Nee, ik heb nooit een vriendin gehad... goed opgemerkt! Waar maak je dat uit op?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Doe es normaal randmongool.
Ik wist het.. je zit hier mensen 'advies' te geven terwijl je zelf nooit een vriendin hebt gehad. Kansloze gast.
Uit de dingen die je zegt, dat je blijkbaar geen enkel idee hebt wat het inhoudt om een relatie van een paar jaar te hebben, en de info uit je fotoboek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit een vriendin gehad... goed opgemerkt! Waar maak je dat uit op?
Ja.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:49 schreef Jumparound het volgende:
Dus dan mag hij niet meer verder trainen maar moet gelijk naar huis komen
Dat vind ik erg knap!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uit de dingen die je zegt, dat je blijkbaar geen enkel idee hebt wat het inhoudt om een relatie van een paar jaar te hebben, en de info uit je fotoboek.
Die relatie van 3 jaar van jou is blijkbaar uit en kan ik dus moeilijk serieus nemen. Verder is het niet normaal dat je elkaar een half jaar naar het buitenland gaat gaan als je een serieuze relatie hebt. Daarnaast is het niet normaal dat je een half jaar naar het buitenland WILT als je een serieuze relatie hebt, of je moet je vriendin meenemen. Hij had best naar dat WK gekund zonder daar meteen een half jaar te zitten. Maar blijkbaar doet hij precies wat hij zelf wil zonder daarbij rekening te houden met de gevoelens van z'n vriendin, en dat maakt HEM egoistisch en niet haar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Dat vind ik erg knap!
Ik ga ook echt in mn fb zetten dat ik een relatie van 3 jaar heb gehad maar dat dat niet meer is
Ik vind de opmerking van TS erg eng, vooral over... jongensdroom en balen dat ze hem heeft laten gaan, dat getuigt van weinig respect jegens haar vriendje...
En dat ze al een relatie van 5 jaar hebben... komop, het is geen kalverliefde meer, gun elkaar wat!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die relatie van 3 jaar van jou is blijkbaar uit en kan ik dus moeilijk serieus nemen.
Waarom niet? jongensdroom? liefde? gunnen?quote:Verder is het niet normaal dat je elkaar een half jaar naar het buitenland gaat gaan als je een serieuze relatie hebt
tuurlijk... je mag alleen nog maar aan je lieffie denkenquote:. Daarnaast is het niet normaal dat je een half jaar naar het buitenland WILT als je een serieuze relatie hebt, of je moet je vriendin meenemen.
sorryquote:Hij had best naar dat WK gekund zonder daar meteen een half jaar te zitten. Maar blijkbaar doet hij precies wat hij zelf wil zonder daarbij rekening te houden met de gevoelens van z'n vriendin, en dat maakt HEM egoistisch en niet haar.
Ja, ik woon al een tijdje samen. Als haar meisjesdroom was om te trainen in het buitenland zou ik haar aanmoedigen om dat te doen. Ze hoeft zich niet te beperken vanwege mij. Ik zou kijken of ik een weekje vrij kon krijgen en haar een keer opzoeken. Veel mailen, af en toe bellen etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Heb je zelf wel een vriendin? Zo nee STFU, en zo ja; hoe zou je het vinden als ze aan jou zou melden (dus niet vragen, maar melden) dat ze een half jaar naar het buitenland zou vertrekken?
Komop zeg.. je 'droom'..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja, ik woon al een tijdje samen. Als haar meisjesdroom was om te trainen in het buitenland zou ik haar aanmoedigen om dat te doen. Ze hoeft zich niet te beperken vanwege mij. Ik zou kijken of ik een weekje vrij kon krijgen en haar een keer opzoeken. Veel mailen, af en toe bellen etc.
Je hoort niemand zijn/haar dromen af te nemen omdat je zelf niet alleen kunt zijn.
En zou jij ook een half jaar naar het buitenland gaan, terwijl je weet dat je vriendin het niet ziet zitten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja, ik woon al een tijdje samen. Als haar meisjesdroom was om te trainen in het buitenland zou ik haar aanmoedigen om dat te doen. Ze hoeft zich niet te beperken vanwege mij. Ik zou kijken of ik een weekje vrij kon krijgen en haar een keer opzoeken. Veel mailen, af en toe bellen etc.
Je hoort niemand zijn/haar dromen af te nemen omdat je zelf niet alleen kunt zijn.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Komop zeg.. je 'droom'..Dan droom je maar ergens anders over. Ze zou van mij ook best mogen gaan maar dan zonder mij. Als haar 'droom' is om ergens iets een half jaar lang zonder mij te gaan doen, dan is onze relatie blijkbaar niet de moeite waard. Einde verhaal dan.
Bovendien geeft zij toch al aan hoe zeer ze er tegen is, en hoe zeer ze er moeite mee heeft; wat is die kerel dan voor vent dat ie gewoon toch gaat blijkbaar, zonder zich te bekommeren om de gevoelens van z'n vriendin?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:11 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Hahahahaha
Oke, ik snap het!
je wilt alleen maar rellen!
"dan droom je maar ergens anders over"![]()
![]()
En hij dan? Hij geeft meer om z'n reis dan om haar lijkt wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:14 schreef TGT het volgende:
Echt slecht dit. Zoek het eens bij jezelf. Als je het niet meer trekt dan stap je lekker op t vliegtuig en ga je naar em toe..
Waarom wil je dat hij zijn reis laat vallen? Het is zijn droom. Je geeft meer om jezelf dan om hem lijkt wel.
Als dat mijn jongensdroom zou zijn wel ja. Rekening met elkaar houden is goed, maar gaat niet tot in het oneindige door. Ik zou mijn dromen er niet voor opgeven. Bovendien ben je op de hoogte van elkaars dromen voordat je relatie 5 jaar duurt, toch? Misschien is dat wel het moment om te beslissen of je wel aan die dromen mee wil werken of tegen wil werken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:11 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En zou jij ook een half jaar naar het buitenland gaan, terwijl je weet dat je vriendin het niet ziet zitten?
Schrijf anders een even zodat het ook leesbaar isquote:Op zondag 31 juli 2005 14:49 schreef Dishy het volgende:
hahaha , lol, euhm , het spijt me , maar buiten ga eens iets leuk doen en houd je bezig , is er van die kritiek niet veel waar. probeerde ik effe duidelijk te maken, je doet bijna of je kent me door en door , het zal idd zijn dat ik, een slecht moment had en het huilerig overkomt , mn excuses , mijn schuld dat je dat verkeerd interpreteerd? hou gewoon niet zo van vooroordelen, en denk niemand, ik aanvaard de kritiek als ze juist is he , Het doet me zeker iets dat jullie zeggen gun het hem en doe niet zielig , maar get a life? dat heb ik hoor ,en doelen ook , in het leven . niet voor binnen een paar weken , oh , dat heb ik wel , ga stoppen met roken , welke commentaar ge je nu geven?
teveel gevraagd dat je serieus antwoord en wat steun geeft en raad? vind dat je er wel moeilijk over doet,heb op je tenen getrapt of zoiets , wel als je ooit een down moment hebt .... hoop ik dat je jezelf niet tegenkomt (moest je zo zijn), want iedereeen zeurt wel eens , altijd maar kritiek geven , wat heb je daar aan? bedoel dit alles niet slecht he , wil je altijd horen dat je gelijk hebt? dat heb je in sommige dingen :-) maar niet in alles , jaag je niet zo snel op zou ik zeggen . doe ik ook niet. greetz
Heb je dishy's posts wel gelezen trouwens?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik meen het serieus hoor. Ik heb nog zoveel wensen en dromen, maar daarbij hou ik wel rekening met m'n vriendin. En ik ga al helemaal niet iets erdoor drukken waarvan ik weet dat zij erop tegen is en er heel veel moeite mee heeft.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Komop zeg.. je 'droom'..Dan droom je maar ergens anders over.
whooohooo! een half jaar! dat is bijna je hele leven hey!quote:Ze zou van mij ook best mogen gaan maar dan zonder mij. Als haar 'droom' is om ergens iets een half jaar lang zonder mij te gaan doen, dan is onze relatie blijkbaar niet de moeite waard.
Pff, jij bekommert je er meer om dicht bij elkaar te blijven, dan om je dromen waar te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En hij dan? Hij geeft meer om z'n reis dan om haar lijkt wel.
En jij bepaalt even wat het voor iedereen inhoudt om een relatie te hebben? TS gaat er duidelijk niet goed mee om dat haar vriend zolang weg is richting buitenland. En aangezien 'rekening houden met' 2 kanten op werkt volgens mij, had hij wat meer rekening met haar kunnen houden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:28 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Pff, jij bekommert je er meer om dicht bij elkaar te blijven, dan om je dromen waar te maken.
Prima dat jij liever je dromen opgeeft om tegen je vriendin aan te schurken, maar doe niet alsof het absurd is om een paar maandjes achter een droom aan te gaan jagen.
Er zijn meer manieren om een lange relatie in te vullen. Jouw kauwgumplakkerige manier is niet de enige.
TS had het over de jongensdroom van haar vriend; jongensdromen kun je niet achteraf ineens veranderen. "Dan neem je maar een andere droom.." wat je eerder schreef is een absurd advies.
We hebben het potverju over een paar maandjes, voor een schipper op de grote vaart is dat bijvoorbeeld heel normaal. Een relatie hebben hoeft echt niet te betekenen dat je de rest van je leven elkaars handje dagelijks vasthoudt.
Nee, dat doe jij. Je zegt zelf: "Verder is het niet normaal dat je elkaar een half jaar naar het buitenland gaat gaan als je een serieuze relatie hebt.".quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En jij bepaalt even wat het voor iedereen inhoudt om een relatie te hebben?
Rekening houden werkt twee kanten op, TS ziet alleen haar kant. Ik zie ook de andere kant. Een jongensdroom telt voor mij zwaarder dan een bezitterige vriendin die het me niet gunt. Als ze het hem wel gunde zou ze wel hebben gezegd: "Je moet gaan, maar ik vind het moeilijk je te missen." Dat is wat anders dan: "ik had hem nooit moeten laten gaan".quote:TS gaat er duidelijk niet goed mee om dat haar vriend zolang weg is richting buitenland. En aangezien 'rekening houden met' 2 kanten op werkt volgens mij, had hij wat meer rekening met haar kunnen houden.
Wat een bullshit man. Hij komt toch weer terug? Alsof je al je dromen moet laten varen voor je partner.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:15 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En hij dan? Hij geeft meer om z'n reis dan om haar lijkt wel.
Dat was natuurlijk gewoon mijn mening. Zet er maar 'ik vind' voor dan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij. Je zegt zelf: "Verder is het niet normaal dat je elkaar een half jaar naar het buitenland gaat gaan als je een serieuze relatie hebt.".
Volgens mij heeft ze 'm ook laten gaan. Alleen heeft ze er blijkbaar spijt van. En dat van die 'jongensdroom', sorry maar dat vind ik zo kneuzerig klinken. Verzin dan wat anders, of neem je vriendin mee op de een of andere manier.quote:[..]
Rekening houden werkt twee kanten op, TS ziet alleen haar kant. Ik zie ook de andere kant. Een jongensdroom telt voor mij zwaarder dan een bezitterige vriendin die het me niet gunt. Als ze het hem wel gunde zou ze wel hebben gezegd: "Je moet gaan, maar ik vind het moeilijk je te missen." Dat is wat anders dan: "ik had hem nooit moeten laten gaan".
Ik zou niet willen dat mijn vriendin 5, 6 maanden in het buitenland zat. En andersom ook niet. Maar ja wij geven tenminste ook veel om elkaar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:54 schreef TGT het volgende:
[..]
Wat een bullshit man. Hij komt toch weer terug? Alsof je al je dromen moet laten varen voor je partner.
Het is van juni tot september... Niet voor altijd...![]()
Al eens bij nagedacht dat de mensen die elkaar wel laten gaan dat doen omdat ze zo veel om elkaar geven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou niet willen dat mijn vriendin 5, 6 maanden in het buitenland zat. En andersom ook niet. Maar ja wij geven tenminste ook veel om elkaar.
Dat is ook een optie, maar dat is niet altijd mogelijk. Verder moet iedereen het zelf weten of hij zijn dromen waarmaakt, of opgeeft voor zijn vriendin.quote:Als ik per se mijn dromen wil nastreven dan doe ik dat wel met haar of gewoon niet.
Het gaat hier niet over een half jaar, maar slechts over 3 maandjes, duidelijk heel wat minder lang dan een half jaar. En waarom zou je niet voor een wat langere tijd naar het buitenland willen als je een relatie hebt? Als het iets is wat altijd al jouw droom is geweest dan zal dat heus niet zomaar verdwijnen. Je moet in een relatie zeker wel rekening met elkaar houden en ook met elkaars gevoelens maar dat hoeft naar mijn mening niet ten koste te gaan van een grote droom die je hebt. En uberhaupt.....waar hebben we het hier over....3 maandjes.....zoals eerder gepost is mijn vriend nu ook 3 maanden in het buitenland. Leuk is anders, had hem ook liever hier gehad, maar het is iets wat hij heel graag wilde en daarom gun ik het hem ook van harte. Het is lang niet altijd makkelijk, uiteraard zijn er van die momenten waarop ik hem verschrikkelijk mis. Ik denk echter wel dat een van de kenmerken van een goede relatie juist is dat je mekaar in dit soort situaties juist moet steunen in plaats van dromen van de ander te belemmeren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die relatie van 3 jaar van jou is blijkbaar uit en kan ik dus moeilijk serieus nemen. Verder is het niet normaal dat je elkaar een half jaar naar het buitenland gaat gaan als je een serieuze relatie hebt. Daarnaast is het niet normaal dat je een half jaar naar het buitenland WILT als je een serieuze relatie hebt, of je moet je vriendin meenemen. Hij had best naar dat WK gekund zonder daar meteen een half jaar te zitten. Maar blijkbaar doet hij precies wat hij zelf wil zonder daarbij rekening te houden met de gevoelens van z'n vriendin, en dat maakt HEM egoistisch en niet haar.
Ik heb nu 4 jaar een vriend en wij geven ook heel veel om mekaar. En juist daarom steun ik hem in het navolgen van een droom van hem om een paar maanden naar het buitenland gaan voor stage. Juist omdat ik zoveel om hem geef en het hem echt gun zet ik mijn eigen gevoel (dat ik het niet leuk vind om hem zo'n tijdje te moeten missen) opzij. Dat is namelijk iets waar zeker wel mee te leven valt, waar je je gewoon overheen moet proberen te zetten. Ik zou mezelf echter niet relaxed er onder voelen als ik hem zou belemmeren om op stage te gaan, puur omdat ik het niet leuk vind om hem te moeten missen. En gelukkig denkt hij er ook precies hetzelfde over.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou niet willen dat mijn vriendin 5, 6 maanden in het buitenland zat. En andersom ook niet. Maar ja wij geven tenminste ook veel om elkaar.Als ik per se mijn dromen wil nastreven dan doe ik dat wel met haar of gewoon niet.
Mijn vriendin zou me laten gaan en ik haar. Puur omdat wij elkaar het beste gunnen. We moedigen elkaar aan. Ze zou er alles aan doen om mijn dromen uit te laten komen en andersom. Als dat 5/6 maanden zonder elkaar betekent.. Dan moet dat kunnen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zou niet willen dat mijn vriendin 5, 6 maanden in het buitenland zat. En andersom ook niet. Maar ja wij geven tenminste ook veel om elkaar.Als ik per se mijn dromen wil nastreven dan doe ik dat wel met haar of gewoon niet.
Het is natuurlijk makkelijker iemand te bespotten dan een inhoudelijke reactie te geven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja of die jongen die hierboven post die z'n vriendin 2 weken naar Lloret moet zien gaan. Sja, als dat haar grote droom is, dan moet dat maar.![]()
![]()
Je dromen.. godgruwelijke.. ik krijg nogal de kriebels van dat woord ondertussen. Onder het mom van 'je droom' mag je blijkbaar een hoop dingen die normaal nooit zouden kunnen. Jaaa ik zou zo graag met 5 vreemde vrouwen willen neuken. - Ja heen doe es normaal. - Maar het is m'n droom. - O dan mag het.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:13 schreef TGT het volgende:
[..]
Mijn vriendin zou me laten gaan en ik haar. Puur omdat wij elkaar het beste gunnen. We moedigen elkaar aan. Ze zou er alles aan doen om mijn dromen uit te laten komen en andersom. Als dat 5/6 maanden zonder elkaar betekent.. Dan moet dat kunnen.
Als ik de kans zou hebben om mijn dromen na te streven met haar dan zou ik die natuurlijk met beide handen aangrijpen... Maar als het niet anders kan..
Sja waarvoor ga je nou naar Lloret.. toch niet voor de mooie natuur. Je kan de problemen ook opzoeken natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:21 schreef Marije het volgende:
Ik denk dat een vakantie naar lloret of een periode van een paar maanden weg toch wel iets heel anders is hoor...denk niet echt dat je in het verband van een korte vakantie naar lloret echt kunt spreken van een grote droom of iets dergelijksMaar ja, ze gaat naar lloret: wat dan nog? Als je een goede relatie hebt dan vertrouw je mekaar toch??? Je hoeft toch niet altijd alles samen te doen als je een relatie hebt? Als je het de ander niet eens gunt om 2 weekjes met wat vrienden weg te gaan denk ik niet dat je een erg gezonde relatie hebt. Goed Lloret is niet een van de meest veilige vakantieplekjes om heen te gaan, maar goed, zoals gezegd: als de relatie goed is doet ze daar toch geen rare dingen. Als ze daar vreemd gaat of zo, zat er klaarblijkelijk toch al iets mis in de relatie en dan kun je daar maar beter zo snel mogelijk achter komen
Lompe vergelijking.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja of die jongen die hierboven post die z'n vriendin 2 weken naar Lloret moet zien gaan. Sja, als dat haar grote droom is, dan moet dat maar.![]()
![]()
Inderdaad dan mag het. Als je dat echt graag wil, dan doe je dat toch? De gemiddelde vrouw zal je verlaten, maar hey, je wil het blijkbaar graag genoeg om dat er voor over te hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je dromen.. godgruwelijke.. ik krijg nogal de kriebels van dat woord ondertussen. Onder het mom van 'je droom' mag je blijkbaar een hoop dingen die normaal nooit zouden kunnen. Jaaa ik zou zo graag met 5 vreemde vrouwen willen neuken. - Ja heen doe es normaal. - Maar het is m'n droom. - O dan mag het.
Ah, meneer is volwassen. Maakt dat je mening waardevoller?quote:Als je volwassen wordt dan snap je ook dat je niet ten koste van alles kan doen en laten wat je wilt.
Het kan juist heel vaak EN EN. En je maakt zelf de afweging of iets belangrijk genoeg is. Daarnaast maakt je partner de afweging of zij jouw wensen accepteert en er aan meewerkt of ze niet accepteert en je zal dwarsbomen. Dat is geven (laten gaan) en nemen (aangeven dat je het liever niet hebt, of zelfs eisen dat hij thuisblijft), maar ook geven (thuisblijven) en nemen (toch gaan).quote:Je kan best je dromen (brr) proberen na te streven maar daarmee zul je rekening moeten houden met de mensen in je leven of de keuze maken om het zonder hen te doen. Maar niet EN EN dus.
Natuurlijk kun je niet alles doen en laten wat je wilt. Maar het voorbeeld wat jij noemt is toch heel wat anders dan een paar maandjes weg voor bijv. training of stage. Natuurlijk zijn er grenzen in wat je wel en niet kunt doen. Maar een periode weg voor, zoals in dit geval, training wat die jongen al zijn hele leven wil: wat is daar mis mee?? Je moet bij het nastreven van de dromen rekening houden met de mensen om je heen, maar je hoeft toch niet een hele grote wens opzij te zetten puur omdat de ander er niet eens zozeer op tegen is maar gewoon geen zin heeft om je te missen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je dromen.. godgruwelijke.. ik krijg nogal de kriebels van dat woord ondertussen. Onder het mom van 'je droom' mag je blijkbaar een hoop dingen die normaal nooit zouden kunnen. Jaaa ik zou zo graag met 5 vreemde vrouwen willen neuken. - Ja heen doe es normaal. - Maar het is m'n droom. - O dan mag het.
Als je volwassen wordt dan snap je ook dat je niet ten koste van alles kan doen en laten wat je wilt. Je kan best je dromen (brr) proberen na te streven maar daarmee zul je rekening moeten houden met de mensen in je leven of de keuze maken om het zonder hen te doen. Maar niet EN EN dus.
Nee dat hoeft niet nee, maar verbreek dan gewoon de relatie van tevoren. Als mijn vriendin het niet leuk zou vinden zou ik gewoon niet gaan, heel simpel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:40 schreef Marije het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je niet alles doen en laten wat je wilt. Maar het voorbeeld wat jij noemt is toch heel wat anders dan een paar maandjes weg voor bijv. training of stage. Natuurlijk zijn er grenzen in wat je wel en niet kunt doen. Maar een periode weg voor, zoals in dit geval, training wat die jongen al zijn hele leven wil: wat is daar mis mee?? Je moet bij het nastreven van de dromen rekening houden met de mensen om je heen, maar je hoeft toch niet een hele grote wens opzij te zetten puur omdat de ander er niet eens zozeer op tegen is maar gewoon geen zin heeft om je te missen?
Ik zou haar vreselijk missen als ze zou gaan. Maar ik zou haar niet willen beperken. Wat heb je dan voor relatie? Als je elkaar tegenhoudt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Ach ja laten we het erop houden dat iedereen weer uiterst begripvol is voor de man in kwestie maar dat als puntje bij paaltje komt iedereen er toch wel moeite mee zou hebben als de vriend of vriendin opeens meldt een half jaar naar het buitenland te gaan. Kan best zijn dat het je koud laat, maar dan stelt je relatie simpelweg niks voor.
Geen goede nee. Maar wat heb je voor relatie als jij haar vreselijk gaan missen en eigenlijk liever niet hebt dat ze gaat, maar zij dan toch gewoon gaat? Kwestie van compromissen sluiten lijkt me. Zorgen dat de ander over kan komen, of gaan maar een keer terugkomen, of korter gaan etc..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:44 schreef TGT het volgende:
[..]
Ik zou haar vreselijk missen als ze zou gaan. Maar ik zou haar niet willen beperken. Wat heb je dan voor relatie? Als je elkaar tegenhoudt?
Ik zie nergens in de post van TS of hier wel over na is gedacht, daar ben ik zelf eigenlijk wel heel erg benieuwd naar! Want, zoals ik TS zie dor de paar posts, verwacht ik niet dat zij moeite heeft gedaan om die kant op te kunnen. Maar...correct me if i'm wrong!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kwestie van compromissen sluiten lijkt me. Zorgen dat de ander over kan komen, of gaan maar een keer terugkomen, of korter gaan etc..
volgens mij heeft niemand hier gezegd dat het hem of haar koud laat als de vriend(in) voor een langere tijd weg zou gaan naar het buitenland, dus waar je dat vandaan haalt? Als het je helemaal koud laat lijkt het mij ook wel dat er iets mis is met je relatie, maar dat doet hier niet ter zake want dat is nergens geschreven. Mij laat het in ieder geval zeer zeker niet koud dat mijn vriend een paar maanden weg is, Ik vind het absoluut niet fijn om hem zo lang te moeten missen en zou hem natuurlijk dolgraag hier bij me willen hebben. Maar ik vind zoals gezegd je iemand in dit soort dingen gewoon moet ondersteunen. En ik vind zeker dat je als je zo dolgraag weg wilt voor stage, trainen of zo dat je dan ook zeer zeker moet gaan. Dus ja: ik heb begrip voor de man in kwestie, net zoals ik ook begrip heb voor de keuze van mijn eigen vriend die dus ook weg is. En ja, ik heb er wel moeite mee dat hij weg is, maar dat is voor mij geen reden om hem te belemmeren er in. Juist omdat ik weet dat het goed zal zijn voor hem, je leert veel van een periode weg, en ook weet dat onze relatie toch wel goed zit en ik hem dus kan vertrouwen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Ach ja laten we het erop houden dat iedereen weer uiterst begripvol is voor de man in kwestie maar dat als puntje bij paaltje komt iedereen er toch wel moeite mee zou hebben als de vriend of vriendin opeens meldt een half jaar naar het buitenland te gaan. Kan best zijn dat het je koud laat, maar dan stelt je relatie simpelweg niks voor.
Dat maak ik op uit het verhaal. Ze durft nu niet tegen hem te zeggen dat ze het liefste wil dat hij terug zou komen in ieder geval. Dat zegt ze letterlijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef CleeJee het volgende:
A_N, het spijt me hoor, maar ik heb nog nooit iemand gezien met zóveel vooroordelen en zo een extreme tunnelvisie als jij.....
Ergste vind ik nog dat je TS eigenlijk aanpraat "dat ze helemaal niet wilde dat hij ging" terwijl dat (naar mijn interpretatie) zeker NIET het geval is/was....
Dat mag. Mijn toekomstdromen bestaan uit een leuk huisje met haar betrekken, een leuk hondje nemen, en later ooit kinderen. Voor die tijd wil ik nog op korte termijn een reis naar Amerika maken, samen met haar. Ik heb lang genoeg wild gestapt, ben wild op vakantie geweest en heb over het algemeen genoeg 'wilde' dingen gedaan om nou wat normaler, down to earth, te kunnen leven.quote:Het mooie van elkaar de ruimte gunnen is dat het even een hard time is (voor beiden, believe me!) maar dat als je weer eenmaal terug bent je relatie beter en sterker dan ooit is! Je leeft nog altijd ten eerste voor jezelf (struggle to survive!) en je bent gek als je je hele (!) leven laat bepalen door je relatie!
Mag ik je een persoonlijke vraag stellen: heb jij toekomstdromen? en, heb jij dromen laten varen ten faveure van je meisje? zo ja, welke?
Tja een compromis kan je altijd proberen te sluiten.. Niets mis mee natuurlijk. Ik zou ook liever mijn vriendin niet zien gaan natuurlijk. Logisch. Maar ik zou het echt vreselijk vinden als ik haar zou beperken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Geen goede nee. Maar wat heb je voor relatie als jij haar vreselijk gaan missen en eigenlijk liever niet hebt dat ze gaat, maar zij dan toch gewoon gaat? Kwestie van compromissen sluiten lijkt me. Zorgen dat de ander over kan komen, of gaan maar een keer terugkomen, of korter gaan etc..
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En jij bepaalt even wat het voor iedereen inhoudt om een relatie te hebben?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Kan best zijn dat het je koud laat, maar dan stelt je relatie simpelweg niks voor.
Dus? Als het je koud laat dat je partner maanden in het buitenland zit dan denk ik dat het een redelijk objectieve conclusie is dat je relatie weinig voorstelt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |