Kunnen we met zijn allen eens ophouden met het mauwen over NEN normen? Het forum is 'FOK! Klust het zelf', niet 'Bouwprofessionals werkforum'. Niet iedereen heeft de beschikking over alle NEN boeken, en niet iedereen is bereid ze op te vragen en door te lezen. Dat krampachtige 'Als je het niet volgens die-en-die norm doet gaat het stuk' geneuzel begint langzaam vervelend te worden. Toegegeven, het is belangrijk een (doe-het-zelf)klus goed en grondig uit te voeren, maar verwachten dat elke klusser eerst een half jaar gaat studeren op een norm is wat overtrokken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:45 schreef een fokker het volgende:
NEN is je vreemd lijkt me??
Je hebt best een beetje gelijk vind ik. Niet iedereen kan/wil semi-professioneel aan de slag gaan. Aan de andere kant kan het geen kwaad als professionals hier tips geven en van mijn part halen ze elke NEN erbij die ze maar willen. Het moet echter niet zo worden dat je weggehoond wordt als je het niet helemaal volgens de normen doet. Maar gebeurt dat? Ik speurde net even naar welk topic je zou kunnen bedoelen, maar kon het zo gauw niet vinden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:03 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Kunnen we met zijn allen eens ophouden met het mauwen over NEN normen? Het forum is 'FOK! Klust het zelf', niet 'Bouwprofessionals werkforum'. Niet iedereen heeft de beschikking over alle NEN boeken, en niet iedereen is bereid ze op te vragen en door te lezen. Dat krampachtige 'Als je het niet volgens die-en-die norm doet gaat het stuk' geneuzel begint langzaam vervelend te worden. Toegegeven, het is belangrijk een (doe-het-zelf)klus goed en grondig uit te voeren, maar verwachten dat elke klusser eerst een half jaar gaat studeren op een norm is wat overtrokken.
Daarnaast, als je de NEN norm zo goed kent, geef dan ook meteen even antwoord, met een waarom erbij...
Had het oorspronkelijk in <bewuste topic> willen plaatsen, maar is hier meer op zijn plaats. Beetje een rant van mij, dus mag ook gewoon genegeerd worden...
Tips geen probleem, graag zelfs. Maar ik zie het nog wel eens gebeuren dat een oplossing inderdaad van tafel geveegd wordt onder de NEN vlag. Of dat een topic met een simpele thuisklus vraag alleen als antwoord krijgt 'dat mag niet want NEN'. Daar stoor ik me wat aan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Je hebt best een beetje gelijk vind ik. Niet iedereen kan/wil semi-professioneel aan de slag gaan. Aan de andere kant kan het geen kwaad als professionals hier tips geven en van mijn part halen ze elke NEN erbij die ze maar willen.
Niet zo heftig als ik het beschrijf, al is de quote wel verbatim. En het topic is natuurlijk bewust weggelaten. Het was voor het ranten niet relevantquote:normen doet. Maar gebeurt dat? Ik speurde net even naar welk topic je zou kunnen bedoelen, maar kon het zo gauw niet vinden.
Het is wat aan het minderen inderdaad. Toch zou ik graag zien dat de bewuste profs niet 'nee want NEN' roepen, maar gewoon zinvolle tips geven. Dat er in de NEN staat dat je een Wubbel altijd met een driekwarts pief moet aansluiten volgens de norm is leuk en aardig, maar als je met een halve pief ook toekan, en het lever geen uitzonderlijk gevaar op, dan is dat handiger te roepen dan 'nee, NEN'. Wijzen op gevaren is goed, maar het wordt onder de noemer van normen nog wel eens (schromelijk) overdreven.quote:Als het heel storend is kun je altijd even aan de bel trekken. Toch is mijn indruk dat het meevalt, maar in het ene topic vind je meer profs bij elkaar dan in andere.
Wellicht, maar zo woest belangrijk vind ik het nou ook weer nietquote:O en ik zou zeggen: waarom open je geen topic waarin je deze discussie start? Best interessant en het klaart wellicht de lucht! Toch?
Jaaaaaaaaaaaaaa Be! Dikke zoen voor jou en het stinkdiertjequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaaaaaaa!!!!!!!!
Het is van ons!
We hebben het zojuist gekocht!
14 Oktober krijgen we de sleutel!
Ik heb weer wat te klussen!
Van harte BEquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaaaaaaa!!!!!!!!
Het is van ons!
We hebben het zojuist gekocht!
14 Oktober krijgen we de sleutel!
Ik heb weer wat te klussen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |