Ik wil al telkens naar zo'n Dans La Rock avondje. En nu op een mooiere lokatie! Ik denk dat ik er deze keer bij ben! Ik ga hem ertussen zetten.quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:23 schreef Love Mae King het volgende:
Is het heel spammerig als De LMK vraagt of de volgende Dans Le Rock avond ook in de concertagenda mag? 30 September, Ketelhuis (Westergasterrein) Amsterdam (band: Thom Revolver, film: 9 Songs, DJ's Dans le Rock, rock die danst en dans die rockt) www.danslerock.nl
:-)
ja leek mij ook wel tof... vorige kon ik niet zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:32 schreef Z het volgende:
Ik wil al telkens naar zo'n Dans La Rock avondje. En nu op een mooiere lokatie! Ik denk dat ik er deze keer bij ben! Ik ga hem ertussen zetten.
quote:Better known as the vocalist/songwriter/keyboardist for the West Coast punk-pop quintet Something Corporate, Andrew McMahon explores the dark side with his emo-pop side project, Jack's Mannequin. Utilizing the talents of numerous friends and collaborators, McMahon began work on the collective's debut in 2004. The resulting Everything in Transit, a "concept album exploring his alienating return to the hometown he left to pursue his music," was released on Maverick Records in August of 2005.
serieus?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:51 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind die plaat van Editors ondertussen toch echt een stuk sterker dan de 2e van Interpol
Jupz. Ben behoorlijk onder de indruk. Misschien is 'een stuk sterker' wat overtrokken, maar ik krijg er wel dezelfde energie van als van de eerste Interpol. En dat heb ik in veel mindere mate met de tweede Interpol.quote:
13-in-een-dozijn tienervriendelijke emorock-ballad is wel een goed etiketje denk ik, maar ik vind het wel leuke 13-in-een-dozijn tienervriendelijke emorock-ballad. Af en toe een lekker zoete kauwgombal is best ok.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:19 schreef Grobbel het volgende:
Jack's Mannequin ken ik wel van de single The Mixed Tape, maar dat vond ik eigenlijk maar een 13-in-een-dozijn tienervriendelijke emorock-ballad. Is de rest van het album dan veel anders?
Oppassen he.quote:Aan de andere kant ben ik nu wel helemaal om wat Madrugada betreft - jarenlang zo'n bandje geweest waarvan je af en toe een single hoorde waarbij het net niet helemaal klikte, maar The Kids are on High Street heeft dan eindelijk het kwartje doen vallen. The Deep End is in ieder geval een prima plaat. Zelfs al komt de zang af en toe akelig in Coldplay-territorium, muzikaal staat het in ieder geval als een huis. Mooi op tijd ook voor hun tour langs de Nederlandse concertzalen, zo te zien.
Heb je Fratsen toevallig uit een nieuwsgroep? Want daar heb ik net het hele reportoire neergepleurt.quote:Oh, en verder Andre Manuel's oude band Fratsen wat verder doorgeplozen,
Nee, braaf van een DC++ hub afgehaald. Maar het zou kunnen zijn dat die bestanden via via van die nieuwsgroep bij mij zijn gekomen (het bevatte 3 albums, Naar Buiten, Niet Alleen en liveplaat P.U.N.T.).quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:24 schreef Wepeel2 het volgende:
Heb je Fratsen toevallig uit een nieuwsgroep? Want daar heb ik net het hele reportoire neergepleurt.
Als ze in VBR zijn geript zijn het idd mijn rips.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nee, braaf van een DC++ hub afgehaald. Maar het zou kunnen zijn dat die bestanden via via van die nieuwsgroep bij mij zijn gekomen (het bevatte 3 albums, Naar Buiten, Niet Alleen en liveplaat P.U.N.T.).
Nou heb ik mijn mening over het liedje ondertussen wel bijgesteld (richting het positieve; het is niet wereldschokkend, maar wel catchy en dansbaar), maar ik zag dat Pitchfork het nummer recenseerde in hun Track Review Section. En het nog vijf sterren gaf ook, struikelend over hyperbolen als 'one of the era's definitive cuts'.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:59 schreef Grobbel het volgende:
Jammer dat tegenwoordig de halve Britse underground niet veel meer doet dan succesvolle formules van Franz Ferdinand, the Killers, Bloc Party en Interpol (en diens invloeden) te volgen, of ze nu the Bravery, the Editors of The Departure heten. Nu is er weer eentje, the White Rose Movement. Je kunt de clip van de single Love is a Number zien op hun site hieronder. Maar nog voor je uberhaupt kunt uitmaken of het nu een goed of een slecht nummer is, zit je al aan het ongeinspireerde jatwerk te ergeren; of het nu om de clip, het imago van de bandleden of de muzikale elementen gaat. En dat is jammer, want het liedje op zichzelf is niet dramatisch slecht of zo, alleen niks bijzonders of verrassend.
Enfin, oordeel zelf maar. http://www.whiterosemovement.co.uk/
quote:White Rose Movement: "Love Is a Number"
genre: neo-wave
For those who've failed to study up on their historical nazi-related footnotes and ephemera (and seriously, you've had like 60 years to get it done), White Rose Movement was the name of a non-violent Nazi resistance organization spearheaded by Munich University students during World War II. That, of course, was then. Today...they're the latest British art-pop sensation! Or at least, should be-- their debut single, "Love Is a Number", is in a class with the absolute best British guitar pop singles released this year (and yes, I realize that includes Art Brut's "Emily Kane", the Futureheads' cover of Kate Bush's "Hounds of Love", and Bloc Party's "Banquet").
Unlike their fash-pop contemporaries, White Rose Movement draw less inspiration from proto-indie progenitors Orange Juice and Josef K than from 80s noir electro practitioners like Tubeway Army, the Human League, and Soft Cell. And, unlike fasc-pop forefathers Joy Division, A Certain Ratio, and Luke Haines' Baader-Meinhof, they aren't a bunch of fatalistic saddoes. In fact, a nameswap with Bloc Party could be in order: This is crystalline, plate-smashing dance-rock that would already have stormed radio last week if radio still reveled in the ecstasy of pristine, hi-energy, coke-spiked dance hits.
It's no surprise that English producer Paul Epworth is behind this track-- particularly when a glance at his résumé reveals him as the studio whiz behind the Futureheads, Bloc Party, and Max•mo Park-- but it's clear that, after all the lock/stock indie rock, he and WRM made a conscious effort to go glossier, with each beat and note obsessed over to attain a dizzying infectiousness, like Giorgio Moroder remixing Duran Duran's "The Chauffeur". A bold step forward for British neo-wave, "Love Is a Number" is unabashed and unashamed, perfectly aware of what it is, and beaming with pride. Judging from their album sampler, White Rose Movement won't likely amount to anything beyond this track, but when this whole thing has come and gone, and Rhino's left to package up Yeah Yeah Yeah: The 00s Dance-Rock Rebellion, "Love Is a Number" will stand out as one of the era's definitive cuts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |