Dat vind ik overigens wel naaierig dat ze je kunnen downgraden inderdaad. Volgens mij las ik ook ergens dat je miles iets van 3 jaar "houdbaar" zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:30 schreef EagleJ het volgende:
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
Award upgradequote:Op maandag 8 augustus 2005 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Thnxquote:Op maandag 8 augustus 2005 15:04 schreef Fogel het volgende:
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.
Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
NY is maar 6 a 7 uur vliegen. Ik zou doorsparen voor een langere vlucht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
Enkele reis...?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
12.500 is dan voor een enkeltje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
Wel als ik jou gequote had.quote:
Klopt het dat je alleen nog upgrades kunt krijgen als je een economyticket koopt in de hoogte boekingsklasse?quote:
Ik zou zeggen, zoek het nog eens op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:21 schreef Douwe het volgende:
Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
quote:Op donderdag 1 september 2005 19:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik kan er zo gauw geen topic over vinden, dus open ik er zelf maar eentje. Zijn er meer mensen hier die meedoen aan dit spaarprogramma? Al mensen die eens iets hebben gekregen (een upgrade bv) door het inwisselen van miles?
Het enige irritante aan dit programma is dat je eindeloos moet zeuren tot je een keer je card krijgt thuisgestuurd nadat je in een hoger deelnemersniveau zit.
Ik zit nog altijd te wachten op mijn Gold-card.
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.quote:
Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.
Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
Nee, dan kun je je status gewoon behouden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:40 schreef Douwe het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.
Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?
Nog een keer opbellen dan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.
Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.quote:
Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.
Jawel, het wordt allemaal via je account bijgehouden en dat doet men keurig. Alleen het opsturen van die kaarten duurt eeuwig. Mailen heeft weinig zin, heb al een hele collectie standaardantwoorden en bellen lukt ook niet echt. Toch jammer, want de meeste voordelen van die kaart kun je pas benutten als je dan ding kunt tonen op de airport.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?
Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Mjah kan je dan ook niet een printscreending meenemen?
Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.
Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen.En anders kunnen ze aan de hand van je FF nummer en paspoort echt wel zien wat voor status je hebt.
De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.
Ik heb de card inmiddels binnen. Het adres staat correct vermeld allemaal, maar het is best een zooitje daar sinds de spaarprogramma's van KLM en Air France zijn samengevoegd. Tenminste, dat idee leeft bij veel mensen.quote:Op zondag 18 september 2005 10:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!
Weet je zeker dat je met het juiste adres geregistreerd staat?
PS Ik heb mijn FlyingBlue kaart ok nog steeds niet, die zou eigenlijk automatisch moeten komen als vervanging van mijn FD kaart. Vorige maand nog maar een formuliertje ingevuld voor de zekerheid, maar nog niks gehoord verder. Ik vlieg gelukkig niet zoveel met die alliantiedat het een probleem is. Plus dat het voorlopig maar een basic kaartje is
Niemand?quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een frequent flyer pasje van Qantas of British Airways. Bij BA kan je er geen aanvragen als je in de Q klasse vliegt. Bij Qantas zijn er fees als je in Australie of N-Z woont. Maar zijn er ook kosten voor als je dus gewoon in NL woont? En dit (klik) geldt dus alleen als je een award vlucht wil boeken?
Meen je dat... Dus als ik een reis voor mijn moeder boek, kan ik mijn eigen FDnummer erin zetten?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij is dat geen probleem.
Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.dquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.
Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!
De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.
De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.
Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!
Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…
Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.
Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!
Met vriendelijke groet,
******
PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967
Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.![]()
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
Ik kreeg er 1600 voor een vlucht van Amsterdam naar Lima.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967
Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.![]()
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.
...knip...
Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt.FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)quote:..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................
Booking class : V / V
If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):
Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000
*Qualifying points for reaching next level
The more you spend, the more you earn!
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen
Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.![]()
![]()
![]()
![]()
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.
"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.
Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.
Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...
Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.
Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
Dat het niet op de site staat naast de prijs is op zich niet zo gek, want zoals je zelf al aangeeft proberen ze het zoveel mogeljk verborgen te houden. Zou op zich wel een goede service zijn, gewoon een lijstje met de verschillende prijzen (en de restricties erbij zoals vrijdag/zaterdagnacht weg zijn en dergelijke):quote:Op zondag 8 januari 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?
Op vluchten binnen Europa denk ik niet dat het extra geld besteden nut heeft, maar heb geen zin om het na te rekenen.quote:Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
En:quote:De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
Voor Korean Airlines:quote:Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Hierdoor kom ik op de volgende rekensom:quote:Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.
Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...quote:Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw schrijven. Het spijt ons te moeten vernemen dat u moeilijkheden heeft
ondervonden met uw persoonlijke Flying Blue pagina's en het ontvangen van uw pincode. Graag
willen wij u hiervoor onze welgemeende verontschuldigingen aanbieden.
Hierbij willen wij u informeren dat er een nieuwe pincode voor u is aangevraagd en wij
verwachten dat u de nieuwe pincode binnen 3 weken op het door u aangegeven adres zult
ontvangen.
Graag willen wij u informeren dat de door u gesignaleerde problemen met betrekking tot de
website nader zullen worden onderzocht en indien nodig, zullen er maatregelen worden
genomen. Flying Blue is overigens voortdurend bezig op zoek naar manieren om zijn diensten te
verbeteren. Wij danken u dan ook hartelijk voor uw opmerkingen.
Wij vertrouwen erop u met dit antwoord van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Q, KLM, 4 keerquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
quote:
Dus Q wel.quote:De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
3 weken...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:00 schreef Hik het volgende:
Antwoord op mijn brief...
[..]
Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...![]()
En wat kan je daarmee?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
[..]
Dus Q wel.Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.quote:
Wat kan je met een goldmembership?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
* 75% Elite Bonusquote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Wat kan je met een goldmembership?
Idd, anders lopen als die figuren je voorbij met hun 50 kilo handbaggage.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik sta nooit een half uur te wachten bij zowel de incheckbali als bij de gate.
De gate moet je zowiezo pas ingaan als iedereen al in het vliegtuig zit
4 * 25% van de miles van Ams-BsAs-Ams..... Niet zo gek veel dus. 13.000 gok ik?quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
Mwah, soms valt het tegen. Eerst mogen meestal de bejaarden en invalideren en dan staat iedereen al vooraan te dringen. Dan mag je wel voor, maar moet je je eerst tussen al dat gepeupel doorwurmen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:56 schreef Jaguarized het volgende:
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
Nergens de volle pond bij Air France?quote:Momenteel ontvangt u voor Air France-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U?- klasse.
Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Helaas geven ze echter geen antwoord op mijn vraag in hoeverre dit meer beloning is voor de vaste klant, ze kauwen slechts nog een keertje op de voorwaarden. Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Zal ik ze gewoon nog een keer mailen?
ICA, Icabaru, Venezuela?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
Uiteraard, ik kon die A niet plaatsen, vandaar dat ik niet aan die term had gedacht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
intercontinentaal ik dacht dat jij de luchtvaartkenner was?![]()
De doorsnee backpacker vliegt niet met KLM natuurlijk en zal ook weinig geven om een business lounge. Los daarvan kun je de Business Class ook alleen toegankelijk maken voor je Platinum-klanten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
Daar staat dus al heel erg duidelijk vermeld dat je maar 25% van de punten krijgt. Als je meer punten wil, boek je een hogere klasse. Heb vandaag ook pas voor het eerste op die link gedrukt, maar de info die je wil hebben is in ieder geval toegankelijk.quote:Dit is een prijsindicatie. De definitieve prijs wordt getoond voordat uw boeking definitief wordt. Prijzen zijn in euro.
EUR 1.046,35
De prijs is gebaseerd op Take Off Fare
De voordeligste KLM-tarieven voor reizen in Economy Class. Flying Blue-leden verdienen 25% van het normale aantal Flying Blue Miles bij speciale promotionele tarieven en het laagste Take Off Fare; leden verdienen 100% van de Flying Blue Miles bij de andere tarieven. Komt niet in aanmerking voor een upgrade naar World Business Class met Flying Blue Miles.
* Percentage gespaarde Flying Blue Miles: 25%
* Wijzigen is niet mogelijk
* Geen geld terug bij annuleren
Inderdaad, staat iets onder de knop "herberekenen prijs, klik hier".quote:Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat vanaf de KLM site als je gaat zoeken naar tarieven?
Ehh..ja?quote:Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder gevalVaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
quote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.quote:.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.
Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
quote:bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.quote:De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
quote:Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Volgens http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=440150 is het punten óf aantal enkele vluchten.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:40 schreef Hik het volgende:
Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en?Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:47 schreef Poepoog het volgende:
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
Ik werd echt bekeken alsof ik een of andere debiel was toen ik met die kaart kwam aanzetten, die accepteren wij al EEN HELE LANGE TIJD NIET MEER. Dat was in Februari. Jaja één maandquote:Op maandag 6 maart 2006 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.
Zogauw het genoeg punten of vluchten voor Silver hebt, krijg je (na een bepaalde periode) een Silver pas toegestuurd, hetzelfde voor Gold. Aan het eind van het jaar word je status bekeken en het aantal vluchten en level miles op nul gezet maar je behoud het level wat je hebt gekregen in dat jaar.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:13 schreef Hik het volgende:
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?![]()
Ik vind het wel interessant dit...![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft danquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef k_man het volgende:
Ja klopt, ik vlieg haast nooit met KLM.De meeste van die 10.000 punten komen van See Buy Fly, Bijenkorf en hotelovernachtingen, volgens mij.
Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:47 schreef Hik het volgende:
Nee, er zit bij mijn weten een verschil tussen level miles en award miles. De level miles vervallen, award miles blijven geldig.
Inmiddels wel ja. Maar toen had ik ze al.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft dan
Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruikenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:47 schreef Vogue het volgende:
Woei! Ik heb ruim 28.000 award miles. Daar kan ik een leuk retourvluchtje voor boeken naar Madrid!
Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Poepoog het volgende:
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruiken![]()
Ha, die heb ik ook! Goedkoop flubbertjequote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.
Ontopic: Ik heb mijn AirBerlin Top Bonus Card gisteren ontvangen.
http://www.airberlin.com/site/topbonus/programm.php?LANG=net
Tegen de tijd dat je de card van je nieuwe level hebt ontvangen, zijn die miles dus al vervallen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:01 schreef Hik het volgende:
[..]
Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.
Vorige week weer heen en weer geweest met CSA Czech Airlines (OSL-PRG-BUD), waarvan 1 vlucht operated by Malev (BUD-PRG). Nu staan in het milesoverzicht slechts 3 vluchten bijgeschreven (a 1125 per vlucht - C klasse), uitsluitend de CSA vluchten. Wel jammer als die 1125 punten van BUD-PRG en de extra enkele vlucht (vooral dat) niet bijgeschreven worden.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.
Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Dat is al een jaar zo, sinds de overname door Air France.. tis echt hopeloos, hoeveel miles je ook hebt, je kunt er zo'n beetje niets meer mee...quote:Op zondag 21 mei 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:
Ik zie net op de site van KLM dat je met een ticket uit de Take Off Fare- of Economy Flex Fare-tarieven niet meer met miles mag upgraden naar Business Class?!
Het wordt ook steeds kariger he...Alleen met een Full Flex Fare-ticket kun je nog upgraden, maar dan zit je vaak al bijna aan het normale tarief.
Maar als het toestel nokkievol zit en je hebt de mogelijkheid om op de volgende vlucht wachten, kan je beter de vouchers pakken dan in een BC stoel te zitten (bij vluchten van meer dan 4 uur is BC misschien wel aantrekkelijk).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:31 schreef k_man het volgende:
Dat zijn mensen die hopen een gratis update te krijgen. Heel soms lukt dat, als het toestel nokkievol zit.
"Wie vraagt, krijgt een plaatsje achterin de lijst."quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef jaco het volgende:
Wie kan iets zinnigs zeggen over het volgende: op Schiphol bij het inchecken en ook bij de gate staan er vaak reizigers bij de balie om een upgrade te vragen. Ik heb zelf Flying Blue en voor het verzilveren van mijn award miles wordt naar de website of de klantenservice lijn verwezen. Nergens staat dat je dit bij incheckbalies of de gate kunt doen.
Kun je ook op de reisdag zelf bij de balies van KLM's van economy naar business class upgraden? Wat is de kans dat dit succes heeft? Of zijn die upgraders die ik bij de balie zie platinum members of aangesloten bij een programma via hun werk oid?
quote:Waarom moet ik mijn creditcardnummer opgeven bij het reserveren van een award ticket?
U moet bij het reserveren van een award ticket uw creditcardnummer opgeven, omdat u voor de luchthavenbelastingen moet betalen.
Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:22 schreef k_man het volgende:
Het gaat hier inderdaad om KLM. Ik zou nu gratis op en neer kunnen naar bijv. Londen, maar als ik dan nog alle toeslagen moet betalen is het misschien nog wel aantrekkelijker om met Easyjet ofzo te gaan.
Alleen op verre vluchten buiten europa KUNNEN de FB-miles nog interressant zijn; en dan alleen voor gratis vluchten, niet voor up-grades want dan moet je toch al een duur ticket gekocht hebben namelijk minimaal Full Flex Fare (of heel veel mazzel en een platinum-card bij het inchecken).quote:Op maandag 19 juni 2006 18:54 schreef k_man het volgende:
Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.
Leuk zeg, die Award miles.
Nee tuurlijk niet, die web@wards doen ze uiteraard alleen bij vluchten die niet zo'n hoge loadfactor hebben.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:42 schreef XMN8R het volgende:
[..]
In dit voorbeeld is het dus het voordeligste om naar Curacao te vliegen in het hoogseizoen, maar het kan wel even duren eer je 100.000 miles hebt gespaard. Een andere optie is om de Web@wards (aanbiedingen met kortingen van 50%) in de gaten te houden. Bovenstaande bestemmingen staan echter zelden of nooit bij de Web@wards...
Ehm.. in januari zoals altijd?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:29 schreef Hik het volgende:
Ben met m'n laatste vlucht eindelijk zilver geworden. Waar blijft m'n nieuwe pasje nou?
Nee, het zijn maatschappijen in twee verschillende alianties.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
Nee en als je lid wil worden van BA moet je een membership fee dokken. AA zit ook in de OneWorld alliantie en die is gratis.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
Ik kreeg zojuist een e-mail met een lijstje met landen waar je punten kan krijgen:quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef Hik het volgende:
Hmmm... ik zag het mailtje daarvan maar heb dat eigenlijk gelijk gedelete... Je moet je hier eerst voor inschrijven toch? En er stond me iets bij dat het alleen maar voor een paar landen gold, waar ik toch niet veel ben...
Priviumquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:17 schreef Delicieux het volgende:
Het zou fijn zijn als je ook voorrang zou krijgen bij de veiligheidscheck. Dat is het punt dat de meeste tijd kost. Met name op Schiphol. Voor mensen die 1x per jaar op vakantie vliegen, zal dat niet zoveel uitmaken, maar als je iedere week voor je werk ergens heen moet en snel naar huis wilt, is dat toch redelijk kut...
Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...quote:[b]
Privium
120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...
Nee, iedere week op Paris Roissy Charles de Gaulle. Da's mijn thuisluchthavenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.
Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.quote:
De controles zijn er bij Schengen nog.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.
Ik heb 56 punten bijgeschreven gekregen!!!quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:00 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand al punten gekregen van Mobile Miles? (punten krijgen voor roaming met je gsm, KLM doet hier aan mee)
Ik heb al een paar keer met mijn Noorse toestel in Nederland en Duitsland gebeld via T-Mobile, en er zijn geen punten hiervan bijgeschreven terwijl het al een poos geleden is.
ik snap niet dat ze het niet gewoon kunnen bijschrijven als ik ze email, ze kunnen toch zo in de computer zien dat ik die vluchten heb genomen, het is gewoon achterlijk dat ik van alles moet gaan opsturen!quote:Op zondag 1 oktober 2006 15:43 schreef Jaguarized het volgende:
Tsja pech hebben he. Weet je als het goed is al voor je instapt hoor.
Nee dat heeft te maken met welke boekingsklasse je had in Economy.quote:Op maandag 2 oktober 2006 07:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik snap niet dat ze het niet gewoon kunnen bijschrijven als ik ze email, ze kunnen toch zo in de computer zien dat ik die vluchten heb genomen, het is gewoon achterlijk dat ik van alles moet gaan opsturen!![]()
En als je met een partnerairline vloog kan het dus zijn dat je niks kreeg. Dat ze het zo even bijschrijven doen ze niet. Ik heb ook nooit mijn 750 punten voor AMS-FRA gekregen. En voor een vlucht naar Nieuw Zeeland kreeg ik bij de KLM ook niks.quote:Alleen de volgende boekingsklassen komen in aanmerking voor het sparen van Miles: B, C, E, H, I, J, K, L, M, N, Q, S, T, V, X, Y, Z.
NB: op reserveringen in klasse V en N kan slechts 25% van het aantal gevlogen mijlen worden gespaard.
Bij het overzicht van electronisch zelf inchecken bij de KLM op Schiphol staat het programma van Ukraine International Airlines niet er tussen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:41 schreef DJJoris het volgende:
Ik denk dat ik deze vraag hier het beste kan stellen, als ik met een luchtvaartmaatschappij vlieg die ook partner is van de KLM, kan ik wel gewoon meedoen aan het Miles savings programma van die luchtvaartmaatschappij?
Ik vlieg namelijk binnenkort weer met Ukraine Internation Airlines (Partner van KLM) en die hebben dus hun eigen miles programma genaamd Panorama Club. Nu moet ik bij KLM dus inchecken maar kennen die ook miles toe aan mijn lidmaatschap?
En op de terugreis is het vluchtnummer er ook een van Ukraine International Airlines maar wordt de vlucht uitgevoerd door KLM, kan ik dan ook aanspraak maken op mijn miles?
Iniedergeval alvast bedankt voor ieder antwoord dat mij verder kan helpen. (*heb er alweer zin in om Oekraïne te gaan bezoeken![]()
Het zou kunnen dat je de allergoedkoopste boekingsklasse hebt gebruikt, dan krijg je maar 25% van de punten...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:53 schreef Hik het volgende:
Ik ben steeds zo in verwarring over het aantal miles dat je ergens voor krijgt. Ik zag dat ik op de geenweg (Amsterdam-Kilimajaro) nu bijna 5000 miles had gekregen, maar volgens mij zat dat eerdere keren voor de terugweg (Kili-ams) ergens rond de 1400...![]()
Kun je ergens checken hoeveel miles bepaalde stukken waard zijn, of is dat ook afhankelijk van de boekingsperiode?
(Ik mis nog ongeveer 4500 miles voor Goud namelijk)
Naja, in December had ik de KLM kaart bij elkaar gespaard (=online status ging naar zilver), en vandaag lag de pas fysiek in de bus. Heeft dus iets meer dan 1 maand geduurd. Had erger verwacht op zich.quote:Op zondag 17 december 2006 13:04 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
Huidige stand van zaken:quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken? Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden? Of is er (behalve een vlucht maken uiteraardquote:Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Level Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf Award Miles annuleren. De Deelnemer dient zelf de vervaldatum van zijn Miles te controleren. Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Award Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf eenzijdig de deelname beëindigen.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
(ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen)
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.
Uit de voorwaarden:
[..]
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken?
De laatste datum van bijschrijven, maar dat is waarschijnlijk de datum van je laatste vlucht of een paar dagen later. Ik zou ruim op tijd wat miles sparen, zodat je er geen gezeur om hebt.quote:Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden?
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.quote:Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark,
Tja, ik heb even gekeken, maar een retourticketticket voor een dagje Londen of Parijs wordt nog steeds een dure grap. Sowieso zit je in een hele hoge "fare" als je dezelfde dag terug vliegt, en met overnachting heb je weer te maken met hotelkosten etc. Ik vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven als het alleen maar bedoeld is om miles veilig te stellen. Een hotelovernachting in een hotel wat bij het programma hoort levert alleen Award Miles op en geen Level Miles. En Level Miles zijn nodig om Award Miles niet te laten verlopen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:45 schreef jaco het volgende:
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken. Newark is inderdaad opzich niet erg, dat is waar!quote:KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.
Aha, ik snap het probleem nu. Maar de vluchten zijn er wel degelijk! Ik neem aan dat je bij klm.com op Flying Blue inlogt en bij cadeau vluchten/award tickets checkt. De awards kun je op bepaalde dagen niet gebruiken (weekends bijv. als de KLM al volle bak heeft). Click dan echter op ' Check beschikbaarheid binnen 2 maanden' in de gewenste reisklasse. Je krijgt dan een kalender te zien met vertrek en retour dagen die wel beschikbaar zijn. Dit is ruimschoots. Click 'NYC' als bestemming dan krijg je in principe alle drie de vliegvelden in NYC te zien.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken.
Zie mijn post van afgelopen vrijdag hierbovenquote:Op woensdag 25 april 2007 19:06 schreef daanski82 het volgende:
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Hey, da's interessant die WebAwards. Alleen lijkt dat boekingssysteem gewoon niet te werken bij mij.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Xith het volgende:
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:00 schreef Jaguarized het volgende:
Telefonisch?
Sowieso moet je erg je best doen om daar een levend persoon aan de lijn te krijgen...quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
![]()
"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
Ik heb punten gekregen voor zowel de KLM als de Aer Lingus vluchtquote:Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef Fogel het volgende:
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:29 schreef ploppie het volgende:
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient?
Thanks! 6.5x heen & weer naar Vancouver voor een gratis retour dusquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:28 schreef jaco het volgende:
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
In Noorwegen mag je een normaal betaald ticket binnen 24u kostenloos annuleren. Indien dat ook het geval in Nederland is, eerst een betaald ticket boeken, dan het award ticket pas. Lukt het niet zoals je wil met de award, kan je de eerste annuleren en opnieuw proberen. En zoals iemand anders al zei: een award ticket wat volledig aan je wensen voldoet qua datum en bestemming is vrij uniek, meteen boeken en niet wachten dus. Misschien kan je een reisbureau een optie op die (betaalde) vlucht laten nemen en deze bevestigen zogauw je je award ticket hebt? Kost misschien een paar euro extra, maar dan heb je wel zekerheid.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:49 schreef Hik het volgende:
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....
Enig idee?
De vraag was eigenlijk wat een handig stappenplan zou zijn. Vooral omdat ik op de site nog niet kon zien met welke maatschappij er nog een awardticket beschikbaar zou zijn. Maar ik ben zelf al gaan bellen met de reserveringslijn van KLM die inderdaad ook aanraadden eerst het awardticket te boeken. Ingewikkeld dan weer wel, want zij kon in haar systeem weer geen Delta zien...quote:Op maandag 18 juni 2007 18:41 schreef jaco het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is?
Dat doen ze dus niet, ben ik inmiddels achter...quote:Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.
Ik vlieg niet voor het eerst...quote:Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten?
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members.(bij LH in ieder geval).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:36 schreef Hik het volgende:
Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...![]()
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef charon het volgende:
[..]
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members..
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:08 schreef charon het volgende:
[..]
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:
Ok, ik begrijp wat je bedoelt: dat per vliegtuig de beste stoel anders is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
ja, als je met delta vliegt, gewoon je flying blue laten zien bij inchecken.. Dan krijg je gewoon mijlen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:01 schreef Michiel72 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Delta? Die zijn ook lid van Sky Team, maar ik kon er niets over vinden.
Weet iemand of zij ook 100% van de miles "doorstorten" naar Flying Blue?
Nee.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:19 schreef jaco het volgende:
Als je een award vlucht met Flying Blue miles boekt, krijg je dan voor die vlucht zelf weer nieuwe miles?
Ik heb een week of twee geleden nog gezocht naar promocodes toen ik mijn dochter inschreef, maar heb toen niks gevonden. Je krijgt automatisch 1000 (? weet het zo niet zeker meer, kan ook meer zijn) punten cadeau nadat je je eerste vlucht maakt waar je punten voor krijgt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:18 schreef Erasmusch het volgende:
Met Flying Blue kan je een gemaakte vlucht ook nog laten bijschrijven tot 6mnd na afloop toch? Is er ook nog een promocode voor als je lid wordt?
Kijk eens bij de WebAwards...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:57 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb inmiddels ruim 15.000 FB miles, dus wilde eens kjiken wat ik daarmee zoal kan doen. Niks dus. Alles wat ik invulde leverde 'niet beschikbaar' op, behalve een vluchtje naar Londen - waar ik niet echt op zit te wachten.
Ja, ik wilde wel naar Nice, maar kon vervolgens geen datum vinden waarop dat beschikbaar is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk eens bij de WebAwards...
Met de huidige aanbieding kan je voor 15k punten hierheen:
Amsterdam - Milan Malpensa 12,500 retourvlucht
Amsterdam - Nice / Zurich / London Heathrow / Teeside 10,000 retourvlucht (15000 in europe select)
Amsterdam - Tallinn 15,000 retourvlucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |