abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 08:22:00 #1
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29224632

Vanaf heden is er een TRU wiki

Wiki van The Truth is in Here ...

Deze is meteen ingedeeld in de 4 meest voorkomende Truth categorieën , maar dit is al snel uitgebreid tot maar liefst 7 categorieën.
maar er zijn nog weinig artikelen binnen die categorien tot nu toe dus : Leef je uit. Eerst een kleine tip, en dan vertel ik wat meer over de Truth wiki

TIP Registreer eerst

Iedereen kan een pagina maken en bewerken (en terugzetten wa vaak heel snel gebeurt dus laat de grappen maar achterwege (en natuurlijk leveren ze vaak ook een ban op)). Maken en bewerken kan zelfs zonder te registreren MAAR indien jij het laatst die pagina veranderd heeft staat er dat deze laatst bewerkt is door jouw-IP-adres ipv jouw-naam. Zonder al te technisch te worden. een IP adres is heel ruw te vergelijken met het telefoonnummer van jouw computer('s internetverbinding) en ondanks dat het niet snel zal gebeuren kunnen kwaadwillenden dus met dat gegeven proberen zich toegang te verschaffen tot je computer, of allerlei andere worst case scenario's.

Het advies, registreer via die pagina. dmv maar liefst 5 veldjes en vink aan dat je inlog gegevens onthouden moeten worden (PAS OP dat vinkje dus niet aanzetten met meerdere gebruikers onder een computeraccount ook NIET in internet café's).

Registreren is niet verplicht maar vooral handig bij overleggen.

Categorieën ?

zoals gezegd 4 categorieën bij de eerste opzet, dit geinspireerd op een topic van Jogy genaamd In welke mate ga jij mee in de TRU topics? waarin zij schreef :
quote:
Je hebt een paar soorten onderwerpen in TRU volgens mij.

Het paranormale, het spirituele, het buitenaardse en de complottheorieën, en op een rare manier hebben ze op een gegeven punt allemaal met elkaar te maken als je lang genoeg kijkt en diep genoeg gaat
.

Dit is toen postief ontvangen maar met de noot dat het niet perfect was en zodoende zijn er nu 7 categorieën binnen de categorie The Truth is in Here...

Paranormaliteit
spiritualiteit en mystiek
Buitenaards leven, UFO's
Samenzweringen
Geheimzinnige & mysterieuze wereld
Grenzen van de wetenschap & Sciencefiction & mysterieuze wereld
The Truth is in Here... Specials

{Hoewel dit de namen zijn en niet de categorieën zelf waarmee je kan 'koppelen' : zie Maar hoe komt die pagina dan bij TRU ?}

Hoe maak ik een pagina ?

De snelste manier om op een lege pagina uit te komen is eerst bijvoorbeeld de Hoofdpagina openen en dan het woord /Hoofdpagina te vervangen door /JouwNieuwOnderwerp

Maar hoe komt die pagina dan bij TRU ?

Wiki heeft een prachtig systeem wat het mogelijk maakt om binnen een pagina die je maakt te zeggen dat het onderdeel is van een categorie , voor de eind gebruikers (jullie) is dit heel makkelijk te realiseren door op de pagina [[Category:xxxxx]] te plaatsen.
Zoals eerder gezegd er is een category Truth en hierbinnen 7 subcategorieën dus je zult er deze twee 'koppelingen' moeten zetten (inclusief haakjes dus)

[[Categorie:TRU]]
[[Categorie:****]]

bij de tweede regel moet dan een van de volgende mogelijkheden komen
[[Categorie:TRUparanormaal]] = Paranormaliteit
[[Categorie:TRUspiritueel]] = spiritualiteit en mystiek
[[Categorie:TRUbuitenaards]] = Buitenaards leven, UFO's
[[Categorie:TRUconspiracy]] = Samenzweringen
[[Categorie:TRUmysterie]] = Geheimzinnige & mysterieuze wereld
[[Categorie:TRUscience]] = Grenzen van de wetenschap & Sciencefiction & mysterieuze wereld
[[Categorie:TRUtruthspecials]] = The Truth is in Here... Specials

zijn er nog meer dingen die ik moet weten ?

Oproep , gebruik van externe links

wilt u zo vriendelijk zijn om deze onderaan je pagina nogmaals te vermelden als lijst (met * ervoor) in een apart hoofdstuk =externe links= en deze toe te voegen , indien het een waardevolle toevoeging is, aan de centrale tru links wiki.

Maar hoe moet ik nou editen dan . als ik dezelfde tags gebruik als op het forum doettietnie

Klopt er zijn een paar grote verschillen tussen forum en wiki te vinden.

Meer info over wiki vind je via Fok!wiki:Info
maar ik ben aardig en vertel alvast de meest gebruikte items.

Kopjes
=kop1=
==kop2==
enz (automatische hoofdstukindeling)

lijstjes
* blokje voor de tekst
** blokje verder inspringen
*** enz

formatting
'''vet'''

'' italic ''

< sub > is zelfde op forum (*zonder spaties natuurlijk)

< code > is zelfde </code> (*zonder spaties natuurlijk)

internet adres, plaatjes , koppelingen

[url weergavenaam] = externe link

[[artikelnaam]] = interne link

<gallery>
Afbeelding:naam.jpg
</gallery> = plaatjes overzichtje van interne plaatjes

[[Afbeelding:naam.jpg]] intern plaatje

http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/4.gif = extern plaatje

let op deze grootste instinkers

Begin geen regel met een spatie = dit zorgt ervoor det het een ongeformateerd boxje wordt

paragraven werken niet goed zonder een enter extra tussen de verschillende paragraven (ongeveer, lastig uit te leggen)

[ Bericht 28% gewijzigd door Mirage op 17-08-2005 19:20:24 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:40:15 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29225621
Toch even een tvp. Op zich een leuk idee
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29225728
Dit is één van de dingen waar we een nieuwe mod voor nodig hadden, en stond dus al op stapel. Goed initiatief, maar een beetje overleg had geen kwaad gekund

Voor we er verder iets mee gaan doen, moeten we eerst een idee hebben van de inrichting van eea. De categorieen die jij hebt neergezet wijken ietwat af van wat mij voor ogen stond, maar dat is opzichzelf geen bezwaar.

Mirage, wat heb jij voor ideen hierover?

Ook anderen kunnen ideeen inbrengen uiteraard. Maar laten we wel het opbouwen hiervan centraal bestuurd houden, als iedereen er naar eigen goeddunken van alles in gaat plakken krijgen we een zootje.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:44:22 #4
90061 coz
pi_29226948
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:46 schreef iteejer het volgende:
, goede morgen
ik heb heb wel overlegd alleen jullie antwoorden niet vanmorgen rond 5 uur toen ik dit idee kreeg

categorieen , no problem dat kan ook een grote worden of exact hoe je het gedacht had
Helemaal in dit stadia , daar er nog geen artikelen zijn

WMB denken jullie er nog een tijdje over en hang je er tijdelijk hangslot op dit topic ..
niet dat dat bewerken tegenhoud , maar het zal dan wel minder snel voorkomen
alhoewel ik vrij zeker weet dat het in de praktijk nog wel mee gaat vallen met de zooi

Diverse subforea gingen tru voor en al zou een pagina een zooi worden . een nette versie is in principe met 2 clicken terug te zetten

.. maar iig heb ik even de subcategorieen uitgeschakeld .. .

edit , ik had trouwens het absoluut minimale aan text erin geplaatst, gewoon ff dat er iets staat ... maar dat begreep je vast

[ Bericht 5% gewijzigd door coz op 29-07-2005 10:53:32 ]
pi_29227425
Oei, érg leuk !
* Mirage ziet het wel zitten (en wat een timing, ik heb niet lang geleden zelf het gebruik van wiki ontdekt, moet alleen even een andere nick registreren... de vorige was gedeeld met Oversight )

Even malen over de categoriën.
Daar kom ik nog op terug.

Misschien kunnen mensen die ideeën hebben ze vast in dit topic kwijt.
We hebben dan een mooi (weliswaar rommelig , maar compact ) overzicht van mogelijkheden en ideeën. Als we die samensmelten, dan kunnen we denk ik iets moois neerzetten !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:06:05 #6
90061 coz
pi_29227615
overigens ik had die categorieen afgeleid van een uitstekend topic van Jogy

in hoeverre ga jij mee met TRU zaken
(ofzoiets iig)

maar ik kan het niet zo goed meer vinden

kwam er in ieder geval op neer dat ze voor die vraag een grove indeling had gemaakt omdat niet iedereen overal in meegaat binnen tru ..

iemand linkje

[ Bericht 32% gewijzigd door coz op 29-07-2005 11:16:47 ]
pi_29229555
Oké we zouden natuurlijk eerst klein kunnen beginnen en één aspect eruit pikken die we van allerlei kanten belichten en in allerlei onderwerpen onderverdelen... bv het paranormale
en dan een deel over de pijnappelklier ( mogelijke bron van veelparanormale activiteiten) etc kunnen doen.

Maar gelijk ruimer kan natuurlijk ook heel snel voorbeeldje en zeker niet zoals ik het uiteindelijk ook zou willen formuleren:

Conspiracy (andere meer-omvattender originelere naam voor verzinnen): groepen als bilderberg etc.. maar ook "geheime" projecten overheid/leger (basis) (bv unit 731... daar besmetten ze mensen met miltvuur als experiment bv) geheime wapens, aidscomplot ?( er zijn aanwijzingen dat aids gemaakt is in het Center For Desease Controle Atlanta )

Geheimzinnig/mysterieuze wereld
: Leylijnen, Wichelroede,Gaten, driehoeken,Pyramides, opgravingen/mysterieuze voorwerpen/ heilige graal

Grenzen van de wetenschap/Sciencefiction: kwantum fysica/tijdreizen

Het paranormale (andere naam voor verzinnen): slaapverlamming en ook de uitkomst van onderzoeken die daarnaar gedaan zijn, helende gaven, ervaringen

Spirituele (ook andere naam zodat er meer onder kan vallen en het origineler is):

Waar Ufo gerelateerde zaken onder vallen... een aparte tab of ergens onderbrengen ?
Ufo gerelateerde zaken zijn o.a. wat mij betreft ook dingen als vermeende buitenaardse implantaten (kan leuk zjin want voro de implanaten zijn bewijzen.. het is alleen speculeren waar die vandaan komen.. lichaamseigen/overheid/buitenaardse wezens ?)

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29229696
Mee eens straaljager, alleen zou ik 'spiritualiteit' vervangen door 'spiritualiteit en mystiek'.

Verder wellicht een algemeen ding over de Truth buiten de Truth: #truth, meetings, etc.
pi_29230099
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:07 schreef iteejer het volgende:
Mee eens straaljager, alleen zou ik 'spiritualiteit' vervangen door 'spiritualiteit en mystiek'.

Verder wellicht een algemeen ding over de Truth buiten de Truth: #truth, meetings, etc.

"spiritualiteit en mystiek" is een mooie naam idd !

Waar blijft de rest ?
We gaan niet met z'n 3en een encyclopedie schrijven hoor

het algemene ding is zéker ook leuk.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:21:22 #10
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29230270
niet dat ik iets nuttigs te melden heb maar mischien dat ik als voorbeeld een forum tonen die wellicht iets meer inzicht kan brengen in dit soort zaken? alleen de indeling van het forum dus en niet wat er allemaal op gemeld wordt...

http://www.abovetopsecret.com/forum/index.php

beter goed gejat...
waarom het werk doen als een andere nederlander het al jaren geleden gedaan heeft

ik vind Geheimzinnig/mysterieus nogal afstandelijk over komen. alsof het iets is dat onbereikbaar is voor iedereen. terwijl zaken zoals wichelroedes en pendelen toch door zo'n beetje iedereen gedaan kan worden zonder oefening. alternatieve naam heb ik er op het moment niet voor
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:36:04 #11
90061 coz
pi_29230807
effe alvast wat extra onderwerpen

Conspiracy

Geheimzinnig/mysterieuze wereld
: Nessie .en . het hele rijtje Centaur tot Yeti (kno zo snel geen A bedenken

Grenzen van de wetenschap/Sciencefiction:
Titor .. Out of place Objects .. aka OOparts {ja ook plaatjes} ..

Het paranormale (andere naam voor verzinnen):

spiritualiteit en mystiek

Ufo gerelateerde zaken

ufo sightings eengrote glimps in het totaal plaatje
NASA ufo's :D .. sts 37.. 48 ..51 ..80.. 96 (bingo)(enz)

Truth zaken
solse gat

[ Bericht 2% gewijzigd door coz op 29-07-2005 12:55:52 ]
pi_29230909
wat een verdomd leuk plan .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:58:38 #13
90061 coz
pi_29231725
aangepast aan huidig model en categorieen toch ff uitgezet

klik op geschiedenis en de een na laatste pagina
( dan krijg je dit dus ) zo komt het er uit te zien ATM indien men de <pre> tag weghaalt .. zie http://wiki.fok.nl/index.php/TRU

en zoals gezegd in OP
indien je dus een pagina wilt maken over iets zet dan bovenaan de pagina

[[Categorie:XXXXXX]]

en waar XXXXXXX staat vul je de goede categorie in
TRUparanormaal
TRUspiritueel
TRUbuitenaards
TRUconspiracy
TRUmysterie
TRUscience
TRUtruthspecials

okok , ik niet snap

voorbeeld

je maakt een pagina door achter de link http://wiki.fok.nl/index.php/ de paginanaam te zetten die je wilt maken ...

laten we eens zeggen http://wiki.fok.nl/index.php/TRUchat

categorie toegevoegd
tekst even losjes gebaseerd op http://wiki.fok.nl/index.php/DIGchat
nakijken en opslaan

en voilla het staat bij de categorie
Categorie:TRUtruthspecials

heb vervolgens ook even de link geupdate bij http://wiki.fok.nl/index.php/IRC

[ Bericht 17% gewijzigd door coz op 29-07-2005 13:12:25 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:24:44 #14
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29232729
oké, ik zet hem voorlopig iig sticky.

dan voorkomen we dat hij naar onderen zakt en springt hij bij de truthers in het oog.

Nu maar eens zien wat de animo hiervoor is.
Sir Winston Churchill
pi_29233139
Ik wil eventueel wel wat helpen?

Ik ben misschien geen vaste TRU-bezoeker, maar ik kan wel aardig wat verzamelen en babbelen en dan met name over bijvoorbeeld wicca-gerelateerde zaken . (In dat soort topics post ik ook het meest geloof ik .)

verkapte tvp
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:42:26 #16
90061 coz
pi_29233313
(eerst eventueel registreren via deze 5 velden en het vinkje )

babbel maar raak, er is vanzelf wel iemand die er structuur aan brengt , het verbeterd enzenzenz .. indien nodig natuurlijk

http://wiki.fok.nl/index.php/wicca

wil je dan even beginnen met deze twee regels

[[Categorie:TRUspiritueel]]

dan komt alles goed
pi_29233937
Ik zal er in de loop van de dag es in gaan babbelen .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:20:51 #18
90061 coz
pi_29234496
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:03 schreef fee-tje het volgende:
Ik zal er in de loop van de dag es in gaan babbelen .
alle input wordt zeer gewaardeerd

Overigens
de vrij centrale wiki feedback
Fok!wiki feedback topic
pi_29234588
Eerlijk gezegd kan ik niet eens bedenken waar mijn bijdrage uit zou kunnen bestaan
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:28:29 #20
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29234747
Volgens mij is dit gewoon een samenzwering om de dingen erin te zetten zoals JULLIE vinden dat het is.
zzz
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:30:16 #21
90061 coz
pi_29234806
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:23 schreef nokwanda het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik niet eens bedenken waar mijn bijdrage uit zou kunnen bestaan
[flauw]

gezien je laatste paar geopende topics

maar zonder gekheid , het is niet verplicht om iets te maken, maar aan je history te zien kun je er best wel een paar vullen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:30:51 #22
90061 coz
pi_29234827
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Volgens mij is dit gewoon een samenzwering om de dingen erin te zetten zoals JULLIE vinden dat het is.
indien JULLIE het niet konden bewerken zou je daar best gelijk in kunnen hebben

rofl .. no offence , niet persoonlijk bedoelt hoor. je username komt me niet zeer bekend voor dus ik neem aan dat je geen debunker bent .. maar het moest er gewoon ff uit .. ik doelde trouwens op skeptic .. maar goed whatev

[ Bericht 9% gewijzigd door coz op 29-07-2005 14:58:14 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:00:57 #23
90061 coz
pi_29235816
http://wiki.fok.nl/index.php/Het_Solse_Gat lol , die bestond al als voor het Fok!woordenboek
pi_29236130
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:30 schreef coz het volgende:

[..]

[flauw]

gezien je laatste paar geopende topics

maar zonder gekheid , het is niet verplicht om iets te maken, maar aan je history te zien kun je er best wel een paar vullen
Zijn eigenlijk de enige topics die ik zelf open.
En met reden. nl: ik ben een voorstander van de vrije associatie waarbij je van serieus naar minder serieus hobbelt. En waarbij je van het ene onderwerp naar het andere rent om uiteindelijk weer op het eerste terug te komen. Dan kom je er vaak pas achter wat je weet en waar je bijdrage mogelijk zou kunnen zijn.
Voor mij reden om voornamelijk te reageren in topics van anderen. En zelfs daar weet ik niet altijd direct een antwoord op een direct aan mij gestelde vraag omdat ik er vaak nog op moet kauwen.

Dus.... vandaar ouwehoertopics. Geeft gelegenheid om onder deluchtigheid andere dingen te bedenken en leidt tot inzichten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:10:46 #25
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29236140
even nog een tip voordat ik ga.

@ alle enthousiastelingen: om het voor jezelf overzichtelijk en ordelijk te houden als voor de lezers is het mischien handig eerst een opzetje voor jezelf te maken eer je wat neertypt.

Wát wil kwijt... wát wil ik op de ander overbrengen met mijn verhaal. Stel dit voordat je begint heel duidelijk voor jezelf.

Maak alinea's door alvast wat trefwoorden op te zetten zodat je enige houvast hebt.

Probeer geordend te werk te gaan
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')