijd niet meer hebt gemerkt / gezien.
Zoals ik het nu beschrijf lijkt het misschien alsof we in een erge sleur zaten voordat hij wegging, maar dat is absoluut niet waar. Het is alleen wel zo dat je in een langere relatie ( 4 jaar ongeveer in ons geval) aan bepaalde dingen went van elkaar. Die dingen vallen nu gewoon weer op en zijn weer heel speciaal.
Het voelt gewoon weer heel goed om samen te zijn, eigenlijk net zoals vorig jaar toen ik zelf 3 maanden weg ben geweest. Het is niet raar en onwennig, het is vertrouwd en heel speciaal. We genieten er gewoon heel erg van. Wat dat betreft kun je denk ik bij ons zeggen dat het als vanouds helemaal goed gaat, maar dat we ons er wel extra van bewust zijn hoeveel we voor mekaar voelen. Dat is alleen maar leuk!
Wat dat betreft is het eigenlijk precies hetzelfde gegaan als toen ik zelf vorig jaar weg was. Waar ik wel even aan moest wennen is het feit dat ik nu mijn leventje hier zo had ingericht dat ik het zonder hem opzich ook prima had. Dus veel meer tijd met vrienden doorbrengen etc. Wat dat betreft moet ik mijn tijd nu weer wat anders in gaan delen. Maar dat gaat gewoon vanzelf. Moet nu weer een combi vinden tussen met vrienden afspreken en ook genoeg tijd voor ons samen hebben, maar dat gaat vanzelf wel goed!!!
pi_30343730
Helemaal hetzelfde als marije. Al mn vrienden en kennissen zijn van zich beginnen laten horen. Het weer zat mee dus veel bbq's en terrasjes. Ben gestopt met roken. Ben zelfs een paar dagen er tussen uit gegaan.weet nu ook niet hoe tijd te gaan verdelen als ie terug is.maar zal zich wel uitwerken .
Het was dus vooral wennen en je wat afsluiten. Hij is bijna terug, hebben best veel contact, tellen beide af en kijken er naar uit. Al is het niet sneller gegaan... het is wel drukker geweest. En mis hem nog steeds ja , dat word blijkbaar erger, maar in goede zin. Nu Mezelf nog even verwennen en nieuwe kleren kopen. En dan mag hij terugkomen

Amusement nog , geniet van het leven
Bye bye
  woensdag 7 september 2005 @ 12:36:22 #249
112998 rustig
come wander with me
pi_30350421
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:04 schreef Dishy het volgende:
Mijn vriend ( 5 jaar samen) is sinds 9 juni naar Brazilie en dat nog tot 20 september. bijna in de helft dus.
Zit een beetje in de put met dat missen. Gun het hem , het was zijn jongensdroom ooit eens in het buitenland te gaan trainen ( braziliaans jiu jitsu) En ik (hoe stom kon ik zijn) heb hem laten gaan.
Het vertrouwen is er , ondanks dat de mooiste vrouwen van de wereld er rondlopen. Hij is niet geinterreseerd in hun , wel in zijn sport, beter worden, enzoverder..
Hij haalde vorige week Zilver op de mundials ( wk) in zijn categorie.
Maar blij voor hem zijn en het hem gunnen en hem steunen word moeilijker. Wil dat hij die klote reis laat vallen en terugkomt. Dat ik belangrijker ben. Zielig ik weet het, maar heb het onderschat. 3 maand en half is lang. Heb zelf ook nood aan vakantie , niet omdat ik het best druk heb, maar omdat het zoveel moeite kost iedere dag weer op te staan. Hij mist me ook, maar niet zo fel natuurlijk, hij heeft zijn doel, ik niet.
Ik post dit topic hier, misschien om lotgenoten te vinden , beetje steun , tijdverdrijf
Hoor hem om de zoveel dagen, maar weet nooit precies wanneer , zodat ik die dagen niet durf buitengaan. Wil eens goed kwaad worden, maar dat durf ik niet, omdat het daar niet bepaald veilig is.... en je weet nooit .
Anyways
zal wel zien wat er gebeurd.

is dit het echt waard?
relatief is het nog kort wachten tot 'ie terugkomt.
ik heb makkelijk praten, maar zou zeggen nog even doorbijten.
je houd van 'm, dan gun je hem die reis ook als dat zo belangrijk voor 'm is.

het is gewoon klote dat je niet elke dag contact kan hebben
ga met wat vriendinnen wat drinken, ga sporten, probeer je gedachten
even ergens anders op te zetten. hij komt bijna terug! zet 'm op.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')