abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:24:16 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29316989
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:34 schreef Z het volgende:
En The Nein vind ik niks, maar misschien moet ik wat meer van ze horen
The Nein neigt heel erg naar arty rock a la Wire en Gang of Four, dus ik kan me dat wel voorstellen. De nummers van de plaat groeien wel bij iedere draaibeurt, al vind ik dit niet opgaan voor alle tracks. Maar over het geheel genomen vind ik het wel een leuke ontdekking.
pi_29317169
The Gang Of Four vind ik wel erg leuk, die heb ik laats nog live gezien ook, dat was een erg goed concert. Van Wire weet ik dan weer niks, behalve dan dat je de bandnaam heel vaak tegenkomt ...
Aldus.
pi_29329488
TVP!

...en om deze post toch wat nuttig te houden:
quote:
In other Sufjan news, the dispute over the image of Superman on the cover of Illinois has been resolved, according to a post on label Asthmatic Kitty's website. The LP-release ceasing and desisting, for the record, was on the part of Asthmatic Kitty, and not the forcible doing of DC Comics. The first pressing will be allowed to be sold with the image, and subsequent pressings will have the image removed. Shit, we gotta get our hands on that first pressing!
pi_29331889
Ik heb de leuke sampler van Subbacultcha, met Nederlandse undergroundbands. Illustere namen als The Ik Jan Cremers en Malle Pietje & de Bimbo's. Een aanrader hoor!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29333218
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:34 schreef Z het volgende:
The Gang Of Four vind ik wel erg leuk, die heb ik laats nog live gezien ook, dat was een erg goed concert. Van Wire weet ik dan weer niks, behalve dan dat je de bandnaam heel vaak tegenkomt ...
Dan zou je van Wire eens het nr. Map Ref. 41°N 93°W moeten downloaden.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_29336346
hoi, ik was afgelopen zaterdag in een indie club in Bolton, Noord Engeland. Namelijk Club Indiego. Erg grappige sfeer, ik ben namelijk zelf niet zo van die tak muziek.
Ze draaiden ze een nummer, mijn vriend zei dat ik die moest downloaden, maar ik kan er nergens wat over vinden het gaat om de volgende band:
Pope met het nummer baby of babies. via google krijg ik alleen maar over de paus. :-(

ik zal deze post ook in het topic van ik zoek een nummer zetten of hoe t ook heet.

alvast bedankt,
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:04:04 #32
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29336752
Ben je er zeker van dat de band 'Pope' heette, en dat je het niet verkeerd verstaan hebt? En heet het nummer "Baby of babies", of ofwel 'baby', ofwel 'babies'?
Even voor de zekerheid, dat zoekt wat makkelijker.
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:15:36 #33
13973 ranja
image means nothing
pi_29337247
Gokje op Pulp - Babies
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:19:27 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29337400
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:15 schreef ranja het volgende:
Gokje op Pulp - Babies
Dat zou best kunnen inderdaad. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat een band zich "Pope" noemt.
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:27:18 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_29337772
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:19 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen inderdaad. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat een band zich "Pope" noemt.
zat Shane McGowan niet in the Popes?

na the Pogues dus, niet dat ik die altijd verkeerd heb verstaan
pi_29337913
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Yup. Volgens mij werd het gebilled als Shane McGowan and the Popes, maar ja. Alhoewel zijn talenten in van podia aflazeren nog net zo in vorm waren als met de Pogues .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:32:31 #37
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29338035
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik wilde er eigenlijk nog aan toevoegen dat een 'the' bandje met meerdere popes erin weer wel zou kunnen, maar je bent me al voor geweest. 'The' bandjes komen overal weg mee, de rekels.
pi_29338819
ik zal het als ik mijn vriend spreek even voor de zekerheid vragen hoe de band nou precies heet en de titel die ik zoek.
hij is wel van de indie muziek, dit topic zou wel wat voor hem zijn...
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_29360413
Op die Subbacultcha-sampler staan toch aardige dingen. Ik zou proberen hem te krijgen, als ik jullie was. 17 nummers voor nog geen 9 euro!
www.thuisuiteten.nl
pi_29401097
Luisteren jullie ook wel eens naar indie rock podcasts?
pi_29401801
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:24 schreef tonks het volgende:
Luisteren jullie ook wel eens naar indie rock podcasts?
Eigenlijk alleen die van pitchfork, dat zijn losse mp3tjes, geen radioshows oid. Maar daar zat zoveel rommel tussen dat ik daar mee gestopt ben ...
Aldus.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:06:53 #42
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_29425015
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:34 schreef Z het volgende:
Wire ligt in een heel ander geluidsspectrum als Gang of Four. Gang of Four is funk/wave georienteerd, Wire meer roots in punk. De eerste drie albums van Wire zijn zeker meer dan de moeite waard. In drie albums van simpele maar erg goede punk (Pink Flag) naar een meer Wave achtig geluid.
= there is a light that never goes out =
pi_29425139
Pink Flag en en Chairs Missing heb ik ondertussen beluisterd, ookal is het duidelijk meer punk dan Gang Of Four vind ik het toch nog wel iets van elkaar weg hebben, is zit bij beide zo'n typisch vleugje Art School geluid in de nummers.

Ik vind Wire wel aardig maar niet super, het klinkt een beetje dunnetjes soms, netzoals bijvoorbeeld Galaxy 500 dunetjes kan klinken. De 'arty' nummers vind ik leuker dan de punk nummers.
Aldus.
pi_29427867
www.subbacultcha.nl

Laatste spam! Koop die sampler!
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:38:43 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29428319
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
www.subbacultcha.nl

Laatste spam! Koop die sampler!
Ik ben 'm in ieder geval nog nergens tegengekomen. Is ie ergens online te bestellen? Op die site kan ik verder ook geen info erover vinden.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:02:05 #46
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_29428779
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:13 schreef Z het volgende:
Pink Flag en en Chairs Missing heb ik ondertussen beluisterd, ookal is het duidelijk meer punk dan Gang Of Four vind ik het toch nog wel iets van elkaar weg hebben, is zit bij beide zo'n typisch vleugje Art School geluid in de nummers.

Ik vind Wire wel aardig maar niet super, het klinkt een beetje dunnetjes soms, netzoals bijvoorbeeld Galaxy 500 dunetjes kan klinken. De 'arty' nummers vind ik leuker dan de punk nummers.
Destijds waren LPs voor een modaal studentje heel duur. Ik kon er één kopen en aarzelde heftig tussen Chairs Missing van Wire en 77 van Talking Heads. Heb Chairs Missing gekocht, maar meteen al niet echt veel gedraaid, dus toen best spijt van gehad. Ik denk dat het de nogal kille sfeer van die plaat is. Talking Heads vond ik kort daarna al veel leuker (en nog steeds goed).
Maar afgezien daarvan, I am the fly van Chairs Missing is toch wel een klassieker. En Strange van Pink flag (ook hele mooie REM cover van).
pi_29429131
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:38 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik ben 'm in ieder geval nog nergens tegengekomen. Is ie ergens online te bestellen? Op die site kan ik verder ook geen info erover vinden.
Gewoon besteld bij P-P van de Velvet.
www.thuisuiteten.nl
pi_29467680
tvp-je
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 7 augustus 2005 @ 22:55:02 #49
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29493367
Hele stoere videoclip van Menomena's Cough Coughing. Het duurt even voor ie volledig geladen is, maar het is het meer dan waard. Bizar en fascinerend tegelijk.
http://www.coughcoughing.com/
pi_29502472
Leuk nummer ook wel natuurlijk, al is het geen Rose.

MUZ user-reviews, deel 2 alweer. Valt Martha onder indie?
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')