abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29248300
[Centraal] Frequent Flyer Programma's #1

Omdat ik via de search nog geen centraal topic konden vinden over frequent flyer programma's vond ik het wel tijd voor eentje. Globaal zijn er drie allianties: Star Alliance, SkyTeam, OneWold.

OneWorld:
Aer Lingus
American Airlines
British Airways
Cathay Pacific
Finnair
Iberia
LAN
Qantas

SkyTeam
Aero Mexico
KLM / Air France
Alitalia
Continental Airlines
CSA Czech Airlines
Delta Airlines
Korean Airlines
Northwest Airlines (NWA)

Star Alliance
Air Canada
Air New Zealand
ANA
Asiana Airlines
Austrian
BMI (British Midland)
LOT Polish Airlines
Lufthansa
SAS Scandinavian Airlines
Singapore Airlines
Spanair
TAP Portugal
Thai
United Airlines
US Airways
Varig

De regionale airlines heb ik hier niet genoemd, deze zijn te vinden op de website van de 3 allianties.

Zelf ben ik lid van het Mileage Plus programma van United Airlines en zit ik dus in de StarAlliance. Verder hebben we nog een accountje van de KLM, SkyTeam dus. Bij de KLM hebben we iets van 15000 miles en bij United krijg ik eind van het jaarde eerste 8484 bijgeschreven.

Nog meer mensen die hier aan dit soort programma's meedoen en er al iets uit gehaald hebben?

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:30:14 #2
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29250108
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_29250189
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:30 schreef EagleJ het volgende:
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
Dat vind ik overigens wel naaierig dat ze je kunnen downgraden inderdaad. Volgens mij las ik ook ergens dat je miles iets van 3 jaar "houdbaar" zijn.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:06:30 #4
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29260644
bij United is het zo dat als je enige activiteit hebt in een periode van 36 maanden dan vervallen je (lees: alle) miles niet. bij sommige andere programma's (van andere maatschappijen dus) vervallen miles bijv. één jaar nadat je ze hebt verkregen.
voorbeeld: mijn laatste vlucht met een Star Alliance maatschappij was op 2 augustus 2004. Als ik voor 1 augustus 2007 "iets" doe met Star Alliance (een award ticket laat uitgeven of ga vliegen, of miles krijg door in een bepaald hotel te overnachten) begint de termijn van 36 maanden opnieuw te lopen.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_29260896
Een kaart van KLM / Air France.

Niet omdat ik nou zo veel (met hun) vlieg, maar toen je bij de Bijenkorf ook miles kreeg liep het toch gestaag op, en ook shoppen op Schiphol en slapen bij sommige hotels levert weer miles op. Maar goed, ik heb die kaart al een behoorlijke tijd en nog steeds niet voldoende voor de eerste gratis vlucht.
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:27 #6
45833 crew  Fogel
pi_29262018
Ik zit bij de star alliance via SAS (sinds 2000), en SkyTeam via KLM (sinds 1998).
Met beiden heb ik regelmatig award flights gemaakt.
Met de KLM minimaal 7 vluchten gratis gekregen, maar dat komt niet doordat ik zo extreem veel vloog... de KLM Mastercard en de FD Wijnkelder hebben bij mij de meeste punten opgeleverd. Daarbij heb ik minimaal 3 keer gebruik gemaakt van aanbiedingen waardoor je maar de helft van het aantal punten nodig had voor de award flight.
Met de SAS heb ik inmiddels 4 keer gratis gevlogen en nog genoeg punten voor nog een vlucht. Nog 4400 punten te gaan en dan heb ik Silver status (met de SAS vlieg ik regelmatig voor mijn werk, binnen Europa), deze heb ik in de loop van augustus/september bij elkaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_29492090
Kan iemand ook op de KLM site vinden wat een upgrade kost?
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 10:08:02 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29499887
Bij zowel Star Alliance als SkyTeam zit ik tegen een gratis vlucht aan. OneWorld gebruik ik bijna niet meer.

En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:31:55 #9
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29501161
Ik héb een Flying Blue kaart van AF/KL, maar met zo goed als geen miles. Op mn Varig Smiles kaart heb ik wel meer, maar nog lang niet genoeg voor een gratis vlucht. Ach ja, ooit
pi_29502546
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Award upgrade
Verwen uzelf met een beetje welverdiende luxe. Als u een full-fare Economy Class-ticket hebt gekocht bij KLM, Air France, Northwest Airlines of Kenya Airways, dan kunt u uw Award Miles gebruiken voor een vluchtupgrade naar Business Class.

Beschikbaar voor deelnemers, echtgenoten of wettige partners, kind(eren)
Kan tot op de dag van vertrek worden aangevraagd
Maximaal 1 upgrade per vlucht (van de betaalde klasse naar de volgende reisklasse)
Uitsluitend op betaalde tickets in specifieke boekingsklassen (een upgrade kan alleen worden aangevraagd indien u een full-fare Economy Class-ticket hebt in een van de volgende boekingsklassen: S/X/B op KLM/Kenya Airways-vluchten en Y/B op Northwest Airlines-vluchten). Bekijk het overzicht voor Air France-vluchten
Afhankelijk van beschikbaarheid van award stoelen
Geen ‘Open Miles’-optie beschikbaar
Overzicht: upgrade-klassen op Air France-vluchten

Routes Tickets gekocht
in Frankrijk Tickets gekocht
buiten Frankrijk
(inclusief de Franse
koloniën) Tickets gekocht
in Japan Tickets gekocht
in Nieuw Caledonië
Langeafstandsvluchten Y
JC Y/B/K
J/C/D Y/B/K/H
J/C/D Y/B/K/H/T
J/C/D
Mauritius M
C M/B/K
C/D M/B/K
C/D M/B/K
C/D
C.O.I M
S M/B/K
S/A M/B/K
S/A M/B/K
S/A
Middellangeafstandsvluchten Y/S/B/KFIRM1 Y/B/S/K Y/B/S/K Y/B/S/K
1 KFIRM: dit is een speciaal tarief, alle andere tickets met K-tarief die in Frankrijk worden gekocht komen niet in aanmerking voor award upgrades.

terug naar boven Upgrade op de dag van vertrek
Vraag op de dag van vertrek een upgrade aan voor tickets die zijn gekocht bij KLM, Air France of voor geselecteerde routes van Northwest Airlines en Kenya Airways. Deze upgrades kunnen worden aangevraagd bij de KLM en Air France-ticketkantoren, de KLM-incheckbalies of de KLM Crown-lounges op Schiphol, of telefonisch via de Flying Blue-klantenservice. Neem voor een volledige lijst contact op met de klantenservice.

terug naar boven
-----------------------------------

Enzo.... word ik niet veel wijzer van behalve dan voor welke klasse je kan upgraden.
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 15:04:14 #11
45833 crew  Fogel
pi_29503106
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.

Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_29505408
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:04 schreef Fogel het volgende:
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.

Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
Thnx
pi_29521529
Sinds kort lid van SkyTeam.

Heb een Delta kaart met 14.000 miles. Geen idee hoeveel er nodig zijn.
pi_29521584
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:00:07 #15
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29523432
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
pi_29523892
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
NY is maar 6 a 7 uur vliegen. Ik zou doorsparen voor een langere vlucht.

Helaas heb ik geen werk oid waar ik vaak voor moet vliegen.
pi_29523971
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Enkele reis...?
pi_29524070
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
12.500 is dan voor een enkeltje.

pi_29524200
Ik ben goeoeoeoed!

pi_29524353
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:42 schreef k_man het volgende:
Ik ben goeoeoeoed!

Wel als ik jou gequote had.
pi_29524629
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Enkele reis...?
Klopt het dat je alleen nog upgrades kunt krijgen als je een economyticket koopt in de hoogte boekingsklasse?
Daarnaast mis ik de web@wards die je vroeger bij KLM kon krijgen voor je punten
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:21:39 #22
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29524843

Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb ) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
pi_29524963
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:21 schreef Douwe het volgende:

Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb ) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
Ik zou zeggen, zoek het nog eens op.
pi_30176507
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik kan er zo gauw geen topic over vinden, dus open ik er zelf maar eentje. Zijn er meer mensen hier die meedoen aan dit spaarprogramma? Al mensen die eens iets hebben gekregen (een upgrade bv) door het inwisselen van miles?

Het enige irritante aan dit programma is dat je eindeloos moet zeuren tot je een keer je card krijgt thuisgestuurd nadat je in een hoger deelnemersniveau zit.

Ik zit nog altijd te wachten op mijn Gold-card.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30197828
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.
pi_30211595
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.
Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30211909
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
  vrijdag 2 september 2005 @ 20:40:00 #28
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30213353
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.
pi_30213416
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, dan kun je je status gewoon behouden.
pi_30213472
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:40 schreef Douwe het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.
Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?
pi_30213735
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?
Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.
pi_30214265
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.
Nog een keer opbellen dan.
pi_30217522
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nog een keer opbellen dan.
Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.
pi_30217754
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.
Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?
pi_30217842
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?
Jawel, het wordt allemaal via je account bijgehouden en dat doet men keurig. Alleen het opsturen van die kaarten duurt eeuwig. Mailen heeft weinig zin, heb al een hele collectie standaardantwoorden en bellen lukt ook niet echt. Toch jammer, want de meeste voordelen van die kaart kun je pas benutten als je dan ding kunt tonen op de airport.
pi_30217953
Mjah kan je dan ook niet een printscreending meenemen?
pi_30217975
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Mjah kan je dan ook niet een printscreending meenemen?
Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.
pi_30218066
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.
Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen. En anders kunnen ze aan de hand van je FF nummer en paspoort echt wel zien wat voor status je hebt.
pi_30218122
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen. En anders kunnen ze aan de hand van je FF nummer en paspoort echt wel zien wat voor status je hebt.
Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 10:07:28 #40
45833 crew  Fogel
pi_30688799
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.
De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!
Weet je zeker dat je met het juiste adres geregistreerd staat?

PS Ik heb mijn FlyingBlue kaart ok nog steeds niet, die zou eigenlijk automatisch moeten komen als vervanging van mijn FD kaart. Vorige maand nog maar een formuliertje ingevuld voor de zekerheid, maar nog niks gehoord verder. Ik vlieg gelukkig niet zoveel met die alliantiedat het een probleem is. Plus dat het voorlopig maar een basic kaartje is
pi_31492096
Ik ben aan het kijken voor een frequent flyer pasje van Qantas of British Airways. Bij BA kan je er geen aanvragen als je in de Q klasse vliegt. Bij Qantas zijn er fees als je in Australie of N-Z woont. Maar zijn er ook kosten voor als je dus gewoon in NL woont? En dit (klik) geldt dus alleen als je een award vlucht wil boeken?
pi_31496685
quote:
Op zondag 18 september 2005 10:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!
Weet je zeker dat je met het juiste adres geregistreerd staat?

PS Ik heb mijn FlyingBlue kaart ok nog steeds niet, die zou eigenlijk automatisch moeten komen als vervanging van mijn FD kaart. Vorige maand nog maar een formuliertje ingevuld voor de zekerheid, maar nog niks gehoord verder. Ik vlieg gelukkig niet zoveel met die alliantiedat het een probleem is. Plus dat het voorlopig maar een basic kaartje is
Ik heb de card inmiddels binnen. Het adres staat correct vermeld allemaal, maar het is best een zooitje daar sinds de spaarprogramma's van KLM en Air France zijn samengevoegd. Tenminste, dat idee leeft bij veel mensen.

Lang wachten, geen reactie op vragen, etc...
pi_31568194
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een frequent flyer pasje van Qantas of British Airways. Bij BA kan je er geen aanvragen als je in de Q klasse vliegt. Bij Qantas zijn er fees als je in Australie of N-Z woont. Maar zijn er ook kosten voor als je dus gewoon in NL woont? En dit (klik) geldt dus alleen als je een award vlucht wil boeken?
Niemand?
pi_31586329
Ik moet passen, ik vlieg nooit met Qantas eigenlijk.
pi_31591713
Ik heb er inmiddels 1 aangevraagd bij American Airlines, die was nog gratis.
pi_32517822
KLM maakt het nu wel mooi. Als je vroeg boekt en je ticket valt in de goedkoopste prijsklasse dan krijg je nog maar 25% van het aantal gespaarde miles. Zijn de goedkoopste tickets al weg en moet je een ticket boeken dat 50 euro duurder is dan krijg je wel 100%.

Afgelopen keer vroeg geboekt en dus maar 25% van de miles ontvangen, terwijl ik ook de voordelen van de Gold Card ( aantal % extra ) niet heb gekregen. Best triest dat men zo omgaat met trouwe klanten die vroeg boeken.

Voortaan maar eens verder kijken. Varig schijnt ook een prima service te leveren. Dat laatste wordt ook meer en meer twijfelachtig bij KLM. Op de heenreis ging het nog wel, omdat ik in de Business Class zat, maar de terugreis zat ik opgevouwen in de Economy Class. Het eten was zo beroerd dat ik er nu nog maagkrampen van heb. Wat een ranzige teringboel zeg.
pi_32520661
Even een stomme vraag het is zeker niet mogelijk om voor een vriendin een reis te boeken en dan je eigen kaartnummer erin vermelden?

(En dan dus de miles zelf opsmikkelen )
pi_32521489
Volgens mij is dat geen probleem.
pi_32521597
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij is dat geen probleem.
Meen je dat... Dus als ik een reis voor mijn moeder boek, kan ik mijn eigen FDnummer erin zetten?

Had ik eerder moeten weten
pi_32522141
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
pi_32522204
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?
pi_32544677
Bij KLM is dat een probleem. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar daar werkten ze niet aan mee. Flying Blue is verworden tot een waardeloos programma. 3.000 miles voor een trip naar Lima... zo schiet het nooit op natuurlijk. Intussen wel een mail rondsturen dat Flying Blue nu nog loyaler is aan trouwe klanten. My ass.
pi_32544710
Voor familie werkte het trouwens wel. Pasje staat op naam van m'n vader, mijn ticket en die van m'n moeder konden er wel gewoon op.
pi_32544853
Mij lukt het destijds niet, terwijl ik wel het ticket had betaald. Ze begonnen wel te mekkeren over een FD-creditcard.
pi_32544931
Das ook dom. Ze vroegen bij het boeken van de vlucht ook niet op wiens naam die kaart stond volgens mij.
pi_32545044
Degene die heeft betaald moet gewoon de miles krijgen vind ik. De loyaliteit van FB is beneden alle peil tegenwoordig.
pi_32545804
Ik ga eind december de grondstewardess lief aankijken en vragen of ze nog BC stoelen overhebben.
pi_32575990
Dat lukt me meestal wel, maar het sparen schiet zo niet echt meer op natuurlijk.
pi_32577097
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
pi_32577463
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
pi_32577587
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.d Schiet al lekker op dus.
  donderdag 29 december 2005 @ 12:13:39 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33500407
*sgop

* Hik is het écht zat

Vandaar de volgende brief....
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.

Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!

De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.

De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.

Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!

Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…

Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.

Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!

Met vriendelijke groet,

PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33500551
Hou ons op de hoogte van het resultaat
pi_33505728
Die brief.
pi_33531544
Dat is iets waar ik ook veel mee te maken heb helaas. De gebrekkige communicatie als je wat moet weten of wat wilt veranderen aan je FF-account/pas.

Dan heb ik het nog niet eens over de uitgeklede mogelijkheden sinds de beide systemen zijn samengevoegd.
pi_33643763
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 01:04:24 #67
45833 crew  Fogel
pi_33646857
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:

Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.
SAS Eurobonus is echt heel lomp als je met een partner vliegt. Klein voorbeeldje:
28 Sep 2005 Frankfurt - OsloLH 3136 Economy Grunnpoeng 800
27 Sep 2005 Oslo - FrankfurtSK 4751E Economy Flex* Grunnpoeng 2 080

1280 punten verschil tussen heen en terugvlucht, wat als 1 normaal retourticket (eco flex) geboekt was bij de SAS. En bedankt jongens...

-- edit, toevoeging --
Even in de tabel gekeken, en je hebt dus 975 punten gekregen omdat de W klasse de allergoedkoopste tickets zijn. Als die punten belangrijker voor je zijn dan de prijs, boek dan een hogere prijsklasse (hoeft niet veel te schelen). Indien prijs het belangrijkste is, moet je de weinige punten maar voor lief nemen (zelfs al ben ik het er wel mee eens dat het bijzonder weinig punten zijn, ik vond 800 voor FRA-OSL al weinig...).

[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 03-01-2006 01:09:57 ]
pi_33647194
Het zal komen omdat het een codeshare vlucht met United is. Maar dan vind ik het nogal belachelijk weinig.

Als ik de website van de KLM goed begrijp krijg ik er in februari voor een enkele reis Auckland wel meteen 11535 bij --> AMS-FRA-ICN-AKL.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:25:48 #69
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647459
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
pi_33647547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:29:34 #71
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647583
Nee, dat begreep ik ook al niet. Misschien was dat voor die regel? Vind het wel leuk van ze
pi_33647667
Idd. En 1500 schiet ook al zo lekker op.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:33:31 #73
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647720
Ja, kan ik er wat aan doen dat Star Alliance 99% van de tijd goedkoper is? (nog 1 vlucht binnen Europa en ik heb een gratis retourtje binnen Europa! )
pi_33647752
Jeuj. Granada ofzo?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:35:07 #75
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647775
Nee, dat was weer met OneWorld... al die kut allianties
pi_33647806
Ze moeten gewoon per alliantie 1 spaarsysteem hebben. Nu krijg ik dus maar 900 punten in plaats van 3900 omdat er een fucking UA codetag aan hangt.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:37:47 #77
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647866
Nee, ze moeten gewoon 1 groot spaarsysteem hebben... Had ik met een Star Alliance of SkyTeam partner naar Granada willen gaan was ik 100 euro p/p meer kwijt geweest. Dus dat was geen optie.
Maar ja, in one ideal world...
pi_33647886
OneWorld nu? Welke maatschappij dan?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:39:27 #79
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647916
Iberia.
pi_33647968
Ah.
pi_33649860
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:

Ik kreeg er 1600 voor een vlucht van Amsterdam naar Lima. Hoezo je vaste klanten belonen.
pi_33683628
In de nieuwe FD staat er niets over. Wel dat trouwe klanten extra worden beloond en dat je nu nog goedkoper kunt vliegen met KLM.

Paupers.
pi_33694953
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
pi_33709337
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

"Voor elke mijl die u met KLM, Air France of een andere SkyTeam-partner vliegt, wordt u beloond met één Award Mile en één Level Mile. Als u ervoor kiest om met een van onze overige airline partners te vliegen, wordt elke gevlogen mijl beloond met één Award Mile."

Ik vlieg met KLM Cityhopper en Korean Air. Korean Air zit in het Skyteam, KLM Cityhopper valt onder KLM dus ik neem dat ik voor zowel Korean als Cityhopper Award Miles en Level Miles krijg.

Momenteel ben ik een gewone member, Ivory. Het ritje AMS-FRA-ICN-AKL levert mij 12107 miles op. Tel je daar de miles bij op die ik al heb, dan kom je op: 12107 + 12979 = 25086. Echter, de 12979 die ik al heb zijn Award miles, als ik zo lees:

" U heeft gespaard:
12979 Award miles"

De miles die we hadden waren allemaal van KLM vluchten, ik neem aan dat het dan ook Level miles zijn.

"Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau."

Dat zou er weer op duiden de Level miles die ik destijds heb gespaard, reeds verlopen zijn. Raar.

Als ik dus na 3 februari 25086 miles zou hebben, zou dat betekenen dat ik wordt geupgrade naar Silver. De site van de KLM zegt immers:

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Silver
Benodigd aantal level miles: 25.000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15

Ik neem aan dat dit upgraden automatisch gaat en dat het pasje dus naar mijn huisadres wordt gestuurd? Immers, de voordelen zijn enorm bij Silver. Zo krijg je 50% van de gevlogen afstand extra aan miles. De terugvlucht bestaat uit 2 segmenten: AKL-ICN en dan een week later ICN-AMS. Dit is totaal 11436 miles. Daar zou dus 50% extra bij komen, dus: 11436 / 2 = 5718 + 11436 = 17154.

Begin je na de 25000 weer bij nul? Nee toch? Ik neem aan dat je gewoon doorgaat. Dus 25086 + 17154 = 42240.

Als ik terugben in Nederland zou de teller dus moeten staan op 42240. Dat is goed voor een upgrade naar het Gold level:"

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Gold
Benodigd aantal level miles: 40,000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 30

Binnen een jaar en voor 31 december voldoende miles.

Kijk, bij Gold wordt het pas echt interessant. Loungetoegang. Op mijn eerstvolgende vlucht heb ik dus gratis loungetoegang.

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:33:40 #85
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33710202
quote:
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 23:59:07 #86
45833 crew  Fogel
pi_33714019
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

...knip...

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:

"Op de meeste tickets voor binnenlandse vluchten geldt een minimum van 500 Award en Level Miles. Op de meeste tickets voor internationale vluchten bieden wij u minimaal 750 Award en Level Miles. Onder andere award tickets en Air Miles-tickets komen niet in aanmerking voor Miles, terwijl op tickets voor een aantal klassen minder of geen Miles kunnen worden gespaard. Raadpleeg voor meer informatie de betreffende pagina's van de Flying Blue airline partners."

En onder die kategorie vallen dus meestal de ranzig goedkope tickets Ik vrees dat je gold membership voorlopig nog wel even kan vergeten.

Daarbij, vanaf 1 januari begint de 'membershipteller' opnieuw, van de punten die je al hebt kan je wel award flights boeken, maar ze tellen niet meer mee voor membership levels. Je haalt dus zelfs de zilvere kaart niet eens omdat je totaal niet boven de 25000 uitkomt.

PS Bij de SAS zetten ze tegenwoordig het volgende erbij in de reserverings e-mail:
quote:
..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................

Booking class : V / V

If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):

Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000

*Qualifying points for reaching next level

The more you spend, the more you earn!
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)

[ Bericht 13% gewijzigd door Fogel op 05-01-2006 01:07:33 (Toevoeging van SAS' service via e-mail) ]
pi_33735369
Berekening klopt niet aangezien ik de 12797 miles voor Level miles heb gezien. Kwam er gisteravond pas achter.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.
pi_33736123
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:30 #89
45833 crew  Fogel
pi_33737502
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
pi_33738665
Ik snap zelf ook wel dat ik Q-klasse vlieg maar ik vind het belachelijk dat je voor zo'n lange afstand, dan geen of slechts 750 punten zou krijgen.
pi_33738905
En een medewerker te spreken krijgen is al helemaal kansloos.
pi_33792665
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
pi_33792698
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
pi_33797619
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.
pi_33797652
Bellen heeft echt geen enkele zin. Paar keer geprobeerd, niets wijzer geworden.
pi_33797784
Zouden ze op de vakantiebeurs staan om het programma te promoten?
pi_33797841
Het zou me niets verbazen. Sowieso kots ik op de berichten die ik in de brievenbus en mailbox krijg. Ze doen alsof het systeem flink is verbeterd en je overal terecht kunt met je mails. Dat is gewoon onzin en als je er naar vraagt krijg je gewoon geen antwoord, als ze überhaupt al wat van zich laten horen.
pi_33798061
Eigenlijk is het sowieso bespottelijk hoe het hele systeem in elkaar steekt want uiteindelijk betaal je gewoon voor je Award ticket en upgrade.
pi_33798160
Ik zou het alleen voor upgrades gebruiken, niet voor Award tickets. Bij hotels kun je die miles ook al nauwelijks besteden. Dan blijven echt alleen upgrades over en de extra dingen zoals Lounge-toegang en dergelijke.

Echt leuk is het sparen niet maar als je nog maar 25% van de miles krijgt waar je altijd recht op had en als die hele klantenservice een grote wassen neus is die automatisch wat standaardmailtjes terug blijkt te sturen zonder verder in te gaan op hetgeen dat je wilt weten.
pi_33798210
TRV-Zeur-Meet-Bij-De-KLM op de vakantiebeurs.
pi_33799570
Geen slecht idee.

Het stoort me gewoon enorm dat KLM de opmerkingen over die 25% gewoon lijkt te negeren. Op de site staat het ook nergens duidelijk en bij al die mails over hoe geweldig het spaarprogramma wel niet is en hoe ze de trouwe klanten wel niet waarderen was het ook niet te lezen.
pi_33799818
Vrijdag de 13e? Aangezien de meet dan toch niet doorgaat.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 21:10:03 #103
45833 crew  Fogel
pi_33811888
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
pi_33812026
Nog 1200? Dat zijn maar 9 vluchten op het goedkoopste tarief.
pi_33824659
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?

Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 12:39:58 #106
45833 crew  Fogel
pi_33827710
quote:
Op zondag 8 januari 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?
Dat het niet op de site staat naast de prijs is op zich niet zo gek, want zoals je zelf al aangeeft proberen ze het zoveel mogeljk verborgen te houden. Zou op zich wel een goede service zijn, gewoon een lijstje met de verschillende prijzen (en de restricties erbij zoals vrijdag/zaterdagnacht weg zijn en dergelijke):
Economy discounted is prijs A en levert u op deze vlucht X punten op
Economy is prijs B levert u op deze vlucht Y punten op
Business is prijs C levert u op deze vlucht Z punten op
Weet je meteen waar je aan toe bent en kan je zelf de afweging maken wat je het belangrijkste vind.

Als je werkgever betaalt (maar er is een policy dat je indien mogelijk economy class moet vliegen op vluchten de minder dan 4 uur duren) maakt het voor jou persoonlijk natuurlijk niks uit wat het ticket kost, maar als je wel de punten prive mag houden (wat in mijn geval zo is), dan boek je toch gewoon een net iets duurdere economy seat.
quote:
Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
Op vluchten binnen Europa denk ik niet dat het extra geld besteden nut heeft, maar heb geen zin om het na te rekenen.
Nogmaals, ik ben het ook niet perse eens met de nieuwe regels. Maar als je het nu echt allemaal zo uitermate slecht vind, dan heb je twee keuzes: een ander programma gaan gebruiken, of even heel goed de nieuwe regels doorlezen en zo voortaan boeken dat je geen last hebt van de slechtste deals.

Achteraf klagen op een forum krijg je (dit is een algemene 'je', niet jij persoonlijk CT) echt geen extra punten door van de KLM...
pi_33827807
Je moet gewoon duidelijk zijn. Was het niet KLM dat zich zo beklaagde over de prijsvechters die in de media koketteren met vanaf prijzen? Als er iemand uitblinkt in onduidelijkheid dan is het de KLM wel.

Je moet gewoon zorgen dat hetgeen wat je verkoopt transparant is. Dat ik makkelijk kan zien wat de restricties zijn en wat de extra condities zijn waarvoor je ook extra dient te betalen.

Ook is het triest dat als je net bent genaaid en maar 25% van de miles hebt bijgeschreven gekregen, een foldertje in de bus krijgt dat ze het allemaal nog meer hebben verbeterd voor trouwe klanten. Dat is gewoon niet waar. Ik heb altijd gewoon KLM geboekt, echt niet op de goedkoopste prijs gekeken. Ik heb gewoon telkens het ticket geboekt wat vrij was, soms heb je dan een ticket voor 799,00 (excl), heb ook weleens 1200,00 (excl) betaald.

Ik heb KLM er ook wel over gemaild en gebeld, dus het is niet zo dat ik alleen hier zit te klagen, maar een fatsoenlijk antwoord krijg je gewoon niet van de klantenservice van het spaarsysteem.
pi_33988516
Ik heb het allemaal nog eens bestudeerd. Ik heb een Q-klasse ticket voor de Korean vluchten en een H-klasse ticket voor de KLM vlucht naar Frankfurt. Op de KLM site over KLM en klassen:
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
En:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Voor Korean Airlines:
quote:
Hierdoor kom ik op de volgende rekensom:

Amsterdam - Frankfurt: 750 miles
Frankfurt - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Auckland: 0 miles
Auckland - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Amsterdam: 0 miles

Totaal 750 miles. Als de tweede quote wel geldt dan komen er dus 4 x 750 bij = totaal 5 x 750 = 3750. Schiet lekker op dus.

Misschien krijg ik ook nog wel wat van de Christchurch - Auckland vlucht van Air New Zealand bij mijin United accountje op.
pi_33992595
Wat kan je bij de KLM krijgen als je 4 keer per jaar trans-atlantisch vliegt ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33992638
Ligt aan de bestemming en boekingsklasse.
pi_33992881
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33993568
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:00:20 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34005149
Antwoord op mijn brief...
quote:
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw schrijven. Het spijt ons te moeten vernemen dat u moeilijkheden heeft
ondervonden met uw persoonlijke Flying Blue pagina's en het ontvangen van uw pincode. Graag
willen wij u hiervoor onze welgemeende verontschuldigingen aanbieden.
Hierbij willen wij u informeren dat er een nieuwe pincode voor u is aangevraagd en wij
verwachten dat u de nieuwe pincode binnen 3 weken op het door u aangegeven adres zult
ontvangen.
Graag willen wij u informeren dat de door u gesignaleerde problemen met betrekking tot de
website nader zullen worden onderzocht en indien nodig, zullen er maatregelen worden
genomen. Flying Blue is overigens voortdurend bezig op zoek naar manieren om zijn diensten te
verbeteren. Wij danken u dan ook hartelijk voor uw opmerkingen.
Wij vertrouwen erop u met dit antwoord van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_34005211
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
Q, KLM, 4 keer
pi_34018354
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:03 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Q, KLM, 4 keer
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
pi_34019172
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:00 schreef Hik het volgende:
Antwoord op mijn brief...
[..]

Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
3 weken...
pi_34021066
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

[..]

Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
En wat kan je daarmee?
pi_34021453
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:06 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

En wat kan je daarmee?
40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:39:58 #119
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_34021983
Ook maar eens een reactie plaatsen over de Flying Dutchman/Blue kaart van de KLM.. want het is niet meer wat het geweest is inderdaad. Nu erger ik me niet zo aan het krijgen van punten door het vliegen zelf, maar aan het uitgeven ervan. Dat is sinds juni '05 namelijk zo'n beetje onmogelijk gemaakt.

Dat bleek nadat ik de maand erop van mijn vader's punten (hij heeft er ongeveer een miljoen, serieus veel dus en is bovendien voor zijn leven Platinum Elite-member of hoe dat tegenwoordig mag heten), een upgrade wilde kopen. Normaal gesproken kon dat altijd, ongeacht welk tickte je had. Na eindeloos heen en weer gebel met de verschillende helpdesks en diverse boekingen en annuleringen van tickets, zo goed als niet te kunnen. Alleen op tickets die op zich al heel duur zijn (2x zoveel als een goedkoop economyticket, laat staan in vergelijking met een studententicket), is het nog mogelijk. Goed denk je dan, ik koop gewoon het hele ticket op punten... wederom volstrekt onmogelijk. Slechts een zeer beperkt aantal stoelen blijkt beschikbaar te zijn voor puntentickets. Volstrekt waardeloos dus.

Daarnaast ook nog eens 2x een uitgebreide klachtenbrief gestuurd, ook in verband met een niet terugbetaalde annulering (die nu net na meer dan een half jaar en eindeloos gebel teruggeboek lijkt te gaan worden)... maar nooit ook maar enige reactie ontvangen. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, mgoed. De service daalt sinds de fusie met AF schrikbarend... het is dat er soms geen realistische andere mogelijkheden vanaf Schiphol zijn om ergens naar vliegen, maar anders zou ik de KLM zo veel mogelijk mijden. Het begint een werkelijk waardeloze maatschappij te worden.
pi_34022160
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
Wat kan je met een goldmembership?
pi_34022205
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Wat kan je met een goldmembership?
* 75% Elite Bonus
* Stand-by voorrang op de luchthaven
* Exclusieve reserveringsservice
* Extra bagagevrijstelling
* Gegarandeerde zitplaats
* Loungetoegang
* Voorrang op wachtlijsten
* Voorrang bij het aan boord gaan
* Voorkeurszitplaats
* Voorrang bij bagageafhandeling
* Voorrang bij inchecken en bij transfers

Dat ik dit nog opzoek ook
pi_34022283
Ik zie het voordeel niet zo en als ik met KLM reis gebruik ik toch de FF kaart van mijn broer. De 'standaard' ugrades zijn wel fijn
pi_34022334
Loungetoegang.
pi_34022462
Loungetoegang heb je alleen wat aan omdat de KLM homo's je 5uur droppen op het vliegveld van SP waar geen fuck te beleven is.

De andere maatschapijen vliegen gewoon binnen een redelijke tijd en dan kan je net een kado kopen voordat je naar de gate moet
pi_34022522
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
pi_34022575
Ik sta nooit een half uur te wachten bij zowel de incheckbali als bij de gate.

De gate moet je zowiezo pas ingaan als iedereen al in het vliegtuig zit
pi_34022617
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik sta nooit een half uur te wachten bij zowel de incheckbali als bij de gate.

De gate moet je zowiezo pas ingaan als iedereen al in het vliegtuig zit
Idd, anders lopen als die figuren je voorbij met hun 50 kilo handbaggage.
pi_34040491
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
4 * 25% van de miles van Ams-BsAs-Ams..... Niet zo gek veel dus. 13.000 gok ik?
pi_34040495
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:56 schreef Jaguarized het volgende:
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
Mwah, soms valt het tegen. Eerst mogen meestal de bejaarden en invalideren en dan staat iedereen al vooraan te dringen. Dan mag je wel voor, maar moet je je eerst tussen al dat gepeupel doorwurmen.
pi_34047687
Ik heb antwoord gekregen van KLM op mijn opmerking, met het antwoord kan ik alleen zo weinig en volgens mij klopt het ook nog niet eens.
pi_34047722
Vertel je antwoord dan ook.
pi_34047999
Hartelijk dank voor uw schrijven waarin u aangeeft niet tevreden te zijn met betrekking tot het Flying Blue-programma.

Wat u heeft ondervonden komt niet overeen met de hoogwaardige service die Flying Blue haar deelnemers wil bieden. (Hoezo niet? Het is toch een keuze van Flying Blue zelf om de vaste klant zo te naaien?

Graag attenderen wij erop dat binnen de huidige voorwaarden van het Flying Blue-programma de deelnemers verschillende aantallen mijlen kunnen verdienen, afhankelijk van de gemaakte vlucht en boekingsklasse. Dit is ook in de programma voorwaarden vermeld. Vertel mij wat nieuws, hier mailde ik juist over.

"Het sparen van Level- en Award Miles kan worden beperkt of uitgesloten in bepaalde reserveringsklassen of soorten tickets uitgevoerd door Air France, KLM, SkyTeam- of Airline Partners als nader beschreven in Flying Blue-publicitaties." Dit wist ik dus al en hier mailde ik dus juist over. Helaas blijft een concreet antwoord uit op de vraag hoe dit in verband staat met het "meer waarderen van vaste klanten" zoals wordt geschreven in vrijwel elk reclamevodje dat binnenkomt via de mailbox of brievenbus.
Momenteel ontvangt u voor Air France-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U?- klasse. Dat sparen schiet op deze manier inderdaad wel op.

Momenteel ontvangt u voor KLM-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U? -klasse. Dat wist ik dus al, helaas gaat men verder niet inhoudelijk in op hetgeet wat ik heb geschreven. Het is echter wel fijn om te weten dat je met bepaalde vluchten maar liefst 0 miles bij je totaal kunt bijschrijven.

Meer informatie over het verdienen van mijlen kunt u contact opnemen met de Flying Blue helpdesk. Leer Nederlands.

Voor vragen zijn wij beriekbaar per telefoon op bla bla bla Alsof je ooit iemand te spreken krijgt....
pi_34048718
quote:
Momenteel ontvangt u voor Air France-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U?- klasse.
Nergens de volle pond bij Air France?

En hetzelfde bij KLM?
pi_34048861
Ik weet niet welke tickets er allemaal zijn, maar ik geloof dat je ook nog de T-klasse en zo hebt, daar krijg je dan wel 100% van de miles, maar verder is het systeem aardig uitgekleed inderdaad. Op sommige vluchten zelfs 0 miles.
pi_34052271
T-klasse bij Air France is 25% op vluchten buiten Europa.
pi_34052296
En KLM? Er wordt niets over de T-klasse vermeld in het schrijven wat ik heb ontvangen.
pi_34052453
Bij KLM zou je er de volle pond voor moeten krijgen.
pi_34052492
Helaas geven ze echter geen antwoord op mijn vraag in hoeverre dit meer beloning is voor de vaste klant, ze kauwen slechts nog een keertje op de voorwaarden. Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Zal ik ze gewoon nog een keer mailen?
pi_34058386
Je moet er gewoon morgen eens langs gaan op de vakantiebeurs. Ze zullen er toch wel staan?
pi_34067512
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Helaas geven ze echter geen antwoord op mijn vraag in hoeverre dit meer beloning is voor de vaste klant, ze kauwen slechts nog een keertje op de voorwaarden. Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Zal ik ze gewoon nog een keer mailen?
Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
pi_34067727
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
ICA, Icabaru, Venezuela?
pi_34067835
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Jaguarized het volgende:
ICA, Icabaru, Venezuela?
intercontinentaal ik dacht dat jij de luchtvaartkenner was?
pi_34067887
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

intercontinentaal ik dacht dat jij de luchtvaartkenner was?
Uiteraard, ik kon die A niet plaatsen, vandaar dat ik niet aan die term had gedacht.
pi_34075474
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De doorsnee backpacker vliegt niet met KLM natuurlijk en zal ook weinig geven om een business lounge. Los daarvan kun je de Business Class ook alleen toegankelijk maken voor je Platinum-klanten.

Het gaat er vooral om dat het sparen nu niet meer opschiet. 0% op bepaalde vluchten, dat kun je geen spaarsysteem meer noemen. Het zou hetzelfde zijn als je bij de AH alleen nog zegeltjes krijgt als je de duurste appels koopt en dat jij geen zegels krijgt als je 'n andere appelsoort koopt.
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 21:23:48 #145
45833 crew  Fogel
pi_34137249
In de boekingstool zit een linkje wat "Tariefopbouw weergeven" heet, klik daarop en je ziet een text zoals deze:
quote:
Dit is een prijsindicatie. De definitieve prijs wordt getoond voordat uw boeking definitief wordt. Prijzen zijn in euro.
EUR 1.046,35

De prijs is gebaseerd op Take Off Fare
De voordeligste KLM-tarieven voor reizen in Economy Class. Flying Blue-leden verdienen 25% van het normale aantal Flying Blue Miles bij speciale promotionele tarieven en het laagste Take Off Fare; leden verdienen 100% van de Flying Blue Miles bij de andere tarieven. Komt niet in aanmerking voor een upgrade naar World Business Class met Flying Blue Miles.

* Percentage gespaarde Flying Blue Miles: 25%
* Wijzigen is niet mogelijk
* Geen geld terug bij annuleren
Daar staat dus al heel erg duidelijk vermeld dat je maar 25% van de punten krijgt. Als je meer punten wil, boek je een hogere klasse. Heb vandaag ook pas voor het eerste op die link gedrukt, maar de info die je wil hebben is in ieder geval toegankelijk.
pi_34137350
Is dat vanaf de KLM site als je gaat zoeken naar tarieven?
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 21:38:46 #147
45833 crew  Fogel
pi_34137984
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat vanaf de KLM site als je gaat zoeken naar tarieven?
Inderdaad, staat iets onder de knop "herberekenen prijs, klik hier".
pi_34138800
Kijk, dat staat er wel duidelijk. Ik denk echter dat veel mensen via de bekende boekingssites boeken. Soms is KLM nogal duur. Ik ga voortaan wel letten op klasse. Ik ga voor Nieuw-Zeeland waarschijnlijk 750 punten krijgen.
  zondag 22 januari 2006 @ 02:07:02 #149
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34334080
Vlucht onder een KE vluchtnummer in de Q-klasse. Volgens de KE site:

"International routes (B, Q, V, X class): 70% of actual miles flown"

Van de KLM site:

"Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S."

Op de KE site staat ook:

"Mileage accrual is permitted for flights taken after the member's enrollment in the SKYPASS program"

Ik ben lid van de KLM club. Korean is een partner. Waar moet ik nu vanuit gaan? Dat ik 70% krijg of niks?
pi_34335624
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
  zondag 22 januari 2006 @ 10:17:13 #151
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34336495
quote:
Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ehh..ja?
pi_34568665
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
nou ja!
pi_34568813
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
nou ja!
  zondag 29 januari 2006 @ 11:16:51 #154
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34573883
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.
  zondag 29 januari 2006 @ 15:21:41 #155
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_34581559
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

* Gegarandeerde zitplaats

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!

Jammer dat VLM geen frequent flyer programme heeft, want ik vlieg er toch zo'n 6-7 keer per jaar mee.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
reset
pi_34589350
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:

[..]

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
quote:
.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.
nou ja!
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:47:29 #157
45833 crew  Fogel
pi_34953353
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.
Volgende maand waarschijnlijk weer terug, en dan zit ik al de helft van het aantal enkele vluchten wat nodig is voor zilver .
pi_34953538
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 23:09:31 #159
45833 crew  Fogel
pi_34954183
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.
Mocht het toch 'en' zijn, dan is opeens heel het spaarprogramma niet meer interessant, want dan moet ik ipv 15 enkele vluchten opeens 25.000/750=33.3 enkele vluchten maken (binnen europa, in economy class).
quote:
bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau

Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.

PS heb je al bekeken of je ook punten voor die andere vluchten hebt gekregen? (je schreef ergens dat je maar 750 totaal zou krijgen voor een retourtje nieuw zeeland)
pi_34954365
Ik heb nog niet weer gekeken aangezien ik mijn pasje niet bij de hand heb. Zal vanavond eens kijken.
pi_34959908
02/02/2006 KE 823 SEL AKL A
Bijgeschreven: 0

01/02/2006 KE 906 FRA SEL A
Bijgeschreven: 0

Triest.

De KLM Cityhopper vlucht waar ik wel miles voor moet krijgen staat er niet bij. De knop "Ontbrekende miles claimen" werkt niet. Dat moet weer via een omweg.
quote:
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.

En zelfs als je klasse bij Korean Air via de KLM site in het rijtje "uw klasse krijgt geen punten" staat, zou ik alsnog punten moeten krijgen:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 12:34:17 #162
45833 crew  Fogel
pi_34964589
Dan ziet dit er een stuk prettiger uit...

Datum Transacties Bijgeschreven
08/02/2006 KL 1145 AMS OSL Y 750
08/02/2006 KL 3202 BUD AMS Y 750
05/02/2006 KL 1142 OSL AMS Y 750
05/02/2006 KL 1377 AMS BUD Y 750

Jag: De ontbrekende miles kan je normaal gesproken pas claimen na 4 tot 8 weken na de vlucht. Maargoed, die andere punten (of beter gezegd: het gebrek eraan) zijn er wel al, dus alles is in principe geregistreerd en dan is het vaag dat die cityhopper vlucht er niet bijstaat.

Qua de Korean air vlucht en de quote van de KLM site, moet je in acht nemen dat het niet geldig is voor de goedkoopste klasses (dat zouden ze anders achter iedere zin moeten zetten).
Bij het boeken van een vlucht (in ieder geval via de Engelse interface van de Noorse versie) staat er netjes een price breakdown waarbij alles beschreven wordt qua aantal punten en waarom het zo is. Ik maak later wel even een screenshot ervan.
pi_34983197
Als ik een Korean Air FFM nummer had ingevuld zou ik overigens 70% van de miles krijgen.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:40:21 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35778284
Grappig trouwens. Na mijn klachtenbrief kreeg ik een keurige, maar standaardbrief terug en inderdaad, uiteindelijk ook mijn pincode.

Zie alleen net op mijn miles overzicht dat ze me 1000 bonus-miles hebben gegeven voor "e-mail communicatie"
Ik ga vaker klagen!

Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en? Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
pi_35778557
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 17:02:57 #166
45833 crew  Fogel
pi_35779091
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:40 schreef Hik het volgende:
Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en? Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Volgens http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=440150 is het punten óf aantal enkele vluchten.

En waar ik zojuist achter kwam: het tarief waar je maar 25% punten voor krijgt, telt wel als enkele vlucht! (OSL-AMS)
6 down, 9 to go
  maandag 6 maart 2006 @ 17:13:03 #167
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35779434
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?

Ik vind het wel interessant dit...
pi_35779631
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:47 schreef Poepoog het volgende:
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2006 17:19:23 ]
pi_35781291
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.
Ik werd echt bekeken alsof ik een of andere debiel was toen ik met die kaart kwam aanzetten, die accepteren wij al EEN HELE LANGE TIJD NIET MEER. Dat was in Februari. Jaja één maand
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 14:20:12 #170
45833 crew  Fogel
pi_35808672
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:13 schreef Hik het volgende:
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?

Ik vind het wel interessant dit...
Zogauw het genoeg punten of vluchten voor Silver hebt, krijg je (na een bepaalde periode) een Silver pas toegestuurd, hetzelfde voor Gold. Aan het eind van het jaar word je status bekeken en het aantal vluchten en level miles op nul gezet maar je behoud het level wat je hebt gekregen in dat jaar.
Dus als je het lukt om januari al een goude pas te bemachtigen, dan heb je er bijna twee jaar plezier van.
pi_35834540
Maar je hebt dus maar een jaar om die miles te besteden?
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:47:19 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35836435
Nee, er zit bij mijn weten een verschil tussen level miles en award miles. De level miles vervallen, award miles blijven geldig.
pi_35840370
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:55:08 #174
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35843455
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
Dan heb je ook vast veel met andere maatschappijen gevlogen of niet?
Ik zit alleen met Tanzania en Ecuador (en m'n e-mail bonus )al op meer dan 11...

Edit: wel in het goede vakje kijken, onder "level miles" dus
pi_35847335
Ja klopt, ik vlieg haast nooit met KLM. De meeste van die 10.000 punten komen van See Buy Fly, Bijenkorf en hotelovernachtingen, volgens mij.
pi_35898830
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef k_man het volgende:
Ja klopt, ik vlieg haast nooit met KLM. De meeste van die 10.000 punten komen van See Buy Fly, Bijenkorf en hotelovernachtingen, volgens mij.
Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft dan
pi_35901379
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:47 schreef Hik het volgende:
Nee, er zit bij mijn weten een verschil tussen level miles en award miles. De level miles vervallen, award miles blijven geldig.
Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?
pi_35902213
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft dan
Inmiddels wel ja. Maar toen had ik ze al.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 10:01:23 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35903708
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 03:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?
Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.
pi_35904718
Woei! Ik heb ruim 28.000 award miles. Daar kan ik een leuk retourvluchtje voor boeken naar Madrid!
pi_35905237
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:47 schreef Vogue het volgende:
Woei! Ik heb ruim 28.000 award miles. Daar kan ik een leuk retourvluchtje voor boeken naar Madrid!
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruiken
pi_35905413
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Poepoog het volgende:
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruiken
Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.

Ontopic: Ik heb mijn AirBerlin Top Bonus Card gisteren ontvangen.

http://www.airberlin.com/site/topbonus/programm.php?LANG=net
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 23:37:36 #183
45833 crew  Fogel
pi_35927735
Weet iemand toevallig of je bij de KLM gewoon punten krijgt voor vluchten die met denied boarding voucher betaald worden (ik heb nog 2x350¤ liggen)?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:19:02 #184
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_35929037
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.

Ontopic: Ik heb mijn AirBerlin Top Bonus Card gisteren ontvangen.

http://www.airberlin.com/site/topbonus/programm.php?LANG=net
Ha, die heb ik ook! Goedkoop flubbertje
Je spaar best snel bij Air Berlin trouwens, Amsterdam-Portugal geeft je 2000 punten, retour dus 4000, plus ik ben een keer retour Berlijn gevlogen, dat is al 6000 punten... Nog 6000 te gaan en ik heb mn gratis enkeltje te pakken
pi_35932978
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:01 schreef Hik het volgende:

[..]

Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.
Tegen de tijd dat je de card van je nieuwe level hebt ontvangen, zijn die miles dus al vervallen.
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 12:18:11 #186
45833 crew  Fogel
pi_36430054
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:

Vorige week weer heen en weer geweest met CSA Czech Airlines (OSL-PRG-BUD), waarvan 1 vlucht operated by Malev (BUD-PRG). Nu staan in het milesoverzicht slechts 3 vluchten bijgeschreven (a 1125 per vlucht - C klasse), uitsluitend de CSA vluchten. Wel jammer als die 1125 punten van BUD-PRG en de extra enkele vlucht (vooral dat) niet bijgeschreven worden.

totaal 9 vluchten staan nu (zouden er 10 moeten zijn), volgende week komen er weer 2 bij. Gaat de goede kant op
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:21:34 #187
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36430139
Mijn KLM vlucht AMS-FRA kan niet online worden bijgeschreven omdat er geen 174 of 074 code aan de onderkant van mijn ticket staat.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:48:59 #188
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36443656
Ook vet schraal dat je met airmiles geen miles krijgt omdat het geen fullfare tickets zijn... Ben in januari naar de Caribbean gevlogen en binnenkort naar JFK.
Ergste is nog dat ik er laatste achter kwam dat een normaal ticket met de KLM naar JFK op mijn data 20e goedkoper (door aanbieding) is dan dat ik met mijn airmiles heb geboekt. (en dus krijg ik geen miles)

Al met al, gewoon k*t!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  MOL-held zondag 21 mei 2006 @ 18:23:07 #189
44635 XMN8R
mag dat?
pi_38052544
Ik zie net op de site van KLM dat je met een ticket uit de Take Off Fare- of Economy Flex Fare-tarieven niet meer met miles mag upgraden naar Business Class?!

Het wordt ook steeds kariger he...Alleen met een Full Flex Fare-ticket kun je nog upgraden, maar dan zit je vaak al bijna aan het normale tarief .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 21 mei 2006 @ 21:04:54 #190
22450 Poepoog
poepoog
pi_38059590
Je krijgt toch wel miles met je airmiles aankoop? Alleen echt maar 100 of zo?
  zondag 21 mei 2006 @ 22:43:53 #191
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_38065852
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:
Ik zie net op de site van KLM dat je met een ticket uit de Take Off Fare- of Economy Flex Fare-tarieven niet meer met miles mag upgraden naar Business Class?!

Het wordt ook steeds kariger he...Alleen met een Full Flex Fare-ticket kun je nog upgraden, maar dan zit je vaak al bijna aan het normale tarief .
Dat is al een jaar zo, sinds de overname door Air France.. tis echt hopeloos, hoeveel miles je ook hebt, je kunt er zo'n beetje niets meer mee...
pi_38705625
Wie kan iets zinnigs zeggen over het volgende: op Schiphol bij het inchecken en ook bij de gate staan er vaak reizigers bij de balie om een upgrade te vragen. Ik heb zelf Flying Blue en voor het verzilveren van mijn award miles wordt naar de website of de klantenservice lijn verwezen. Nergens staat dat je dit bij incheckbalies of de gate kunt doen.

Kun je ook op de reisdag zelf bij de balies van KLM's van economy naar business class upgraden? Wat is de kans dat dit succes heeft? Of zijn die upgraders die ik bij de balie zie platinum members of aangesloten bij een programma via hun werk oid?
pi_38705682
Dat zijn mensen die hopen een gratis update te krijgen. Heel soms lukt dat, als het toestel nokkievol zit.
  Moderator vrijdag 9 juni 2006 @ 22:38:23 #194
45833 crew  Fogel
pi_38709634
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:31 schreef k_man het volgende:
Dat zijn mensen die hopen een gratis update te krijgen. Heel soms lukt dat, als het toestel nokkievol zit.
Maar als het toestel nokkievol zit en je hebt de mogelijkheid om op de volgende vlucht wachten, kan je beter de vouchers pakken dan in een BC stoel te zitten (bij vluchten van meer dan 4 uur is BC misschien wel aantrekkelijk).
pi_38723104
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef jaco het volgende:
Wie kan iets zinnigs zeggen over het volgende: op Schiphol bij het inchecken en ook bij de gate staan er vaak reizigers bij de balie om een upgrade te vragen. Ik heb zelf Flying Blue en voor het verzilveren van mijn award miles wordt naar de website of de klantenservice lijn verwezen. Nergens staat dat je dit bij incheckbalies of de gate kunt doen.

Kun je ook op de reisdag zelf bij de balies van KLM's van economy naar business class upgraden? Wat is de kans dat dit succes heeft? Of zijn die upgraders die ik bij de balie zie platinum members of aangesloten bij een programma via hun werk oid?
"Wie vraagt, krijgt een plaatsje achterin de lijst."

Een gewone vakantiepassagier zal nooit zomaar geupgraded worden, de upgrades gaan nl eerst naar de platinum/gold members.

Ik vraag zelf (platinum) altijd bij het inchecken wat de status van de vlucht is en dan weet je wel genoeg. Zit ie vol, dan wordt er met de gate agent gebeld die je dan een C stoel toewijst.

1 Tip: Kleed jezelf wel normaal aan als je evt. in aamerking wilt komen voor een upgrade, hier wordt namelijk heel streng op gelet. Als jij zelf business class vliegt, zie jij ook liever niet een johny met korte broek en hawaii shirt naast je zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bowny op 10-06-2006 15:07:12 ]
pi_39000418
Zijn de gratis vluchten eigenlijk écht gratis of moet je dan nog wel steeds de toeslagen dokken?
  Moderator maandag 19 juni 2006 @ 13:49:02 #197
45833 crew  Fogel
pi_39000711
Die keren dat ik met de KLM een vlucht boekte van mijn punten was het echt helemaal gratis. Ik weet niet of hier verandering in is gekomen sinds het FB is geworden ipv FD.
Bij de SAS betaal ik luchthavenbelasting, maar het ticket is gratis. Ik weet niet of dit ook zo is voor Nederlandse leden, want de Noorse regering heeft vage regels wat betreft het sparen en gebruiken van punten van luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld een verbod op punten vergaren op vluchten binnen Noorwegen).
pi_39008406
Vroeger was het inderdaad volledig gratis.

Tegenwoordig zit je alsnog met een kostenpost van 75-140 euro aan taxes en toeslagen.
pi_39008633
Het gaat hier inderdaad om KLM. Ik zou nu gratis op en neer kunnen naar bijv. Londen, maar als ik dan nog alle toeslagen moet betalen is het misschien nog wel aantrekkelijker om met Easyjet ofzo te gaan.
pi_39009122
Hmm, gevonden op de KLM site:
quote:
Waarom moet ik mijn creditcardnummer opgeven bij het reserveren van een award ticket?

U moet bij het reserveren van een award ticket uw creditcardnummer opgeven, omdat u voor de luchthavenbelastingen moet betalen.
pi_39009543
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:22 schreef k_man het volgende:
Het gaat hier inderdaad om KLM. Ik zou nu gratis op en neer kunnen naar bijv. Londen, maar als ik dan nog alle toeslagen moet betalen is het misschien nog wel aantrekkelijker om met Easyjet ofzo te gaan.
Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.

Leuk zeg, die Award miles.
  MOL-held maandag 19 juni 2006 @ 19:42:39 #202
44635 XMN8R
mag dat?
pi_39011123
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:54 schreef k_man het volgende:

Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.

Leuk zeg, die Award miles.
Alleen op verre vluchten buiten europa KUNNEN de FB-miles nog interressant zijn; en dan alleen voor gratis vluchten, niet voor up-grades want dan moet je toch al een duur ticket gekocht hebben namelijk minimaal Full Flex Fare (of heel veel mazzel en een platinum-card bij het inchecken).

Het ligt er ook aan wanneer je vliegt, want in het hoogseizoen zijn je miles veel meer waard dan in het laagseizoen (daar staat dan helaas ook weer tegenover dat er in het hoogseizoen nog minder award-plaatsen beschikbaar zijn):

NYC hoog: 339, laag: 209 > 190 euro belasting > beide standaard 50.000 miles per enkele reis
CUR hoog: 649, laag: 399 > 166 euro belasting > beide standaard 50.000 miles per enkele reis

In dit voorbeeld is het dus het voordeligste om naar Curacao te vliegen in het hoogseizoen, maar het kan wel even duren eer je 100.000 miles hebt gespaard. Een andere optie is om de Web@wards (aanbiedingen met kortingen van 50%) in de gaten te houden. Bovenstaande bestemmingen staan echter zelden of nooit bij de Web@wards...
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  maandag 19 juni 2006 @ 21:51:00 #203
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39016518
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:42 schreef XMN8R het volgende:

[..]

In dit voorbeeld is het dus het voordeligste om naar Curacao te vliegen in het hoogseizoen, maar het kan wel even duren eer je 100.000 miles hebt gespaard. Een andere optie is om de Web@wards (aanbiedingen met kortingen van 50%) in de gaten te houden. Bovenstaande bestemmingen staan echter zelden of nooit bij de Web@wards...
Nee tuurlijk niet, die web@wards doen ze uiteraard alleen bij vluchten die niet zo'n hoge loadfactor hebben.
JFK is het paradepaardje van KL en op de CUR vlucht hebben ze ook een zeer sterke positie omdat er vrij weinig concurrentie is. (alleen Arkefly en nu ook Martinair geloof ik, maarja Martinair is ook KL)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:29:18 #204
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39029655
Ben met m'n laatste vlucht eindelijk zilver geworden. Waar blijft m'n nieuwe pasje nou?

dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:22 #205
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_39038362
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:29 schreef Hik het volgende:
Ben met m'n laatste vlucht eindelijk zilver geworden. Waar blijft m'n nieuwe pasje nou?

Ehm.. in januari zoals altijd?
pi_39038927
Nee, volgens mij bij de volgende update, dus binnen 3 maanden?

Ik weet niet of het nog steeds kan, maar vroeger liet ik altijd bij de ticket office door een KLM dame op een papiertje krabbelen met al m'n gegevens als ik m'n kaart was vergeten mee te nemen. In jouw geval dus een kaart die nog niet binnen is, maar wel een nieuwe status hebt.

Good old Royal Wing tijdperk . Nu is het gewoon K*tzooi.
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 13:00:06 #207
45833 crew  Fogel
pi_39750483
Heeft iemand al punten gekregen van Mobile Miles? (punten krijgen voor roaming met je gsm, KLM doet hier aan mee)
Ik heb al een paar keer met mijn Noorse toestel in Nederland en Duitsland gebeld via T-Mobile, en er zijn geen punten hiervan bijgeschreven terwijl het al een poos geleden is.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:58:11 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39754930
Hmmm... ik zag het mailtje daarvan maar heb dat eigenlijk gelijk gedelete... Je moet je hier eerst voor inschrijven toch? En er stond me iets bij dat het alleen maar voor een paar landen gold, waar ik toch niet veel ben...
pi_39756254
Het opsturen van FB cards duurt inderdaad erg lang. Wanneer de gold-status is bereikt maar je nog beschikt over een silver-card, no worries.....alles staat netjes in het systeem. Ook omgekeerd natuurlijk, er staan genoeg heren met een gold card te zwaaien terwijl ze inmiddels gedaald zijn tot Ivory member. De baliemutsjes kunnen het allemaal zien
You won't know the facts until you've seen the fiction
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 19:25:17 #210
45833 crew  Fogel
pi_39763069
Je moet je inschrijven met je mobiele telefoonnummer (maximaal 3) en je achternaam en FB nummer, da's alles eigenlijk. De lijst met landen is inmiddels groter geworden, maar heb er niet veel aandacht aan besteed welke erbij gekomen zijn. 7 punten per minuut is mooi meegenomen op zich, als je toch belt. Of de roaming maatschappijen die aangesloten zijn veel verschillen in prijs ten opzichte van de andere, weet ik niet.
pi_39763385
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 19:51:09 #212
45833 crew  Fogel
pi_39763913
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
Nee, het zijn maatschappijen in twee verschillende alianties.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 04:22:38 #213
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39811001
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Nee en als je lid wil worden van BA moet je een membership fee dokken. AA zit ook in de OneWorld alliantie en die is gratis.
  Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 23:14:07 #214
45833 crew  Fogel
pi_40183742
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef Hik het volgende:
Hmmm... ik zag het mailtje daarvan maar heb dat eigenlijk gelijk gedelete... Je moet je hier eerst voor inschrijven toch? En er stond me iets bij dat het alleen maar voor een paar landen gold, waar ik toch niet veel ben...
Ik kreeg zojuist een e-mail met een lijstje met landen waar je punten kan krijgen:

Germany
United Kingdom
Netherlands
Austria
Italy
Belgium
Turkey
Thailand
Egypt
Algeria
Indonesia
Pakistan
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:17:30 #215
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40262885
Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld, met telefoonnummer en al. Ook heb ik best wel veel gebeld in Duitsland en Nederland (met een Frans abonnement). Tot op heden heb ik echter geen enkel puntje op mn gouden kaartje bijgeschreven gezien....

Het enige voordeel van die gouden kaart is dat je even in de lounge mag gaan zitten, maarja, dat mag ik met mn business class tickets zowiezo ook al. Als ik prive reis, wil ik vooral zo snel mogelijk van A naar B, dus ga ik niet uitgebreid knagen en drinken in de lounge.

Wat betreft de award miles: die maak ik meestal op aan vluchtjes naar NL, maar ik krijg ze van z'n lang zal ze leven niet op. Zovaak wil je ook niet meer weg als je regelmatig al reist...

Het zou fijn zijn als je ook voorrang zou krijgen bij de veiligheidscheck. Dat is het punt dat de meeste tijd kost. Met name op Schiphol. Voor mensen die 1x per jaar op vakantie vliegen, zal dat niet zoveel uitmaken, maar als je iedere week voor je werk ergens heen moet en snel naar huis wilt, is dat toch redelijk kut...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:24:41 #216
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40264705
Vorige week ICN-AMS gevlogen en ik kreeg nog 70% van de miles met mijn Korean Air pasje. Een week ervoor AKL-ICN, ook 70%. Als ik mijn KLM pasje gebruikt zou hebben zou er niks worden bijgeschreven.

Binnenkort AMS-MXP-DXB en terug en dan krijg ik met mijn Korean Air pasje weer niks. Met mijn KLM pasje zou ik voor AMS-MXP vv 750 miles per leg moeten krijgen. Of ik met Alitalia MXP-DXB vv nog punten krijg is onbekend.
pi_40265224
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:17 schreef Delicieux het volgende:

Het zou fijn zijn als je ook voorrang zou krijgen bij de veiligheidscheck. Dat is het punt dat de meeste tijd kost. Met name op Schiphol. Voor mensen die 1x per jaar op vakantie vliegen, zal dat niet zoveel uitmaken, maar als je iedere week voor je werk ergens heen moet en snel naar huis wilt, is dat toch redelijk kut...
Privium
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:46:18 #218
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40265372
quote:
[b]

Privium
Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...
pi_40265558
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...
120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:54:26 #220
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40265662
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef Poepoog het volgende:

[..]

120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.
Nee, iedere week op Paris Roissy Charles de Gaulle. Da's mijn thuisluchthaven
In NL ben ik alleen maar op vakantie
pi_40286617
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:41 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Privium
Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.

Ik heb begrepen dat je met Privium ook bij de gate-kontrole een aparte ingang hebt. Dit lijkt me eigenlijk ook niet zo nuttig, omdat je meestal toch weer in de afgesloten lounge moet zitten wachten voor je kunt boarden. Het enige voordeel is dat je dan snel weer kunt zitten en niet zo lang in de rij hoeft te staan.

Ziet er iemand nog een goede reden om een Privium kaart te nemen voor 100 euro?
pi_40292322
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.
De controles zijn er bij Schengen nog.

[ Bericht 9% gewijzigd door Poepoog op 29-07-2006 08:31:24 ]
pi_40295590
Yaaaaaay, ik ben Platinum Elite member bij de KLM

het is best handig, alleen wel verrot slecht telefonisch bereikbare klanenservice... maar ik klaag niet..

vlieg nu gratis en voor niets met zijn 4en terug op mijn punten vanuit lissabon business class/// echt wel relaxt dus
pi_40438490
Misschien is dit al langs gekomen maar ik zag ergens paar weken terug iets langs komen dat een Bonus ticket naar Amerika tegenwoordig 100.000 zou zijn retour? Maar dit was toch altijd 50.000??? Ben ik nu al maanden voor niks in m'n sas dat ik een keer gratis op en neer kan nu ik eindelijk na 3 jaar sparen over de 50.000 zit?
pi_40438939
Dat klopt: naar NYC bijvoorbeeld vanaf 100.000 Miles (ik weet niet zeker of dat meer kan zijn, wellicht afhankelijk van de dag dat je wilt vliegen?). Je kunt de prijs voor award tickets zelf checken door met je FB nummer op de klm.com website in te loggen.
pi_40443095
Belachelijk zeg, wat een asociale verhoging... In maart nog gevraagd en toen was het nog 50.000, retour. Reisje Amerika kan ik dus voorlopig weer schrappen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:49:04 #227
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40445058
Hmmm, op de AirFrance site is het nog gewoon 50.000 miles voor een retourtje NYC. We praten hier toch over de Flying Blue miles? Ik dacht dat die in Nederland en Frankrijk hetzelfde waren, maar dat de in Frankrijk woonachtige FB members meer miles moeten draaien om eenzelfde level (ivory, silver, gold of platinum) te bereiken....
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:53:19 #228
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40445217
Zou het dit zijn? Van de AirFrance site:

L’option Open Miles sur Air France et KLM

Flying Blue vous permet de voyager même si aucune place prime n’est disponible. En doublant le nombre de Miles nécessaire pour votre billet prime, vous pouvez obtenir une place sur le vol de votre choix. L’option Open Miles vous permet de modifier vos billets prime sans frais.

Het houdt in dat als er geen award stoelen meer beschikbaar zijn, je wel een awardvlucht kan krijgen, maar dat je dan 2x de hoeveelheid miles betaalt...
pi_40466927
Dat lijkt me inderdaad de juiste verklaring. Ik heb via de website nog een aantal verschillende data uitgeprobeerd voor Amsterdam - New york (deze route heeft ook mijn interesse). Voor bijvoorbeeld Vertrekdatum : Zaterdag, November 4, 2006 - Retourdatum : Zaterdag, November 11, 2006 kun je voor 50.000 miles vliegen. Als je niet meer te besteden hebt, dan zul je waarschijnlijk je reisplannen moeten aanpassen op de KLM aanbiedingen.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 22:22:45 #230
45833 crew  Fogel
pi_40918469
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:00 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand al punten gekregen van Mobile Miles? (punten krijgen voor roaming met je gsm, KLM doet hier aan mee)
Ik heb al een paar keer met mijn Noorse toestel in Nederland en Duitsland gebeld via T-Mobile, en er zijn geen punten hiervan bijgeschreven terwijl het al een poos geleden is.
Ik heb 56 punten bijgeschreven gekregen!!!
pi_40928491
Kies jij handmatig een Netwerk of niet?
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:15:50 #232
45833 crew  Fogel
pi_40946112
Als ik er aan denk, kies ik handmatig. De punten zijn mooi meegenomen maar niet belangrijk genoeg om er echt op te letten.
pi_42281172

Star Alliance is wat mij betreft één van de aantrekkelijkste, alhoewel hier ook allerlei flauwe regeltjes (op 1 jan statusmijlen op 0, etc) worden ingevoerd.
Buiten Duitsland wonend is daarnaast bij LH 100.000 genoeg voor de gold card, in Duitsland 125.000.

Ik daarnaast nog een Continental kaartje maar daar vlieg ik alleen mee als er echt geen United vlucht is.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:31:45 #234
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42281455
die fuck klm heeft geen miles bijgespreven, nu moet ik volgens hen alle instapkaarten en het ticket opsturen. die heb ik dus niet meer, wa een achterlijk systeem, ze kunnen toch zo in de computer kijken of ik heb gevlogen of niet?? achterlijk gewoon. dit was dus de laatste keer klm voor mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:43:02 #235
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42281658
Tsja pech hebben he. Weet je als het goed is al voor je instapt hoor.
pi_42293390
TVP
Amstelveen de beste
  maandag 2 oktober 2006 @ 07:18:12 #237
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42302749
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:43 schreef Jaguarized het volgende:
Tsja pech hebben he. Weet je als het goed is al voor je instapt hoor.
ik snap niet dat ze het niet gewoon kunnen bijschrijven als ik ze email, ze kunnen toch zo in de computer zien dat ik die vluchten heb genomen, het is gewoon achterlijk dat ik van alles moet gaan opsturen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:35:47 #238
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42303159
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 07:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik snap niet dat ze het niet gewoon kunnen bijschrijven als ik ze email, ze kunnen toch zo in de computer zien dat ik die vluchten heb genomen, het is gewoon achterlijk dat ik van alles moet gaan opsturen!
Nee dat heeft te maken met welke boekingsklasse je had in Economy.
quote:
Alleen de volgende boekingsklassen komen in aanmerking voor het sparen van Miles: B, C, E, H, I, J, K, L, M, N, Q, S, T, V, X, Y, Z.
NB: op reserveringen in klasse V en N kan slechts 25% van het aantal gevlogen mijlen worden gespaard.
En als je met een partnerairline vloog kan het dus zijn dat je niks kreeg. Dat ze het zo even bijschrijven doen ze niet. Ik heb ook nooit mijn 750 punten voor AMS-FRA gekregen. En voor een vlucht naar Nieuw Zeeland kreeg ik bij de KLM ook niks.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:30:33 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_42321319
ik vloog alles met klm en ik had een duurdere boekingsklasse. (dus 100% miles) Ze antwoorden niet op ijn mails en ik kan ze ook al niet bellen! wie weet een telefoonnummer van klm, opo de site vind ik het niet! het is toch te gek dat ik dingen op moet gaan sturen als ze dat zo in de pc kunnen invoeren
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 22:54:48 #240
45833 crew  Fogel
pi_42322042
Nummer staat op de achterkant van je pasje als het goed is.

edit:
Anders staat het ook hier
"Als u vragen hebt over Flying Blue, dan kunt u (bij voorkeur) per e-mail contact met ons opnemen. Of telefonisch, op telefoonnummer 0900 040 02 52. U wordt in het Nederlands te woord gestaan."

[ Bericht 78% gewijzigd door Fogel op 02-10-2006 23:19:49 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:54:57 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42322046
Je ging niet in klasse V of N? Tsja dat ze die punten zo maar ff niet bijschrijven is logisch hoor. Het is een bedrijf wat wel meer van dat soort aanvragen behandelt en dat moet je gewoon "formeel" aanvragen.

Ik heb op de terugreis AKL-ICN-AMS een Korean Air nummer er op gezet omdat ik daar nog 70% kreeg.
pi_42325537
Aangezien mijn topic was gesloten kan ik mijn vraag dus het beste hier stellen:
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:41 schreef DJJoris het volgende:
Ik denk dat ik deze vraag hier het beste kan stellen, als ik met een luchtvaartmaatschappij vlieg die ook partner is van de KLM, kan ik wel gewoon meedoen aan het Miles savings programma van die luchtvaartmaatschappij?

Ik vlieg namelijk binnenkort weer met Ukraine Internation Airlines (Partner van KLM) en die hebben dus hun eigen miles programma genaamd Panorama Club. Nu moet ik bij KLM dus inchecken maar kennen die ook miles toe aan mijn lidmaatschap?
En op de terugreis is het vluchtnummer er ook een van Ukraine International Airlines maar wordt de vlucht uitgevoerd door KLM, kan ik dan ook aanspraak maken op mijn miles?

Iniedergeval alvast bedankt voor ieder antwoord dat mij verder kan helpen. (*heb er alweer zin in om Oekraïne te gaan bezoeken
Bij het overzicht van electronisch zelf inchecken bij de KLM op Schiphol staat het programma van Ukraine International Airlines niet er tussen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:20:10 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42327655
Even informeren bij het KLM Ticket Office op Schiphol? Hieronder staat ie wel bekend als partner:

http://partnersearch.ehn.klm.com/nl_nl/partner.jsp?pid=17110&q=ukraine&o=0&l=5&p=0&eb=both
  donderdag 5 oktober 2006 @ 06:53:59 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42379369
Ik ben steeds zo in verwarring over het aantal miles dat je ergens voor krijgt. Ik zag dat ik op de geenweg (Amsterdam-Kilimajaro) nu bijna 5000 miles had gekregen, maar volgens mij zat dat eerdere keren voor de terugweg (Kili-ams) ergens rond de 1400...
Kun je ergens checken hoeveel miles bepaalde stukken waard zijn, of is dat ook afhankelijk van de boekingsperiode?

(Ik mis nog ongeveer 4500 miles voor Goud namelijk )
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 20:59:07 #245
45833 crew  Fogel
pi_42402361
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 06:53 schreef Hik het volgende:
Ik ben steeds zo in verwarring over het aantal miles dat je ergens voor krijgt. Ik zag dat ik op de geenweg (Amsterdam-Kilimajaro) nu bijna 5000 miles had gekregen, maar volgens mij zat dat eerdere keren voor de terugweg (Kili-ams) ergens rond de 1400...
Kun je ergens checken hoeveel miles bepaalde stukken waard zijn, of is dat ook afhankelijk van de boekingsperiode?

(Ik mis nog ongeveer 4500 miles voor Goud namelijk )
Het zou kunnen dat je de allergoedkoopste boekingsklasse hebt gebruikt, dan krijg je maar 25% van de punten...
Het aantal punten wat je krijgt verschilt ook van maatschappij tot maatschappij, zie de miles finder op deze pagina voor KLM miles (en daar staat ook een link naar wat je bij de partners krijgt)
http://www.klm.com/travel(...)ning_miles/index.htm
pi_43120279
Wegens de een of andere vage reden heb ik wel 750 punten gekregen voor een tripje AMS-MXP terwijl dit 25% zou moeten zijn.
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 13:04:21 #247
45833 crew  Fogel
pi_44503999
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
pi_44505326
Nu toch maar eens de boel opgestuurd voor de terugvlucht DXB-MXP-AMS. Die is niet geregistreerd en de heenvlucht wel. Zonde van de boardingpassen.
  Moderator vrijdag 26 januari 2007 @ 19:24:49 #249
45833 crew  Fogel
pi_45704921
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:04 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
Naja, in December had ik de KLM kaart bij elkaar gespaard (=online status ging naar zilver), en vandaag lag de pas fysiek in de bus. Heeft dus iets meer dan 1 maand geduurd. Had erger verwacht op zich.
pi_45707316
Ik wacht nog steeds op m'n miles. Zijn nog niet bijgeschreven.
pi_46042220
Vandaag dan eindelijk de rest van de 3650 miles bijgeschreven...

29/10/06 AZ 749 DXB MIL Y 2 900
29/10/06 AZ 116 MIL AMS Y 750
21/10/06 AZ 748 MIL DXB Y 2 900
21/10/06 AZ 7723 AMS MIL Y 750

Totaal aantal beschikbare Miles: 22 029
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:00:21 #252
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46345040
ik heb me nu bij het krisflyer programma ingeschrven van singapore airlines. Eens kijken of ik die miles er wel bij krijg.(deze zomer vlieg ik va brussel via frankfurt en singapore naar jakarta vv) Bij klm heb ik mn miles nooit gekregen van vorig jaar ondanks meerdere mailtjes en telefoontjes. bagger dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:00:45 #253
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46345051
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:14:46 #254
45833 crew  Fogel
pi_46345596
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
Huidige stand van zaken:
* Eurobonus (silver) 26480 punten
* Flying Blue (silver) 29171 punten
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:16:40 #255
45833 crew  Fogel
pi_46345667
Als trouwens nog iemand een full-fare economy of business class ticket gaat boeken bij de KLM of partners, nog geen flying blue kaart heeft en graag 5000 gratis punten extra wil hebben (bovenop de punten die je voor normaal aanmelden krijgt)... stuur me dan een mailtje voor 28 feb
pi_48556528
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.

Uit de voorwaarden:
quote:
Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Level Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf Award Miles annuleren. De Deelnemer dient zelf de vervaldatum van zijn Miles te controleren. Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Award Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf eenzijdig de deelname beëindigen.
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken? Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden? Of is er (behalve een vlucht maken uiteraard ) toch nog een manier om de periode te verlengen?

Ik heb op de site inmiddels wel zitten kijken naar wat mogelijkheden voor een weekje New York, maar daar wordt je niet echt blij van. Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark, of je moet eerst overstappen in CDG en vliegt dan met Air France.
Ook kan je nog eens ¤200 toeslagen gaan lappen, is ook niet echt om vrolijk van te worden!
pi_48559134
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
(ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen)

KL1007/1008 AMS-LHR-AMS is de dagelijkse A330 vlucht naar London, ook leuk
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_48562083
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.

Uit de voorwaarden:
[..]
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken?
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
quote:
Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden?
De laatste datum van bijschrijven, maar dat is waarschijnlijk de datum van je laatste vlucht of een paar dagen later. Ik zou ruim op tijd wat miles sparen, zodat je er geen gezeur om hebt.
quote:
Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark,
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaco op 21-04-2007 01:49:36 (verkeerd gequote) ]
pi_48567206
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 01:45 schreef jaco het volgende:

Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
Tja, ik heb even gekeken, maar een retourticketticket voor een dagje Londen of Parijs wordt nog steeds een dure grap. Sowieso zit je in een hele hoge "fare" als je dezelfde dag terug vliegt, en met overnachting heb je weer te maken met hotelkosten etc. Ik vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven als het alleen maar bedoeld is om miles veilig te stellen. Een hotelovernachting in een hotel wat bij het programma hoort levert alleen Award Miles op en geen Level Miles. En Level Miles zijn nodig om Award Miles niet te laten verlopen.
quote:
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken. Newark is inderdaad opzich niet erg, dat is waar!
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 12:35:40 #260
45833 crew  Fogel
pi_48568012
Vlieg naar Maastricht, pak de trein naar waar je woont en vlieg enkele dagen later terug, dan heb je level miles en behoud je de huidige miles 3 jaar extra. Of als je naar Londen/Parijs gaat, zorg er dan voor dat er een zaterdagnacht in zit, heb je maar 1 hotelovernachting nodig (of vlieg met de laatste vlucht heen en de eerste terug en blijf een beetje op het vliegveld ronddwalen).
pi_48589782
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken.
Aha, ik snap het probleem nu. Maar de vluchten zijn er wel degelijk! Ik neem aan dat je bij klm.com op Flying Blue inlogt en bij cadeau vluchten/award tickets checkt. De awards kun je op bepaalde dagen niet gebruiken (weekends bijv. als de KLM al volle bak heeft). Click dan echter op ' Check beschikbaarheid binnen 2 maanden' in de gewenste reisklasse. Je krijgt dan een kalender te zien met vertrek en retour dagen die wel beschikbaar zijn. Dit is ruimschoots. Click 'NYC' als bestemming dan krijg je in principe alle drie de vliegvelden in NYC te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 22-04-2007 04:21:37 (spelling) ]
pi_48655968
Nog 1 opmerking over de award miles: je kunt ze ook aan een goed doel doneren. Zie aircares donaties. KLM rekent dan een tegenwaarde uit en doneert dat. Dat is in ieder geval zinvoller dan je miles gewoon laten verlopen.
pi_48713911
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48714140
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:06 schreef daanski82 het volgende:
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Zie mijn post van afgelopen vrijdag hierboven

Bedankt jaco voor alle adviezen! Ik krijg het desondanks nog steeds niet voor elkaar een KLM-vlucht als resultaat van een search te krijgen, maarja dan maar Continental.

Ik heb trouwens ook geïnformeerd bij de FB-helpdesk en ze zeggen dat mijn Award miles geldig zijn tot en met 1 juni 2008 (ondanks de laatste vlucht in oktober 2004). Heb ik nog wat langer de tijd om een leuk reisje te plannen.
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 22:17:11 #265
45833 crew  Fogel
pi_48755272
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
pi_48798283
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
pi_48801847
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Xith het volgende:
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
Hey, da's interessant die WebAwards. Alleen lijkt dat boekingssysteem gewoon niet te werken bij mij.

Bijvoorbeeld: Bij de Webawards staat een optie "Europe 1/2/3 - Shanghai". Retour voor 40.000 punten (mijn saldo is 58.000 dus dat moet kunnen) in de periode 1 mei tot 30 juni. Carrier: KL. Ik klik dan op "Boek nu". De standaard "Een Flying Blue award ticket boeken" verschijnt dan, zonder velden die ingevuld zijn. Ok, ik vul dus in Van: AMS naar SHA. Vertrek 6 juni, Retour 13 juni. Ik klik op Zoeken en dan krijg ik de melding "Het aantal Miles op uw saldo is niet voldoende om een award ticket voor deze reis te reserveren. Wijzig uw selectie." Zo gaat het voor alle datums die ik probeer. Het lijkt erop alsop het boekingssysteem gewoon helemaal geen rekening houdt met die WebAwards. Maar hoe kan je dan zo'n vlucht boeken?
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:00:42 #268
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48804046
Telefonisch?
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:01:15 #269
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48808672
Die awardtickets boeken (of in elk geval: bekijken wat de mogelijkheden zijn) is echt waardeloos. Bij een beetje proberen om erachter te komen wat het aantal punten is voor een ticket Colombia eind-Augustus/begin-September krijg ik alleen maar steeds te horen "dat er op mijn vertrekdatum niets beschikbaar is". Geen mogelijkheid om op flexibele data te zoeken ofzo, dus een zoektocht zonder eind.

Tourniquet, kans is vrij groot dat op jouw datum de hoeveelheid webawardstickets al op is. Wat ik begrijp is dat er sowieso al weinig FF plaatsen zijn, laat staan webawards...
Echt, die site is waardeloos...
pi_48821222
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:00 schreef Jaguarized het volgende:
Telefonisch?

"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
  zondag 29 april 2007 @ 01:14:58 #271
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48822000
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
Sowieso moet je erg je best doen om daar een levend persoon aan de lijn te krijgen...
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 12:47:20 #272
45833 crew  Fogel
pi_50445873
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef Fogel het volgende:
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
Ik heb punten gekregen voor zowel de KLM als de Aer Lingus vlucht
pi_50449786
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient? Ik zit bij Aeroplan van Air Canada en op de website kun je opzoeken hoeveel mijlen je nodig hebt voor een bepaalde gratis vlucht, maar hoeveel je er met een vlucht verdient staat nergens...
pi_50465276
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:29 schreef ploppie het volgende:
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient?
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
pi_50477114
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:28 schreef jaco het volgende:
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
Thanks! 6.5x heen & weer naar Vancouver voor een gratis retour dus
  maandag 18 juni 2007 @ 10:49:18 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50569994
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....

Enig idee?
pi_50585979
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is? Dit is onwaarschijnlijk aangezien de award stoelen meestal uit het systeem verwijderd worden als de vlucht uitverkocht is. Ik zou het tweede, betaalde ticket direkt kopen zodra jouw award reservering gelukt is. Via een reissite waarvan je weet dat ze Delta vluchten aanbieden. Via diezelfde site kun je de prijs eerst checken voordat je jouw award ticket boekt.

Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.

Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten? Je kunt bovendien in het vliegtuig zelf nog proberen te wisselen met een welwillende passagier die alleen reist. Vooral als je zelf bereid bent in het midden te zitten en deze passagier een window of aisle seat aan kunt bieden dan lukt dit waarschijlnijk wel.

Mijn laatste tip is om haast te maken: als je een mooi Award ticket ziet, voor exact wanneer je wilt reizen, dan is dat redelijk uniek. Dit is mij nog niet gelukt. Pak het voordat het weg is.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:57:44 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50586465
Volgens mij is het zo dat als je de Flying Blue helpdesk belt, je alleen maar een computer aan de lijn krijgt ipv een persoon.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 21:08:51 #279
45833 crew  Fogel
pi_50591755
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:49 schreef Hik het volgende:
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....

Enig idee?
In Noorwegen mag je een normaal betaald ticket binnen 24u kostenloos annuleren. Indien dat ook het geval in Nederland is, eerst een betaald ticket boeken, dan het award ticket pas. Lukt het niet zoals je wil met de award, kan je de eerste annuleren en opnieuw proberen. En zoals iemand anders al zei: een award ticket wat volledig aan je wensen voldoet qua datum en bestemming is vrij uniek, meteen boeken en niet wachten dus. Misschien kan je een reisbureau een optie op die (betaalde) vlucht laten nemen en deze bevestigen zogauw je je award ticket hebt? Kost misschien een paar euro extra, maar dan heb je wel zekerheid.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:36:19 #280
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50606224
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:41 schreef jaco het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is?
De vraag was eigenlijk wat een handig stappenplan zou zijn. Vooral omdat ik op de site nog niet kon zien met welke maatschappij er nog een awardticket beschikbaar zou zijn. Maar ik ben zelf al gaan bellen met de reserveringslijn van KLM die inderdaad ook aanraadden eerst het awardticket te boeken. Ingewikkeld dan weer wel, want zij kon in haar systeem weer geen Delta zien...
Ik snap het niet echt hoor, ik zal toch niet de allereerste zijn die zo iets dergelijks wil!
(En dat reserveringssysteem van de awardtickets zuigt helemaal, omdat je alleen de melding krijgt "dat er op jouw datum geen vluchten beschikbaar zijn ... niet eens de meldig of dat aan de heen- of terugweg ligt!)
quote:
Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.
Dat doen ze dus niet, ben ik inmiddels achter...
quote:
Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten?
Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...
pi_50606712
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:36 schreef Hik het volgende:

Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members.(bij LH in ieder geval).
Ik vlieg vaak met een collega (geen gold member), als de vlucht niet 100% vol is, is de stoel naast mij altijd leeg. Maar denk maar niet dat hij die dan kan krijgen bij het inchecken, die is geblokkeerd.
Hij kan er dan natuurlijk later wel gaan zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door charon op 19-06-2007 12:05:29 ]
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:41:11 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50608297
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef charon het volgende:

[..]

Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members..
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
pi_50609344
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:

dinsdag 19 juni 2007 @ 12:15:41 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50609605
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:08 schreef charon het volgende:

[..]

Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
pi_50609796
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:15 schreef Hik het volgende:

[..]

Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
Ok, ik begrijp wat je bedoelt: dat per vliegtuig de beste stoel anders is.
Maar ook dat zit blijkbaar ingebakken en wordt door het checkin systeem blijkbaar meegenomen: wél bij de nooduitgang. Niet direct achter het gordijntje, maar de rij daar direct achter (zover mogelijk naar voren, maar zonder gordijn dan..). In een 321 achter de tweezitter bij de nooduitgang zonder stoel voor je, etc.
Er zit duidelijk een stoelkwaliteit ingeprogrammeerd die automatisch matched met de passagierstatus.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:32:22 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50820646
Geregeld! Dat online boeken van Award tickets gewoon laten zitten dus... Binnen 10 minuten wordt het door de klantenservice zo voor je uitgezocht als je een flexibele reisdatum hebt!

Mijn ticket is binnen...
pi_50822630
Klopt, dat stoelen/status-systeem is automatisch geregeld

Ik hoef nooit wat te doen en zit altijd in het voorste compartiment en 4 van de 5 keer heb ik zelfs een eigen rij
pi_50900641
Ik doe mee bij KLM Flying Blue. Ben er in mei mee begonnen en na morgen ben ik Elite Silver maar dat zal wel platinum zijn na nog wat maanden. Voor mijn werk reis zo ongeveer de hele week europa af en volgende maand begint Azie. Erg fijn die mijlen.
Verder doe ik ook mee met United Mileage Plus. Ik heb daar een aantal jaar geleden vaak mee gevlogen, was toen ook silver, maar een hele tijd niks mee gedaan. Een te lange tijd bleek dit jaar toen ik weer veel ging reizen. 40.000 mijlen pleite, langer dan 36 maanden geen activiteit. Dat was echt balen. Ik natuurlijk flink pissed off opgebeld maar dat maakt niet uit, je krijgt ze er niet mee terug. Nu gebruik ik mijn KLM mijlen om tickets te krijgen en mijn mileageplus mijlen om Hilton Honors punten mee te kopen (die kun je inwisselen, erg handig). Kortom, KLM voor de tickets, Mileage Plus voor de hotelovernachtingen. Omdat Mileage Plus me een vliegticket door de neus heeft geboord met hun 36 maanden (zonder aankondiging ofzo) probeer ik de star alliance zoveel mogelijk te mijden. God, als ik er aan denk word ik weer boos.
pi_50965304
Wat ik zo hoerig vind van Flying Blue (KLM), is dat ze slechts 25% van de miles uitkeren als je tegen het scherpste tarief vliegt. Mile is mile!

Maar vlieg met Continental en je krijgt 100% van de airmiles op je Flying Blue bijgeschreven. Zo kan het ook..!

Dankzij mijn Flying Blue American Express-kaart en af en toe een vlucht naar Amerika en Zuid-Afrika loopt het toch nog op. Al weiger ik de volle mep te betalen voor een stoel om 100% miles te krijgen. Terwijl m'n buurmens véél goedkoper vliegt. Dan maar minder bijelkaar vliegen. Jammer dat er geen alternatief is om van hier naar Zuid-Afrika te gaan binnen het Sky Team...
pi_50981229
Hoe zit het eigenlijk met Delta? Die zijn ook lid van Sky Team, maar ik kon er niets over vinden.
Weet iemand of zij ook 100% van de miles "doorstorten" naar Flying Blue?
pi_50989966
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:01 schreef Michiel72 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Delta? Die zijn ook lid van Sky Team, maar ik kon er niets over vinden.
Weet iemand of zij ook 100% van de miles "doorstorten" naar Flying Blue?
ja, als je met delta vliegt, gewoon je flying blue laten zien bij inchecken.. Dan krijg je gewoon mijlen.
pi_51898703
Als je een award vlucht met Flying Blue miles boekt, krijg je dan voor die vlucht zelf weer nieuwe miles?
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 21:22:27 #293
45833 crew  Fogel
pi_51898779
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:19 schreef jaco het volgende:
Als je een award vlucht met Flying Blue miles boekt, krijg je dan voor die vlucht zelf weer nieuwe miles?
Nee.
pi_53793301
Met Flying Blue kan je een gemaakte vlucht ook nog laten bijschrijven tot 6mnd na afloop toch? Is er ook nog een promocode voor als je lid wordt?
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 22:21:10 #295
45833 crew  Fogel
pi_53801159
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:18 schreef Erasmusch het volgende:
Met Flying Blue kan je een gemaakte vlucht ook nog laten bijschrijven tot 6mnd na afloop toch? Is er ook nog een promocode voor als je lid wordt?
Ik heb een week of twee geleden nog gezocht naar promocodes toen ik mijn dochter inschreef, maar heb toen niks gevonden. Je krijgt automatisch 1000 (? weet het zo niet zeker meer, kan ook meer zijn) punten cadeau nadat je je eerste vlucht maakt waar je punten voor krijgt.
pi_53808948
Nou, ik heb inmiddels ruim 15.000 FB miles, dus wilde eens kjiken wat ik daarmee zoal kan doen. Niks dus. Alles wat ik invulde leverde 'niet beschikbaar' op, behalve een vluchtje naar Londen - waar ik niet echt op zit te wachten.
pi_53809071
Ik hoop nog een retourtje SE Asia te kunnen claimen, hoeveel miles zou dat zijn? Een retourtje London/Kopenhagen is nooit verkeerd
pi_53809281
'Met zo'n retourtje Londen schiet je anders niks op. Je krijgt wel het ticket, maar niet de toeslagen en belastingen gratis. Bij KLM ben je aan die posten al meer kwijt dan je bij EasyJet voor een heel ticket betaalt.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:03:40 #299
45833 crew  Fogel
pi_53810477
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:57 schreef k_man het volgende:
Nou, ik heb inmiddels ruim 15.000 FB miles, dus wilde eens kjiken wat ik daarmee zoal kan doen. Niks dus. Alles wat ik invulde leverde 'niet beschikbaar' op, behalve een vluchtje naar Londen - waar ik niet echt op zit te wachten.
Kijk eens bij de WebAwards...
Met de huidige aanbieding kan je voor 15k punten hierheen:
Amsterdam - Milan Malpensa 12,500 retourvlucht
Amsterdam - Nice / Zurich / London Heathrow / Teeside 10,000 retourvlucht (15000 in europe select)
Amsterdam - Tallinn 15,000 retourvlucht
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:31:53 #300
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53811207
10k kennelijk al want 5k meer betalen voor Europe Select is alleen interessant als je een Airbus A330 hebt.
pi_53812391
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kijk eens bij de WebAwards...
Met de huidige aanbieding kan je voor 15k punten hierheen:
Amsterdam - Milan Malpensa 12,500 retourvlucht
Amsterdam - Nice / Zurich / London Heathrow / Teeside 10,000 retourvlucht (15000 in europe select)
Amsterdam - Tallinn 15,000 retourvlucht
Ja, ik wilde wel naar Nice, maar kon vervolgens geen datum vinden waarop dat beschikbaar is.
pi_53848888
We gaan verder in:

Frequent Flyer Programma's #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')