The Nein neigt heel erg naar arty rock a la Wire en Gang of Four, dus ik kan me dat wel voorstellen. De nummers van de plaat groeien wel bij iedere draaibeurt, al vind ik dit niet opgaan voor alle tracks. Maar over het geheel genomen vind ik het wel een leuke ontdekking.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:34 schreef Z het volgende:
En The Nein vind ik niks, maar misschien moet ik wat meer van ze horen
quote:In other Sufjan news, the dispute over the image of Superman on the cover of Illinois has been resolved, according to a post on label Asthmatic Kitty's website. The LP-release ceasing and desisting, for the record, was on the part of Asthmatic Kitty, and not the forcible doing of DC Comics. The first pressing will be allowed to be sold with the image, and subsequent pressings will have the image removed. Shit, we gotta get our hands on that first pressing!
Dan zou je van Wire eens het nr. Map Ref. 41°N 93°W moeten downloaden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:34 schreef Z het volgende:
The Gang Of Four vind ik wel erg leuk, die heb ik laats nog live gezien ook, dat was een erg goed concert. Van Wire weet ik dan weer niks, behalve dan dat je de bandnaam heel vaak tegenkomt ...
Dat zou best kunnen inderdaad.quote:
zat Shane McGowan niet in the Popes?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:19 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen inderdaad.Kan me ook nauwelijks voorstellen dat een band zich "Pope" noemt.
Yup. Volgens mij werd het gebilled als Shane McGowan and the Popes, maar ja. Alhoewel zijn talenten in van podia aflazeren nog net zo in vorm waren als met de Poguesquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef ranja het volgende:
[..]
zat Shane McGowan niet in the Popes?
na the Pogues dus, niet dat ik die altijd verkeerd heb verstaan
Ik wilde er eigenlijk nog aan toevoegen dat een 'the' bandje met meerdere popes erin weer wel zou kunnen, maar je bent me al voor geweest. 'The' bandjes komen overal weg mee, de rekels.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef ranja het volgende:
[..]
zat Shane McGowan niet in the Popes?
na the Pogues dus, niet dat ik die altijd verkeerd heb verstaan
Eigenlijk alleen die van pitchfork, dat zijn losse mp3tjes, geen radioshows oid. Maar daar zat zoveel rommel tussen dat ik daar mee gestopt ben ...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:24 schreef tonks het volgende:
Luisteren jullie ook wel eens naar indie rock podcasts?
Wire ligt in een heel ander geluidsspectrum als Gang of Four. Gang of Four is funk/wave georienteerd, Wire meer roots in punk. De eerste drie albums van Wire zijn zeker meer dan de moeite waard. In drie albums van simpele maar erg goede punk (Pink Flag) naar een meer Wave achtig geluid.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:34 schreef Z het volgende:
The Gang Of Four vind ik wel erg leuk, die heb ik laats nog live gezien ook, dat was een erg goed concert. Van Wire weet ik dan weer niks, behalve dan dat je de bandnaam heel vaak tegenkomt ...
Ik ben 'm in ieder geval nog nergens tegengekomen. Is ie ergens online te bestellen? Op die site kan ik verder ook geen info erover vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
www.subbacultcha.nl
Laatste spam!Koop die sampler!
Destijds waren LPs voor een modaal studentje heel duur. Ik kon er één kopen en aarzelde heftig tussen Chairs Missing van Wire en 77 van Talking Heads. Heb Chairs Missing gekocht, maar meteen al niet echt veel gedraaid, dus toen best spijt van gehad. Ik denk dat het de nogal kille sfeer van die plaat is. Talking Heads vond ik kort daarna al veel leuker (en nog steeds goed).quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:13 schreef Z het volgende:
Pink Flag en en Chairs Missing heb ik ondertussen beluisterd, ookal is het duidelijk meer punk dan Gang Of Four vind ik het toch nog wel iets van elkaar weg hebben, is zit bij beide zo'n typisch vleugje Art School geluid in de nummers.
Ik vind Wire wel aardig maar niet super, het klinkt een beetje dunnetjes soms, netzoals bijvoorbeeld Galaxy 500 dunetjes kan klinken. De 'arty' nummers vind ik leuker dan de punk nummers.
Gewoon besteld bij P-P van de Velvet.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ben 'm in ieder geval nog nergens tegengekomen. Is ie ergens online te bestellen? Op die site kan ik verder ook geen info erover vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |