abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:55:59 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29231629
zat gister avond National geographic te kijken. Het ging over sjamanen en magiers in India die de plattelandsbevolking gewoon oplichten. Als iemand een probleem had maakte zo'n sjamaan hem wijs dat hij van zijn probleem af kon komen door bij hem een heel duur (wel 2 maandsalarissen) amulet te kopen. De plattelandsbevolking tuimelde massaal in dit soort praktijken.

Wat zou het toch goed zijn voor de economie en dus de armoede van India als dit soort praktijken een halt werd toegeroepen. Meteen gingen mijn gedachten naar het middeleeuwse europa waar de kerk je aflaten aftroggelde. Daar draaide ging de economie ook meteen lekker toen we die duistere periode eindelijk achter ons hadden gelaten.

Aflaten, bedriegen, armoede? What the fuck? Dat bestaat in het westen nog steeds. Het heet hulpverlening en ontwikkelings-samenwerking en clubjes als novib, cordaid en weet ik niet hoe ze heten zijn de grootste werkgevers voor sjamanen, oplichter en magiers in het Westen. Als je hun je geld toevertrouwt lossen zij de armoede in landen als India wel eventjes op. Met collectebussen inspelend op ons geweten troggelen ze ons jaarlijks miljoenen euros af. Deze magiers hebben zelfs de poltiek weten in te pakken en het voor elkaar gekregen dat er via de belasting jaarlijks zo'n 3 miljard euro richting het hele hulpverlenerscircuit stroomt.

De sjamanen, oplichters en magiers in het ene werelddeel helpen de sjamanen, oplichters en magiers in het andere werelddeel aan werk en we tuimelen er allemaal in.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29231656
Dat ga ik dus echt niet allemaal lezen he.
Ik post om het posten.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:58:13 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29231708
het is ook niet voor IQ lozen geschreven
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:58:23 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_29231715
Dus je vergelijkt nu de oplichterspraktijken van indiase sjamen met westerse hulporganisaties?
Wat een ONZIN! Ga eens 1 fucking dag vrijwilligerswerk doen voor bijvoorbeeld Novib, Cordaid of Dorcas of whatever...dan zie je zelf dat het geld goed besteed wordt. waar basseer je dit slappe gelul op?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:58:28 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29231719
Een paar honderd jaar geleden kon je hier ook aflaten kopen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29231737
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:58 schreef McCarthy het volgende:
het is ook niet voor IQ lozen geschreven
Hoe is het je dan toch gelukt?
Ik post om het posten.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:01:06 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29231827
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:58 schreef clowncloon het volgende:
Dus je vergelijkt nu de oplichterspraktijken van indiase sjamen met westerse hulporganisaties?
Wat een ONZIN! Ga eens 1 fucking dag vrijwilligerswerk doen voor bijvoorbeeld Novib, Cordaid of Dorcas of whatever...dan zie je zelf dat het geld goed besteed wordt. waar basseer je dit slappe gelul op?
ik geloof dat je de link tussen de sjamanen in india en de "sjamanen" in het westen een beetje mist
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:03:32 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_29231929
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik geloof dat je de link tussen de sjamanen in india en de "sjamanen" in het westen een beetje mist
nee jij ontwijkt mijn antwoord op je nogal puberale en niet-onderbouwde redenering. Heb jij vrijwilligerswerk gedaan? Weet jij uberhautp wat voor werk het Novib doet? Heb jij inzicht in de (openbare) cijfers? Heb jij bewijs van oplichting? enz enz...of roep je maar wat?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_29232113
En ik maar denken dat alleen in TRU debiele verbanden tussen losstaande zaken getrokken werden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:08:54 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29232161
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:03 schreef clowncloon het volgende:

[..]

nee jij ontwijkt mijn antwoord op je nogal puberale en niet-onderbouwde redenering. Heb jij vrijwilligerswerk gedaan? Weet jij uberhautp wat voor werk het Novib doet? Heb jij inzicht in de (openbare) cijfers? Heb jij bewijs van oplichting? enz enz...of roep je maar wat?

Je gaat me toch niet vertellen dat die hulpverlenersclubs niet in india aanwezig zijn (iig waren) om de armoede (waar de indiase sjamanen een aandeel in hebben) te "bestrijden".

Ik heb het sowieso niet zo op de hulpverlening. Ik zie nul komma nul resultaat want na 30 jaar hulp behoort bv subsahara nog steeds tot het armste werelddeel

oplichters, dat is wat het zijn.
pi_29232224
de sjamanen in india verkopen mensen iets waardoor ze zich beter en zekerder voelen -> kijk eens naar statussymbolen in het westen als auto's, mobieltjes enzo..
Tussen het opleven van de economie in de late middeleeuwen en het verkopen van aflaten in de vroege middeleeuwen zat een periode van zeg 150 a 200 jaar zodat een causaal verband tussen die 2 dingen ver te zoeken is.
Als novib et al oplichters zijn, hoe moeten we dan de armere landen helpen ? NGO's doen over het algemeen beter en concreter werk dan regeringen
(en dat was weer 3 minuten verspild aan het reageren op een inhoudsloze OP)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:15:52 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29232409
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:10 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
de sjamanen in india verkopen mensen iets waardoor ze zich beter en zekerder voelen -> kijk eens naar statussymbolen in het westen als auto's, mobieltjes enzo..
jawoor ga het kwalijke gedrag van die magiers maar even goed praten
quote:
Tussen het opleven van de economie in de late middeleeuwen en het verkopen van aflaten in de vroege middeleeuwen zat een periode van zeg 150 a 200 jaar zodat een causaal verband tussen die 2 dingen ver te zoeken is.
een bevolking die wat minder waarde hechte aan aflaten zal daarbij zeker geholpen hebben
quote:
Als novib et al oplichters zijn, hoe moeten we dan de armere landen helpen ? NGO's doen over het algemeen beter en concreter werk dan regeringen
noem eens wat structurele succesen van die clubjes
pi_29232543
Goede relkloon overigens.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_29236394
Amulet, aflaat > persoonlijke problemen.

Hulpverlening > globale problemen.

Beetje vergezocht dit dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:23:21 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29236499
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:19 schreef teknomist het volgende:
Amulet, aflaat > persoonlijke problemen.

Hulpverlening > globale problemen.
het is een colum voor fijnproevers ja
pi_29236573
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:23 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is een colum voor fijnproevers ja
Ik ben het eens met je analyse over de hulpverlening maar ik vind die vergelijking een beetje vergezocht.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:28:13 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29236646
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je analyse over de hulpverlening maar ik vind die vergelijking een beetje vergezocht.
daar is het een colum voor
vergezocht maar zeker een kern van waarheid

zeker als je bedenkt dat al die hulpverleners nog geen land welvarend (india is gedeeltelijk arm vanwege die oplichtende sjamamen) hebben gemaakt, het zijn dus eigenlijk gewoon oplichters want geld willen ze wel hebben van je.

de ene oplichter geeft dus het stokje door aan de volgende
pi_29249097
Wel leuk trouwens als het armoede probleem in de derde wereld landen opgelost is....Dan krijgen we hier een armoede probleem, omdat we ALLES WAT UIT DE DERDE WERELD KOMT niet meer kunnen betalen...en dat is nogal wat....

Groet, Joris
Da gao nie nou!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:11:40 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29249396
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:04 schreef vigier het volgende:
Wel leuk trouwens als het armoede probleem in de derde wereld landen opgelost is....Dan krijgen we hier een armoede probleem, omdat we ALLES WAT UIT DE DERDE WERELD KOMT niet meer kunnen betalen...en dat is nogal wat....

Groet, Joris
je electronica komt niet uit afrika hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')