abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 18:56:05 #101
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_29300380
van Japan weer terug naar de beschaafde wereld misschien? Hoeveel last we hier hebben van sommige moslim terroristen?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_29301597
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:56 schreef Arnold_fan het volgende:
van Japan weer terug naar de beschaafde wereld misschien? Hoeveel last we hier hebben van sommige moslim terroristen?
Tot nu toe valt het wel mee. Een dode filmmaker, een paar gewonde agenten in Den Haag en een hoop extra beveiligingswerk. Misschien blijft het zo of is er morgen een aanslag met tientallen doden.
pi_29316558
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 09:27 schreef SCH het volgende:

[..]

zal misschien 1 x gebeurd zijn?

Engeland reageert in verhouding met Nederland nog steeds vrij rustig
Dat heeft legio redenen, maar het is juist....

Toch begint de spanning enge vormen aan te nemen, aangezien de politie nog steeds in opperste staat van paraatheid blijft, er steeds meer mensen gearresteerd worden en er nog steeds mensen zijn die Engeland willen treffen.
De stoerheid kalft wat af..
Yeah baby Yeah!
pi_29316645
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is puur seperatisme en neigt bijna naar assimilatie, dat is niet wat mij voor ogen staat. Multicultureel is dat je naast ( maar uiteraard ook met) elkaar leeft met behoud van je eigen cultuur en je eigenheid.
[..]

Oh nee hoor, dat laten we ons aanpraten. De multiculturele samenleving is een feit en zal nooit meer verdwijnen en functioneert naar behoren, het is goed dat er problemen bij de kop gepakt worden maar onzinnig om te beweren dat alles mislukt is. Dan krijg je inderdaad:
[..]

Het dwingen en forceren om mensen om te vormen tot een bepaald soort burgers is een volstrekt achterhaald en irrealistisch plan waar niemand wat aan heeft. Het is ook eng om mensen om te vormen tot een soort ideaalbeeld.
Zonder duidelijke afbakening over wat nu wel of niet kan, wat nu wel cultuur gerelateerd is en wat nu religieus gerelateerd is blijft het een pard van Troye, dat weet jij ook.
Mensen bij elkaar laten leven en HOPEN dat het goed gaat is disrespectvol naar eenieder die het land heeft opgebouwd.
Hoe graag je het ook wilt: óók in een multiculturele samenleving is een bepaalde vorm van assimilatie nodig, een samenleving is niet anarchistisch en heeft een dominante cultuur nodig, dat is hetgeen jij en ik mee zijn opgegroeid.
Het is prima en juist dat we met 15 miljoen in 1 land leven welke uit diverse groepen bestaan, de een wat groter dan de ander, toch dienen we ons te schikken naar tolerantie en ruggengraat.

Mensen hoeven niet gevormd te worden, maar moeten zich aan een paar basale regels houden om de samenleving in tact te houden, als ze dat niet wensen maken ze van zichzelf een paria..
Yeah baby Yeah!
pi_29316884
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:58 schreef Elgigante het volgende:
Mensen hoeven niet gevormd te worden, maar moeten zich aan een paar basale regels houden om de samenleving in tact te houden, als ze dat niet wensen maken ze van zichzelf een paria..
Absoluut hoor, daar ben ik het helemaal mee eens. Laat daar geen misverstand over bestaan maar voorlopig zijn hier in de grote steden relatief ook nog altijd heel veel problemen met autochtonen, met wijken vol tokke-achtigen. Daar zou ik nog steeds minder graag tussen leven dan in een wijk met relatief veel allochtonen.

Waarmee ik wil zeggen dat het meer een algemeen samenlevingsprobleemis dan een multicultiprobleem.
pi_29317224
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Absoluut hoor, daar ben ik het helemaal mee eens. Laat daar geen misverstand over bestaan maar voorlopig zijn hier in de grote steden relatief ook nog altijd heel veel problemen met autochtonen, met wijken vol tokke-achtigen. Daar zou ik nog steeds minder graag tussen leven dan in een wijk met relatief veel allochtonen.

Waarmee ik wil zeggen dat het meer een algemeen samenlevingsprobleemis dan een multicultiprobleem.
Steden trekken geld én armoede aan, dat is niet iets typisch Nederlands, typisch Westers of wat dan ook. Ik heb net zo'n hekel aan 'tokkies' dan ik aan ik aan asociale anderen heb, huidskleur, taal, cultuur of afkomst is mij om het even, maar dat lijkt me logisch.
Maar juist nu we weten hoe eeen wijk kan verpauperen als je er alleen laag opgeleide autochtonen plaatst, je creert een soort vrijstaatje waar de politie liever extra gas geeft dan uitstapt om een burenruzie te sissen, moeten we niet dezelfde fout maken met allochtonen.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')